Phuket Touko-Kesäkuun vaihteessa.

santtu1975

Itselläni on kokemusta Thaimaan matkoista jonkin verran, mutta kaikki reissut on ennen olleet välillä Loka - Maaliskuu. Nyt tulee olemaan matka-ajankohta tuleva Touko-Kesäkuun vaihde. Matka suuntautuu Etelä-Thaimaaseen Phukettiin ja sen lähialueelle (Phuket, Phi-Phi, Krabi yms...).

Phuketistakin on kokemusta parin reissun verran, mutta nyt kiinnostaisi tietää miten siellä on väkeä kesäaikaan (sesongin ulkopuolella), talviaikaan verrattuna ja onko siellä miten erilaista, esim. osa paikoista kiinni, yms.
Sateen mahdollisuushan on kyseisenä ajankohtana talviaikaa selkeästi suurempi, mutta sen sitten näkee tietysti vasta paikanpäällä sataako ja kuinka paljon. Tosin ei minua Thaimaassa ennenkään sateet ole haitanneet, niiden kanssa pitää vain osata lomailla.

4

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

      Itse olen kierrellyt Thaimaata kesällä. Olimme reissussa toukokuun lopusta kesäkuun loppuun. Kävimme myös etelä thaimaassa ( phuket, krabi yms..) phuketissa ainakin karonin ja patongin rannat olivat uimakelvottomia kovien virtausten ja aaltojen vuoksi..kävin kyllä uimassa, mutta vedessä oli kaikkea roskaa pulloista roskakoreihin, joten ei kauheesti houkutellut..saarille kannattaa lähteä jos meinaa paremmille vesille..turisteja oli, mutta huomattivasti vähemmän kuin sesonkiaikaan..patongin illassa kyllä turisteja riitti!! Paljon oli ravintoloita suljettuina ja myös paljon vähemmän myyntikojuja..mutta mihin niitä ravintoloita niin paljon tarvitaankaan..meidän reissulla phuketissa ja krabilla satoi reilusti, vähän liikaakin!! Sellasia kokopäivän tylsiä sateita, mutta niistä ei koskaan tiedä..jos teillä ei oo hotellia varattuna, niin aina niitä sateita pääsee karkuun :) mukavaa matkaa!

    • suositus

      Tuohon aikaan vuodesta kannattaa suunnata keski-thaimaahan. Sataa huomattavasti vähemmän.

      • santtu1975

        Edelliset neljä Thaimaan matkaa (viimeisin viime Lokakuussa) olen viettänyt tuolla eri keski-Thaimaan kohteissa. Phuketissa/etelä-Thaimaassa olen viimeksi käynyt vuonna 2008/2009, joten nyt vain alkaisi olemaan tuon etelä-Thaimaan aika.
        Tuo ajankohta ei tietysti vain ole mikään paras mahdollinen tuolle kohteelle, tiedän kyllä.


    • Jos esim Patongille Phuketiin tuut ni tääl on aina väkeä. Muissa paikoissa voi olla hiljasempaa, mut kyl ne auki on. Ja sää on... todennäköisesti hyvä vaikkakin jos niikseen tulee ni voi sateitakin iskeä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      100
      2075
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      432
      1602
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1313
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      15
      1133
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      74
      1082
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1055
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      999
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      969
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      255
      967
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      847
    Aihe