Laastarin käyttäjät ja laastariksi joutuneet, kertoisitteko kokemuksistanne. Miltä tuntuu käyttää toista ihmistä oman elämänsä paikkana ja ylimenosiltana? Voiko niin tehdä ilman tunteita ja eikö kenenkään omatunto kolkuta? Entä laastarit, miten pääsitte eteenpäin, kun ylitsenne oli kuljettu? Olen tavallinen tallaaja , joka on ollut laastarina. Minulle jäi siitä ikävä kolhu. Kuinka kauan menee, että tokenen?
Laastarikin on tunteva ihminen
37
326
Vastaukset
- laastariton
Millainen sinun laastaritarinasi oli, mitä tarkoitat laastarilla?
- LalaLaastarit
Jotkut ihmiset tarvitsevat heti eron jälkeen jonkun uuden. Tunnusmerkkejä: suhde alkaa nopeasti, mutta niin myös päättyy. Laastari ei kelpaakaan esim. iän, ulkonäön, liian erilaisen taustan tai sosioekonomisen taustan takia. Syitähän löytyy. Kummatkohan käyttävät laastareita enemmän, miehet vai naiset? Itse jotenkin häpeän suhdettani laastarina. Onneksi seuraava suhde on ollut kestävämmällä pohjalla. Häpeän silti ja epäilen, että nykyinenkään kumppanini ei rakasta ja kunnioita minua. Sellaisen kolhun siis sain.
- Ikävä.
Oletko sä se joka lankesi varattuun? Olen pahoillani puolestasi. Elämä jatkuu ja pääset kyllä yli. Varmasti se ihminen sinusta kuitenkin jotenkin välitti.
- LaLaLaastarit
Onneksi en sentään varattuun langennut, vaan hiljan eronneeseen. Kiinnostuin hänestä yhteisten liikunnallisten harrastusten ja huumorintajun vuoksi. En ymmärtänyt, että hän ajatteli kuuluvansa niihin parempiin ihmisiin, joten aikansa leikittyään olikin aika pyrkiä korkeammalle, parempaan seuraan. Hän mainosti verkostojen merkitystä. Ja minä olin pitänyt hänestä ihmisenä! Vihaan suhdeverkostojen luomista hyötymistarkoituksessa. Ehkä siksi, että en ole tässä mielessä hyödyllinen kenellekään. Happamia sanoi kettu jne? Voi olla niinkin tietenkin.
- Laupias Paimenko?
LaLaLaastarit kirjoitti:
Onneksi en sentään varattuun langennut, vaan hiljan eronneeseen. Kiinnostuin hänestä yhteisten liikunnallisten harrastusten ja huumorintajun vuoksi. En ymmärtänyt, että hän ajatteli kuuluvansa niihin parempiin ihmisiin, joten aikansa leikittyään olikin aika pyrkiä korkeammalle, parempaan seuraan. Hän mainosti verkostojen merkitystä. Ja minä olin pitänyt hänestä ihmisenä! Vihaan suhdeverkostojen luomista hyötymistarkoituksessa. Ehkä siksi, että en ole tässä mielessä hyödyllinen kenellekään. Happamia sanoi kettu jne? Voi olla niinkin tietenkin.
Olen pahoillani puolestasi. Voimia ja vauhtia kohti uutta elämää. Surra voi aikansa, mutta kaikki ihmiset eivät ole pahoja. Jos hän teki väärin sinua kohtaan, ei se merkitse sitä, että kaikki tekevät samoin.
Hän oli varmasti sinulle tärkeä ihminen pitkään. Voit jonakin päivänä ilman katkeruutta todeta iloitsevasi yhteisistä hetkistä. Ja muistavasi kuitenkin hyvällä. - Djmtwjs
Laupias Paimenko? kirjoitti:
Olen pahoillani puolestasi. Voimia ja vauhtia kohti uutta elämää. Surra voi aikansa, mutta kaikki ihmiset eivät ole pahoja. Jos hän teki väärin sinua kohtaan, ei se merkitse sitä, että kaikki tekevät samoin.
Hän oli varmasti sinulle tärkeä ihminen pitkään. Voit jonakin päivänä ilman katkeruutta todeta iloitsevasi yhteisistä hetkistä. Ja muistavasi kuitenkin hyvällä.En usko. Vahingonilo on ihmisessä se aidoin asia. En anna anteeksi - itselleni. Mutta otin opiksi. Muistot näkee oikeassa valossa kun tietää lopputuloksen ja kulissien taakse. En odota elämääni enää rakkautta, on kuin rakkaususkonnon oopium olisi hälventynyt sotkemasta päätäni. Uusi elämä on siis jo alkanut :)
- Edellinen gjmptw
Djmtwjs kirjoitti:
En usko. Vahingonilo on ihmisessä se aidoin asia. En anna anteeksi - itselleni. Mutta otin opiksi. Muistot näkee oikeassa valossa kun tietää lopputuloksen ja kulissien taakse. En odota elämääni enää rakkautta, on kuin rakkaususkonnon oopium olisi hälventynyt sotkemasta päätäni. Uusi elämä on siis jo alkanut :)
..vahingonilo ja vähättely olivat nimittäin ne ainoat aidot tunteet minua kohtaan hänen taholtaan. No, asia tuli ainakin selväksi. En sure tai kaipaa, vaan häpeän. Onko kenellekään käynyt niin? Miten te pääsitte häpeän tunteesta eroon?
- -kokemusta-
Edellinen gjmptw kirjoitti:
..vahingonilo ja vähättely olivat nimittäin ne ainoat aidot tunteet minua kohtaan hänen taholtaan. No, asia tuli ainakin selväksi. En sure tai kaipaa, vaan häpeän. Onko kenellekään käynyt niin? Miten te pääsitte häpeän tunteesta eroon?
On käynyt niin,minä kaipasin ja kai surinkin. Myös häpesin,häpesin itseäni,tai tunteitani koska tulin tallatuksi,sivuutetuksi,ja kanssani leikiteltiin. Sain nostettua itseni,hyväksyin että itse olin välittänyt,ja kai jotenkin rakastanut-->miksi hävetä sitä että olin ollut omana itsenäni aito? Vahingoniloinen ja vähättelevä osapuoli osoittaa omalla käytöksellään oman kasvamattomuutensa..
- olen edelleen
paikka hänen hampaassaan mutta koska minäkin käytän (user) häntä
toisaalla niin fifty-fifty - ei laastarisuhdetta
Itse en alistu käyttämään laastaria. Kasaan itseni tavalla tai toisella, mutta muita en oman pahan oloni takia ala loukkaamaan.
- Ikävä.
Hassua. Mietin tänään juuri samaa.
- paskaloinen siis
En usko että laastari on tunteva ihminen, jos edes ihminen. Laastari on se joka ottaa jonkun hyödyn vuoksi, nappaa baaritiskiltä jonkun rakkaudessa pettyneen tai jätetyn, mieluimmin menestyjän tai julkkiksen. Laastari on se joka näitä onnettomia vaanii. Hän haluaa hyötyä toisen menestyksestä ja onnettomuudesta. Hän on se joka on aina paikalla jos tuuri sattuisi. Hän tietää mitä pelaa ja myös sen että joutuu poispotkituksi kun parempia löytyy.
- Lastaaria&laastari
Aina syytetään laastarin ottajaa, kuinka hän hyväksikäyttää, mutta siinä on molemminpuolinen hyväksikäyttö kysymyksessä. Eron jälkeen loikkasin toiseen suhteeseen (väärin tehty) ja ero oli niin katastrofaalinen, että sitä tehtiin vielä pari vuotta sen jälkeenkin. Laastari jätti ja siitä lähti onnettomat vuodet liikkeelle. Exän uhkailut, lompakko varastettiin keskellä kirkasta päivää, kokeen epäonnistuminen, puurokattila jäi liedelle sytyttäen melkein tulipalon, sairaalaan isoon leikkaukseen, kaveri teki itsaria ja sille piti hälyttää ambulanssi...
- ihastun aina
yhtä tulisesti eli ketkään ei ole olleet minulle ns. laastareita. Myöskään kenenkään kanssa en alkaisi minkäänlaiseen syvempään suhteeseen ilman kiintymystä.
- Kannanotto.
En edelleenkään ole käyttänyt ketään ihmissuhteesta ylipääsemiseen tai ihmissuhteeseen pääsemiseen. Enkä aio niin tehdä. Jos joku ...tanan pystyynnostettu sika on joskus minulle niin tehnyt, en halua tietää.
Kas siinä jutun juurta tästä eteenpäin. Katkelot jatkukoon. - Vielä yhden nainen
Sillon ku uusi suhde alkaa, ei sitä välttämättä ymmärrä laastariksi. Vasta jälkeenpäin tajuaa jos silloinkaan. Itellä oli laastarisuhde vuosia eron jälkeen, ja on edelleen, kaikki yhdenillan jutut. Kaikki tämä jotta yksi unohtuis tai saisin sen korvattua. Eikä tunnu missään.
- Hävytöntä on se
Jos rakas sanoisi että on käyttänyt laastareita eikä ollut mun kanssa sylkisin silmille enkä antaisi koskaan anteeksi.
- Ihmisiä
Siks just laastareita käytetään, kun jos ei olla sen kanssa josta erottu. Kun erottu harvemmin palataan, eli samapa tuo sylkisitkö tai mitä antaisit. Termin tarkoitus ja eron tarkoitus ei oo ihan auennut sulle?
- Jep, eiköhän
niitä laastareita käytetä silloin kun ei voi saada sitä oikeaa. Jos olet ollut saatavilla, ei mitään syytä laastareihin ole.
- ja peikkoja
Ihmisiä kirjoitti:
Siks just laastareita käytetään, kun jos ei olla sen kanssa josta erottu. Kun erottu harvemmin palataan, eli samapa tuo sylkisitkö tai mitä antaisit. Termin tarkoitus ja eron tarkoitus ei oo ihan auennut sulle?
Eikä sun kirjoituskaan auennut mulle.
- Lexusonaikakehno
Tuokin on hyvä tietää että Lexus-merkkisillä ei voi ajella ilman että toinen ohjailee kaasua ja jarrujasi, aivan vain huvin vuoksi, oli dokumentissakin tuo, todistettu fakta.
- hohhoijaakkaa
tää oli taas näitä täysin turhia viestejä, joita ei noteerata ollenkaan tosissaan. hyvä yritys kuitenkin. ;)
- monimutkaisempi juttu
En tarvitse laastaria, koska tarvitsen häntä, koska rakastan.
- minulla laastari
nyt juuri paraillaan polvessa, kuinkas sattuikaan. :))
- ei oo
Kummastakaan kokemuksia. Enkä niitä kokemuksia kerrytäkkään.
- Jaajaa sano
Tosta tokasta kokemuksesta et voi tietää suhteen alkaessa. Jospa susta tuleekin jonkun laastarisuhde. Se selviää vasta jälkeenpäin. Yritä siinä olla kerryttämättä sitten. Paskan möivät.
- ollaan laastareita
Yleensä juuri eronneet käyttävät näitä laastareita toipuakseen ...
Ikävä juttu vain heille jotka joutuvat tähän osaan...- kuuntelen surujasi
Ei se ole aina ikävä juttu heille ollenkaan, voi olla kuten "paskaloinen" ylempänä kirjoittaa... laastariksi nimettykin voi olla itsekäs ihminen, joka haluaa aina hyötyä muiden onnettomuudesta, nauttia siitä ja riipiä kaiken mitä voi.
- laastaroin naisen
kuuntelen surujasi kirjoitti:
Ei se ole aina ikävä juttu heille ollenkaan, voi olla kuten "paskaloinen" ylempänä kirjoittaa... laastariksi nimettykin voi olla itsekäs ihminen, joka haluaa aina hyötyä muiden onnettomuudesta, nauttia siitä ja riipiä kaiken mitä voi.
henkisen puolen hoidin kuntoon ja nyt tarvitsisin itselleni sen takaisin.
- Jukka P.
laastaroin naisen kirjoitti:
henkisen puolen hoidin kuntoon ja nyt tarvitsisin itselleni sen takaisin.
Mut on nyt ainakin hyvin laastaroitu. Maailma ei palaa entisellleen ja se on hyvä niin. En mä siitä ihmisestä pitänyt, millainen olin. Kiitos sille ihmiselle, joka potki eteenpäin muutoksentiellä. Hänelle se saattoi olla Raatteentie. Oli se myös minulle. Nyt hänellä on kuitenkin oikea ihminen elämässään ja yhdessä he löytävät jotain parempaa. Mäkin löydän joku päivä. Osaanhan nyt arvostaa itseäni enemmän ja sitä toista myös.
Varatuille en lähettele virtuaalipusuja enkä mitään muutakaan sellaista, vain lämpimän aatoksen. Elämä jatkuu.
http://m.youtube.com/watch?feature=kp&v=31G6fxYJcJE - Niin, en tiedä
määrittääkö mikään aika sitä laastariutta. Hyvinkin voi olla valmis suhteeseen, jos tapaa sen oikean ja toisaalta joskus voi tarvita laastaria, vaikkei mitään suhdetta olis ollutkaan, mutta yrittää päästä yli yksipuolisesta ihastuksesta tms. Kaipa sen jokainen pariskunta itse tietää mitä mikäkin on.
- Eräs joka heräs.
Niin, en tiedä kirjoitti:
määrittääkö mikään aika sitä laastariutta. Hyvinkin voi olla valmis suhteeseen, jos tapaa sen oikean ja toisaalta joskus voi tarvita laastaria, vaikkei mitään suhdetta olis ollutkaan, mutta yrittää päästä yli yksipuolisesta ihastuksesta tms. Kaipa sen jokainen pariskunta itse tietää mitä mikäkin on.
Näinhän se menee. Hyvä, että löysit sen oikean. Minä jatkan elämääni. Parhaaksi katsomallaan tavalla, ilman laastaria. Tai laastariksi ryhtymistä.
- En ois halunnut olla
Laastarina...Minullekin jäi laastarina olosta ikävä kolhu,ja eteenpäin meneminen ei ole helppoa. Mietin usein,miksei asiat voineet mennä toisin,ja miksei meillä voinut olla hänen kanssaan yhteistä tulevaisuutta. Tunneskaala vaihtelee,mutta eteenpäin on mentävä vaan kun ei paikoilleenkaan voi jäädä polkemaan..Jonain päivänä toivottavasti huomaan että tästäkin taas selvittiin.
- sinun veresi
minun laastarissani (?)
Ei oikeen selvää logiikkaa, eihän samaa laastaria käytetä uudelleen.
- fakta tieto
Laastarin kanssa ei aloiteta vakavaa suhdetta. Ei se kanna pidemmän päälle. Sen pitäisi kaikki tietää.
- niinkaisitten.
Niinpä se taitaa olla. Jos siinä on selitys kaikkeen.
- no voi sun :(
Hirveää !! ei kokemusta onneksi asiasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383829Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362964Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708