Alkava eroahdistus?

Pelkoa

Elikkä uros koirallani on alkava eroahdistus. Ulvoo ja haukkuu yksin ollessaan, tämä on ongelmana koska asun rivitalossa ja naapurin mummeli valittaa jokaisesta asiasta.

Eli nyt näin pohjatietoa, koirani on seropi, painaa n 30kg ja 4 vuotias.
Vajaa viikko sitten sillä revähti takajalka ja siksi en ole voinut normaaleille lenkeille viedä ja joutui alussa tekemään asiansa takapihalle. Koska olen tällä hetkellä työtön niin olen kotona paljon. Alussa piti olla koko ajan kotona ja katsoa että ei kolhi jalkaansa. Ja nyt kun on paranemaan päin olen pienille pissa/kakka lenkeille vienyt ja jättänyt välillä pariksi tuntia kotio. Nyt kun olin n. 10min poissa ja kun saavuin kuulin kuinka koirani ulvoo ja haukkuu sisällä.

Eli pahin pelkoni on tullut toteen ja koirallani on alkanut eroahdistus.
Älypelit eivät sitä kiinnosta. Ja en nyt tällä hetkellä voi purkaa koirani energiaa koska on vasta parantumassa. Normaalisti menemme kolme kertaa päivässä lenkille ja pari kertaa viikossa toisen koira kaverin kanssa soramontuille juoksemaan, leikkimään ja purkamaan energiaa. (koirakamu on hyskin sekoitus). Ennen ei tätä ongelmaa ole ollut runsaan liikunan vuoksi.

Elikkä onko nyt neuvoa miten saisi tätä ongelmaa kitkettyä jotenkin?
Tämä on hankala pulma koska ei vielä voi viedä energian purku lenkille...

5

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakko vaan

      Löytää keino purkaa energiaa ettei eroahdistus jää. Yritä myös jättää joka päivä yksin ettei totu siihen et oot siellä koko ajan.

    • parsoniitti

      Opeta koirallesi jälkeä tai esim kosketuskepin kanssa tekemään jotain temppuja. Sopivaa aivopuuhastelua joka väsyttää.

    • Juoksemaan!

      Canicross sopiva laji omistajalle ja koiralle, vauhti sellaisena kun itse haluat ja näet millon koiraa alkaa väsytämään - yleensä tämä menee toisin päin ;)
      Meillä nuori on rauhoitunut huimasti canicrossaamisen eli lähdetään koiran kanssa kahdestaan juoksemaan myötä. Hanki vain juostopäinen hihna, selkävyö ja valjaat niin voitte aloittaa mukavammin! Myös pakasteluut voi auttaa eroahdistukseen kun jättää luun koluttavaksi päivän ajaksi sellaisen todella jäisen mistä ei ole mahdollisuutta irrota heti palasia.

      • Et varmaan lukenut

        Alottajan tekstiä loppuun. Koira EI nimenomaan saa juosta, mikä oli ongelmanakin..


      • Hupsis joo :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe