Ateriasuunnitelma!

omenapuu

Hei! Osaisiko joku hiukan viisaampi tehdä minulle ateriasuunnitelman? Opettelen syömään terveellisesti ja lopettamaan jo noin puoli vuotta kestäneen ahminta-paastokauden sekä estää painoa enää nousemasta. Olen 157 cm pitkä ja painan hieman alle 50 kg. Liikun 4-5 kertaa viikossa, lähinnä kävelylenkkejä, tanssitunti sekä koululiikuntaa.
Kiitos!

12

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruoka on maittavaa

      Tarttet kaloreita vähintään 2000.
      Täs olis esimerkki:

      Aamupala:
      - annos puuroa (tämän voi korvata toisella leivällä, jos et tykkää puurosta)
      - (ruis)leipä voilla, kinkulla, juustolla (ja kasviksilla)
      - purkki jogurttia

      Lounas koulussa:
      lautasmalli
      - puolet salaattia ja kasviksia
      - neljäsosa perunaa, riisiä, pastaa, muusia tms.
      - neljäsosa lihaa, kalaa, kanaa, kastiketta tms.
      - lasi maitoa
      - (ruis)leipä voilla
      (jos laatikkoruokaa, niin puolet lautasesta sitä ja puolet salaattia)

      Välipala:
      esim 1. maitorahkapurkki hedelmä/piltti
      esim 2. leipä voilla, kinkulla, juustolla, (kasviksilla) lasi maitoa tai hedelmä
      esim 3. jätski tai joku muu herkku

      Päivällinen:
      sama kuin lounas

      Iltapala:
      - leipä voilla, kinkulla, juustolla, (kasviksilla)
      - purkki jogurttia tai lasi maitoa
      - hedelmä


      Tos olis tommonen :) Perusruokaa, eli kaikki mitä sun kehos nyt tarttee kasvamiseen ja kehittymiseen!

      • omenapuu

        Kiitos kiitos ja vielä kerran kiitos! Juuri tuonnäköistä itse olen pohdiskellutkin. Hyvä että voin muidenkin mukaan syödä noinkin "paljon", sairas pää kun vääristelee ruokamääriä aikalailla! :)


      • ruoka on maittavaa
        omenapuu kirjoitti:

        Kiitos kiitos ja vielä kerran kiitos! Juuri tuonnäköistä itse olen pohdiskellutkin. Hyvä että voin muidenkin mukaan syödä noinkin "paljon", sairas pää kun vääristelee ruokamääriä aikalailla! :)

        ole hyvä! :)

        tältä sivulta voit kans laskee sen:
        http://www.cancer.org/healthy/toolsandcalculators/calculators/app/calorie-counter-calculator

        mä laskin ton sulle jo kyllä :D en tiedä ikääs, mut laitoin 16v. ja aktiivisuudeks laitoin ton "moderately active", koska se sopii sun aktiivisuuteen parhaiten.
        tuloksena tuli: "To maintain your current weight, you can eat:
        Approximately 2253 calories per day" (=ylläpitääksesi nykyistä painoasi, tarvitset noin 2253 kaloria päivässä.")
        noi tulokset vaihtelee riippuen sivustosta ja laskurista.
        mut ton tuloksen mukaan saat ihan huoletta syödä enemmänkin kun siltä tuntuu, varsinkin viikonloppusin ei oo syytä murheeseen! :)


      • ruoka on maittavaa
        ruoka on maittavaa kirjoitti:

        ole hyvä! :)

        tältä sivulta voit kans laskee sen:
        http://www.cancer.org/healthy/toolsandcalculators/calculators/app/calorie-counter-calculator

        mä laskin ton sulle jo kyllä :D en tiedä ikääs, mut laitoin 16v. ja aktiivisuudeks laitoin ton "moderately active", koska se sopii sun aktiivisuuteen parhaiten.
        tuloksena tuli: "To maintain your current weight, you can eat:
        Approximately 2253 calories per day" (=ylläpitääksesi nykyistä painoasi, tarvitset noin 2253 kaloria päivässä.")
        noi tulokset vaihtelee riippuen sivustosta ja laskurista.
        mut ton tuloksen mukaan saat ihan huoletta syödä enemmänkin kun siltä tuntuu, varsinkin viikonloppusin ei oo syytä murheeseen! :)

        eikun siis hups, laitoin sun iäkses 19v koska se ei hyväksynyt nuorempaa ikää... :D


      • omenapuu
        ruoka on maittavaa kirjoitti:

        eikun siis hups, laitoin sun iäkses 19v koska se ei hyväksynyt nuorempaa ikää... :D

        Joo siis olen 15v, mutta kasvuni loppui muutama vuosi sitten, joten kulutukseni onkin varmaan just tota luokkaa.:)


      • ruoka on maittavaa
        omenapuu kirjoitti:

        Joo siis olen 15v, mutta kasvuni loppui muutama vuosi sitten, joten kulutukseni onkin varmaan just tota luokkaa.:)

        ootpa nuori!
        tiedätkö että sun kasvus ei oo loppunut? se vaan on vähän stopannut kun et oo syönyt tarpeeks. joten nyt kun alat syömään taas kunnolla niin varmasti kasvuakin tulee taas! :)
        mä kasvoin pituutta jopa 17-18v. saakka :> mut ei kasvu ja kehitys pituuteen lopu, vaan kehitystä jatkuu tytöillä yli 20-vuotiaaseen saakka!

        eli syömiseen sun kannattaa suhtautua sillä tavalla että kun syö, kasvaa vahvaksi ja terveeksi :p
        kasvat vielä monta vuotta!


      • omenapuu
        ruoka on maittavaa kirjoitti:

        ootpa nuori!
        tiedätkö että sun kasvus ei oo loppunut? se vaan on vähän stopannut kun et oo syönyt tarpeeks. joten nyt kun alat syömään taas kunnolla niin varmasti kasvuakin tulee taas! :)
        mä kasvoin pituutta jopa 17-18v. saakka :> mut ei kasvu ja kehitys pituuteen lopu, vaan kehitystä jatkuu tytöillä yli 20-vuotiaaseen saakka!

        eli syömiseen sun kannattaa suhtautua sillä tavalla että kun syö, kasvaa vahvaksi ja terveeksi :p
        kasvat vielä monta vuotta!

        Oikeestiko?! Toivottavasti mä kasvan vielä, edes muutama sentti niin olisin äitini pituinen! Ihanaa, musta kun piti tulla yli 165 cm, mutta jäin tähän kun olin vasta 10. Aika nuori siis. Mua ei ole koskaan hoidettu/kiinnitetty huomiota sairauteen tai pituuskasvun päättymiseen enkä halua ongelmillani rassata vanhempiani, he kun luulevat että ongelmat paranevat kun paino on taas normaali. Mutta siitä mulla ne vasta alkokin...:(


      • omenapuu
        omenapuu kirjoitti:

        Oikeestiko?! Toivottavasti mä kasvan vielä, edes muutama sentti niin olisin äitini pituinen! Ihanaa, musta kun piti tulla yli 165 cm, mutta jäin tähän kun olin vasta 10. Aika nuori siis. Mua ei ole koskaan hoidettu/kiinnitetty huomiota sairauteen tai pituuskasvun päättymiseen enkä halua ongelmillani rassata vanhempiani, he kun luulevat että ongelmat paranevat kun paino on taas normaali. Mutta siitä mulla ne vasta alkokin...:(

        Mut vielä iso ongelma on mun kuukautiset, sillä ne katosivat pituuskasvun ja painonlaskun kanssa yhtä aikaa eikä vieläkään ole tullut takaisin. Aika kumma, sillä painan nyt lähes 5 kg kuin ennen sairastumistani. Jotain mahakipua tms. turvotusta on ollut viime aikoina, mut uskon et kyllä ne siitä.


      • ruoka on maittavaa
        omenapuu kirjoitti:

        Mut vielä iso ongelma on mun kuukautiset, sillä ne katosivat pituuskasvun ja painonlaskun kanssa yhtä aikaa eikä vieläkään ole tullut takaisin. Aika kumma, sillä painan nyt lähes 5 kg kuin ennen sairastumistani. Jotain mahakipua tms. turvotusta on ollut viime aikoina, mut uskon et kyllä ne siitä.

        kuukautisten alkamiseen voi mennä vähän aikaa painonnousun jälkeenkin, joten vielä kannattaa odottaa.

        mutta myös...
        onko sun ruokavalio ollut melko vähärasvainen? naisen kehossa pitää olla riittävästi rasvaa, jotta kuukautisetkin toimisivat.
        sun kannattas syödä tuotteita, jotka ei ole rasvattomia! :)
        itsekin oon heivannut kaikki rasvattomat jogurtit yms. pois!


      • omenapuu
        ruoka on maittavaa kirjoitti:

        kuukautisten alkamiseen voi mennä vähän aikaa painonnousun jälkeenkin, joten vielä kannattaa odottaa.

        mutta myös...
        onko sun ruokavalio ollut melko vähärasvainen? naisen kehossa pitää olla riittävästi rasvaa, jotta kuukautisetkin toimisivat.
        sun kannattas syödä tuotteita, jotka ei ole rasvattomia! :)
        itsekin oon heivannut kaikki rasvattomat jogurtit yms. pois!

        Hmmm...oon kuullut tosta ruuan vähärasvasuudesta, mut en usko sitä itselläni, koska laitan aina n. 1tl rasvaa leivälle minkä lisäksi käytän salaatinkastiketta ja syön pähkinöitä päivittäin. Rasvattomia tuotteita en enää juurikaan syö, poikkeuksena piimä ja juusto on tavallisesti n. 17%:sta. :)


      • ruoka on maittavaa
        omenapuu kirjoitti:

        Hmmm...oon kuullut tosta ruuan vähärasvasuudesta, mut en usko sitä itselläni, koska laitan aina n. 1tl rasvaa leivälle minkä lisäksi käytän salaatinkastiketta ja syön pähkinöitä päivittäin. Rasvattomia tuotteita en enää juurikaan syö, poikkeuksena piimä ja juusto on tavallisesti n. 17%:sta. :)

        ai no hyvä kuulla! :)
        eli malttia sitten vaan, kyllä ne kuukautiset ajan kuluessa taas palaavat :)

        tosin voisithan käydä gynekologilla ja hän voisi määrätä sulle keltarauhashormonikuurin (olisko n. 10 päivää tabletteja) ja se käynnistää sun kuukautiset!
        mulle määrättiin tuo kuuri ja kyllä ne sieltä tupsahtivat :D sen jälkeen mun piti alkaa syömään e-pillereitä. niiden vuoksi mulla tulee vuoto täsmälleen joka kuukausi.

        voit vinkata äidilles tosta gynekologijutusta jos asia kaivaa sun mieltä kovasti.. :)


      • omenapuu
        ruoka on maittavaa kirjoitti:

        ai no hyvä kuulla! :)
        eli malttia sitten vaan, kyllä ne kuukautiset ajan kuluessa taas palaavat :)

        tosin voisithan käydä gynekologilla ja hän voisi määrätä sulle keltarauhashormonikuurin (olisko n. 10 päivää tabletteja) ja se käynnistää sun kuukautiset!
        mulle määrättiin tuo kuuri ja kyllä ne sieltä tupsahtivat :D sen jälkeen mun piti alkaa syömään e-pillereitä. niiden vuoksi mulla tulee vuoto täsmälleen joka kuukausi.

        voit vinkata äidilles tosta gynekologijutusta jos asia kaivaa sun mieltä kovasti.. :)

        Kiitos! Kattelen asiaa vielä vaikka kesään, jos ei niin kerron kyllä. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      134
      10022
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2914
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      183
      2715
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      17
      1570
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      17
      1530
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1528
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe