kasvaaa normaaleja, fiksuja ja tasavertaisia ihmisiä. Oikeudenmukaisuus ja ymmärtämys toisen huomioon ottaminen. Ei nykymaailman kiirettä ja menoa kannata kotiin kuljettaa, koska siellä sielu lepää.
Lapset ovat timantteja, aikuiset kekäleitä, kohdellaan kaikkia samalla lailla, kuin he olisivat ainutkertaisia, mutta jaa, hehän ovat.
Sarasvuon kirjaa lainatakseni hänen sanojaan; " paras lahja, minkä lapsillesi voit antaa, on että rakastat sitä ihmistä jonka kanssa ne lapset olet saanutkin! " erittäin hyvä erittäin hyvä.
Minusta kaikki muu on turhaa ja ehkä vahingollistakin, kuten olemme saaneet lukea, lehdistä, ei se uuden tavoittelu tuota useinkaan mitään hyvää.
Perusperhe on se, mistä
17
348
Vastaukset
- .....
Oletko itse tarjonnut lapsillesi sen perusperheen? Toisiaan rakastavat äiti ja isä, lapset, punainen tupa ja perunamaa? Hamaan loppuun saakka?
Sinä itse tiedät vallan hyvin, että rakkauskin voi loppua. Oman miehesi rakkaus sinua kohtaan loppui, ja te erositte. Kasvoivatko lapsesi siis "kieroon"? Eivät asiat ole näin yksioikoisia. Kyllä se millaiseksi lapsi kasvaa, on paljon muustakin kiinni kuin perhemuodosta. Ydinperheessäkin voi kasvaa "kieroon", olla pahoinvointia, väkivaltaa, henkistä tai fyysistä sellaista. Minulla on tästä omakohtaista kokemusta. Ei ole väliä, kasvaako ydin- vai uusperheessä, onko yksinhuoltajan kasvattama, tai homoparin kasvattama, ei sillä ole merkitystä, vaan sillä, millaiset eväät ne kasvattamat ihmiset antavat elämään. Turvallisia aikuisia, perusturva, syli, hyväksyntä omana itsenä, ei lapsi kaipaa muuta.- .....
Miksi et vastaa tähän, aloittaja?
- perusperheen puolest
Tähän täydellisyyteen meidän kaikkien pitäisi pyrkiä! Se on omasta tahdosta kiinni ja asenteesta. Mikään asia ei tule sinulle valmiina, jokaisen eteen pitää tehdä töitä ja antaa arvo muillekin, tilaa (klassinen sana) ja luottamusta. Ei avioliitto ja perhe pidä olla vankila, vaan kasvualusta uudelle sukupolvelle, turvallinen ja esimerkillinen. Koti on se josta lasten tulevaisuus ja periaatteet muodistuu.
Liian helposti annetaan periksi, eikä huomioida sitä että se onni on siinä vieressä, kaikki ei ole ruusuja, tulee risujakin, mutta mikään asia ei ole ylistepääsemätön, kaikista selviää jos on tahtoa.- ,.,.,.,.,
Aivan. Kannattaa pitää kiinni kynsin ja hampain, kääntää se viimeinenkin kivi sen ydinperheen, eli iki-ihanan perusperheen puolesta. Se on se paras, esimerkillinen kasvualusta lapsille, kaikkein turvallisin ja onnellisin. Älkää siis koskaan antako periksi! Vaikka puolisosi pettäisi, älkää antako periksi. Vaikka puoliso hakkaisi tai nälvisi, pitäkää siitä kiinni. Fyysinen ja henkinen väkivalta, ei ole väliä, tärkeintä on pitää kiinni siitä perusperheestä. Tai jos toinen lakkaa rakastamasta ja haluaa erota, niin älkää päästäkö irti. Roikkukaa kiinni lahkeessa, viimeiseen asti.
Mikään asia ei ole ylitsepääsemätön! Vuosien pettäminen ja salasuhteet, alkoholi... Kaikesta selviää jos on tahtoa! Pääasia, että lapset saavat kasvaa perusperheessä! Peittäkää ne mustelmat, ostakaa tehokasta meikkivoidetta! Viinanhaju peittyy pastillilla! Rakkautta voi näytellä, ei ne lapset huomaa sitä väkinäisyyttä ja teennäisyyttä, lapset ovat niin tyhmiä, että ovat höynäytettävissä!
Taistelkaa perusperheiden puolesta!
- Just joo just joo
No eipä tuo sarasvuokaan rakastanut naista jonka kanssa sai ensiksi lapsia, vaan vaihtoi Virpiin. Joten jättäisin hänen viisaudet ihan omaan arvoonsa.
- älä hötkyile
Voihan se olla niinkin että se ensimmäinen vaimo jätti sarasvuon... vaikka kuin toista haluaisi rakastaa niin jos toinen päättää lähtä niin se lähtee. Pitää miettiä syitä monelta kantilta, ennekuin pystyy tekemään päätelmiä miksi..?
- En hötkyile.
älä hötkyile kirjoitti:
Voihan se olla niinkin että se ensimmäinen vaimo jätti sarasvuon... vaikka kuin toista haluaisi rakastaa niin jos toinen päättää lähtä niin se lähtee. Pitää miettiä syitä monelta kantilta, ennekuin pystyy tekemään päätelmiä miksi..?
Julkisuudessa on kyllä kerrottu, että Sarasvuo rakastui Kuituseen, ja toisinpäin, kun oli tämän henkinen valmentaja. Ja jätti ex-avovaimonsa.
Muuta emme tiedä, et sinäkään, olemme mediasta saadun tiedon varassa. Ja näin on kerrottu, joten turha jossitella muuta. - 7 päivää"
En hötkyile. kirjoitti:
Julkisuudessa on kyllä kerrottu, että Sarasvuo rakastui Kuituseen, ja toisinpäin, kun oli tämän henkinen valmentaja. Ja jätti ex-avovaimonsa.
Muuta emme tiedä, et sinäkään, olemme mediasta saadun tiedon varassa. Ja näin on kerrottu, joten turha jossitella muuta.Näin se meni juu, Sarasvuo oli vähän aikaa kummankin kanssa, ennen, kun erosi exästään tai ex heitti äijän pihalle.
- Kukkelkii
Hevonkakkaa kaikki. Paras lahja lapselle on molempien vanhempien henkilökohtainen kiintymys ja suhde lapseen ja sitä myötä arvojärjesty, missä lapsen paras menee kaiken muun edelle, jopa sen palvotun parisuhteen. Perhemuodosta riippumatta.
- lakiex nainen
Vanhemmille semmoinen laki, ettei erota saa ennekuin lapset on 20 v, tai muuttaneet pois kotoonta. Eroon pitääkirjata 25 syytä ja maksaa 50.000 e sille jonka jättää, ja lapsille kans.
Yai vaihtoehtoisesti maksaa exälle ja lapsille 100 000 e kipurahat. - onnen ydin perhe
Onneksi me näimme heti alussa, että lapset on suojattava miehen naikkosten kynsistä. Emme koksaan antaneet hänen naikkosten tulla meille, emmehän mekään menneet ikinä sinne, miksi olisimme?
Jos mies halusi elää sutturansa kanssa joka rikkoi perheemme, niin ei hänen pidä ohjata meitä samoille huonoille tielle.
Ei ohjannutkaan, sanoi naikkosille ettei meille tarvitse mennä sotkemaan, hyvin piti heidät poissa meidän elämästä ja varsinkin lasten elämästä.
Niin kierota toimintaa ei pienille lapsille silloin aikanaan soinut edes mies, ja sanoikin että naiset ovat erittäin huonoa seuraa meille, eikä tuonut pakolla heitä meille.
Olemme niin etuoikeutetussa asemasa olleet, kun ei ole tarvinnut riidellä ex isän ez miehen naikkosten kanssa, että siinä olisi mennyt miedän elämä pilalle, ja olisimme erittäin onnettomia nyt, mutta kun säästyimme haukuilta ja huonolta kjohtelulta, niin onnemme on rajaton, ja lapsetkin sanovat että olen maailman paras äiti.
Moni on minulle katkera kun olen yksin pystynyt lapseni kasvattamaan onnellisiksi aikuisiksi ja arvostamaan sitä mikä oikeaa ja mikä tekee itsensä onneliseksi. Sitä ei tee väärät ihmiset eikä haukkuminen ja häiriköinti toisten perheessä, naikkoset ei kuulu meidän elämään nyt eikä ikinä. Mies on luvannut pitää sutturat possa elämästämme, niinpajon arvostaa ja rakastaa meitä kaikkia. Muutenhän pakottaisi meidät näkemään perheenrikkojat. hah...- .........
Sinulta lapset olisi pitänyt suojat sinä sairas harakka
- tipitii tipi tii
......... kirjoitti:
Sinulta lapset olisi pitänyt suojat sinä sairas harakka
Monestihan se on niin että katkeria ja kateellisia ilmestyy aina silloin kun toisilla menee hyvin tai yh äidit pärjää itse!! Se on normaalia, ollaan mustasukkasia sille, että joku pärjää jos itse ei osaa, silloin tulee sanottua mitä ei tarkoita, niinkuin sinäkin.
En minä loukkaannu, sillä se on ymmärrettävää, että tuommonen on keino tuntea itsensä paremmaksi. Sinä tarvitsisit nyt ison halin!
Yritä selvitä ja jos et apua on saatavilla, käänny niiden puoleen jotka osaavat auttaa sinua.
Kyllä minä olenihan terve, flunssaakaan ei ole ollut moneen vuoteen.
Sanoisit ennemmin pulu, tai pääsiäisen kunniaksi kohta tipu. - ei, ei...
tipitii tipi tii kirjoitti:
Monestihan se on niin että katkeria ja kateellisia ilmestyy aina silloin kun toisilla menee hyvin tai yh äidit pärjää itse!! Se on normaalia, ollaan mustasukkasia sille, että joku pärjää jos itse ei osaa, silloin tulee sanottua mitä ei tarkoita, niinkuin sinäkin.
En minä loukkaannu, sillä se on ymmärrettävää, että tuommonen on keino tuntea itsensä paremmaksi. Sinä tarvitsisit nyt ison halin!
Yritä selvitä ja jos et apua on saatavilla, käänny niiden puoleen jotka osaavat auttaa sinua.
Kyllä minä olenihan terve, flunssaakaan ei ole ollut moneen vuoteen.
Sanoisit ennemmin pulu, tai pääsiäisen kunniaksi kohta tipu.Ei pulu, eikä varsinkaan tipu.
Kalkkuna taitaa olla paras nimitys sinulle. - kjäh kjäh
ei, ei... kirjoitti:
Ei pulu, eikä varsinkaan tipu.
Kalkkuna taitaa olla paras nimitys sinulle.Sinulle sopisi räkättirastas tai hanhi.
- -KK-
Enpä allekirjoittaisi tuota ensimmäistä lausettasi.
Exäni omat vanhemmat erosivat vasta,kun ex oli jo aikuinen. Exän isä oli väkivaltainen, narsistinen, lapsiaan ja vaimoaan syyllistävä sekä todella empatiakyvytön mies. Petti, joi ja pieksi perhettään.
Arvatkaas vaan, millaisen mihen mallin exäni siitä sai? Todella tasapainoinen mies hänestäkin vanhemmiten paljastui, kaikki samat oireet kuin isälläänkin..
Sen perheen toinen poika sairastui 18 vuotiaana vakavaan masennukseen, josta ei ole vieläkään toipunut. Todella normaalia..
Olen 100% varma, että oman lapseni kehitys ja itseluottamus on kasvanut huomattavasti eron jälkeen. Ei tarvitse pelätä, millä tuulella isä on ja saako puhua tai leikkiä vai hermostuuko isi.
Paras lahja minun lapselleni on se, että hän saa asua turvallisessa ja rauhallisessa ympäristössä, hänen tekemisisitään ollaan kiinnostuttu ja hän tuntee itsensä tärkeäksi. Sekä sillä, että lapsen vanhemmat tulevat toimeen lapsen takia eivätkä käytä häntä riitojen välikappaleena. - minun kokemukseni
Minäkin olen kasvanut "täydellisessä ja onnellisessa perusperheessä".
Niin, lukuunottamatta tietenkään sitä, että äitini oli alkoholisti, joka pahoinpiteli isää fyysisesti ja minua ja siskoani henkisesti. Lapsuuteni oli helvetillistä, en koskaan ulkaltanut tuoda kavereita kotiin, koska häpesin äitiä, enkä koskaan ulkaltanut mennä kavereiden luokse itse, koska pelkäsin, että äiti tappaa isän sillä aikaa isän nukkuessa. Siksipä lintsasin paljon koulusta, ja suunnistin aina pika pikaa koulusta kotiin, suojelemaan isää ja pikkusiskoa.
Kun olin 16v, isä kyllästyi. Hän oli antanut äidille 100 tilaisuutta raitistua, kuunnellut lupauksia juomisen lopettamisesta, ottanut selkäänsä, yrittänyt auttaa, yrittänyt rakastaa ja päästä jaloilleen. Mutta ei alkoholisti parane, jos ei itse halua parantua. Isä otti meidät tytöt mukaan ja muutimme pois. Ja koen, että elämäni alkoi vasta tuolloin. En enää pelännyt isän ja siskon puolesta, saatoin viimein hengähtää. Äitiä kävin katsomassa joskus, mutta ei äiti ollut meistä enää kiinnostunut. Hänen luonaan sitä paitsi pyöri niin epämääräisiä tyyppejä, että pelkäsin olla siellä. Aikani yritin minäkin auttaa äitiä, mutta ei hän halunnut apua.
Äitipuoleni tuli kuvioihin kun olin jo täysi-ikäinen. Hänestä tuli minulle todella tärkeä. Ensimmäistä kertaa pystyimme siskoni kanssa tekemään tyttöjen juttuja, emme olleet ennen kyenneet tuhlaamaan energiaamme sellaiseen. Äitipuoli opetti meille asioita naiseudesta, vei ostoksille, ravintolaan, elokuviin. Elimme kuin normaalit nuoret! Siltikään äitipuoli ei koskaan puhunut pahaa sanaa äidistämme, vaan tuki suhdettamme häneen, kuunteli, ja antoi tilaa.
Viinapiru vei äidin jokunen vuosi sitten. Hän joi itsensä hengiltä. Ja kun itse aloin odottaa esikoistani, kävin aikamoisen tutkimusmatkan omassa mielessäni, ja kipuilin kovasti. Tuntui hankalalta olla pian äiti, kun ei ollut itse kokenut rakastavaa äitisuhdetta. Kävin terapiassa, käyn edelleen, ja loppujen lopuksi minusta tuli hyvä äiti lapsilleni, haluan olla heille sellainen äiti mitä minulla ei koskaan ollut.
Niin, että jos tätä kaikkea ei oteta lukuun, niin joo, onnellinen ja täydellinen perusperhe on se kaiken a ja o, ilman sitä ei kasva onnellisia, tasapainoisia lapsia, jotka eivät tarvitse aikuisina terapiaa. Eiköstä vaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254813Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa113479Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1363272Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss282716Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu842453Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181813Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91434Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1211309Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41248