Mitä mieltä savolaiset ovat länsirannikon väestä? Kuulostaako Turun murre ärsyttävältä?
Lapin väellä on ainakin jonkinlaista hampaan kolossa etelän väkeä vastaan, vaikuttaa kateuden värittämältä. Omat Lapin sukulaiseni jaksavat jauhaa miten helppoa etelässä kaikki on ja plaa plaa, muuttaisivat etelään!
Itä vs. länsi?
2
167
Vastaukset
- he nov he
Olen savosta kotoisin, mutta asunut länsirannikolla n. 30 vuotta. Turun ja Rauman murteeseen olen tottunut, mutta rannikon ruotsinkieliset murteet joskus hiukan ... eivät ole nyt ärsyttäneet, mutta eivät juuri korvia hivelleetkään.
Muuten Lappi sijaitsee n. 20 km Raumasta itään ja se kuuluu nykyisin Raumaan. Tuskin heillä on erityisemmin hampaankolossa ketään vastaan. Pohjoisessa asuvista en tiedä. Mä olen asunut rannikolla (bättre folkkia alueella) reilu 20v. ja kohta 7v. täällä Savossa...
Kyl mää aikast hyvin turkkua murran, eikä kukka ol tul mulle mittä siit sano ku "Et taida olla täältä päin" :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059