Jumala auttaa!

Salla K.

Kiusattujen toki tulisi saada paljon muunkinlaista apua kuin Jumalan apu. Mun mielestä koko oppivelvollisuuden suorittaminen ei ole vuosien kiusattunaolon arvoista. Aivan liian monta vuotta. Ja oikeesti ne asiat voi vaikka opetella itse, jos motivaatiota on. Eli jos kiusaaminen on sietämäyönyä, todella neuvon kieltäytymään kouluun menemisestä. Ei mitään järkeä menettää mielenterveyttään kirjaviisauden takia. Jospa siinä sitten jo vanhemmat ja opettajatkin heräisivät, kun saavat kuulla tästä.

Muista! Ei ole mitään hävettävää siinä, että on kiusattu. Kukaan ei itse valitse geenejään tai kasvatustaan tai elinympäristöään. Se ei ole sinun vikasi. Emme ole kaikki samanlaisia. Toiset ovat ulospäinsuuntautuneita ja sanavalmiita, toiset enempi hiljaisia pohdiskelijoita. Joskus tuntuu, että Jumala voi näitä hiljaisia ja harkitsevia käyttää aivan erityisen tehokkaasti. Nyt kuitenkin, jotta kärsimyksesi eivät jäisi turhiksi: anna Jumalan näyttää voimansa. Luulen, että se on pääsyy siihen, miksi hän sallii tuskia ja hätää elämäämme. Se on kaiken päämäärä: että kaikki kansat maailmassa polvistuisivat suuren Jumalamme edessä ja tunnustaisivat hänen jumaluutensa. Kerran se tuleekin todella tapahtumaan viimeisellä tuomiolla, jolloin hyvät ja pahat saavat sen mukaan, kuin maan päällä ovat eläneet.

Mutta hän haluaa kirkastaa nimensä kunniaa jo täällä meidän maanpäällisessä elämässämme. Erityisen tilaisuuden tähän tarjoavat suureen hätään joutuneet ihmiset. Eihän hukata tätä loistavaa tilaisuutta, vaan annetaan Herran osoittaa kunniansa! Antaudu Jumalalle, nöyrry hänen edessään, anna hänelle itsesi ja elämäsi ja tuo hätäsi hänelle. Hän järjestää asiasi. Tärkeää on, että alat opiskella Jumalan tahtoa Raamatusta. Sen kautta hän neuvoo ja johdattaa. Ota tavoitteeksi löytää uskovia ystäviä, joiden kanssa voit myös yhdessä rukoilla asioittesi puolesta.

Täältä löytyy hyvää ja rohkaisevaa perusopetusta Jumalasta ja elämästä kristittynä: http://www.onewaymission.fi/index.php/kotimaa/opetuslapseuskoulu/netti-opetuslapseuskoulu

Kiusattu ihminen! Kääny hyvän, rakkaan taivaan Isän puoleen! Hän odottaa, että saisi auttaa sinua! Rukoilen puolestasi! :)

"Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan." (2. Kor. 12:9)

39

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salla K.

      Mä sanon että mä itken ku mä luen näitä kiusaamiskertomuksia. Te ootte vielä niin pikkusia eikä elämä oo vielä koulinu selviytymään karseista tilanteista. :´( Sanon vielä että älkää menkö sinne kouluun jos se tekee elämästä ihan karmeeta. Ei kukaan voi vaatia teiltä elämänne pilaamista. Ja sellanen lohdun sana että aika auttaa. Nyt kolmivitosena mullaki menee jo ihan hyvin. ;) No helpottaa jo aiemmin. Mietin vaan kaikkia näitä itsemurhatapauksia yms. Mieluummin koulu seis kuin itsemurha ehdottomasti. Ja varsinkin Jeesukselta saa apua alkaa nähdä elämän ja tilanteet uudessa valossa. Hän antaa myös rohkeutta.

      Jumala on teidän puolellanne kiusatut! Ihminen on Herralle hyvin rakas ja tärkeä! Siksi hän on ankarasti varoittanut meitä tekemästä pahaa toisillemme.

      Tähän vielä kiva gospelbiisi:https://www.youtube.com/watch?v=1JkvKrvOL5Y&list=ALNb4maWNoT6S1amW1ov8aBvNaKdzM705b (kivoja muutki tota kautta löytyvät kappaleet)

      • Salla K.

        "Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        29. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne." -Jeesus

        "Sillä ei Makedoniaan tultuammekaan lihamme saanut mitään rauhaa, vaan me olimme kaikin tavoin ahdistetut: ulkoapäin taisteluja, sisältäpäin pelkoa.
        6. Mutta Jumala, joka masentuneita lohduttaa, lohdutti meitä Tiituksen tulolla" -Paavali

        (Tässä kohdassa on hyvä tuo "Jumala, joka masentuneita lohduttaa", ja monet kiusatutkin varmaan tuntevat taisteluita ja pelkoa)

        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, armahtava Isä ja runsaan lohdutuksen Jumala!
        4. Hän rohkaisee meitä kaikissa ahdingoissamme, niin että me häneltä saamamme lohdutuksen voimalla jaksamme lohduttaa muita ahdingossa olevia.
        5. Niin kuin Kristuksen kärsimykset ovat tulleet runsaina meidän osaksemme, samoin on Kristus tuonut meille runsaasti lohdutusta.
        6. Jos me olemme ahdingossa, se koituu teille lohdutukseksi ja pelastukseksi. Jos saamme lohdutusta, myös te rohkaistutte kestämään samoja kärsimyksiä, joita me saamme kokea.
        7. Me luotamme lujasti siihen, että te kestätte. Tiedämmehän, että niin kuin te saatte osanne kärsimyksistä, saatte myös lohdutuksesta osanne.
        8. Teidän on hyvä tietää, veljet, millaisessa ahdingossa me olimme Aasian maakunnassa. Jouduimme niin suunnattomiin ja ylivoimaisiin vaikeuksiin, ettemme enää uskoneet selviävämme hengissä.
        9. Me saimme tuntea olevamme kuolemaan tuomittuja, jotta emme luottaisi itseemme, vaan Jumalaan, joka herättää kuolleet.
        10. Tällaisesta kuolemanvaarasta hän pelasti meidät, ja niin hän pelastaa vastedeskin. Me luotamme siihen, että hän on pelastava meidät,
        11. kun tekin autatte meitä rukouksellanne. Näin nousee monista sydämistä kiitos Jumalalle siitä armosta, jota hän on osoittanut meitä kohtaan." -Paavali

        Tässäkin kuvausta, jonka ehkä kiusattu voi kokea omakseen!


      • vittumitäpaskaa

        Lopettakaa nyt oikeesti tää Jumala soopa. Miksi pyytäisin apua joltain henkilöltä jota en ole koskaan nähnyt. Jota kukaan ei ole nähnyt. Ja jota ei edes ole olemassa?


      • EUFOORIA
        vittumitäpaskaa kirjoitti:

        Lopettakaa nyt oikeesti tää Jumala soopa. Miksi pyytäisin apua joltain henkilöltä jota en ole koskaan nähnyt. Jota kukaan ei ole nähnyt. Ja jota ei edes ole olemassa?

        Empirismi on vahvaa tässä yksilössä, vitun autisti :DD


    • Salla K.

      "Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan? Kun hän ei säästänyt omaa Poikaansakaan vaan antoi hänet kuolemaan kaikkien meidän puolestamme, kuinka hän ei lahjoittaisi Poikansa mukana meille kaikkea muutakin?" (Room. 8.)

      Tää on pitkä pätkä mutta niin mahtava. Koko luku on mahtava, kannattaa lukea se Raamatusta kokonaan (http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Kor.1.html#o1):

      "Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
      19. Onhan kirjoitettu: - Minä hävitän viisaitten viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen.
      20. Missä ovat viisaat ja oppineet, missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi?
      21. Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat.
      22. Juutalaiset vaativat ihmetekoja, ja kreikkalaiset etsivät viisautta.
      23. Me sen sijaan julistamme ristiinnaulittua Kristusta. Juutalaiset torjuvat sen herjauksena, ja muiden mielestä se on hulluutta,
      24. mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin, ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
      25. Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi.
      26. Ajatelkaa, veljet, mitä te olitte, kun teidät kutsuttiin: teissä ei ollut monta ihmisten mielestä viisasta, ei monta vaikutusvaltaista, ei monta jalosukuista.
      27. Mikä maailmassa on hulluutta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailmassa on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen häpeään sen, mikä on voimakasta.
      28. Mikä maailmassa on vähäpätöistä ja halveksittua, mikä ei ole yhtään mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen tyhjäksi sen, mikä on jotakin.
      29. Näin ei yksikään ihminen voi ylpeillä Jumalan edessä.
      30. Jumalan vaikutusta on se, mitä te Kristuksessa Jeesuksessa olette. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi. (1. Kor. 1.)

    • Salla K.

      Jos haluat kysyä tai jutella jotain tai rukoilla yhdessä, pistä postia: [email protected] tai facebookistakin tavoittaa nimellä Salla Karimies :)

    • joskusihmettelen

      No tässä on ainakin vastaajat
      jotenkin järjissään.

      Tiedättekö on ihmeellistä,
      että kaikkialla kristinuskon ulkopuolella
      on vain pilkkaa ja pimeyttä.

      En halua väittä mitään,
      mutta eikö se ihmetytä ketään.
      Että kaikkialla mualla on vain pilkkaa
      ja tekopyhyyttä?

      On tietenkin olemassa tekopyhää kristillisyyttä.
      Ja kaikkien pitää pysyä vain Raamatun opetuksessa.

      • Kiitos ja näkemiin!

        Miten näistä hihhuliuskonkauppiausta pääsee eroon?

        Kiitti mulle riitti!

        Mene sinne hihhuliuskon sivuille kilpalaulaan oman lahkos paremmuutta ja pysy siellä!


    • Jaa, no olenhan minäkin ortodoksi. En kuitenkaan käännytä ihmisiä enkä varsinkaan lapsia. Yritän joskus auttaa kiusattuja (ja kuka tietää, ehkä se onkin uskonnollisen käsitykseni mukaista), mutta en silti mielelläni sotke Jumalaa väärällä tavalla näihin asioihin.

      • Luterilainen

        Puhut viisauden sanoja ystävä hyvä


    • hoohhj

      Voi tulikivenkatku sentään. Ei näitä uskontotuputuksia joka palstalle... on todella naiivia uskoa todella johonkin aikuisten satukirjaan tosissaan ja luvata sieltä vielä pelastusta muille. Meillä on tämä yksi elämä joten eipä tuhlata sitä tuohon sontaan jooko. Tottakai ne koulut, varsinkin perus, kannattaa käydä loppuun ettei syrjäydy entisestään. tuo vaihe on todella monella edessä, mutta kun pääsee koulusta, jää ne idiootit taakse. tuska joka voi tuntua ylitsepääsemättömältä, helpottaa vuosien myötä. kun ajattelee itseään esim. 15 vuotiaana kiusattuna ja 25 vuotiaana suosittuna, hyvin menestyvänä ja kauniina ihmisenä, on kuilu ihan valtava. huvittuneena olen lukenut lehdistä ja kuullut kiertoteitse näistä entisistä kiusaajistani joista osa ei ole pärjännyt elämässä lainkaan. Paras hetki oli se, kun yksi näistä tuli huoltomiehen ominaisuudessa työpaikalleni, lihonneena, rumana ja nöyränä. Karman laki se on joka ajaa siitä Jumalastanne ohi :>

      • Mariah 88

        Ei mielestäni ole tuputusta jos joku kertoo kuinka itse on saanut apua aikanaan pahaan koulukiusaamiseen. Apu voi tulla erilailla ja kun on kiusattu niin kyllä silloin on varmaan valmis ottamaan apua vastaan eri suunnilta jotta itse jaksaisi ja että tilanne ratkeaisi.
        En minä ainakaan ketään ala käännyttämään jos jotain asioitani kerron jossa uskoni on auttanut. Se on vain oma tarinani miten olen selvinnyt todella pahasta vuosien koulukiusaamisesta sekä ala- että yläasteella, kiusaaminen oli sanallista sekä fyysistä, käsiksi käytiin poikien osalta ja se oli tosi pelottavaa silloin (olen siis nainen). Ei tarkoitukseni ole ketään käännyttää, kerron vain miten itse selvisin, muuten olisin kuopassa ajat sitten ollut, sen verran rankkoja aikoja ne olivat - ja tuntuivat että kestivät loputtomiin. Mielestäni jokaisella on oikeus uskoa tai olla uskomatta, se on kaikkien oma valinta.

        Tiedän että on olemassa näitä pakkotuputtajiakin uskon suhteen, jotka itseasiassa minuakin ärsyttävät!!! Rajansa kaikella. Mutta joka asialla on ääripäänsä ja ääri-ihmistyyppinsä, kurjaa että niistä leimataan kaikki :(

        "hoohhj" -> hienoa että sä olet noin upeasti selvinnyt omasta kiusaamishelv**istäsi ja tilanne on nyt kääntynyt aivan päälaelleen ;) On upeata että sä oot ollut sitkee etkä oo antanut niitten entisten kiusaajien musertaa itsetuntoasi lopullisesti, päinvastoin! Mahtavaa että oot pärjännyt elämässäsi ja et oo antanut periksi!!! :o)

        Kaikkea hyvää kaikille ja ihanaa aurinkoista kevään/kesän odotusta!


    • En voi käsittää..

      Entäpä jos kiusattu on ateisti?

      • ateisti

        Nii justiinsa mä oon ateisti ja kiusattu mitäs mää nyt teen???Hä!!


    • tähtionsyttynyt

      Vaiettu totuus on,
      että suomessa ei ole
      koulupakkoa ollenkaan.
      Ei lain mukaan.
      Tulee osoittaa sitä
      opillista sivistyneisyyttä,
      mitä peruskoululla oletetaan
      saavuttavan. :) :)

      Peruskoulun voi
      siis tenttiä.

    • HerraJeesusKristus

      Joo.
      Se on niin kuin
      tämä ihminen aloituksessaan käsittää.
      Koulukiusaaminen on perkeleiden
      kiusaamista.
      Joka ei halua,
      Jeesuksen edessä nöyrtyä ja pyytää
      apua häviää kiusauksen,
      eli tulee heikoksi kiusaajien
      edessä.
      Joka päivittäin rukoilee Jeesusta,
      ja lukee Hänen Sanaansa,
      esimerkiksi Evankeliumeita ja
      Psalmeja voittaa kiusaajansa.
      Ja aivan varmasti.
      Olen itse kiusattu juuri
      tällä hetkellä,
      mutta hämmästyä pitää,
      mitä enemmän kiusaavat,
      sitä ylemmäksi heistä kohoan,
      se on aivan hämmästyttävää.
      Nykyään hengessäni voin kokea
      heidän vain ikäänkiun kaukana
      alapuolellani ja
      kaikki tämä vain Herraan
      Jeesukseen Kristukseen täysin luottaen.
      Enkä minä valehtele.
      Juuri olen kokenut
      aika kauheita henkisiä kiusauksia,
      joissa ruumiistani tuli ikäänkuin
      kuollut.
      Mutta minä iloitsen hengessä
      Herrasta.

    • seontäytetty

      Kun kerran sallitaan.
      Niin nyt on juuri se
      turning-point tässä asiassa.
      Kiusaajista tulee häviäjiä,
      kiusatuista voittajia.

      Ja tämähän tiedätte.
      James Hirvisaari taisi
      sanoa televisiossa,
      että se on täytetty.

      Tästä päivästä lähtien,
      ne jotka haluavat,
      voivat todellista kristillistä avioliittoa
      kunnoittaen päästä
      korkeimpiin taivaisiin.
      Vain Jeesuksen avulla.
      http://novahierosolyma.fi/

      • aaargh

        prkl. Meni hermot lukiessani tätä. Jumalaa ei ole. Todettu. Itsekkin olin uskovinani, jouduin kiusatuksi, heräsin todellisuuteen. Älkää tuputtako paskaa joka ei auta.


    • Jumala on suurin vale ihmiskunnan historiassa. Uskonto lentää sinut pilvenpiirtäjiin, Tiede kuuhun. Tiede on ainoa asia johon sinun kuuluisi uskoa.

    • Minämoi

      öö totaa??? tunkekaa se jumala nyt vaikka kuuseen, ei näitä käännytysjuttuja joka paikkaan kiitos. usko on jokaisen oma asia eikä sitä tarvitse joka paikassa kaillottaa. uskokoon ken tahtoo ja vaikka sitte joulupukkiin. :PPP

    • trstrt

      tässa taas näkee hyvin ateistien sivistyksen ja suvaitsevaisuuden.

    • entinen kristitty

      Entäpäs jos kiusattu on ateisti niinku esimerkiks mä? Mun mielipide noihin uskontoihin on se että Jumalaa ei ole ja jos on niin se on demoninen olento eikä todellakaan halua ihmisille mitään hyvää ainakaan.

      • Salla K.

        nosto.


    • Salla K.

      Aika hassuja nämä tuputussyytökset tässä kohden, kun en millään ketään painostanut. Luulin, että kiusatut haluavat saada avun tilanteeseensa. Tässä on nyt yksi mahdollisuus niille, jotka ovat kokeneet, että mikään ei auta. Kiusattujen, hylättyjen ihmisten elämäntilanteeseen kristinusko tuskin tuo mitään uhkakuvaa, päin vastoin.

      • Salla K.

        Aijuu, sanoinhan mä tuon että Jumalan edessä tulevat kaikki saamaan sen mukaan mitä ovat tehneet, hyvää tai pahaa. Luulis, että tuo on kiusattujen kannalta vaan hyvä asia...


      • Minä puolestani en ymmärrä, minkä takia Jumala pitää ottaa tässä kohtaa esille tällä tavalla. Täällä käsitellään koulukiusaamista. Kuten sanottua, olen ortodoksi.

        Minun mielestäni voisi keskittyä kristittynä olemiseen, ei kristittynä olemisen julistamiseen.

        Osa koulukiusatuista ei ole kristittyjä tai he eivät syystä tai toisesta halua edes pohtia koko asiaa. Apu kuuluu kaikille.


      • Salla K. kirjoitti:

        Aijuu, sanoinhan mä tuon että Jumalan edessä tulevat kaikki saamaan sen mukaan mitä ovat tehneet, hyvää tai pahaa. Luulis, että tuo on kiusattujen kannalta vaan hyvä asia...

        Isoja sanoja. Turhan isoja ihmisen suuhun.


      • Salla K.
        nasse_seta kirjoitti:

        Isoja sanoja. Turhan isoja ihmisen suuhun.

        Ihan Raamatusta nämä löytyy, ei ole minun sanojani. Toki Jumalakin haluaa, että kaikki pahantekijät muuttuisivat hyväntekijöiksi eikä tarvitsisi rangaista, ja jos joku näitä pahantekijöitä ajoissa varoittaa niin ehkä he lopettavatkin pahantekonsa -> kaikki voittavat.

        Nimenomaan moni hädässä oleva ihminen on löytänyt Jeesuksesta avun hätäänsä. En ymmärrä, miksi kukaan kristitty vastustaa tämän mahdollisuuden esille tuomista kärsiville ihmisille...


    • SallaKarimies

      Nosto

      • Atte_Ateisti

        Idiootti. "Uskovaisena" varmaankin vastustat homoja. Tunge se uskonto perseesees!!


      • jjhhggff

        upnosto


    • Kiinnostaa90

      SALLA K, ÄLÄ VÄLITÄ PILKKAAJISTA JEESUKSEN NIMEN TÄHDEN MONET PILKKAA JA KIUSAA, VOISITKO AUTTAA MINUA NÄISSÄ ASIOISSA?

      • Anonyymi

        Ohhoh, voi kun on jäänyt tämä vastaamatta! Toki voin ainakin yrittää auttaa, millaisesta avusta olisi sinulle hyötyä? ... :)


    • crazy-mad-insane

      Uskominen on osoitus henkisestä heikkoudesta.

    • Tghkugh

      Itse olen eronnut kirkosta jo kauan sitten, uskontojen vuoksi soditaan, katolilaiset kirkon sisällä lasten hyväksikäyttö tapauksia paljon, Suomessa naispappeja syrjitään, jehovat "ryöstää" vanhuksia ja kuohuttavia tapauksia ilmenee vanh.lestadiolaisyen parista eikä taida aivan helluntailaisillakaan olla puhtaat jauhot pussissa. Uskonnot on kaiken pahan alku!

    • vierailia

      Ei aineskaan minua auta se on taivaalle kirjoitettu. Kun tarvitsen leipää, Vaatetta päälleni, Kodin missä voisin levätä. Niin minun on ne itse hankittava eikä siinä jumalaa näy. Ihan sama kuin uskos vaikka nalleen tai kossu pulloon. Apua niistä on yhtä vähäsen. Mutta kun mun työ antajani muistaa
      minuakin kurjaa työläistään laittamalla rahaa minun tililleni. Niin siintä on mulle oikeeta apua. Eli voin
      maksaa vuokran ostaa leipää itselleni ja jos tahdon myöskin avustaa teitä jumalaa huutavia ihmis poloja.

    • JeesuksenTyttö

      Jeesuksen rakkaus on parasta! Parempaa kuin ihmisten ikinä voi olla. Kun on vaikeaa, kannattaa pitää katse Jeesuksessa. Jeesus on lähellä sitä, jolla on särkynyt sydän. Hän rakastaa, kuuntelee, aina.

    • Anonyymi

      Nosto. Jumala on edelleen uskollinen tuki ja turva! :)

      • Anonyymi

        Uskontojen varjolla on tapettu maailmassa aivan sairas määrä ihmisiä. Kristinusko ei tee tässä poikkeusta. Luopukaa ihmiset uskonnosta ja Jumalasta ja alkakaa elää omaa elämäänne ja ajattelemaan omilla aivoillanne. Uskonnot eivät anna minkäänlaista turvaa, ne ketkä luulevat niin ovat vain ulkoistaneet oman ajattelunsa joidenkin toisten käsiin.

        --crazy-mad-insane--


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe