Mitä mieltä savolaiset ovat länsirannikon väestä? Kuulostaako Turun murre ärsyttävältä?
Lapin väellä on ainakin jonkinlaista hampaan kolossa etelän väkeä vastaan, vaikuttaa kateuden värittämältä. Omat Lapin sukulaiseni jaksavat jauhaa miten helppoa etelässä kaikki on ja plaa plaa, muuttaisivat etelään!
Itä vs. länsi?
2
232
Vastaukset
- he nov he
Olen savosta kotoisin, mutta asunut länsirannikolla n. 30 vuotta. Turun ja Rauman murteeseen olen tottunut, mutta rannikon ruotsinkieliset murteet joskus hiukan ... eivät ole nyt ärsyttäneet, mutta eivät juuri korvia hivelleetkään.
Muuten Lappi sijaitsee n. 20 km Raumasta itään ja se kuuluu nykyisin Raumaan. Tuskin heillä on erityisemmin hampaankolossa ketään vastaan. Pohjoisessa asuvista en tiedä. Mä olen asunut rannikolla (bättre folkkia alueella) reilu 20v. ja kohta 7v. täällä Savossa...
Kyl mää aikast hyvin turkkua murran, eikä kukka ol tul mulle mittä siit sano ku "Et taida olla täältä päin" :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614408KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523251Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492524Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?522485- 1092207
- 241893
- 231652
- 301616
- 1611494
- 361265