peräsuolen syöpä

minä

Lääkäri sanoi että minulla on pienet pukamat, tutki vastaanototlla minuutin jollain putkella, voiko verenvuodon syy olla kuitenkin jokin muu esim peräsuolen syöpä, olisiko sekin havaittu tässä lyhyessä tähystyksessä

5

14276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen minä

Pukamat voipi yleensä vuotaa ja jos tulehtuvat, mutta tokihan verenvuodolle on paljokin syitä olemassa. Ei sen tarvitse aina olla pelko pahimmasta, ja harvemmin onkaan. Sellainen verenvuoto voi johtua esim helikobakteerin aiheuttamasta mahahaavasta (veristä ripulia), toisaalta sitten voi olla polyyppeja suolenseinämissä, jotka ratkeaa sillon tällön ja vuotavat verta jonkin verran. Jos veriarvot on hyvät, yleis/peruskunto kohdallaan ja olo ihan hyvä, niin ei pitäis olla hätää. Toki, kannattaa käydä tutkimuksissa esim. paksunsuolen tähystyksessä ja toimia nii kuten esim. läkäri kehottaa toimimaan, omasta huolesta ja peloista pääsee kun kipasee tutkimuksissa. Enkä tarkota että se nyt syöpä olisi, että pitäisi siksi mennä tutkimuksiin, vaan sitä, että ihan helikobakteeri tai jokin muu suolistovaiva tarvitsee varmennuksen ja hoitoa jos epäillään sellasia. Niihin saa mahalääkkeet ja vaivat korjaantuvat.
      Helikobakteerinhan ne tosin tutukii mahalaukun tähystyksen yhteydessä. Niitä toimenpiteitä ei kannata pelätä niin paljon kun yleensä pelotellaan, ne on epämiellyttäviä mutta ei kamalia toimenpiteitä.

• Roope

Moi vaan. Ei sitä välttämättä siinä huomata, vaan syvemmälle on mentävä . Itselläni hirtettiin sisäiset pukamat eikä mitään havaintoa ollut siitä syöpäkasvaimesta mikä sitten tietysti jouduttiin hoitamaan leikkauksella .Tästä on jo reilu vuosi aikaa ja kaikki toimii normaalisti

• Minulla

Ihmettelen omia vaivojani kun on vain pieniä pukamia lääkärin mukaan. Kuitenkin vaivat ovat isoja.

Kun peräpää ärtyy, kivut ovat aika ajoin lähes sietämättömät ja välillä tulee verta enemmän tai vähemmän. Uloste on jo vuosia ollut litteää, ja ohenee aina vaan. Ei ole ummetusta lähes koskaan, välillä mutta aika harvoin on ripulia, joka lähes joka kerta tullessaan aina sitten tietysti ärsyttää pukamat viikkokausiksi.
        Muutenkin koko päivän saa rampata vessassa, kun ei pysty enää saamaan läheskään kaikkea ulos kerralla.

Peräpuikkoja en oikein enää uskalla laittaa, kun kerran tulehtuneessa vaiheessa erehdyin sen tekemään ja siitä se ärtyikin siinä määrin että oli pakko pyytää sairauslomapäiviä, kun ei voinut ajatellakaan menevänsä töihin istumaan niinä pahimpina päivinä. Särkylääke ei tehoa ollenkaan, välillä väännän itkua pelkästään tuon kivun takia. Olen aikaisemmin luullut että kipukynnykseni on hyvinkin korkealla, mutta tämän vaivan kanssa on enää vaikea hahmottaa sen todellista kivun määrää. Pahimmillaan tulee oksettava olo ja nousee kevyt hiki pintaan. Missään asennossa ei voi olla.

Nukkuminen on nykyisin onneksi alkanut auttamaan kipuun, mutta ei sitäkään keinoa pysty läheskään aina käyttämään.

Tietysti tulee mieleen syövät ja kaikki, kun terveyskeskuksessa ei tutkita, eikä kesällä paksusuolentähystykessä käydessäni lääkäri viitsinyt vaivautua hirttämään niitä pieniä pukamia. Jos ne ovat vain pieniä, miksi sitten on näin kovat kivut ja vaivat???

Tähystyksen jälkeen peräpää alkoi tietysti taas heti vihotella ja sitä kesti pitkän aikaa. Nytkin on taas ainakin neljäs tai viides kärsimysten viikko meneillään, eikä loppua näy...
        Taitaa olla tämän vuoden aikana jo ainakin neljäs kerta kun ne kiukuttelevat.

• tyttö
        Minulla kirjoitti:

Ihmettelen omia vaivojani kun on vain pieniä pukamia lääkärin mukaan. Kuitenkin vaivat ovat isoja.

Kun peräpää ärtyy, kivut ovat aika ajoin lähes sietämättömät ja välillä tulee verta enemmän tai vähemmän. Uloste on jo vuosia ollut litteää, ja ohenee aina vaan. Ei ole ummetusta lähes koskaan, välillä mutta aika harvoin on ripulia, joka lähes joka kerta tullessaan aina sitten tietysti ärsyttää pukamat viikkokausiksi.
        Muutenkin koko päivän saa rampata vessassa, kun ei pysty enää saamaan läheskään kaikkea ulos kerralla.

Peräpuikkoja en oikein enää uskalla laittaa, kun kerran tulehtuneessa vaiheessa erehdyin sen tekemään ja siitä se ärtyikin siinä määrin että oli pakko pyytää sairauslomapäiviä, kun ei voinut ajatellakaan menevänsä töihin istumaan niinä pahimpina päivinä. Särkylääke ei tehoa ollenkaan, välillä väännän itkua pelkästään tuon kivun takia. Olen aikaisemmin luullut että kipukynnykseni on hyvinkin korkealla, mutta tämän vaivan kanssa on enää vaikea hahmottaa sen todellista kivun määrää. Pahimmillaan tulee oksettava olo ja nousee kevyt hiki pintaan. Missään asennossa ei voi olla.

Nukkuminen on nykyisin onneksi alkanut auttamaan kipuun, mutta ei sitäkään keinoa pysty läheskään aina käyttämään.

Tietysti tulee mieleen syövät ja kaikki, kun terveyskeskuksessa ei tutkita, eikä kesällä paksusuolentähystykessä käydessäni lääkäri viitsinyt vaivautua hirttämään niitä pieniä pukamia. Jos ne ovat vain pieniä, miksi sitten on näin kovat kivut ja vaivat???

Tähystyksen jälkeen peräpää alkoi tietysti taas heti vihotella ja sitä kesti pitkän aikaa. Nytkin on taas ainakin neljäs tai viides kärsimysten viikko meneillään, eikä loppua näy...
        Taitaa olla tämän vuoden aikana jo ainakin neljäs kerta kun ne kiukuttelevat.

Minulla on aivan samanlaiset vaivat (en ole käynyt lääkärissä), mutta varmaan lievemmät.
        Mitä tarkoitat, että uloste on ollut jo vuosikausia litteää ??

• erkki1000

... vaan tuohon kipuasiaan, että sisäiset peräpukamat voi olla tosi kivuliaita. Jos miehellä on sisäisiä peräpukamia, niin on mahdollista päästä siihen kipumaailmaan, jonka synnyttävä nainen voi kokea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7150
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2510
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      102
      1947
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1517
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1069
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      949
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      853
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe