Tallinnan julkinen liikenne bussit ja raitiovaunut

OKerinomaista

Tallinnassahan on maksutun matkustus paikallisille asukkaille.
Tuossa asiassa tallinna on "valovuoden" Helsingin edellä.

Minkälainen lippu Suomalaisen tulee ostaa ja mistä?
Löydänkö netistä aikataulut ja reitit.

Matkustan aina matkoillanin paillisten asukkkaiden pareissa julkisilla kulkuneuvoilla. Näin saan aina parhaan kosketuksen paikalliseen väestöön.

11

807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • head reisi
      • OK erinomaista

Kiitos hyvästä, asiallisesta vastuksesta.

• ühistransport

mikä siinä on, että sitä taksia pitää tunkea joka paikkaan? Kysyjä kysyi joukkoliikennettä ja sai siihen vastauksen. Olen asunut 2 kk tallinnassa ja käyttänyt taksia vain yöllä, jolloin julkiset ei kulje.

• asia selvisi kiitos

Keskustelun aihe ja kysmys oli.

Tallinnan julkinen liikenne bussit ja raitiovaunut

• Aina julkisilla

No ei pidä paikkaansa. Taksi ei ole missään suhteessa turvallisempi kuin bussi.

• Taksia ei tarvita

Minulla on ostettu vuosi sitten Tallinnan ja Harjumaan vihreä Uhiskaart, taisi maksaa 3 euroa. Kaikista halvin tapa matkustaa Tallinnassa. Kun tulee Tallinnaan, esim. R-kioskilla lataa kortille reissun ajaksi rahaa. Kun ottaa hotellin keskustasta, EI TAKSIA TARVITA Tallinnassa. Minulle riitti yksi kerta viritetyllä taksamittarilla Tallinnassa. Paluukyyti Hot. Meritonista maksoi yhdenkomasosan menokyydin hinnasta.

• joukkoliikenne

Ostettiin matkakortti ja sille arvoa sataman R-kioskista.
      Kortin hinta on 2 € ja yksi matka muistaakseni 1,10 €.
      Kaksi ihmistä matkusteli parin päivän ajan 10 €.

Hyvin meni, mutta kyllä Tallinnan julkisesta kalustosta osa on aika kulahtanutta koti Helsinkiin verrattuna, mutta ei nyt sentään takseihin kannata tai turvautua.

• Rahat muualle

Helsingissä kadun pinnat on huonossa kunnossa, mutta Tallinnassa ne näyttää iolevan erittäin huonona.

• lisäys

Jos kortille lataa rahaa niin yksi matka tosiaan maksaa tuon 1,10 e, saman vuorokauden aikana matkustetuista matkoista kortilta veloitetaan maksimissaa 3 e.

• Laulujuhlien aikaan

NO Niin ! Jos ostaa kahden päivän (48 t), tulee lippu todella halvaksi, kun voi käyttää busseissa ja ratikoissa vaikka 12 tuntia putkeen. Pääsekö laulujuhlien aikaan sujuvasti yleisillä? Huh huh , kun on kovat hinnat ko viiknloppuna, kannatti olla ajoissa liikkeellä.

• Ühiskaart

Kahden päivän lippua ei ole. On yhden, kolmen, viiden sekä 30 päivän liput. Liikkuminen sujuu myös laulujuhlien aikaan, kun ottaa selville myös poikkeusreitit.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe