Olen siis sairauslomalla, joka on jatkunut kuukausia. En saanut työvoimatoimiston kautta sitä ennenkään mitään korvausta, koska minulla ei ollut tarpeeksi tunteja. Olen siis Kelan sairauspäivärahalla edelleen.
Nyt näyttäisi siltä, että voisin aloittaa toisen tyyppisessä työssä viikon päästä torstaina. Pyysivät ikään kuin koe-ajolle työpaikkaan. Huomenna on taas sen paikka, että joudun pyytämään taas lisää sairauslomaa; en ole kunnossa nykyistä työtä ajatellen.
Jos tuo torstainen kokeilu onnistuu ja saa paikan, miten käy sairauspäivärahan ja ennen kaikkea, jos sanoudun irti nykyisestä (2 viikon aika) sairauslomalla ja aloitan siis työt toisessa paikassa sairauslomalla, miten homma pelittää? On aivan varmaa, että saan sairausloman jatkumaan, koska työni ja nykyinen kuntoni eivät oikein kohtaa. Fyssarilla joudun käymään edelleen.
Sairauspäiväraha, irtisanoutuminen ja uusi työ
9
601
Vastaukset
- Muutamapointti
Jos olet virallisesti saikulla, et saa olla töissä myöskään siinä uudessa paikassa..... ja jos se uusi paikka on määräaikainen, eikä sitä jatketa määräaikaisuuden jälkeen, niin siitä työttämäksi jäädessä mätkähtää karenssia 3kk, koska olet itse irtisanoutunut vakituisesta työstäsi ja näin ollen aiheuttanut itse työttömyytesi.
- 309
Just. Jos lopetan omalla riskillä sairauslomalaisuuden (joo - tiedän!) ja menen uuteen työhön, niin tottakai riskeeraan oman terveyteni. Se ei vain siinä työssä vaikuta niin paljoa eikä luultavasti ollenkaan.
Eli - jos sanoudun irti (kahden viikon irtisanoutumisaika), niin minkäslainen "sakko" siitä voisi tulla? Työnantaja on yksityishenkilö, mutta kunnan yksikkö maksaa palkkani. Olen ollut töissä ma, ke ja pe aikaisemmin eli yhteensä noin 15-16 tuntia viikossa, vaikka sopimus oli 20 tunnille. MInulle sanottiin että voin venyttää päiviä! Jäädä heilumaan vielä neljäksi tunniksi paikan päälle, seurustelemaan. Ei sovi minulle. Tuo uusi duuni olisi nähtävästi niin, että voisin tehdä alussa saman tuntimäärän kuin aiemmin, mutta entisen kolmen päivän sijaan kahdessa päivässä. Mitenkähän se työkkäri? Kyselin talvella ja selvitin uutta tilannettani ja sanottiin että voin hakea sovellettua päivärahaa heti kun saikku on loppu. Nyt jos vaihdan paikkaa näin, niin kai se sama lupaus säilyy?
Sitten voisin etsiä vielä lisätöitä.
Mulla on huollettavia nimittäin niin siksi nämä hommelit.
Osaakohan kukaan vastailla mitään? - 309
309 kirjoitti:
Just. Jos lopetan omalla riskillä sairauslomalaisuuden (joo - tiedän!) ja menen uuteen työhön, niin tottakai riskeeraan oman terveyteni. Se ei vain siinä työssä vaikuta niin paljoa eikä luultavasti ollenkaan.
Eli - jos sanoudun irti (kahden viikon irtisanoutumisaika), niin minkäslainen "sakko" siitä voisi tulla? Työnantaja on yksityishenkilö, mutta kunnan yksikkö maksaa palkkani. Olen ollut töissä ma, ke ja pe aikaisemmin eli yhteensä noin 15-16 tuntia viikossa, vaikka sopimus oli 20 tunnille. MInulle sanottiin että voin venyttää päiviä! Jäädä heilumaan vielä neljäksi tunniksi paikan päälle, seurustelemaan. Ei sovi minulle. Tuo uusi duuni olisi nähtävästi niin, että voisin tehdä alussa saman tuntimäärän kuin aiemmin, mutta entisen kolmen päivän sijaan kahdessa päivässä. Mitenkähän se työkkäri? Kyselin talvella ja selvitin uutta tilannettani ja sanottiin että voin hakea sovellettua päivärahaa heti kun saikku on loppu. Nyt jos vaihdan paikkaa näin, niin kai se sama lupaus säilyy?
Sitten voisin etsiä vielä lisätöitä.
Mulla on huollettavia nimittäin niin siksi nämä hommelit.
Osaakohan kukaan vastailla mitään?Niin mä en voi mätkähtää karenssille, koska mulla ei ole työttömyysetujakaan tässä vaiheessa. Uuden paikan myötä ajattelin taas ottaa yhteyden työkkäriin ja kartoittaa tilanteeni taas uudelleen.
- Ota huomioon
309 kirjoitti:
Niin mä en voi mätkähtää karenssille, koska mulla ei ole työttömyysetujakaan tässä vaiheessa. Uuden paikan myötä ajattelin taas ottaa yhteyden työkkäriin ja kartoittaa tilanteeni taas uudelleen.
Kyllä voi karenssit paukkua tulevaisuudessa. Jos tuo sun nykyinen työ (mistä aiot irtisanoutua) on vakituinen ja uusi työ määräaikainen (tai loppuu muusta syystä aikamääreen x kuluttua), niin sen uuden työn loppumisen yhteydessä te-toimisto voi lyödä karenssia 3kk, koska olet itse irtisanonut itsesi pysyvästä työsuhteesta ja näin ollen itse aiheuttanut oman työttömyytesi. Laillista tai ei, näin te-toimisto toimii.
- Ota huomioon
Ota huomioon kirjoitti:
Kyllä voi karenssit paukkua tulevaisuudessa. Jos tuo sun nykyinen työ (mistä aiot irtisanoutua) on vakituinen ja uusi työ määräaikainen (tai loppuu muusta syystä aikamääreen x kuluttua), niin sen uuden työn loppumisen yhteydessä te-toimisto voi lyödä karenssia 3kk, koska olet itse irtisanonut itsesi pysyvästä työsuhteesta ja näin ollen itse aiheuttanut oman työttömyytesi. Laillista tai ei, näin te-toimisto toimii.
Niin ja siis terveydelliset syyt ei te-toimiston mukaan ole mikään pätevä peruste irtisanoutua. Jos terveys pettää, täytyy hakea saikkua vaikka tuomiopäivään asti!
- 309
Ota huomioon kirjoitti:
Niin ja siis terveydelliset syyt ei te-toimiston mukaan ole mikään pätevä peruste irtisanoutua. Jos terveys pettää, täytyy hakea saikkua vaikka tuomiopäivään asti!
Ajattelin ottaa riskin ja sanoudun irti tänään. Tiedän hyvin, että saikulla pitäisi roikkua, mutta siltikin aion ottaa riskin sekä terveyteni että karenssien sun muiden kantilta. Saan maanantaina uuden saikkutodistuksen kahdeksi viikoksi, lääkäri ei voinut ottaa tällä viikolla vastaan, pelkästään soitti ja sovimme asiasta.
Lähetän sähköpostitse irtisanoutumiseni ja maanantaina saikkutodistukseni (tietysti ilmoitan asiasta tänään). En siis aio mennä siis enää työpaikalle. Pyysin työtodistuksen kotiosoitteeseeni. En hae sairauspäivärahaa enää vaan ilmoitan aloittavani työnteon omalla riskilläni.
Joo ei oo järkeä, mutta näin aion tehdä. Mä en oikein osaa nyt tehdä muuta tässä asiassa.
Ensimmäinen kerta muuten, kun tämäntyyppiseen "oma pylly ensin" hommeliin ryhdyn, vaikka ikää on 58 ja töitä olen tehnyt vuodesta 1975. Nytkin siis omalla riskilläni. - On varoitettu
309 kirjoitti:
Ajattelin ottaa riskin ja sanoudun irti tänään. Tiedän hyvin, että saikulla pitäisi roikkua, mutta siltikin aion ottaa riskin sekä terveyteni että karenssien sun muiden kantilta. Saan maanantaina uuden saikkutodistuksen kahdeksi viikoksi, lääkäri ei voinut ottaa tällä viikolla vastaan, pelkästään soitti ja sovimme asiasta.
Lähetän sähköpostitse irtisanoutumiseni ja maanantaina saikkutodistukseni (tietysti ilmoitan asiasta tänään). En siis aio mennä siis enää työpaikalle. Pyysin työtodistuksen kotiosoitteeseeni. En hae sairauspäivärahaa enää vaan ilmoitan aloittavani työnteon omalla riskilläni.
Joo ei oo järkeä, mutta näin aion tehdä. Mä en oikein osaa nyt tehdä muuta tässä asiassa.
Ensimmäinen kerta muuten, kun tämäntyyppiseen "oma pylly ensin" hommeliin ryhdyn, vaikka ikää on 58 ja töitä olen tehnyt vuodesta 1975. Nytkin siis omalla riskilläni.Onnea matkaan, karenssiaika voi olla todella piinallinen, mutta toivottavasti tiedät mihin olet ryhtymässä.
- 309
Kiitos. Sanouduin irti ja aion hypätä pimeässä tyhjän päälle. Ans kattoo kuin käy. Melkein viihteestä tämä käy!
- 309
Lääkärintodistuksessa nyt erinäisistä syistä johtuen kuukausi lisää saikkua. Tai siis nyt on B-todistus, jonka Kela edellyttää. Onko kenelläkään tietoa miten sairauspäivärahojen kanssa käy tai siis olin aikonut olla hakematta niitä, koska aloitan tällä viikolla kevyemmässä työssä kokeeksi ainakin. En kai hae niitä spr kuitenkaan nyt vai voiko tuon hakemisen jättää myöhemmäksi eli voiko hakea taannehtivasti? Esim. toukokuussa kun näen onko tästä työstä mulle mihinkään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle152081Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631425Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1061409Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681245Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51212Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311027En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521016Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell56994- 47991
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti335973