Vanhemmat ja homous

gay1

Olen 15v poika ja äitini oli lainannut konettani kun olin poissa ja näki kaikki välilehdet missä oli poikia ja taustakuvan missä kaksi poikaa. En halua tulla kaapista ainakaan viellä kun ei ole sellaista kenen kanssa voisin olla yhdessä mutta mitä voisin tehdä ettei äiti nyt tajua homouttani? sanoin hänelle että oli pakko laittaa tollainen proffa testiksi ku kaikki muut olivat sumuiset nii koitin kaikenlaisia mitä löysin ja se olisi ihan kai mennyt läpi mutta kun näki myös kaikki muut välilehdet. Ei olla onneksi puhuttu asiasta sen enempää ja toivottavasti unhohtaa sen kaiken mutta kumminki outo olo koko asiasta!

34

752

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gay1

Olisi ihan ok tulla kaapista muttakun vanhemmat eivät yhtään tahdo hyväksyä homoja niin odotan vaan että pääsisi muuttaa vanhempana ulkomaille ja olla siellä vapaasti ilman että vanhemmat sen enempää mukana elämässä.

• tulevaisuutta odottava

Mulla sama!! Odotan niin et pääsisin vaikka usaan asuu nii voi si vapaasti olla mikä on...ku tääl jos tulis kaapista ni kaikki olis heti vainoomas ja hylkäämäs.

• gay1
        tulevaisuutta odottava kirjoitti:

Mulla sama!! Odotan niin et pääsisin vaikka usaan asuu nii voi si vapaasti olla mikä on...ku tääl jos tulis kaapista ni kaikki olis heti vainoomas ja hylkäämäs.

jep! oon onneks ajatellu mennä lukion jälkeen ruotsiin opiskelemaan joku 3 vuotta niin pääsee kumminkin vähän pois ja ehkä olla paremmin itsensä! Tukholmast sitten olis kivaa mennä johonkin usaan asumaan! mut ekaks opeteltava paremmaks enkus et varmasti pärjää! ja en nyt VAAN homouden takia haluu ulkomaille vaan ihan omasta tahdosta aina oon ollu halukas muuttaa pois suomesta! :)

• Ei kannata paeta
        gay1 kirjoitti:

jep! oon onneks ajatellu mennä lukion jälkeen ruotsiin opiskelemaan joku 3 vuotta niin pääsee kumminkin vähän pois ja ehkä olla paremmin itsensä! Tukholmast sitten olis kivaa mennä johonkin usaan asumaan! mut ekaks opeteltava paremmaks enkus et varmasti pärjää! ja en nyt VAAN homouden takia haluu ulkomaille vaan ihan omasta tahdosta aina oon ollu halukas muuttaa pois suomesta! :)

Ei itseään pakoon pääse, vaikka muuttais Timbuktuun. Uskokaa, olen kokeillut, vaikka en nyt iha Timbuktussa. Mutta Kaliforniassa, Saksassa, Belgiassa, Tampereella. Aina lopulta samat kivet reessä :(

• tulevaisuutta odottava
        Ei kannata paeta kirjoitti:

Ei itseään pakoon pääse, vaikka muuttais Timbuktuun. Uskokaa, olen kokeillut, vaikka en nyt iha Timbuktussa. Mutta Kaliforniassa, Saksassa, Belgiassa, Tampereella. Aina lopulta samat kivet reessä :(

No mutta mieti ny itekki että ohan se helpompaa tulla kaapist jossai muual ku omas kotikaupungis/maassa koska jossai ollaa tosi avoimia homoja kohtaa ja sitte ku tuut takasi tänne voit vaa sanoo et joo oon homo ja si voit muuttaa takasi sinne johki ja kukaa ei voi sua enää estää et mitä teet ja keiden kaa

• Lihaskimppu
        gay1 kirjoitti:

Ulkomaat tarjoavat paljon hyviä mahdollisuuksia. Iloisella mielellä löydät ystävällisiä ja hyviä ihmisiä kaikkialta. Meitä homoja on myös joka puolella ja paljon. Sopivalla hetkellä me myös vedämme yhtä köyttä ja saat apua. Voit myös aina tulla takaisin. Suomestakin löytää tuhat ja yksi soppea, joissa vanhempasi eivät luuraa ja voit hyvin.

• gay1
        Lihaskimppu kirjoitti:

Ulkomaat tarjoavat paljon hyviä mahdollisuuksia. Iloisella mielellä löydät ystävällisiä ja hyviä ihmisiä kaikkialta. Meitä homoja on myös joka puolella ja paljon. Sopivalla hetkellä me myös vedämme yhtä köyttä ja saat apua. Voit myös aina tulla takaisin. Suomestakin löytää tuhat ja yksi soppea, joissa vanhempasi eivät luuraa ja voit hyvin.

Sie voisit vähä vedellä miun "köyttä" kans. ;))

• Menkää vaan

Joo, häipykää vaan jokainen. Ei teillä ole Suomessa tekoa.

• veekoo

ja mitäs se sun persettäs raapii niin että oli pakko tulla tänne sanoo??

• Lihaskimppu

Kömmähdyksiä sattuu. Oikeasti voit olla varsin rauhallisin mielin. Ei äitisi voi tietää, mitä päässäsi liikkui. Jos selität olleesi utelias, se on enemmän kuin totta. Murrosiän muutokset ovat aika rajuja vanhempien näkökulmasta. Pari poikakuvaa ei siinä kohinassa ole kovinkaan iso juttu.

• järki käteen

No se nyt on ihan selvä juttu että äitis tietää sun tykkäävän pojista ton jälkeen. Ihan turha oli selittää.

Mieti nyt hetki että luuletko tosissasi että äitisi on niin tyhmä ettei juttu ole päivänselvä? Todennäköisesti ei tule enää puhumaan asiasta ennenkuin sä otat puheeksi, huomasi ettei asia oo sulle kovinkaan helppo joten ei lähtenyt tivaamaan. Sulla on hyvä äiti kun antaa sun rauhassa kertoa sitten kun sen aika on.

Kelaileppa hetki: unohtaisitko itse jos siskosi tietokone olis täynnä alastomia tyttöjä mitä erilaisemmissa asennoissa? Eikö sullekin olisi ihan päivänselvää että siskos tykkää tytöistä jos tuommoiset näkisit?

Totuus ei muutu miksikään, älä siis valehtele itsellesi äläkä etenkään äidilles... enemmän se sattuu että oma poika valehtelee, kuin sen homous.

• gay1

No jos siskoni koneelta löytäisin alastomia naisia niin voisin ajatella että vartailee kauniita kroppia tai jotain muuta kauneus niksejä. Ja olen ennen joskus näyttänyt ihan poika kuvia missä vaikka pojalla paita poissa äidille koska niillä on ollut kuvassa hienot hiukset ja tallennellut sellasia koska itse halunnut samanlaiset hiukset ja sitten myöhemmin tulostanut kuvan ja ottanut mukaan parturiin joten jos alkaa viellä kysellä niin voin hyvin sanoa varmaan että "katoin hius malleja" Voinhan myös sanoa jotain että kattelin erillaisia miesten kroppia että itekki haluisin noin hyvän kropan koska kummikin käyn salilla koska haaveena olisi kunnon kroppa. Ja en todellakaan halua ajatella että äiti tai ketään muu tietäisi siitä! :)

• heh hee
        gay1 kirjoitti:

No jos siskoni koneelta löytäisin alastomia naisia niin voisin ajatella että vartailee kauniita kroppia tai jotain muuta kauneus niksejä. Ja olen ennen joskus näyttänyt ihan poika kuvia missä vaikka pojalla paita poissa äidille koska niillä on ollut kuvassa hienot hiukset ja tallennellut sellasia koska itse halunnut samanlaiset hiukset ja sitten myöhemmin tulostanut kuvan ja ottanut mukaan parturiin joten jos alkaa viellä kysellä niin voin hyvin sanoa varmaan että "katoin hius malleja" Voinhan myös sanoa jotain että kattelin erillaisia miesten kroppia että itekki haluisin noin hyvän kropan koska kummikin käyn salilla koska haaveena olisi kunnon kroppa. Ja en todellakaan halua ajatella että äiti tai ketään muu tietäisi siitä! :)

No oliko ne "hiusmallit" pukeissa vai alasti ja kenties kaljuja? En kyllä tajua miten kukaan jättää koneen auki tai ilman salasanaa. Itsellä paljon muitakin suojauksia vaikka asun yksin.

• gay1
        heh hee kirjoitti:

No oliko ne "hiusmallit" pukeissa vai alasti ja kenties kaljuja? En kyllä tajua miten kukaan jättää koneen auki tai ilman salasanaa. Itsellä paljon muitakin suojauksia vaikka asun yksin.

Oli ihan hiukset jos kerran HIUSmalljea katselin ja oli siinä poikia alasti tai boxereissa ja sitten myös sellaisia missä vaatteet päällä. En koskaan edes sammuta konetta vaan jätän aina auki, eikä salasanaa kylläkään ole eikä koskaan ollut mutta nytten voisi kyllä sitte laittaa varmuuden vuoksi :)

• yun

Mulla kävi aivan sama, kun äiti aikanaan löysi kuvia miehistä koneelta. Kysyi mitä nämä on. Sanoin, etten tiedä. Ei kysellyt enempää.
      Ei olla homoudestani puhuttu, vaikka tuo tapahtui 5 vuotta sitten. Olen kuitenkin huomannut että vuosien varrella selkeästi asiaa itsekseen sulatellut ja suhtautuu nykyään todella suvaitsevaisesti. Tiedän, että hän tietää, vaikka en ole varsinaisesti kaapista tullut.
      Onhan se noloa, mutta ehkä se jopa auttaa. Äitisi on saanut rauhassa ajatella asiaa.. ehkä hakenut tietoa. Hän tuskin sanoo mitään, jos aistii sinusta ettet ole valmis asiasta puhumaan.

• Äitix__

Kyllä äidit hyväksyvät lapsensa yleensä ehdoitta... Ja äidit tajuavat yllättävän paljon. Eivät vain puhu, sulattelevat itsekseen. Saattavat miettiä, että lapsi hakee itseään, identiteettiään.. Ei ole helppoa puhua kaikesta edes oman lapsen kanssa, ja moni kokee, että lapsi voisi sen kokea kiusallisena..

Se, mikä äitiä saattaa lapsen homoudessa/lesboudessa ehkä eniten järkyttää voi olla pohjimmiltaan tosi äitimäinen juttu: äiti ajattelee, että nyt sitten kaatuivat haaveet lapsenlapsesta (vaikka niin ei välttämättä ole...). Varsinkin, jos lapsi on ainoa...

• gay1

Kiitos! onhan se näin, mutta ei minusta kumpakaan vanhemmistani tarvitse koskaan tietää sillä en muutenkaan ole niin hirmu läheinen enään heidän kanssa miten ennen pienenä olin ja kunhan ikää tulee lisää haluan muuttaa ulkomaille. Ja kun muuttaa ulkomaille niin silloinhan en olisi enään melkeen yhtään vanhempien kanssa tekemisissä :)

• Zivmeisel
        gay1 kirjoitti:

Kiitos! onhan se näin, mutta ei minusta kumpakaan vanhemmistani tarvitse koskaan tietää sillä en muutenkaan ole niin hirmu läheinen enään heidän kanssa miten ennen pienenä olin ja kunhan ikää tulee lisää haluan muuttaa ulkomaille. Ja kun muuttaa ulkomaille niin silloinhan en olisi enään melkeen yhtään vanhempien kanssa tekemisissä :)

Juuri näin on. Minäkin kotoa muutettuani katkaisin kerrasta välit poikki molempiin. Olivat sen verran huonosti kohdelleet minua kun saivat tietää homoudestani 15-vuotiaana. 16-vuotiaana sitten häivyin kotoa, menin ammattikouluun ja muutin opiskelija-asuntolaan. Tein töitä koko opiskeluajan joten ei tarvinnut olla kotiin yhteydessä rahankaan takia. Nyt 23-vuotiaana alan vihdoin olla sinut homouteni kanssa, kiitos hyvän poikaystävän. Sanoisin että tärkeämpää on hyvä poikaystävä kuin hyvät välit vanhempiin.

• gay1
        Zivmeisel kirjoitti:

Juuri näin on. Minäkin kotoa muutettuani katkaisin kerrasta välit poikki molempiin. Olivat sen verran huonosti kohdelleet minua kun saivat tietää homoudestani 15-vuotiaana. 16-vuotiaana sitten häivyin kotoa, menin ammattikouluun ja muutin opiskelija-asuntolaan. Tein töitä koko opiskeluajan joten ei tarvinnut olla kotiin yhteydessä rahankaan takia. Nyt 23-vuotiaana alan vihdoin olla sinut homouteni kanssa, kiitos hyvän poikaystävän. Sanoisin että tärkeämpää on hyvä poikaystävä kuin hyvät välit vanhempiin.

Niin onhan vanhemmat minulle tärkeet mutta on poikaystävä tärkeempi! En kyllä ole ajatellut laittaa ihan välit poikki kumminkaan toivottavasti koskaan mutta että muutan vaan pois ja olen ehkä joskus parisen kertaa vuodessa yhteyksissä että tietää että ollaan elossa ja eivät tarvii tietää muuta elmästäni sen enempää kenen kanssa seurustelen ja että olen homo, mutta voihan olla niin jos olen väleissä vanhempien kanssa vaikka asuisinkin ulkomailla niin vaatisivat tietää mitä teen ja missä elän. Joten onkai yksi vaihotoehto sitten katkaista kerrasta välit poikki, mutta toivottavasti jotenkin pystyisi selviä siitä ilman sen suurempia välien rikkomisia. Tämä "Sanoisin että tärkeämpää on hyvä poikaystävä kuin hyvät välit vanhempiin" niin olen täysin samaa mieltä siitä mutta olisi kumminkin ihan kivaa jos voisi olla jonkulaisissa väleissä myös vanhempien kanssa.Tosi kiva myös että alat olemaan sinut homoutsei kanssa! :)

• Poikax__

"Kyllä äidit hyväksyvät lapsensa yleensä ehdoitta..."

Niin. Vaikka olenkin 80-luvun lopussa syntynyt, niin minulle sattui asiaan raivoisan kieltävästi suhtautuva äiti, joka ei ollut edes uskovainen. Ala-asteen loppupuolella tuli tietysti myös kuultua luokkatovereiden suusta ne perinteiset inhontäyteiset "hyi vittu homot on sairaita, ne pitäis tappaa" -jutut. Eivät kakarat kaiketi osanneet epäillä yhden kavereistaankin olevan moinen vastenmielinen epäihminen.

Arvatkaa, kuvittelinko itsekin olevani hetero ja kuitenkin jollain tavalla viallinen yli parikymppiseksi asti? Yliopistovuodetkin ehtivät kulumaan yksinäisen, alakuloisen ja epätoivontäyteisen alisuoriutumisen merkeissä. Vastoin vanhempieni tiedonantoja, tytöt eivät alkaneetkaan kiinnostaa hieman vanhennuttuani. Tiesin sen kyllä itse ennalta, mutta vastaan sanominen meni kuuroille korville. He pitivät minua vain hieman lapsellisena, vaikka olin aina vakava ja tahkosin läpi koulu-urani olemattomalla pänttäämisellä joko kiitettäviä tai erinomaisia arvosanoja.

Nuoruusvuoteni menivät vessasta alas, enkä yrityksistäni huolimatta saanut auttaa itseäni. Ympäristö torjui.

"Se, mikä äitiä saattaa lapsen homoudessa/lesboudessa ehkä eniten järkyttää voi olla pohjimmiltaan tosi äitimäinen juttu: äiti ajattelee, että nyt sitten kaatuivat haaveet lapsenlapsesta"

Vaikka olenkin saanut osakseni vielä tylympää suhtautumista, tai kenties juuri sen takia, tuokin kuulostaa korvaani vastenmielisen omahyväiseltä. Onko lapsi äitinsä jatke, joka muovautuu tarvittaessa millä tahansa tavoin hänen tahtonsa mukaiseksi? Suomessa tunnutaan ällistyttävän usein _käytännössä_ ajateltavan, että lapsi olisi jokin lemmikkieläimen kaltainen tanssiva apina, jota voi ja pitääkin perusteetta dominoida milloin minkin mielenoikun mukaisesti. Järkeviksi itsensä korottavilla ei välttämättä ole touhussaan järjen hiventäkään.

Mitä jos noppaonni soisi äidille vaikkapa vaikeasti kehitysvammaisen lapsen? Haaveet lapsenlapsesta saisivat kadota aivan samoin kuin homonkin tapauksessa. Olisiko asia silloin jotenkin helpompi hyväksyä? Jos olisi, niin miksi? Eikö mikään muka riitä?

En ole vielä kolmeakymmentä, mutta olen tähän ikään mennessä työskennellyt maa- ja metsätalouden parissa sekä suurteollisuudessa. Koulutukseni on matemaattis-luonnontieteellinen yliopistotutkinto.

• mies__81
        Poikax__ kirjoitti:

"Kyllä äidit hyväksyvät lapsensa yleensä ehdoitta..."

Niin. Vaikka olenkin 80-luvun lopussa syntynyt, niin minulle sattui asiaan raivoisan kieltävästi suhtautuva äiti, joka ei ollut edes uskovainen. Ala-asteen loppupuolella tuli tietysti myös kuultua luokkatovereiden suusta ne perinteiset inhontäyteiset "hyi vittu homot on sairaita, ne pitäis tappaa" -jutut. Eivät kakarat kaiketi osanneet epäillä yhden kavereistaankin olevan moinen vastenmielinen epäihminen.

Arvatkaa, kuvittelinko itsekin olevani hetero ja kuitenkin jollain tavalla viallinen yli parikymppiseksi asti? Yliopistovuodetkin ehtivät kulumaan yksinäisen, alakuloisen ja epätoivontäyteisen alisuoriutumisen merkeissä. Vastoin vanhempieni tiedonantoja, tytöt eivät alkaneetkaan kiinnostaa hieman vanhennuttuani. Tiesin sen kyllä itse ennalta, mutta vastaan sanominen meni kuuroille korville. He pitivät minua vain hieman lapsellisena, vaikka olin aina vakava ja tahkosin läpi koulu-urani olemattomalla pänttäämisellä joko kiitettäviä tai erinomaisia arvosanoja.

Nuoruusvuoteni menivät vessasta alas, enkä yrityksistäni huolimatta saanut auttaa itseäni. Ympäristö torjui.

"Se, mikä äitiä saattaa lapsen homoudessa/lesboudessa ehkä eniten järkyttää voi olla pohjimmiltaan tosi äitimäinen juttu: äiti ajattelee, että nyt sitten kaatuivat haaveet lapsenlapsesta"

Vaikka olenkin saanut osakseni vielä tylympää suhtautumista, tai kenties juuri sen takia, tuokin kuulostaa korvaani vastenmielisen omahyväiseltä. Onko lapsi äitinsä jatke, joka muovautuu tarvittaessa millä tahansa tavoin hänen tahtonsa mukaiseksi? Suomessa tunnutaan ällistyttävän usein _käytännössä_ ajateltavan, että lapsi olisi jokin lemmikkieläimen kaltainen tanssiva apina, jota voi ja pitääkin perusteetta dominoida milloin minkin mielenoikun mukaisesti. Järkeviksi itsensä korottavilla ei välttämättä ole touhussaan järjen hiventäkään.

Mitä jos noppaonni soisi äidille vaikkapa vaikeasti kehitysvammaisen lapsen? Haaveet lapsenlapsesta saisivat kadota aivan samoin kuin homonkin tapauksessa. Olisiko asia silloin jotenkin helpompi hyväksyä? Jos olisi, niin miksi? Eikö mikään muka riitä?

En ole vielä kolmeakymmentä, mutta olen tähän ikään mennessä työskennellyt maa- ja metsätalouden parissa sekä suurteollisuudessa. Koulutukseni on matemaattis-luonnontieteellinen yliopistotutkinto.

Suosittelen aloittamaan oman elämän ja hankkimaan kainaloon poikaystävän. Jos kerran teinivuodet ja nuoruus on mennyt hukkaan ei kannata menettää sitä nuorta aikuisuuttakin.

Itse tulin rytinällä kaapista 26-vuotiaana kun tapasin nykyisen poikaystäväni. Olemme asuneet yhdessä siitä lähtien... ja elän viimein sitä elämää jossa en tunne itseäni ulkopuoliseksi ja vialliseksi. Olen viimeinkin tyytyväinen ja onnellinen.

• mies__81
        mies__81 kirjoitti:

Suosittelen aloittamaan oman elämän ja hankkimaan kainaloon poikaystävän. Jos kerran teinivuodet ja nuoruus on mennyt hukkaan ei kannata menettää sitä nuorta aikuisuuttakin.

Itse tulin rytinällä kaapista 26-vuotiaana kun tapasin nykyisen poikaystäväni. Olemme asuneet yhdessä siitä lähtien... ja elän viimein sitä elämää jossa en tunne itseäni ulkopuoliseksi ja vialliseksi. Olen viimeinkin tyytyväinen ja onnellinen.

Jäi tietysti sanomatta että täsmälleen samanlainen tapaus olet kuin minäkin olin, helppoa koulua myöden. Luonnontieteistä FM-tutkinto. Juuri koskaan ei tarvinnut tentteihin lukea, kuuntelemalla hyvät arvosanat.

Ja tosiaan tuohon 26v ikään asti olin 'hetero' jolla vain ei sattunut koskaan olemaan tyttöystävää. Vanhemmille en kertonut mitään ennenkuin olin jo muuttanut poikaystävän kanssa yhteen.

• joo o
        mies__81 kirjoitti:

Jäi tietysti sanomatta että täsmälleen samanlainen tapaus olet kuin minäkin olin, helppoa koulua myöden. Luonnontieteistä FM-tutkinto. Juuri koskaan ei tarvinnut tentteihin lukea, kuuntelemalla hyvät arvosanat.

Ja tosiaan tuohon 26v ikään asti olin 'hetero' jolla vain ei sattunut koskaan olemaan tyttöystävää. Vanhemmille en kertonut mitään ennenkuin olin jo muuttanut poikaystävän kanssa yhteen.

Pakko kysyä, että miten sun vanhemmat sitten lopulta suhtautuivat asiaan?
        Entä aavistivatko ne jotain aikaisemmin?

Kysyn vain ihan mielenkiinnosta kun itsekin olen FM luonnontieteistä.
        Ikää on jo kohta 28v ja vieläkin olen "hetero" muiden silmissä...

• joopajjoo

Kun tulee ikää ja varsinkin jos tulisi lapsia niin alkaisitte arvostaa vanhempia ihan eri tavalla, joskus vaan on jo myöhäistä.

Ei hirveän hyvät välit itselläkään isään ollut, mutta onneksi en koskaan välejä kokonaan poikki laittanut, vaikka pahimmillaan uhkasi jopa puukolla.

• Halveksuva vaatimus

"...ja varsinkin jos tulisi lapsia..."

Eikös aiheen nimi ollut "Vanhemmat ja homous"? En oikein ymmärrä, miten lapsilla jossittelu liittyy tähän asiaan. Jos pieni lapsi on homo, hänestä tulee homo. Homo on homo, piste.

Jos on koko ikänsä toivonut, ettei olisi syntynytkään, mutta siitä huolimatta suoriutunut oman neuvokkuutensa turvin vanhempiaan paremmin (ja vanhemmistaan huolimatta), niin mistäköhän sen arvostuksen olisi sitten aikanaan yhtäkkiä tarkoitus pulpahtaa?

Perinteiseen suomalaiseen robottikulttuuriin on kuulunut kieltää itseltään kaikki inhimillisellä tavalla hyvä ja uskotella kärsivän kangistuvaisuuden olevan mittari sivistyneelle hyveellisyydelle. Suurimpaan turhaan ja kurjaan pidättäytyväisyyteen itsensä ruoskinut on mukamas suurin sankari, jonka uhrausta näkyvän onnelliset eivät ymmärrä kunnioittaa "vittumaisen hilpeällä olemisellaan". Monet tuntuvat yhä kuvittelevan, että paljon kärsinyt toivoo automaattisesti muidenkin kärsivän, ja että se on ihan suotavaakin, jos tuo paljon kärsinyt on ollut taitava ja ahkera ihminen. Voiko olla tämän takaperoisempaa typeryyttä?

Iso osa sisällissodan nähdeistä kirjailijoista tuntui halunneen välittää sanoman siitä, että kurjuus ei jalosta. Iso osa heitä nykyaikana selkeästi imitoivista ei näy lainkaan kiinnittäneen kyseiseen viestiin huomiota. Sen sijaan he vaikuttavat oikein toivovan elävänsä samanlaisessa todellisessa olosuhteiden aiheuttamassa ahdingossa. Pimeydessä on kaiketi helppo loistaa...

• kala86
        Halveksuva vaatimus kirjoitti:

"...ja varsinkin jos tulisi lapsia..."

Eikös aiheen nimi ollut "Vanhemmat ja homous"? En oikein ymmärrä, miten lapsilla jossittelu liittyy tähän asiaan. Jos pieni lapsi on homo, hänestä tulee homo. Homo on homo, piste.

Jos on koko ikänsä toivonut, ettei olisi syntynytkään, mutta siitä huolimatta suoriutunut oman neuvokkuutensa turvin vanhempiaan paremmin (ja vanhemmistaan huolimatta), niin mistäköhän sen arvostuksen olisi sitten aikanaan yhtäkkiä tarkoitus pulpahtaa?

Perinteiseen suomalaiseen robottikulttuuriin on kuulunut kieltää itseltään kaikki inhimillisellä tavalla hyvä ja uskotella kärsivän kangistuvaisuuden olevan mittari sivistyneelle hyveellisyydelle. Suurimpaan turhaan ja kurjaan pidättäytyväisyyteen itsensä ruoskinut on mukamas suurin sankari, jonka uhrausta näkyvän onnelliset eivät ymmärrä kunnioittaa "vittumaisen hilpeällä olemisellaan". Monet tuntuvat yhä kuvittelevan, että paljon kärsinyt toivoo automaattisesti muidenkin kärsivän, ja että se on ihan suotavaakin, jos tuo paljon kärsinyt on ollut taitava ja ahkera ihminen. Voiko olla tämän takaperoisempaa typeryyttä?

Iso osa sisällissodan nähdeistä kirjailijoista tuntui halunneen välittää sanoman siitä, että kurjuus ei jalosta. Iso osa heitä nykyaikana selkeästi imitoivista ei näy lainkaan kiinnittäneen kyseiseen viestiin huomiota. Sen sijaan he vaikuttavat oikein toivovan elävänsä samanlaisessa todellisessa olosuhteiden aiheuttamassa ahdingossa. Pimeydessä on kaiketi helppo loistaa...

Kyllä siittä 'pienestä lapsesta' voi aivan yhtä hyvin tulla hetero kuin homokin, siihen vaikuttavia tekijöitä on useita miten (seksuaalinen) identiteetti muodostuu. Ja ihmisen identiteettihän kehittyy ainakin 25v ikäiseksi asti.Tosin kaikkihan eivät koskaan aikuistu eli ota vastuuta itsestään ja muista eivätkä löydä tarkoitusta elämälleen.

• Merimies vastaa
        kala86 kirjoitti:

Kyllä siittä 'pienestä lapsesta' voi aivan yhtä hyvin tulla hetero kuin homokin, siihen vaikuttavia tekijöitä on useita miten (seksuaalinen) identiteetti muodostuu. Ja ihmisen identiteettihän kehittyy ainakin 25v ikäiseksi asti.Tosin kaikkihan eivät koskaan aikuistu eli ota vastuuta itsestään ja muista eivätkä löydä tarkoitusta elämälleen.

" Kyllä siittä 'pienestä lapsesta' voi aivan yhtä hyvin tulla hetero kuin homokin, siihen vaikuttavia tekijöitä on useita miten (seksuaalinen) identiteetti muodostuu."

Olet toki oikeassa, kun tarkastellaan kokonaisia ihmisryhmiä. Minä puhunkin omasta puolestani, eli itse itseäni yksilönä edustaen. Tällaiset asiat ovat kuitenkin yksilökohtaisia ja ensisijaisesti suoraan ainoastaan yksilön itsensä elämänlaatuun vaikuttavia.

On siis annettava yksittäisesimerkki, ja puhuttava yksilöstä, jolla on yksi kokonainen henkilöhistoriansa. Ihmiset eivät ole jotain yhtenäistä ja massamaista valtamerta, jonka hyvinvoinnin kannalta vain kulloinkin käsillä oleva hetki on merkityksellinen. Joka niin uskoo, ei ole kohdannut elämässään kovinkaan kummoisia vaikeuksia.

Halusin kirjoittaa kuten kirjoitin, koska minä olin vahvasti sellainen kuin olin jo ihan pienenä vesselinä. Vanhempani "huomasivat tilanteen vakavuuden" ja ryhtyivät järjestelmällisesti "oikaisemaan" asiaa ronskistamalla kasvatusmetodejaan. Pääsyäni kaikkeen hempeään ja yleisinhimillisesti positiiviseen pyrittiin rajoittamaan lain sallimissa puitteissa, ja keskusteluni sekä aktiviteettini muiden ihmisten kanssa pidettiin kasvatustarkoitukseen tähdäten räväkän lyhyinä.

Vanhempani ovat jälkikäteen itse kertoneet tällaisesta tietoisesta pyrkimyksestä. He selittivät ajatelleensa, että olin liian pehmo lapsi, ja että luonteeni kehittyisi miehekkäällä tavalla johtajaotteisemmaksi vähän karskimmissa olosuhteissa. Häpeä oli suuri, kun poika ei vielä parikymppisenäkään vaikuttanut olevan kiinnostunut tytöistä. Seuraava johtopäätös oli, että minusta ei koskaan tule mitään, varsinkaan kunnon miestä.

Mahdottomuuksiin pyrkivä sekoilu ei toimi, vaan toteutuessaan pilaa paljon siten, että sotkua on vaikea siivota. Kaikenlaiset "eheytymiseen" ja kausittaiseen vaihteluun uskovat muka-homot eivät mielestäni ole ehtaa tavaraa, vaan puhuvat vahinkoa aiheuttaen jostain, josta vain kuvittelevat tietävänsä.

Mitä aikuistumiseen tulee, niin töissä käyn.

• kala86
        Merimies vastaa kirjoitti:

" Kyllä siittä 'pienestä lapsesta' voi aivan yhtä hyvin tulla hetero kuin homokin, siihen vaikuttavia tekijöitä on useita miten (seksuaalinen) identiteetti muodostuu."

Olet toki oikeassa, kun tarkastellaan kokonaisia ihmisryhmiä. Minä puhunkin omasta puolestani, eli itse itseäni yksilönä edustaen. Tällaiset asiat ovat kuitenkin yksilökohtaisia ja ensisijaisesti suoraan ainoastaan yksilön itsensä elämänlaatuun vaikuttavia.

On siis annettava yksittäisesimerkki, ja puhuttava yksilöstä, jolla on yksi kokonainen henkilöhistoriansa. Ihmiset eivät ole jotain yhtenäistä ja massamaista valtamerta, jonka hyvinvoinnin kannalta vain kulloinkin käsillä oleva hetki on merkityksellinen. Joka niin uskoo, ei ole kohdannut elämässään kovinkaan kummoisia vaikeuksia.

Halusin kirjoittaa kuten kirjoitin, koska minä olin vahvasti sellainen kuin olin jo ihan pienenä vesselinä. Vanhempani "huomasivat tilanteen vakavuuden" ja ryhtyivät järjestelmällisesti "oikaisemaan" asiaa ronskistamalla kasvatusmetodejaan. Pääsyäni kaikkeen hempeään ja yleisinhimillisesti positiiviseen pyrittiin rajoittamaan lain sallimissa puitteissa, ja keskusteluni sekä aktiviteettini muiden ihmisten kanssa pidettiin kasvatustarkoitukseen tähdäten räväkän lyhyinä.

Vanhempani ovat jälkikäteen itse kertoneet tällaisesta tietoisesta pyrkimyksestä. He selittivät ajatelleensa, että olin liian pehmo lapsi, ja että luonteeni kehittyisi miehekkäällä tavalla johtajaotteisemmaksi vähän karskimmissa olosuhteissa. Häpeä oli suuri, kun poika ei vielä parikymppisenäkään vaikuttanut olevan kiinnostunut tytöistä. Seuraava johtopäätös oli, että minusta ei koskaan tule mitään, varsinkaan kunnon miestä.

Mahdottomuuksiin pyrkivä sekoilu ei toimi, vaan toteutuessaan pilaa paljon siten, että sotkua on vaikea siivota. Kaikenlaiset "eheytymiseen" ja kausittaiseen vaihteluun uskovat muka-homot eivät mielestäni ole ehtaa tavaraa, vaan puhuvat vahinkoa aiheuttaen jostain, josta vain kuvittelevat tietävänsä.

Mitä aikuistumiseen tulee, niin töissä käyn.

Homojakin on erilaisia vaikka yhdistäviä piirteitä voidaankin löytää enemmän kuin heteroista. Itse määrittelen itseni homoksi (jota kukaan muu ei voi tehdä!) ja myös mieheni ja exäni ovat samaa mieltä (molemmat töissäkäyviä kansalaisia).

• joopajoo--

Oma äitini "hylkäsi" minut kun totuus seksuaalisuudestani selvisi. Vuosikausia on vietetty henkistä pahaa oloa ja huonot välit ollu asian johdosta. Elän yksin mutta tietysti haluaisin olla hänen kanssaan paremissa väleissä.

Vuosien itsesyyttelyn saatossa olen kuitenkin jo turtunut henkisesti tilanteeseen eikä se tunnu enää niin pahalta. Ehkä olen myös kasvanut aikuiseksi. Äidin on vain hyväksyttävä että asia on nyt näin eikä muuksi muutu. Toivon että muiden äidit suhtautuisi lapsensa kaapista tuloon paremmin kuin omani.

• Äiti53

Voi hyvät homopojat, ei teidän mihinkään tarvitse muuttaa! Oma poikani on homo ja asuu Helsingissä ja kaikki tietävät hänen suuntautumisen. Hänellä on työpaikka, paljon ystäviä ja harrastuksia, eikä hänen homoutensa ketään haittaa, tytöt suorastaan kilpailevat hänen suosiostaan, kun hän on niin hyvä keskustelija. Tärkeintä on itse arvostaa itseään ja oppia elämään homoutensakin kanssa, ette todellakaan ole yksin. Jokainen järkevä aikuinen tietää, ettei homoutta valita, vaan se on luonnonvalinta, jolle itse ei voi mitään ja homolla ihan sama oikeus rakastaa ja tulla rakastetuksi kuin heteroillakin. Nyt vaan tuulta päin ja elämään!

• gay1

Tosi kiva kuulla! mutta joka tapauksessa haluaisin muuttaa ulkomaille vaikka sitten en homouden takia vaan ihan sen takia koska olen aina halunnut :)

• Homot ja Streittarit
        gay1 kirjoitti:

Tosi kiva kuulla! mutta joka tapauksessa haluaisin muuttaa ulkomaille vaikka sitten en homouden takia vaan ihan sen takia koska olen aina halunnut :)

Kun miettii, niin ehkäpä olet salaa jopa iloinen siitä että kuvat jäivät esille - ne antavat ajattelemisen aihetta vanhemmillesi. Nykyvanhemmat kylläkin jo kaikki tietävät että homoja on, pitää vaan hyväksyä heidän reaktionsa asiaan. Vanhemmilla on myös oikeus mielipiteisiinsä ja toisaalta sinun elämäsi on sinun elämäsi. Homojen oikeuksia ja homojen julkisuuskuvaa voivat edistää vain fiksut homot, ja heitä on onneksi koko ajan enemmän. Tsemppiä oman elämäsi pähkäilyyn ja järjestelyyn!

• uloskaapist

Ihmiset ovat usein suvaitsevaisempia ja inhimillisempiä kuin pelkäät heidän olevan. Oikeasti siellä Usassakin on yhtä - ellei enemmänkin - konservatiivisempaa porukkaa kuin Suomessa. Ihmiset ovat suvaitsemattomampia omassa mielessäsi.

Korkean itsetunnon kera on hyvä tulla ulos kaapista. Korkean itsetunnon saa esimerkiksi poikaystävän omistamisesta.

Tulin 15-vuotiaana ulos kaapista. Koulukaverit ihmettelivät yhden päivän, äiti vain vastasi että oli arvannut jo aikoja sitten, veljiä ei haitannut vaan heittivät enemmänkin läppää kuin olisivat haukkuneet. Kenenkään läheisen kaverin suhtautuminen ei muuttunut ollenkaan. Olivat enemmänkin uteliaita.

Kaapissa pysyminen ei ainakaan helpota oloa. Et saa antaa sosiaalisen pelon rajoittaa ainutta käytettävissäsi olevaa elämääsi.

• :---)

Sama minulla, tuli viime vuoden syksynä (2013) kaapista ulos 14-vuotiaana poikana ihan julkisesti omalla ask.fm sivustollani josta sitten koko kaupungin minunikäiset, nuoremmat ja vanhemmat saivat tietää. Ei ole minua haitannut vaan pikemminkin parantanut koska tunnen itseni todella hyväksi ja onnistuneeksi ihmiseksi kun tein tämän tempauksen jo näin nuorena. Kavereita on enemmän ja olen sosiaalisempi ja poikaystäväkin on. Asiat paremmin kuin monella muulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      4
      12356
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11143
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      174
      5064
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3679
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3524
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      44
      3047
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2769
    8. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      37
      2117
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2108
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1935
    Aihe