Tietäisikö joku asiasta jotakin;
Olen opiskelija ja valmistumassa ammattiin toukokuun lopussa. Minulla on menossa koulun työharjoittelu ja minulla on mahdollisuus työllistyä jo ennen valmistumistani. Jos saisin työsopimuksen esimerkiksi huhtikuun ensimmäisestä päivästä lähtien ja sen kuun palkan esim. huhtikuun viimeinen päivä. Opintotuki tulisi 4. päivä huhtikuuta. Minulla ei ole muita tuloja kuin opintotuki ja asumislisä, tarvitsen niitä vuokran maksamiseen kuun alussa. Olenko oikeutettu opintotukeen huhtikuussa, jos olen työsuhteessa, mutta saan palkan vasta huhtikuun lopussa? Eli siis samalla suorittaisin koulun työharjoittelun siinä loppuun.
Opintotuki ja työsuhde
2
245
Vastaukset
- Joricee
Työsuhde ei estä opintotuen saamista. Tarkista kuitenkin Kelasta, ettei vuosituloraja ylity, kätevämmin: tulovalvontalaskuri löytyy Kelan sivuilta kela.fi - laskurit opiskelijoille. Jäi vähän epäselväksi, aiotko hakea tukea myös toukokuulta. Mutta vastailet siihen, mitä laskuri kysyy sen mukaan miten aiot menetellä.
Tulosi otetaan joka tapauksessa huomioon siihen asti kunnes valmistut (toukokuun loppuun). Kela ei tiedä, milloin olet kalenterivuoden aikana tienannut rahat, joten saatat jossain vaiheessa joutua selvittämään asiaa kelalle. Säilytä palkkakuitit. - huubu
Edellä hyvä vastaus. Painotettakoon vielä, että palkkatuloja ei siis tarkastella kuukausitasolla, vain vuosituloilla on väliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222191Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi992191- 482033
- 321517
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2131462Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361376- 301356
- 951141
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201056- 261006