Miten kannattaa menetellä sitten kun kuvia halutaan teettää. Exportataanko ne JPG kuviksi vai miten tehdään?
Lightroom - Missä muodossa kuvat teetettäväksi?
5
1102
Vastaukset
- lähetä JPG:nä
Useimmat valokuvalabrat jotka palvelee tavallisia kuluttajia, hyväksyy vain JPG-muodossa olevat kuvat ja kuvat pitää olla sRGB-väriavaruudessa.
- Miksi?
Miksi pitää olla sRGB-väriavaruudessa? Onko ehdoton vaatimus?
- ....
Miksi? kirjoitti:
Miksi pitää olla sRGB-väriavaruudessa? Onko ehdoton vaatimus?
Näin kertoo ifolor.
"Kuvatiedostot kannattaa pitää sRGB-väriavaruudessa (sRGB color space). Yleensä kaikki digikamerat käyttävät oletuksena sRGB-väriavaruutta, mutta joissakin edistyneemmissä digikameroissa tai kuvankäsittelyohjelmissa on mahdollista valita Adobe RGB -väritila. Myös Adobe RGB -kuvia voi lähettää, mutta niiden värit voivat toistua hailakoina ja vääristyneinä. Suosittelemme kuvien muuntamista (convert) sRGB-väriavaruuteen ennen lähettämistä."
http://www.ifolor.fi/usein_kysyttya
- miten tehdään?
Katso sen tekijän nettisivuilta missä aiot kuvat teettää.
http://www.ifolor.fi/usein_kysyttya
esim. Ifolorin tilausohjelma hyväksyvät JPEG-kuvatiedostot. Designer hyväksyy JPEG- ja PNG-kuvatiedostoja. Muun tiedostomuodon kuvat tulee muuntaa JPEG-muotoon ennen tilauksen lähetystä omalla kuvankäsittelyohjelmalla. CD:llä/DVD:llä ja muistikortilla/-tikulla voidaan JPEG-kuvien ohella vastaanottaa myös TIFF- ja BMP-kuvatiedostoja.
Exporttaaminen LR:sta oikean kokoisina on paras ratkaisu.
Mulla on työpöydällä kansio ”TULOSTA” johon exporttaan teetettävät kuvat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058227- 1105743
- 555211
- 2895196
- 783831
- 583031
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452491