Auttakaa! Pakkomielteisiä ajatuksia

Onneton

Eli muutama vuosi sitten rakastuin tähän tyttöön. Hänkin sanoi minua rakastavansa. Meillä oli hetken verran kivaa, kunnes hän muuttui omituiseksi ja ilkeäksi. Lopulta petti ja jätti mut. Petti pojan kanssa, sanoi ettei halua olla kanssani koska olen tyttö. Menin aivan sekaisin. Emme olleet kuukausiin yhteyksissä, katkaisin välit ja olin aivan murtunut.

Sitten hän kuitenkin soitti ja olemme sen jälkeen aina välillä jutelleet niitä tai näitä. Nähneet välillä jossain sattumalta. Minä olen koko tämän ajan ollut häneen rakastunut. Asiasta ei ole puhuttu, eikä suhteestamme. Olen pitänyt tunteeni sisälläni, mutta elätellyt toivoa, että joskus vielä meillä tulisi olemaan jotain.

Oikeastaan minä ajattelen häntä pakkomielteisesti. Vaikka on selvää, että hän ei ole minusta ollut kiinnostunut enää pitkään aikaan, ajattelen häntä yhä elämäni rakkautena. On minulla ollut tässä välissä muitakin suhteita, eräs yksi iso ja tärkeäkin, mutta tuntuu etten vain koe samaa kenenkään muun kanssa kuin tuon "elämäni naisen". Joka todellisuudessa on minulle vain surullinen pakkomielle.

Uskon, että olen edelleen rakastunut vain mielikuvaan. En oikeaan ihmiseen. Rakastuin häneen aikoinaan niin nopeasti, oppimatta tuntemaan häntä. Ja olimme molemmat kauhean nuoria, ja edelleen. Senkin jälkeen, kun hän minua niin satutti, minä kaipaan hänen peräänsä ja luon päässäni jatkuvasti kuvitelmia meistä. Olen sairas! Melkein joka päivä kuvittelen itseni suutelemassa häntä, vaikka minun pitäisi olla jo unohtanut hänet kauan aikaa sitten.

Tänään huomasin, että hän oli poistanut minut facebook -kavereistaan. Itkuhan siinä tuli. Minä en ole hänelle yhtään mitään, olen ulkona hänen maailmastaan, vaikka hän on ajatuksissani kaiken aikaa. Osasin jo vähän pelätä tätä. Näin hänet nimittäin bussiasemalla jonkin aikaa sitten, eikä hän edes katsonut minua. Vaikkei siitä ollut kauaa, kun olimme viimeksi jotain jutelleet. Facebook -kaveritilanne on meillä vaihdellut, olen hänet poistanut useammin, mutta hän aina pyytänyt takaisin. Tämä hänen päätöksensä nyt kai vihkii kaverisuhteemme loppuneen. Häbtä ei edes kiinnosta kaveeraaminen kanssani.

Mikä pahinta, tein juuri ratkaisun jäädä samalle paikkakunnalle hänen kanssaan opiskelemaan. Hain samaan kouluun kuin hän. En hänen takiaan kylläkään. Ala, jota nyt haluan opiskella, on vähän samankaltainen kuin hänen, ja siis samassa koulussa. Kieltämättä ehdin jo iloita ajatuksesta, että olemme samassa koulussa, ja pääsemme ehkä tutustumaan taas ja lähenemään uudestaan. Turhia unelmia taas. Turhia kuvitelmia. Hän tuskin innostuu siitä, että tulen sinne.

Hän on sitä koulua käynyt jo vuoden. Nyt kun menen sinne hänen toisena vuonnaan, pelkään että hän ajattelee minun seuranneen häntä sinne. En aio katsoakaan häntä, jottei hänelle tule siitä vastenmielinen olo. En voi enää perääntyä ja hakea toiseen kouluun, eikä minulla liion ole mitään toista paikkakuntaa, jolle haluaisin muuttaa. En tiedä, kykenenkö opiskelemaan siellä, vai masennunko sitten ihan täysin, kun näen hänet joka päivä. -Ja hänen tyttöystävänsä. Jep, hän seurustelee tytön kanssa, ensi kerran julkisesti.

Hänen tyttöytävänsä on nätti ja varmaan mukavakin, en ole järin mustasukkainen, vielä. En tiedä miten minun käy ensi lukuvuonna. Sekoan varmaan lopullisesti. Jos nyt jo olen näin pakkomielteinen.

Vielä sen verran, että ihmettelen, miten hän niin yhtäkkiä kylmeni. Ei enää katsonut minua, ei halunnut jutella. Kuvittelen, että häpeääkö hän jotain, sitä että aikoinaan sanoi minulle, että haluaa olla poikien kanssa, eikä voinut tuoda esiin julkisesti lesboa puoltaan, meidän suhde oli salassa. Ja nyt, kun hän on ensi kertaa julkisesti tytön kanssa, hän jotenkin tuntee olonsa vaikeaksi minun kanssa. Että haluaa kuopata minut menneisyyteensä. Etten häntä tuomitse, kerro muille tms. En minä tiedä. PITÄISI UNOHTAA KOKO IHMINEN MUTTA MITEN IHMEESSÄ SE TAPAHTUU

7

428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • been there done that

tapahtuu se sitten ajallaan että unohdat ja voi teistä tulla kavereitakin . ihmiset ei noin vain vaan häviä mutta aika kuluu . yks päivä sä huomaat että oho - näin hyviä juttuja oon kokenut ja MINÄHÄN se oon oman elämäni tärkein ihminen . ja mulla on paljon annettavaa tolle jota just sillä silmällä kattelen . sit vaan ottaan selvää että osaako se toinen mua arvostaa .

• sherlokki.

Luulen että olet ihan oikeassa: Hänellä oli varmaan ensin vaikeuksia hyväksyä oma suuntautumisensa, ja nyt häntä hävettää se, ja sinä muistutat häntä siitä. Siksi hän on nyt katkaissut välinsä sinuun.

Tilanteessasi en saisi rauhaa ellen ottaisi häneen yhteyttä ja kertoisi ymmärtäväni hänen käyttäytymistään. Vaikka hän ei vastaisikaan tai muuttaisi yhtään käytöstään, se olisi silti minulle jonkinlainen closure. Tai voit vaan olla välittämättä ja ajan kanssa yrittää päästä asian yli. Ei siihen varmaan ole mitään apukeinoa. :(

• f*ck

mitäs jos sä kysyisit häneltä miksi et kelpaa enää kaveriksi? Eksä ole jo tarpeeksi päässäs elänyt ja pyöritellyt teidän asioita. Koitappa kokeilla suoraa lähestymistä. Jos sieltä tulee kylmää vettä niskaan niin ainakin se auttaa sua pääsemään asioita eteenpäin. Niin kauan kun sä elät teitä yksin sun päässäsi niin jumissa olet. Otappa siis vähän todellisuutta mukaan soppaan niin alkaa selvitä pääsikin.

• Ötzi

No sen uusi tyttis lienee mustasukkainen tai jotain. Varmaan käyneet naamakirjakaverinsa läpitte..
      Oot itekkin poistellut häntä.

Ei häntä ollut sulle tarkotettu, kun tolleen häippäs.
      Älä ole kynnysmatto.
      Ei ihmiset välttämättä itsekkään ymmärrä tekojaan, eli tiedossa olisi varmaankin ahdistava keskustelu, jos neuvoja seuraat.

Eikun uutta matoa koukkuun.

• justjustt

Ehkä se tarviiki sellaisen ämpärillisen kylmää vettä niskaan ett pääsee eteenpäin. Johan toi on jumittanu tossa pinttymässään kauan vaikka uuttaki on ollu koukussa.

• jdsos

Mulla on vähän samanlaiset fiilikset kuin sulla. En tiedä onko tää jo pakkomielle kun ajattelen vain exää joka on minut pettänyt monilla eri tavoin ja se lamauttaa mun elämän totaalisesti. Joskus on parempia päiviä ja sitten taas tuntuu että ei se voinut olla tässä, tänhän piti olla mun elämän nainen. Eipä ollut. Yhteinen harrastus ei auta asiaa, mutta pakko niistä ihmisistä jotka sulle pahaa oloa aiheuttaa loppujen lopuksi on päästä eroon. Vaikea neuvoa miten, mä aloitan itse terapian kun en muuta enää keksi. Tsemppiä.

• Anna Nytt

Miten ois sellanen poi ntti että niitä elämän naisia voi olla monta, ei tosin
        yhtaikaa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      298
      3592
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      29
      1996
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      44
      1626
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      84
      1471
    5. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      87
      1202
    6. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      143
      1159
    7. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1064
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      95
      1002
    9. Kannattaa ymmärtää se asia

että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.
      Tunteet
      210
      834
    10. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      767
    Aihe