https://www.mustaporssi.fi/panasonic-tx-l42e6y-led-televisio-42-smart-viera-full-hd-100hz-blb-musta/

pana tosi halpa

Tämä on mpö liikkeessä 499e. Siinä oli joku backlight taustavalo.onko tuossaips paneelia
miksi noin halpa

11

744

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Linkkiongelma

Otsikossa olevaa linkkiä ei voi klikata... :- (

Mutta jos muistan oikein, tuo malli oli TM 22/2013:ssa tv-testin voittaja. Aion itse ainakin etsiä sen lehden. Ja pitäisi olla IPS-paneeli. Oma eka FullHD 32-tuumaisena maksoi saman verran...

• Varmista takuuaika

Oletko varma, että myös mpö liikkeessä on sama hinta? Tuossa linkissä mainitussa tekstissä sanotaan, että hinta pätee vain verkkokaupassa. Lisäksi tekstissä mainitaan, että takuu on vain 12 kk? Varmista, että saat kahden vuoden takuun.. Ominaisuuksia on riittävästi, ja tuskin kaipaat USB-tallennnuksen puuttumista? Miten suuri myyntierä mahtaa olla kyseessä, kun verkkokauppa kertoo, että yli 10 kpl on vielä varastossa?

• aaleppi

Tuo takuu minuakin kummastuttaa. Hobby hallissa oli joitain panasoniceja ja niissä takuu oli 24kk
        outoa että eri takuu eri kaupoissa

• Voisi olla 2-3v:kin
        aaleppi kirjoitti:

Tuo takuu minuakin kummastuttaa. Hobby hallissa oli joitain panasoniceja ja niissä takuu oli 24kk
        outoa että eri takuu eri kaupoissa

Kun ostettiin kaverille Panasonic reilut kaksi vuotta sitten Expertistä, oli heilläkin vain vuoden takuu, mutta myyjä sanoi, että käytännössä takuu on kuitenkin kaksi vuotta eli jos jotain tulee, niin homma kyllä hoituu. Kuluttajasuojalaki kai määrää sen. No, ei tarvinnut miettiä asiaa sillä ei ollut ongelmia.

SItä vaan kuitenkin ihmettelen, että miksi he eivät voi oikeasti mainita takuuksi kahta vuotta, kun nuo Panasonicit kuitenkin toimivat ja kestävät yleensä hyvin eli ei olisi kovinkaan suurta riskiäkään. Onko se 12 kk jostain vain unohtunut sinne? Ensimmäisen ostin itselleni viisi vuotta sitten tarkan testaamisen ja tv-vertailun jälkeen (esim. luin, että niissä on ollut paneeli eli valovuoto- ja pikseliongelmiakin vähiten) ja olen ollut tyytyväinen valintaani, sillä ei ole ollut mitään häikkää eikä ole kavereillakaan mitään ollut. Omaan uusimpaan sain muuten 36 kk:n takuun!

• aaleåpi
        Voisi olla 2-3v:kin kirjoitti:

Kun ostettiin kaverille Panasonic reilut kaksi vuotta sitten Expertistä, oli heilläkin vain vuoden takuu, mutta myyjä sanoi, että käytännössä takuu on kuitenkin kaksi vuotta eli jos jotain tulee, niin homma kyllä hoituu. Kuluttajasuojalaki kai määrää sen. No, ei tarvinnut miettiä asiaa sillä ei ollut ongelmia.

SItä vaan kuitenkin ihmettelen, että miksi he eivät voi oikeasti mainita takuuksi kahta vuotta, kun nuo Panasonicit kuitenkin toimivat ja kestävät yleensä hyvin eli ei olisi kovinkaan suurta riskiäkään. Onko se 12 kk jostain vain unohtunut sinne? Ensimmäisen ostin itselleni viisi vuotta sitten tarkan testaamisen ja tv-vertailun jälkeen (esim. luin, että niissä on ollut paneeli eli valovuoto- ja pikseliongelmiakin vähiten) ja olen ollut tyytyväinen valintaani, sillä ei ole ollut mitään häikkää eikä ole kavereillakaan mitään ollut. Omaan uusimpaan sain muuten 36 kk:n takuun!

Mistä liikkeestä saa 36 kk takuulla?

Mitä muuten tarkoittaa bavklight vslsidtus/
        onko tässä mallissa direct led vai edge led?
        eräs myyjä sanoi että direct led parempi.
        niin minä olen ostamassa verkkokaupadta. Paikallinen liike loppui

• ostaisin jos ei olis
        aaleåpi kirjoitti:

Mistä liikkeestä saa 36 kk takuulla?

Mitä muuten tarkoittaa bavklight vslsidtus/
        onko tässä mallissa direct led vai edge led?
        eräs myyjä sanoi että direct led parempi.
        niin minä olen ostamassa verkkokaupadta. Paikallinen liike loppui

Hm... löysin tuosta L42E6:sta testin netistäkin (ei Suomen malli, kun viimeinen kirjain on B)
        http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-l42e6b-201303102720.htm

Lukee, että on Edge LED, mutta myös
        "Conclusion
        In case we haven’t made it clear enough in the preceding review text, the Panasonic TX-L42E6B is hands down the best LCD-based display we’ve seen from the company thus far. The combination of deep blacks furnished by the newly sourced VA panel and Panasonic’s video processing know-how marks a watershed moment for the Japanese manufacturer, putting it firmly on the radar as a serious challenger to Samsung and Sony in the LED TV arena."

Eli ei ole IPS-paneeli, joten ei ole ihan niin hyviä katselukulmia kuin IPS:llä, mutta tuolla VA-paneelilla saa paremmat mustan tasot LCD:hen. Mitä itse olen lukenut, niin Panasonicilla ei ole yleensä valovuoto-ongelmia (ei yleensä, mutta kun on LCD, niin voi tietysti olla joku joskus), joten tuolla (direct vai edge) ei ehkä ole merkitystä.

Kolmen vuoden takuuta on saanut ainakin isoille huippumalleille joistakin hifi-alan erikoisliikkeistä esim. VT60-sarjan plasmoille.

• aaleppi
        ostaisin jos ei olis kirjoitti:

Hm... löysin tuosta L42E6:sta testin netistäkin (ei Suomen malli, kun viimeinen kirjain on B)
        http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-l42e6b-201303102720.htm

Lukee, että on Edge LED, mutta myös
        "Conclusion
        In case we haven’t made it clear enough in the preceding review text, the Panasonic TX-L42E6B is hands down the best LCD-based display we’ve seen from the company thus far. The combination of deep blacks furnished by the newly sourced VA panel and Panasonic’s video processing know-how marks a watershed moment for the Japanese manufacturer, putting it firmly on the radar as a serious challenger to Samsung and Sony in the LED TV arena."

Eli ei ole IPS-paneeli, joten ei ole ihan niin hyviä katselukulmia kuin IPS:llä, mutta tuolla VA-paneelilla saa paremmat mustan tasot LCD:hen. Mitä itse olen lukenut, niin Panasonicilla ei ole yleensä valovuoto-ongelmia (ei yleensä, mutta kun on LCD, niin voi tietysti olla joku joskus), joten tuolla (direct vai edge) ei ehkä ole merkitystä.

Kolmen vuoden takuuta on saanut ainakin isoille huippumalleille joistakin hifi-alan erikoisliikkeistä esim. VT60-sarjan plasmoille.

Lähetin jo eilen sähköpostia mustan pörssin asiakaspalveluun ja kysyin takuusta. Ei mitään vastausta!!!

eli jos jo nyt ei saa vastausta selvään kysymykseen, niin entä jos tulee takuussioita??

taidan jättää mpön väliin ja katsoa muita kajppoja

hobbyhallissa on 50hz peruspanasonic 459, samoin ecpertillä jotain, käyn etsimään linkit ja laitan ne tulemaan.

Expert myi Samsung je49f5505 485e, mutta
        en tiedä uskaltaako samsungia ostaa??,?

• ostaisin jos tarvits
        aaleppi kirjoitti:

Lähetin jo eilen sähköpostia mustan pörssin asiakaspalveluun ja kysyin takuusta. Ei mitään vastausta!!!

eli jos jo nyt ei saa vastausta selvään kysymykseen, niin entä jos tulee takuussioita??

taidan jättää mpön väliin ja katsoa muita kajppoja

hobbyhallissa on 50hz peruspanasonic 459, samoin ecpertillä jotain, käyn etsimään linkit ja laitan ne tulemaan.

Expert myi Samsung je49f5505 485e, mutta
        en tiedä uskaltaako samsungia ostaa??,?

Soita sinne ja kysy, jos epäilyttää. En itse olisi huolissani, koska on ollut juttua Kuningaskuluttajassakin, että myyjän ja valmistajan on korjattava laite, jos vika tulee kahden vuoden aikana.
        Ja mainitse tämä
        http://yle.fi/aihe/artikkeli/2005/02/17/takuu-pahkinankuoressa

Televisisioilla odotettu käyttöikä on kyllä ainakin puolikymmentä vuotta, joten sen takuun pitää olla kyllä vähintään kaksi vuotta. Enkä usko, että joutuisit vääntämään kättä tuossa asiassa myyjän kanssa, sillä ei ole kovinkaan todennäköistä, että laitetta pitäisi korjata.

Itse ostaisin, jos ei olisi jo uutta tv:tä.

• aaleppi
        ostaisin jos tarvits kirjoitti:

Soita sinne ja kysy, jos epäilyttää. En itse olisi huolissani, koska on ollut juttua Kuningaskuluttajassakin, että myyjän ja valmistajan on korjattava laite, jos vika tulee kahden vuoden aikana.
        Ja mainitse tämä
        http://yle.fi/aihe/artikkeli/2005/02/17/takuu-pahkinankuoressa

Televisisioilla odotettu käyttöikä on kyllä ainakin puolikymmentä vuotta, joten sen takuun pitää olla kyllä vähintään kaksi vuotta. Enkä usko, että joutuisit vääntämään kättä tuossa asiassa myyjän kanssa, sillä ei ole kovinkaan todennäköistä, että laitetta pitäisi korjata.

Itse ostaisin, jos ei olisi jo uutta tv:tä.

http://www.kruunuradio.fi/Image/2741/tx-l42e6.png

täältä löyty lähes vastaava tx-l42e6yk
        hinta kalliimpi ei 649e
        takuu 24kk, soitin tuonne ja myyjä sanoi että laki sanoo että takuu 24kk
        ips paneeli

eli mustaapössi e6y
        kruunuradio e6yk

soitan huomenna mpö kauppaan ja kysyn onko laitteilla eroa ja samalla takuusta.

viestiin jonka lähetin ei ole vastattu,

• takuu 24 kk !!

No niin, ovat saaneet faktat kuntoon Mustassakin Pörssissä eli tuossa nyt mainitaan takuukin kahdeksi vuodeksi, kuten sen pitää ollakin kuluttajasuojalain mukaan.
      "Tuotteen takuu (kk): 24" ja hinta edelleen 499,- (jos on Plussakortti)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe