avuton...

joku ;_;

On yläaste ikänen tyttö ja en oikeesti tiiä, että mitä tuun tällä elämälläni tekemään... On tapahtunu liikaa asioita ja aika on kulkenu liian nopeesti eteenpäin, ku ite jään junnaamaan niihin ikuisuuksii site tapahtuneisiin asioihin, vaikka siinä ei sinäänsä oo järkee koska kukaa muu ei varmaankaa muista niitä enää, mutta en ite voi kuitenkaa unohtaa niitä, koska ne on muuttanu mun koko elämän..! Mulla on sinäänsä aika vaikee lapsuus (no sinäänsä oonhan lapsi vieläki) ja se on jättänu muhun jäljet, en luota aikuisiin melkeen yhtää ja en oo minkäälaisissa väleissä ihmisen kaa, jonka pitäis olla yks mun elämän tärkeimmistä tyypeistä, vaikka ennen kaikki oli hyvin...
En tiiä, tää saattaa kuulostaa iha oudolta, mut tuntuu etten tiiä ees, et kuka oon. Sulta odotetaan liikaa, hyvää käytöstä, että tottelisit aina, ja sitte ku muut raivoo sulle, et saa raivoo takasin... Itken ilman syytä, saan paniikkikohtauksia, en voi puhuu kellekkään, koska en pysty... Viime syksy oli mulle tosi vaikeeta aikaa ja alotin viiltelemisenki, sillon tuntu et se helpottais, vaikka oon huomannu, ettei siitä mikää parempi olo oo tullu... Nään itteni ylipainosena paskana aina ku katon peilistä, vaik todellisuudes en oo lähellekkää sitä ja en tiiä mitä teen tulevaisuudes... Kaikki näyttää ja tuntuu tällä hetkellä vaan niin kaukaselta, tää nuoruus ei oo yhtää sellanen, mitä sillon joskus aatteli... Olis kiva kuulla teiän mielipiteitä/tarinoita samasta asiasta, oonko ainoo, jonka elämä menee tähä suuntaan...

5

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytttö 16v

      Vau. Iha ku oisit just kuvaillu sen miltä musta tuntuu O_o Itse koitan vaan olla miettimättä yhtää mitää, ettei pää hajois lopullisest.

    • 17+15

      Jos kiinnostaa selvittää miksi, kannattaa käydä lataamassa hyvä sähkökirja Alkuajatuksen kotisivulta. Sen voi ladata maksutta ja kotisivu löytyy googlaamalla.

    • Liity jehovan todistajii, niillä on vastaus joka kysymyksee... Toki se vastaus on sama kaikkeen, Jehova pelastaa, senku rukoilet ja tukehdut raamattuun.

      No ei. Mee koulun terkalle. Ihan oikeesti. Jos sä et voi kellee muulle puhuu ni mee suoraa terkkarille. Meet vaa ja sanot et musta tunuu kamalan pahalta. Tai jotain. Se luultavasti kyselee sit jotai ja antaa sulle sellasen mielialakysely lomakkeen. Ja sit se saattaa kysyy jotenki et "Ja oletkos ajatellut itsesi vahingoittamista koskaan tai oletko vahingoittanut itseäsi koskaan...?" Viiltely kandee lopettaa ihan alkuunsa.. No kidding mut oikeesti. Jep ja se ei luultavasti onnistu. Kamalan koukuttavaa. En mäkään sitä ole sitä lopettanut vaikka terapiassa ravaanki joka viikko.

    • perperjonsson

      olet niin vitun erityinen, että tulin kertomaan sinulle, että jumala rakastaa sinua ja on varannut sinulle paikan taivaasta. maallisilla ongelmillasi on helvetisti merkitystä, tämä ei ole illuusiota, jonka ihmiskunta on päässään luonut

    • Hei joku,

      et taatusti ole yksin pohtimassa tulevaisuutta ja epävarmuutta tuntee moni meistä matkan varrella. Erityisesti yläasteaika on ihan jokaisella täynnä tulevaisuuden ratkaisujen miettimistä. Aika harvalla on silloin selvää kuvaa elämän tavoitteista ja suunnitelmista, eikä tarvitsekaan olla.

      Onko lähipiirissäsi sellaisia aikuisia, joiden kanssa voisit ajatella puhuvasi tästä ja yhdessä miettiä, miten kannattaisi toimia. On harmillista kuulla, että kaikki aikuiset eivät ole olleet luottamuksesi arvoisia. Helpottaisi tilannetta kuitenkin varmasti, jos luotettavan aikuisen kanssa voisit tilannetta käydä läpi. Löytyisikö vaikkapa koulusta tai sukulaisista juttukaveria? Murheita ei kannata padota sisäänsä.

      Elämä voi toisinaan tuntua erityisen vaikealta, kun tunnetilat vaihtelevat ja paljon tapahtuu - sekä hyviä, että huonoja asioita. Helpottaisiko, jos pohtisit, mitkä asiat ovat erityisen hyvin? Esimerkiksi millaisista harrastuksista nauttisit?

      Juuri nyt voi vaikuttaa siltä, että tulevaisuus on ihan hahmoton, mutta asioilla on tapana ratketa ennemmin tai myöhemmin. Ei tarvitse pyrkiä suorittamaan liikaa ja löytämään vastauksia ongelmiin heti. Joskus voi vaan yrittää keskittyä kivoihin juttuihin ja odotella, josko edes osa ongelmista ratkeaisi ihan itsestään. Aika hoitaa monet ongelmista ja paljosta voi selvitä, kun jaksaa katsoa positiivisesti eteenpäin!

      Aurinkoista kevättä ja voimia toivotellen,
      Nettisaapas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4966
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2761
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1975
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1668
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1523
    6. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      51
      1390
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      63
      1387
    8. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1367
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1334
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe