Nyt tsemiä kaikille ja urheilemaan.Itse selätin masennuksen lääkityksen,urheilun ja monipuolisen ruuan voimilla.
Ylös ulos vaikka väkisin!
12
211
Vastaukset
- tsemppiä jatkoonkin
Okein loistavaa, kun kerroit uutisen toisillekin.
- 3qawsd5rf6tyg
Haista paska, miten sitä pystyy tekemään inhottavia asioita, kun ei edes pysty mieluisiin asioihin enää?
- ---
Whoa, masennusta on eri asteisia ja lääkkeet vaikuttaa eri tavoin eri ihmsiin, joten joku voi pystyä pakottamaan ittensä salille ja saada siitä vielä mielihyvää kaiken lisäks. Itse en kuulu näihin henkilöihin. Mutta tietenkin hyvä niille, jotka tähän pystyy, jos ei oo niin pohjalla ja/tai lääkkeet on auttanu hyvin.
Kannattaa myös pitää, niinä mustimpinakin hetkinä, edes jollain tasolla mielessä se että masennuksen tasot ja asteet voivat vaihdella. Vaikea, keskivaikea, lievä jne. Ainoa pysyvä asia on muutos, pätee kaikkeen.
I have been there, i have fucking been there. Psykoosissa mielisairaalan suljetun osaston eristyshuoneessa ja sieltä erittäin vaikean depression ja ahdistuksen kourissa osaston sängyssä kuukausia maannut. Maannut ja maannut. Nousin kun kello kilkatti syömään, koska oli pakko. Tai jos hoitaja sanoi että "Nyt haiset niin pahalta että menet suihkuun siitä makaamasta". Päästivät kotiin. Makasin. Makasin. Harkitsin itsemurhaa, yritin itsemurhaa. Uusi osastoreissu. Makaamista.
Lopetin kovien huumeiden käytön viime vuosikymmenellä. Ahdistus, masennus, semipsykoosit ja muu flippailu pysyi, mutta hälveni ajan mittaan. Yritin uskoa kauniimpaan huomiseen, tai jos se tuntui mahdottomalta, uskoa edes jonkinlaiseen huomiseen, henkikirjojen jäsenenä. Luin psykologiaa ja filosofiaa. Aloitin pitkät reippaat kävelylenkit ja kevyen lihaskuntoharjoittelun. Aloitin siivoamaan asuntoani, pesemään vaatteeni kun ne olivat likaisia, tekemään terveellistä ja ravitsevaa, edullista ruokaa. Opettelin siis tällaisia elämän perusasioita jotka "normaalille ja terveelle" ovat ihan vakiosettiä.
Nyt on vuosia mennyt aika tasaisesti. Olen yhä melankoliaan taipuvainen surumieli, pohdiskelijaluonne. Haihattelen jotain utopioitani maailmasta ilman sotaa ja sortoa, ilman nälänhätää, väkivaltaa, ihmistä ihmisen yläpuolella. Kunnes huomaan tämän utopian mahdottomuudeksi ja totean olevani vain liian naiivi ja herkkä tänne. Mutta täällä mä olen, just ulos lähdössä, lenkille. Ei sinänsä huvita mutta ekan puolen kilometrin jälkeen, kun koko keho on täynnä alkukevään raikasta happea, tunnen ja tiedostan joka solullani kuitenkin eläväni ja niin kauan kuin on elämää, on toivoa. Ihan oikeasti. Kaikesta voi nousta, kaikesta voi selviytyä, vaikka ei niin ehjäksi ja pirteäksi peipposeksi tulisikaan. Kaikille vakavasti masentuneille itsemurhaa hautoville: Hakekaa apua, puhukaa. Kirjoittakaa vaikka tälle palstalle miltä teistä tuntuu. Ei kukaan teitä sen takia tuomitse, jos tuomitsee: vika ei ole teissä. Yksinäiset, hakekaa seuraa. Aina jossain on toinen yksinäinen jolle sinä olisit yksinäisyyden lievittäjä ja päinvastoin.
Meillä on täällä jokaisella omanlaisemme polku kuljettavana. Oma lähtopiste, oma matka, oma määränpää ja tarkoitus. Kiviä ja ohdakkeita osuu jokaisen matkan varrelle, myös suoranaisia skeida-valtameriä joillekin meistä. Mutta ikinä et tiedä mitä seuraavan kukkulan takana odottaa, ennen kuin jatkat matkaasi katsomaan, miltä siellä sitten näyttää. Mä lähden tästä metsäkävelylle, kaikkea hyvää kaikille jotka luki ja niille jotka ei lukenut. Moro.
-sypressi- 3qawsd5rf6tyg
Turhaa paskaa, kaikki kokeiltu, mikään ei auta, ei voi muuttaa elämäntapaa, mielummin kuolen kuin menen osastolle.
- Masentelija
Itse käyn lenkillä sekä töissä säännöllisesti, vaikeata tämä on mutta en anna itseni livetä.
- salikissa
-sypressi
kiitos tuosta kirjoituksesta.Oli todella mieluisaa lukemista ja olet vahav ihminen ja oivaltanut elämää.ei tarvitse olla täydellinen ja vaatia itseltään liikoja.
kiitos vileä sypressi.
- justjoo
Tulikohan sulle mieleen, että kaikki ei välttämättä pidä liikunnasta? Se mikää toimii sulla ei välttämättä toimi muilla.
- eivaantoimi
En saa itseäni pakotettua ulos. Jos menisin ulos jonkun toisen pakottamana, tulisin sieltä takaisin huoneeseeni makaamaan vaan entistä huonommalla päällä ja vittuuntuneena.
- tympiityhmätihmiset
niin kun sulla ei edes ikinä ollut oikeaa masennusta etkä tiedä mitä masennus edes on...
- 896976876
selvästikin mistään vaikeasta masennuksesta ei aloittajalla kokemusta, jonkinasteisesta varmastikin.
- ainayksin
Mä en voi lähteä yksin kävelylle, alkaa kaikki paska kiertää mielessä entistä enemmän ja tunnen itseni entistä ulkopuolisemmaksi kun näen muut ihmiset ja niillä on elämä ja mä oon yksin omassa kuplassa. Ja mistä niitä ystäviä saa? Ei ole rahaa lähteä mihinkään, kylällä ei ole kuin pieni kirjasto ja ruokakauppa. Olis edes joku lenkkikaveri, olis muuta ajateltavaa, mutta kun ei ole eikä tätä menoa tulekaan. Netissäkin kun yrittää hakea seuraa, kaikki asuu kaukana tai sitten niillä on kalliita harrastuksia ja eihän mulla sellasiin oo varaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1212243Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n562176Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501865EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt71407Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan771395- 941377
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191161Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311150Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621123- 68989