Mitä mieltä savolaiset ovat länsirannikon väestä? Kuulostaako Turun murre ärsyttävältä?
Lapin väellä on ainakin jonkinlaista hampaan kolossa etelän väkeä vastaan, vaikuttaa kateuden värittämältä. Omat Lapin sukulaiseni jaksavat jauhaa miten helppoa etelässä kaikki on ja plaa plaa, muuttaisivat etelään!
Itä vs. länsi?
2
216
Vastaukset
- he nov he
Olen savosta kotoisin, mutta asunut länsirannikolla n. 30 vuotta. Turun ja Rauman murteeseen olen tottunut, mutta rannikon ruotsinkieliset murteet joskus hiukan ... eivät ole nyt ärsyttäneet, mutta eivät juuri korvia hivelleetkään.
Muuten Lappi sijaitsee n. 20 km Raumasta itään ja se kuuluu nykyisin Raumaan. Tuskin heillä on erityisemmin hampaankolossa ketään vastaan. Pohjoisessa asuvista en tiedä. Mä olen asunut rannikolla (bättre folkkia alueella) reilu 20v. ja kohta 7v. täällä Savossa...
Kyl mää aikast hyvin turkkua murran, eikä kukka ol tul mulle mittä siit sano ku "Et taida olla täältä päin" :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751445
- 331365
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161361ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201309- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3161077- 781013