Mua ahdistaa aina, jos joku mulle läheinen ihminen juo. Äsken just puhuin mun tyttöystävän kanssa ja se kertoi olleensa vähän humalassa yhdessä illanvietossa vähän aikaa sitten. Ahdistuin tolkuttomasti tuosta. Pystyn uudestaan ja uudestaan näkemään, kuinka tyttöystäväni on kännissä. Ajatus siitä kouraisee vatsanpohjasta.
Olen sanonut, etten halua rajoittaa tyttöystävän tekemisiä. Silti toivoisin mielessäni, ettei se joisi ollenkaan. Jotenkin saan itseni pois tolalta, vaikka se ottaisi vaan vähän.
Tiedostan järjellä, että ahdistus on turha. Voin luottaa tyttöystävään täysin ja tiedän, ettei sillä lähde se homma lapasesta. Silti olen ihan tolkuttoman ahdistunut tuosta.
Tiedän, että ongelmani johtuu siitä, että olen kasvanut hyvin tiukassa fundamentalistisessa yhteisössä, missä alkoholi demonisoitiin täysin. Alkoholissa oli saatanan henki ja siitä piti pysytellä täysin erossa. Toisaalta myös perheessämme isä on käyttäytynyt väkivaltaisesti humalassa.
Tiedän monia, jotka ei pidä alkoholista eikä humalaisista, mutta en ole vielä tavannut KETÄÄN, jolla ahdistus saisi näin voimakkaat mittasuhteet. Kaipaisin kipeästi vertaistukea.
Onko ketään, joka haluaisi kirjoitella asiasta? Olisi huippua, jos taustalla olisi vielä joku uskonnollinen yhteisö, sitä kautta olisi vielä helpompi ymmärtää toisiamme.
Kirjoita mulle osoitteeseen alkoholi.ahdistaa @ gmail.com
Alkoholi ahdistaa apua!!!
alkoholi.ahdistaa
2
169
Vastaukset
- kuppi2
et ole ainut.juopunut läheinen(tietoisuus pullosta kaapissa) saa mut ahdistuneeksi ja mikä ärsyttävintä seuraavana päivänä minulla kankkunen vaikka en edes joisi.yöunet menee......oi voi
- Pankin asiakas
En viiti kirjoittaa, mutta ehdotan, että tutustuisit Al-Anonin ohjelmaan.
www.al-anon.fi/
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311050Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895