Mieheni tytär ja raha

fgkgkjfkgjk

En tiedä onko tämä oikea osasto, mutta kirjoitan kuitenkin tänne.
Tapasin mieheni 5 vuotta sitten. Hän ei aluksi maininnut mitään jälkikasvustaan, vähitellen selvisi, että mihellä oli tuolloin 14-vuotias tytär, joka kävi kerran kuukaudessa tapaamassa isäänsä. Yritin kovasti kysellä tytöstä, mutta mies oli halutun puhumaan(?) Tytär oli ihan ok ja tulimme hyvin toimeen. Ihmettelinkin miten voimme tulla niin hyvin toimeen luettuani kaikenlaisia kauhutarinoita.

Vähitellen tytär rohkaistu ja pyysi saako hän tuoda kavereitaan meille viettämään kesälomaa. Kysymättä minulta mitään, mies lupasi. Siitä ajasta tuli aivan kamalaa, minulta katosi tavaroita ja tytär ja kaveri käyttyäytyivät todella ala-arvoisesti. Kämppä oli kuin pommi olisi sinne heitetty. Ruokaa lattioilla ja seinillä ja aah... se korvia hivelä huuto ja kirkuna. En edes koskaan saanut tietää tämän kaveri nimeä.
Mies lupasi ettei koskaan enää kavereita. Mutta niitä tuli aina uusia ja uusia....
Lopulta oli pakko sanoa, että minä häippäsen pois näinä kaveriviikonloppuina.

Jostain kumman syystä mieheni exä on saanut päähänsä, että olemme rikkaita (joita emme ole) uskon mieheni myös hieman näyttelevän, että tässä menee taloudellisesti loistavasti. Mies tietenkin on maksanut elarit, mutta sitten se kaikki muu. Tytär-viikonlioppuina olisi pitänyt ostaa hänelle taulutelkkaria, järjestelmäkameraa, mopoa yms.... Ja joitain näitä toiveita mieheni sitten maksoi/maksaa selkäni takana. Noo, miehellä ei tietysti ollut rahaa, vaan minä ne oikeasti jouduin maksamaan. Esimerkiksi mopoa maksettiin, niin että tein ylitöitä, kun tili oli tyhjä. Meidän talous ei kertakaikkiaan kestänyt/kestä niin suuria ylimääräisiä menoja. Ei minkäänlaista mahdollisuutta, että itse voisi jotenkin nauttia itse tienaamistaan rahoista.

Nyt tytär on jo täysi-ikäinen, edelleen hän tulee meille noin kuukaden välein. On nyt kysynyt jos saisi muuttaa meille asumaan. Tyttärellä on oma auto ja työpaikka, mutta mieheni edelleen on maksumiehenä ja pummaa minulta rahaa, kun oma tili on tyhjä.

Itsekin olen ihmetellyt miten menin tähän mukaan, mutta se tehtiin jotenkin niin hienotunteisesti. En halunnut uskoa lähimmäisistäni, että tärkeintä tyttärelle on raha ja miehelle se, että voi näytellä rikasta. Tytär leuhkii, että isä maksaa kaiken.

En okein edes ymmärrä miehen suhdetta entiseen perheeseensä. Mieheni kertoo vihaavansa joulua. Hän vaatii, että matkustamme aina pois jouluisin. Miehen tili on tyhjä, joten minä maksan matkat. Silti hän joka joulu vie säkillisisen lahjoja koko exän suvulle. Exästään erosi 90-luvulla. Omat vanhempani eivät saa lahjoja enkä minä, koska hän vihaa joulua. Tämä on satuttanut aivan valtavasti ja on kovin paradoksaalista.

Olen vähitellen tullut siihen tulokseen, että minä olen mieheni lompakko ja hänen oikeat rakkautensa kohteet ovat jossain muualla. Mieheni on tosi kohtelias ja pyytää rahaa aina kovin hienotunteisesti, siksi varmaan menin tähän lankaan. Viimeksi pyysi minua maksamaan hänelle auton, tuosta kunniasta kieltydyin, vaikka naimisissa ollaan ei silti autoja tarvitse toiselle ostella.

Itse olen lapseton jo yli 40-vuotias. Olin jo tottunut ajatukseen ettei koskaan omia lapsia. Yhden ainoan kerran sanoin miehelleni, että jospa jättäisi pillerit pois. Siltä istumalta mieheni, joka ei ole koskaan käyttäytynyt väkivaltaisesti, hyökkäsi kimppuuni ja alkoi kuristaa minua kurkusta. Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun edes uskalsin puhua asiasta. Tämän jälkeen omat tunteeni viilenivät, en ollut kuitenkaan ansainnut tuollaista kohtelua, vaikka puheenaihe ilmeisesti järkytti miestäni syvästi.

Eli tällaisessa suhteessa elän. Miehen teot ja sanat ovat niin ristiriitaisia, että hahmottaako hän itsekään miten toimii. Minulla on lähinnä hyväksikäytetty olo.

15

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hm.. kyllä kyllä

Toivon mukaan tytär, mies tai äiti tunnistaa tekstin... ja joudut vastuuseen toisten asioiden kertomisesta!

• fgkgkjfkgjk

Luuletko oikeasti, että kirjoittisin tekstiä nettiin niin, että siitä voisi tunnistaa ketään. Tytär saattaa olla oikeasti poika yms. Ja nainen saattaa olla mies. Tästä tapauksesta saattaa olla aikaa jo 20 vuotta, tämä saattaa myös olla toisen käden tietoa. Voin kertoa ihan rehllisesti, että kukaan ei voi tuomita minua yksitysiasoiden levittämisestä, koska teksti on kirjoitettu niin, ettei kukaan ole oikeasti tunnistettavissa. Sanoma ei silti kyllä muutu miksikään.

• buahahahahaha

BUAHAHAHAHAHAHAA LÄSSYKKÄ.....

• Kiitos ajankulusta
        fgkgkjfkgjk kirjoitti:

Luuletko oikeasti, että kirjoittisin tekstiä nettiin niin, että siitä voisi tunnistaa ketään. Tytär saattaa olla oikeasti poika yms. Ja nainen saattaa olla mies. Tästä tapauksesta saattaa olla aikaa jo 20 vuotta, tämä saattaa myös olla toisen käden tietoa. Voin kertoa ihan rehllisesti, että kukaan ei voi tuomita minua yksitysiasoiden levittämisestä, koska teksti on kirjoitettu niin, ettei kukaan ole oikeasti tunnistettavissa. Sanoma ei silti kyllä muutu miksikään.

Juu, kyllä huomasin heti, että koko tarina on fiktiota. Tosin jäin miettimään, miksi se on kirjoitettu...

• Hohhoijaa----

Tekstissa ei ole mitään josta ulkopuolinen voisi tunnistaa kyseiset henkilöt. Vastuuseen kenelle...oikeuteen ;) niillä on parempaakin tekemistä. Vastuuseen, oletko hieman typerä.....

• Jossiina 50v

No huh huh. Toivottavasti jo itse huomaat jos tuon tekstin uudestaan itse luet, että nyt on tehtävä ja nopeasti jotain. Et kai tosissasi anna tuollaisen elämän jatkua. En näe suhteessa enää mitään rakkautta tai muuta syytä jatkaa. Hyväksikäyttöä, pahoinpitelyä, kiusaamista, loukkaamista ja huijausta . Ei miehet tuohon lopu. Ota tavarasi ja lähde ennen kun pahempaa tapahtuu. Anna jokin arvo itsellesi . Nyt tuntuu että miehesi on yksi lapsi ja huollettava muiden joukossa. Kaikella kunnioituksella toivon sulle kaikkea hyvää ja jo että kirjoitit tämän on merkki siitä että alat herätä. Hyvää kevään odotusta.

• keksikää parempia!

Provoilut senkun jatkuu ja jatkuu ja jatkuu...

• Tiku_ja_Taku

jaa...a jokainen aikuinen päättää miten ja mihin rahansa käyttää, ja/tai kenelle sitä antaa.

• Toimi äkkiä

Miksi annat tehdä tuon kaiken itsellesi? Selvästikkään mies ei sinua rakasta, on kanssasi koska hyötyy sinusta.
      Minä ainakin jättäisin moisen luuserin. Kerran yhteisiä lapsi ei ole, niin erokin kivuton. Yhteinen omaisuus jakoon ja sillä selvä. Jos ei löydy sopua, kaikki myyntiin, myynti rahoilla velat pois ja loput tasataan.

• Uusia tuulia !

No maailma on täynnä ihania miehiä, miksi riutuisit tuossa kummallisessa
      parisuhteessa ? Mies käyttää sinua törkeästi hyväkseen.. Vähän samantapaista
      kokeneena sanon, et menetä ukossa mitään, lähde nyt, kun ei ole vielä liian
      myöhäistä saada oma lapsikin.
      Yli 40- vuotiaita äitejä on paljon ja hyviä äitejä ovatkin. Olet hullu jos jäät
      suhteeseen !

• ajattelennäin

Mitäs jos ottaisit tasan oman elämäsi tasan omiin pikku kätösiisi.

Sinun tulot sinun elämä. Miehen tulot miehen elämä. Teillä ei ole yhteisiä elätettäviä. Teille ei niitä ehkä tulekaan.

Sinua on ehkä tavallaan kustu silmään taloudellisesti, mutta itsehän olet sitä halunnut. Joten turha siitä on katkeroituakaan. Silti se saisi loppua nyt ja tähän. Eli lopeta se miehen omaisten kustantaminen ja maksaminen, keskity huoltamaan itseäsi, vanhempiasi, vaikkapa sisarustesi lapsia tai keitä sulla nyt on. Oma tili ja omat rahat. Sano miehelle että hänen on aika varmaan katsella minkälaiseen elämään hänellä on varaa. On sinun kanssa jos haluaa olla sinun kanssa ilman sinun rahoja, koska sinun rahojen kanssa hän nyt jatkossa ei sitten enää ole.

Lopettakaa kaikinpuolinen hyväksikäyttö keskenänne, molemmat.

• siis miksi??

Ja sinä olet edelleen tuollaisessa parisuhteessa koska..........?

• elkfiogj

Samanlailla minun exä käytti minua hyväkseen ja laittoi minut maksamaan ihan tyhmiä kalliita ostoksiaan. Jos olisimme olleet loppuelämämme yhdessä olisin varmaan kustantanut yhteisen lapsemme menot lähes yksin. Nyt saan elateita 150 euroa. Aina sanoi että kyllä tää rahatilanne kohta oikeesti kohenee ja voin auttaa teitäkin sitten rahallisesti, mutta ei niin koskaan käynyt. Ja minullakin pienet tulot. Toivottavasti on oppinut tuota rahan käyttöä, kun on senkin pitänyt alkaa maksamaan lapsesta ja kustantamaan omatkin menonsa.

• lapseton38

Tää tarina ei kyllä ole totta!! Joku hyvän mielikuvituksen omaava on kirjoittanut tämän.

• Naurettavaa sontaa.

Muuten on melko kelpo novelli, joka saattaisi menestyä jonkun lehden takasivun täytteenä. Mutta uskottavuus romahti tässä:

""Yhden ainoan kerran sanoin miehelleni, että jospa jättäisi pillerit pois. Siltä istumalta mieheni, joka ei ole koskaan käyttäytynyt väkivaltaisesti, hyökkäsi kimppuuni ja alkoi kuristaa minua kurkusta. Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun edes uskalsin puhua asiasta. Tämän jälkeen omat tunteeni viilenivät, en ollut kuitenkaan ansainnut tuollaista kohtelua, vaikka puheenaihe ilmeisesti järkytti miestäni syvästi.""

Koska jatko tuohon olisi kuulunut. "Tässä vaiheessa heräsin todellisuuteen, silmäni avautuivat ja läksin läiskimään"

Toinen mikä pisti silmään läpi kertomuksen. Elätät rahatonta miestä ja maksat kaiken mutta kuitenkin tilinne ovat tyhjät koko ajan ja toden totta, yhden AKAN palkka ei riitä tuollaisiin menoihin ylihintaisiin joulumatkoihin.
      Ai niin, sinähän elätät myös miehesi suvun :DDDDD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      7
      12406
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11173
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5095
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      29
      3712
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3554
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3104
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2839
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2368
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      41
      2149
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1955
    Aihe