Onko käsitystä kuinka hyvin/huonosti täysmittainen suksiboxi sopii Grand Scenicin kattoon? Katon muodosta johtuen vaakasuoraan asentaminen ei taida onnistua.
Grand Scenic ja suksiboxi
11
2107
Vastaukset
- W..
Antenni tosin saattaa haitata kovin ison arkun käyttöä.
- juha
olisikohan niin että takimmaiset kiinnityspisteet ovat matalammalla joten arkun etuosa osoittaa ylöspäin?
- sulo
se boxi ihan hyvin siihen sovi. Mulla on uusi megane break ja siinä thulen boxi, tukevasti pysyy katolla. Hyvin lähellähän toisiaan ovat scenicin ja meganen kattoprofiilit. Tuota kannattaa kysäistä boxeja myyvistä liikkeistä, biliasta on varmaan ihan turha kysyä mitään...
- Jo2S
Grandin katto on niin pitkä, että minulla ainakin Thulen boxi mahtuu kevyesti katolle ja radioanteeni jää vielä sen taakse! Sivulle-avautuvana on boxi helpompi operoidakin, en tiedä miten taaksepäin avattavien kanssa on. Katon korkeuden(163 cm teline n.10 cm)) takia tuollainen takaa avautuva on varmaan hankala käyttää.
Silmämääräisesti on suorassakin Rellun omilla telineillä. Kokeilin yhtenä viikonloppuna, eikä boxi ainakaan vinkunut ja kulki muutenkin huomaamattomasti mukana. - Filsu
Itse tein viikon reissun lappiin ja ajoin yhteensä 3300km. Katolla oli mikä-lie 20 vuotta vanha ISO boxi, joka avautui perästä. Mitään ongelmia ei oikeastaan ollut sen kanssa. Hyvin kulki. Tai siis ainoa 'ongelma' oli että boxin, joka oli kaverin, kanssa tuli kiinnikkeet vanhan ajan taakkatelineeseen ja kun Grandissa on leveämmät telineet niin jouduin vääntämään kierretangosta uudet kiinnitysraudat. Jos sellaiset olisi ostanut Biliasta niin hintaa olisi tullut muistaakseni 40€...
- Perheellinen
Paljonkos telineet kustansi?
Ovatkos alkuperäiset?
Löytyskös sellaisista kuvaa?
Oma GS pelannut loistavasti - tosin kilometrejä tuskin lainkaan vielä ;)
Kuvia yms. tarkoitus keräillä päiväkirjan omaisesti tuonne omille sivuille jahka aika antaa periksi. Myös rellun ominaisuuksista ja reissuista ;) - W..
Perheellinen kirjoitti:
Ovatkos alkuperäiset?
Kuvia yms. tarkoitus keräillä päiväkirjan omaisesti tuonne omille sivuille jahka aika antaa periksi. Myös rellun ominaisuuksista ja reissuista ;)Ja kuva Scenicin esitteessä
- Filsu
Perheellinen kirjoitti:
Ovatkos alkuperäiset?
Kuvia yms. tarkoitus keräillä päiväkirjan omaisesti tuonne omille sivuille jahka aika antaa periksi. Myös rellun ominaisuuksista ja reissuista ;)Telineet kustantaa periaatteessa 200€ mutta sain pummittua ne kaupanpäälle Biliasta. Tosin ne on kylläkin mustat vaikkakin GS:n esitteessä sanotaan että lisävarusteena saa korinväriset kattotelineet. Nuo oli sellaisessa laatikossa missä oli ohjeet sekä normaalille Scenicille että GS:lle. En jaksanut enää siitä sitten kitistä.
Muuten on tosi kätevät ne telineet kun ne saa sillai auton perälle (siis katolle) peräkkäin et toimii vähän niinkuin spoilerina. Siis eihän se toimi niin mutta ajelin tossa joku aika sitten niin että telineet olivat normaalissa asennossa eli edessä ja takana niin ulisivat aika kovasti. Nyt kun ne on takana niin mitään ulinaa ei kuulu. Ja ovat siis näinollen aina kuitenkin mukana.
Jos olet hankkimassa telineitä niin voin kyllä suositella alkuperäisiä. - ose
Filsu kirjoitti:
Telineet kustantaa periaatteessa 200€ mutta sain pummittua ne kaupanpäälle Biliasta. Tosin ne on kylläkin mustat vaikkakin GS:n esitteessä sanotaan että lisävarusteena saa korinväriset kattotelineet. Nuo oli sellaisessa laatikossa missä oli ohjeet sekä normaalille Scenicille että GS:lle. En jaksanut enää siitä sitten kitistä.
Muuten on tosi kätevät ne telineet kun ne saa sillai auton perälle (siis katolle) peräkkäin et toimii vähän niinkuin spoilerina. Siis eihän se toimi niin mutta ajelin tossa joku aika sitten niin että telineet olivat normaalissa asennossa eli edessä ja takana niin ulisivat aika kovasti. Nyt kun ne on takana niin mitään ulinaa ei kuulu. Ja ovat siis näinollen aina kuitenkin mukana.
Jos olet hankkimassa telineitä niin voin kyllä suositella alkuperäisiä.harmiteltavasti saa niitä taakse vaan paikat on vain ovien kohdilla. Onneksi ei juuri ääntele eikä lisää kulutusta kuten ei boksikaan.
- Lyhyt
ose kirjoitti:
harmiteltavasti saa niitä taakse vaan paikat on vain ovien kohdilla. Onneksi ei juuri ääntele eikä lisää kulutusta kuten ei boksikaan.
Onkohan näissä tehtaalta tulevissa telineissä jotain eroja?
Mulla lyhyemmässä scenicissä telineet vinkuu niin sa......ti alkaen 70 km/h. Asentanu oon ohjeen mukaan niin että suorat reunat tulee kohti keskustaa. - Jo2S
Lyhyt kirjoitti:
Onkohan näissä tehtaalta tulevissa telineissä jotain eroja?
Mulla lyhyemmässä scenicissä telineet vinkuu niin sa......ti alkaen 70 km/h. Asentanu oon ohjeen mukaan niin että suorat reunat tulee kohti keskustaa.Mullakin vinku GS:ssä kun oli tullain suorat reunat vastakkain, mutta ei vinkunut kun vaihdoin sen takimmaisenkin "virtaviivaisempaan asentoon".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211688
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75798- 1760
- 46731
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta60653