Olen nähnyt yo-kokelailla mukana kaikenlaisia eväitä. Useimmilla on tarjottimet täynnä erilaista naposteltavaa jättikarkkipusseista tuhteihin täytepatonkeihin ja juotavaa löytyy useaa lajia; limsaa, tuoremehulitroja ja termospullollisia kahvia. Kysymys kuuluu: miten ihmeessä kokelaat ehtivät syödä kaiken tämän? Jos te olette ottaneet muonaa kokeisiin, missä välissä olette syöneet?
Minä olen kirjoittanut nyt useamman aineen ja yhdessäkään kokeessa minulla ei ole ollut aikaa irrottaa katsettani koepaperista juodakseni. Itseasiassa minulla on ollut niin kiire, etten ole yksinkertaisesti ehtinyt ottaa päänsärkylääkettä. Tämän kevään kokeissa; englannissa, ruotsissa ja uskonnossa minulla oli kaikissa mukana sama päärynämehukatti ja ryyppy riittää vielä perjantain historiankokeen jälkeenkin - koska kokeen aikana en sitä ehdi siemailemaan.
En käsitä, miten kellään on aikaa syödä, juoda tai käydä vessassa yo-kokeen aikana ja saada hyvä arvosana. Mitä ihmeen pikakirjoittajia näiden täytyy olla? Lisäksi voisi kuvitella, että tauko savulohipatongin, omenapyreen tai tonnikalasäilykkeen kanssa keskeyttäisi ajatuksenvirran ja haittaisi kokeeseen keskittymistä... saatika herkkuhetki suklaan tai karkkien ääressä.
Tonnikalaa, pilttiä ja suklaapatukoita
8
179
Vastaukset
- SirDonte
Oletko kenties nolife, jolla ei ole elämässä muuta kuin koulu ja yo-kokeessa kirjoittaminen hullun lailla, hyvin ehtii esim 12-12.15 pitää taukoa, eli syödä hieman ja juoda sekä käväistä jaloittelemassa wc:ssä, tiedot tehtäviin pitäisi tulla koetilanteessa kuin apteekin hyllyltä. Eikä kannata syödä sokeripitoista, kuten karkkeja koska alkaa väsyttämään , terveellinen välipala on paras ja rauhoittavaa teetä, niin ajatus juoksee kokeessa paremmin!
- Tonnikalapilttiä
Helposti siellä ehtii mutustaa jotain. Kun pitää pienen tauon ja haukkaa jotain niin eikös se juuri edistä järjen juoksua.
- LOLLIMANLOL
Lol, joku kirjoittaa kun joku hikipinko, kannnattas syödä jotain, ei se mikään kirjoituskilpailu ole, lyhyt ja yrimekäs vastaus voi saada täydet 6p jos se on asianmukainen!
- aasassdasdasd
Teetä on kiva ryystää, syöminen tosin on ainakin minulla jäänyt joissain kokeissa välistä kun oikein syventyy.
- noloa
ÄLKÄÄ HERRAN JUMALA OTTAKO PILTTIÄ KIRJOITUKSIIN!!! helvetti mikä kilinä siitä lähtee!!! haloo
- hajuajamelua
HALOOOOO PASKA HAISEE SALISSA MUUTENKIN KUN JÄNNITYSKAASUJA TULEE KUN EI USKALLETA KÄYDÄ VESSASSA, HAJUA JA MELUA KIITOS HALOOOO
- Kaakka
Aina välillä tulee sellaisian hetkiä jolloin ei jaksa tai keksi kirjoitettavaa niin voi sitten syödä. Ja toki tehtävien teon aikankin voi syödä. Ei siihen kynällä kirjoittamiseen kahta kättä tarvitse. Siis hyvin ehtii syömään. Se joka toisin sanoo, sanoo höpöhöpöjä
- 20+17
Itse ainakin syön samalla kun kirjoitan, ei ole vaikeaa. Nälän yllättäessä ajatus ei kulje kyllä ollenkaan, joten mielummin varustautuu kunnon eväillä. Ei niitä eväitä ole pakko kaikkia syödä, mutta olisi ikävää jos nälän takia suoritus heikkenisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.932168Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n452132Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501855Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861271
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311100Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men581048- 68969
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285910