Mitä mieltä savolaiset ovat länsirannikon väestä? Kuulostaako Turun murre ärsyttävältä?
Lapin väellä on ainakin jonkinlaista hampaan kolossa etelän väkeä vastaan, vaikuttaa kateuden värittämältä. Omat Lapin sukulaiseni jaksavat jauhaa miten helppoa etelässä kaikki on ja plaa plaa, muuttaisivat etelään!
Itä vs. länsi?
2
253
Vastaukset
- he nov he
Olen savosta kotoisin, mutta asunut länsirannikolla n. 30 vuotta. Turun ja Rauman murteeseen olen tottunut, mutta rannikon ruotsinkieliset murteet joskus hiukan ... eivät ole nyt ärsyttäneet, mutta eivät juuri korvia hivelleetkään.
Muuten Lappi sijaitsee n. 20 km Raumasta itään ja se kuuluu nykyisin Raumaan. Tuskin heillä on erityisemmin hampaankolossa ketään vastaan. Pohjoisessa asuvista en tiedä. Mä olen asunut rannikolla (bättre folkkia alueella) reilu 20v. ja kohta 7v. täällä Savossa...
Kyl mää aikast hyvin turkkua murran, eikä kukka ol tul mulle mittä siit sano ku "Et taida olla täältä päin" :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424360
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1384099- 643756
- 1133666
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans343557Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe733382- 882946
- 542845
- 252646
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142364