Aamupalalla amerikkalainen ystäväni tiedusteli minulta myös, "kuinka paljon Suomessa on ruotsalaisia". Sanoin että vajaa 300 000, mutta he eivät ole oikeita ruotsalaisia, vaan täysin keinotekoinen vähemmistö. Amerikkalainen ymmärsi kun sanoin, että he vain esittävät olevansa suomenruotsalaisia. Meille on syntynyt privilegioitu suomenruotsalainen luokka, joka ei halua luopua etuoikeuksistaan. Siksi he hyökkäävät kaikken aggressiivisimmin venäjän kielen laillistamista vastaan Suomessa, vaikka monella paikkakunnalla venäjänkielisiä on jo enemmän kuin ns. ruotsinkielisiä. Periaatteessa kuitenkin kuka tahansa voi päättää alkavansa ruotsinkieliseksi ja siten nauttia etuoikeuksista, kuten sosiaalisesta noususta helpomman yliopistopaikan turvin.
Suomenruotsalaisten oman puoleen RKP:n asema ei perustu demokratiaan vaan heidän perustuslaillisiin etuoikeuksiinsa. Suomenruotsalaiset ovat taitavasti miehittäneet erilaiset vähemmistövaltuutettujen asemat, esimekiksi Eva Biaudet vastustaa mitä tahansa yrityksiä venäjänkielen aseman parantamiseksi Suomessa, Astrid Thors on päässyt jopa ETYJ:n vähemmistöpäälliköksi. Arvaa vaan onko venäläisiä mitään oikeksia sen jälkeen. Pahaa aavistamattomat isännät päästivät Thorsin jopa Krimille arvoimaan venäläisten asemaa, tuntematta rouvan suomenruotsalaista taustaa.
Amerikkalainen nosteli kulmakarvojaan: kaikki tämä oli hänelle uutta. Hän kuitenkin nokkelasti kysyi, miksi sitten Mannerheim ei osannut suomea. Sanoin, että Mannerheim oli kyllä oikea ruotsalainen ja että suomenruotsalaiset muuttuivat keinotekoisiksi vasta Mannerheimin jälkeen. Epäilin kuitenkin itsekseni, että Mannerheim osasi suomeakin, mutta ei paljastanut asiaa, koska se ei ollut hänen arvolleen sopivaa.
keinotekoiset ruotsalaiset
Johan Bäckman
1
164
Vastaukset
- soomen kansa
"Epäilin kuitenkin itsekseni, että Mannerheim osasi suomeakin, mutta ei paljastanut asiaa, koska se ei ollut hänen arvolleen sopivaa"
Mannerheim osasi suomea ja myös käytti sitä. Hän myös vaati että Mikkelin päämajan II maailmansodan aikana täytyi olla suomenkielinen (tilannekatsaukset ym.) koska päämajoitusmestari Aksel Airo ei osannut ruotsia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937578
- 403632
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021856- 241090
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32953Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27921Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53807Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31732Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60729Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26662