Mitäs täällä nynnyillään

Jokainenko vaan omassa kotona (tuo on niin kivasti sanottu, että käytettävä on tuota sanontaa) nyhjöttää. En kovinkaan ihastuneena tätä lumentuloa kattele enkä pirruillessanikkaan ulos lähe. Ei kyllä minullakaan oikeestaan mittään sanomista mieleen juolaha, jospa joku ois enempi suulaampi. Onko kiireitä teillä vai mitä puuhailette. Oon ihan uuvuksissakin, kun ei oo mittään tekemistä.

22

1209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen lähdössä "tyttökerhoon". Keski-ikämme on 70 vuotta ja me neulomme siellä maailmaa parannellessamme. Juomme myöskin kahvia ja koska paikka on käsityömyymälän yhteydessä, niin ostamme usein lankaa, tai kangasta ynnä muita käsityötarvikkeita.
      Pieni muumilipas on pöydällä ja siihen voimme laittaa halutessamme Lähetystyön tarpeisiin euron pari, tai enemmän, vähemmänkin voi laittaa, tai ei vaikka mitään.
      Olen kokenut, että ikätovereiden tapaaminen on parasta antia.

• jjoutava

Löysin roskista korkean työpöydän jota olin jo yrittänyt kaupastakin etsiä. Asentelin kaikki laitteeni sopiviile paikoille ja ryhdyin käyttämään seisten tietsikkaani ja huomasin jo tottuvani sen mahdollisuuksiin liikunnallinen kirjoitustapa siirrellä koipiaan ja notkistella polviaan esm.

Kunnes eilen ostin uuden sahan ja sahasin korkean pöydän jalat poikki. Vähän normaalia korkeampi sentään on vielä tämä pöytä, mutta kuitenkin. Tuolilla kirjoitan nyt.

Nyt hommaan työtuolin joka on kuin satulaistuin, korkeus säädettävissä luulen näin olevan jalkojen verenkierto parempi kun voi liikkua kuten parturini olen nähnyt tekevän sellaisella tuolilla.

• Joo, jjoutava, huomioinut olen työpöytäsi hankinnan, järkevä vaikkakin erikoislaatuinen temppu. Hyvä on seisaallaan olla enemmän kuin istuillaan, niinhän meitä nyt on valistettu. Mites siihen sellanen korkea baarijakkara sopisi, käyskentelet muina miehinä johonkin pubiin ja livahat sieltä jakkara persuuksissais kiinni.Sie se kyllä keksit ain jottain näpertelemistä.

• Kiitoksia, jopa jo vähän piristi. Niin anlis3, sinullaki onkin ilmeisesti itsellesi sopiva, mukava harrastus ja olet varmasti sosiaalinen ihminen. Itse en oo missään tuollaisissa ´ryhmissä´ viihtynyt, oishan niitä täälläkin vaikka kuin.No senverran kyllä, että aikoinaan, viel täälläkin ollessa kävin kansalaisopistoissa paljonkin harrastamassa, uusia kieliä, jopa ikoneitakin yrittelin. Ikonien teko on niin vaativan pikkutarkkaa työtä, ettei sovi minun luonteelleni, Ikoneita kyllä aina hankin aina tuolla itäpuolen maissa käydessäin.

• Yhtäkaikki jatkuu kevätsiivousinto täällä, just katselin lattialistojen pölyä, mutta en ehdi nyt aloittaa, kun tyttärentytär on matkalla jo.
      Aamupäivällä veikin ruuanlaitto osan aikaa, mukavaa onkin saada ruokaseuraa näin arkena. En kyllä mitään erikoisuuksia kokannut, oli graavisiikaa, josta tein kevytsmetanan ja ruohosipulin kanssa siikatartaria perunan ja kanmunien kanssa.
      Vastapaistettuja sämpylöitä teen kanssa ja ne on siinä:D
      Pitääkin lähteä illemmalla vielä kauppoihin, saatan koukkaa tytön kotiin kun sinnepäin on asiaa.

Puhelua odottelen terveyskeskuksesta tässä, pitänee saada uusi turbohaler vanhan loputtua. Ilmanlaatu ulkoillessa kun ahdistaa. Siinäpä ne kuulumiset *tällä kohtaalla*, sano entinen Punti Sipoossa:D

PS. Aion laittaa siivoustrasun kepin nokkaan ja pyyhin huomenna nuo listat, en kyllä kontaten siihen ala, tai jään konttausikäpolveen pysyvästi:D moikka

• Ihhailen tuota sinun paneutumistasi ruuanlaittoonkin sinisirkku, aina viitsit jos mitäkin kokkailla, vaikka ihan itsellesi vain. Nautiskella pitääkin, syodessäkin. Ite vaan nyt paistoin lohipalan kalanhimossani ja puol kiloo porkkananpaloja on kypysymässä. Porkkanasta oon aina pitänyt, erittäin terveelliseksi sanotaan sitäkin. Ja kun talven aikana on kertynyt kiloja .....en kehtaa sanoo, mite paljon, yritän edes senverran saada pois, että kesämekot mahtuu päälle.
        Yks tyttärein oli Onnin kans luonain neljä päivää viime viikolla, tietysti mukavahan se, mutta kun nykyisin väsyn niin vähästä, niin ihan maksimiajan olivat.

• Ramoona*

Me tänään vähän omasta kotonta poistuttiin, kun eilisen ulkovaraston siivoamisen tuloksia vietiin jätepisteisiin, metallin kierrätykseen ja senkaltaisiin. Oli akku ja maalin loppuja , melkein käyttämätön puukkosaha, luttuista muoviletkua , risainen pressu , ruostunut likainen kaasugrilli , kukkurainen peräkärrykuorma elämän kirjon todistuskappaleita. Kaatopaikan hoitaja otti itselleen kuormasta sen puukkosahan. Oli siellä puujätekasassa monenlaista lipastoa ja keittiötuolia, ihan olivat ehjän näköisiäkin.

Eilen oltiin uimassa ja tämä iltana menen kuoroon ja huomenna zumbaan. Loppuviikon saan olla tekemättä mitään erityistä, ainiin, prjantaina siivoan . Koiran kanssa lenkillä käynti on jo elämäntapa. Muistatteko elämäntapaintiaanit, jotka yrittivät Lapissa elellä ? Nyt menen keittämään kahvit ja otetaan sen kanssa pakasteesta yhdet toscapullat per nokka. Tavallisiin pyöreisiin pulliin olen painanut kohottuaan kolon, joka olen täyttänyt seokslla : voi, fariinisokeri, mantelilastut, tilkka maitoa ja hiukan vehnäjauhoja.

• Muista, muistan jotenkii ne intiaanit, eikös heillä aika paljon probleemeja tullut pärjäämisessä.
        Sillon kun tyhjästä nyhjäsin kotia laittaa 12 vuotta sitten, ei mitään juuri ollut Tampereelle tullessain, aattelin hyvin vähäisellä pärjätä. Mutta nainen on nainen aina vaan, on sitä kaikenlaista kertynyt liikaakin...taas. Nyt olen vähän kerrassaan järjestellyt huushollissain asioita siihen malliin, ettei lapsille jäisi kovin paljon turhan rahtaamista jonnekin. Valmistaudun siis kuolemaan....ihan iloisin mielin kyllä, eihän siinä sen kummallisempaa. Minähän olen päättänyt muunmuassa sen, etten mihinkään pitkällisiin hoitoihin ala, jos vakavasti sairastuisin.
        En nyt elä kuin viimestä päivää, niin olen kaiketi koko elämäni tehnyt, nyt väsyttää jo.
        Ihmeen lempeesti voi suhtautua kuolemaankin, olla jotensakin valmis.

• n- aslak

Aloitukseen. Met vietämmä jo kevätpäiväntasaus-rosausta. Siksi emmä ehdi palstoja seuraamaan. To 20.2 klo 18.57 on se tarkka aika.

Nynnykä nynnykä lailai lailaa

• ???

Onkohan päiväys eksakti?

• n-aslak

Se kertoo jonkin taivaallisen tapahtuman, muttemme tiedä minkä. Seisoo kuiten allkassa se. Viisas Morottaja tietäisi, mutta se taimaassa lomalla.

• sini-sirkku ek

Eikö se ole kevätpäivän tasaus, jolloin yö ja päivä on yhtä pitkiä? Sen jälkeen päivä pitenee vauhdilla, huipentuakseen Juhannuksena.

Voi mahoton miten hyvältä sämpylä maistui nyt illalla.Enhän minä teetä juonut ruuan jälkeen, ja nyt vasta maistoin.

Taikina olikin moniviljainen, jopa spelttiä osa, ja pyöritin pinnan auringonkukka siemenissä, loraus pähkinäöljyä taikinassa teki ne meheviksi.
      Kaupasta pääsin vasta klo 18.00 jälkeen, nynnyilin tunnin Emmerdal'in lumoissa , mutta sitten piti ostohaukeni keittää. Siellä kattila on ulkona terassilla, huomenna jaan sen pakastimeen kalakeittoa varten, loput piparjuurikastikkeella.

Niin on ilta kulunut hyvänmielen tunnelmissa, täällä kelasin, on nuo nuoret niin mukavia kuunnella:)

Hyviä öitä, virkistävää unta kaikille muillekin!

• capt. cöpenick

Mikähän vitsi siinä oli kun Yle tv-1 kuuluttaja tänä aamuna sanoi kun työhaalareita päälleni vedin "tänään on päivä ja yö yhtä pitkät".
      Senhän piti olla vasta ylihuomenna. Mut olkoon valoisaa on pohjolassa kauan. Liekö pohjoisvavalla jo yötön yö?
      Se voi läheltä liippaa kun kaamosaika sinne ehtii 24.9. On sanottu, että navoilla on puolen vuoden kaamosajat. Vaikeita asioita mieltää.

Mukavaa valon kautta kaikille. Me olemme kuin kasveja valon suhteen - ilman sitä kuukahtaisimme.

• sattuma Saara

Eipä oo aikaa kotonta koko ajan elämää katella.
      On monta virkaa ja kolme nälkää, tai lie niitä usseempikin, kun jääkaapin ovi aukeilee tavan takaa.
      Kevättä kestää neljännes vuotta, pitkähän se tämäkin kesää ootellessa.
      Siivouksia ja muuta rojun keräystä nurkista, sitä touhua riittää aina, eikä muutkaan kiireet helpotu. Allakassa on menoja melkein joka päivälle, allakkaan merkitsemättömiä sitäki enemmän. Lenkille ja jumpalle, ne teen yksin, mitä sitä maksamaan siitä, että pääsee hikoilemaan johonki kuntolaitteiden keskelle. Ei niitä enää ole viisasta pyrkiä lihaksia kasvattamaan tällä ikää, riittää kun pitää olemassa olevista huolen.

Taas on mentävä. Auto taitaa olla saanut niskaansa muutaman hiutaleen ja ne pois pyyhitty taas tien päälle, auttamaan muita, kun eläkeläisillähän on aikaa.

• takatalvi

Myöhäillalla oli mytkähtänyt äkkiä 5-6 sm lumikerros. Sitä on täytynyt tulla sakeasti ja äkkiä, Hämeessä päin jo aikaisemmin päivällä tai iltapäivällä.
        Nyt kukaan ei kiistä, etteikö oltaisi takatalven tunnelmissa ja keleissä. On tulossa kai loskainen ajokeli eikä auringostakaan takeita.
        Nyt talven on enää myöhäistä rypistää kun kevät on jo pöksyissä ja ovella.

• myööö

Onhan tänään jo 6min päivä pidempi kuin yööö!

Auringonnousu tänään 6:26. Auringonlasku tänään 18:32. Päivän pituus on 12 h 6 min

• Juu, kylläpä vajaan tunnin kuluttua taivaanranta alkaakin vaaleta jo.

• Hyvähän se, kun, jos on voimia ihan konkreettisesti toisia auttaa. Jokainen tavallaan...ja voimillaan. Oon kyllä ajatellut niinkin, että liekö minunkaan hommistain ´toisten auttamisessa´ ollut mittään hyötyy. En minä oo niinku, niinku silleen tarkoituksellisesti ryhtynyt ´auttamaan´, mutta jospa edes jottain on sillä tarkoituksemattomuudellaan jelpannut, joskus.

Kylläpä sekin pitää niin hyvin paikkansa, kun sanotaan, että joka aamu on päivä uus. Erilaisin tuntein, mielin ja voimin ovat aamut aina niin erilaisia. Varmaan tunnin verran vielä sängyssäni makoilin, unen ja valveen rajamailla.
      Ihan hyvät unet tulikin nukutuksi, yli seitsemän tuntia huomasin noustessain.
      Erilaisia univaikeuksia minäkin kokeneena tiedän, miten tärkeää on uni meille.

Huomenaamuna onkin vain vettä kulauttamalla päivä aloitettava, on labrakokeissa käytävä, vuosittainen tarkastus. Lääkäri yllätyksekseni vaihtunut, luulen hänen olevan ehkä Intiasta, nimi viittaa ainakin lähinnä siihen....Jahangir Khan. Mielenkiintoistahan sekin, mitähän kieltä puhummekaan, onkohan nyt jopa elekielen vuoro.
      Hyvää rauhallista aamua toivotan!

• jjoutava

Hyvin on pvä alkanut ja 70 on siitä hyvä, että siinä voi kirjoittaa mihin kohtaa hyvänsä. Mainostavat lantiovoimistelua ja niinhän minäkin aamuisin pyöritän lantiota niinko napatanssija. Rumanapaisempikin voi kotona sen tehdä.

Kaikki terveyteen liittyvä on tullut tärkeäksi. Puhelimesta syksyllä erehdyin ostamaan omega3 pillereitä. 2tbl/päivä söin, mutta kun huomasin outoja ihomuutoksia niin arvelin että liikaa on nyt syöty d vitamiinia.
      Soitin myyjälle ja suosiolla lupasivat etteivät enää lähetä niitä. Vanhaa miestä höynäyttävät sillain.

• jjoutava

Unehtu mainita ja toivottaa Hyvää Minna Canth in päivää! Samalla voin kehua lukeneenikin hänen kirjojaan. Onhan se selvää kun on hyllyssä osa hänen tuotannostaan koottuna oleva teos. Murtovarkaus - näytelmä pitäisi lukea, mutta kun minulla on liian monta kirjaa kesken lukemisen, tuoki Sami Lopakan "Marras".

• Minna C:n perik.

Nynnyily piti jättää kun aamulla silmänsä takatalven maisemiin heräsi. Muutamista autokolareista kerrottiin alueuutisissa.
      Aurauskalusto on hoitanut hommansa, kiinteistöjen huoltoyritykset putsanneet alueensa edellyttämät kohteet lehtien, postien tai asiakkaiden kulkea.

Uutiset maailmalta eivät juur poikkea eilisistä. Maaperän vulkaaniset riskikohteet varsinaiset pompsahtajat Islannin Euroopan tai Aasian kohteissa pitävät luppopäiviään.
      Melko vähäpätöistä lumihöytyvää leijailee taivaalta kuin merkiksi matalista ilman lämpötiloista. Unettavaa melkein. Pitää hörpät päiväkaffet tässä ohessa.

• lisäbonus

Nynnyily & nyhveröinti päättyi sitten osaltani puhekalikan vaativaan hälytykseen. Lehtiasiamies tietenkin tyyliin ilman tätä lisäbonustamme elämäsi olisi paljon ankeampaa.
      En ollut innokas tällä kertaa tarttumaan täkyyn kiinni. Tämä on uus-vanha kampanjatyyli; vuolaasti ensin kiitellään vanhaa tilaajaa.
      Sitten saman kustantajan sivutuotesarjaa saisi näin huikeen edullisesti. Tietenkin varsin mitättömällä lisämaksulla - sinulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      4
      12356
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11143
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      174
      5064
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3679
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3524
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      44
      3047
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2769
    8. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      37
      2117
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2108
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1935
    Aihe