Passiivis-agressiivisia muita

Passiivi

Mulla lukee hullunpapereissa mm. passivis-agressiivinen persoonallisuushäiriö. Olen lukenut kuvauksia siitä ja en kyllä allekirjoittaisi. Mm. tuo itsensä sabotointi, että tahallaan tekisi työnsä huonosti ja pilaisi mahdollisuutensa, niin kuka tollo nyt niin tekee? En minä ainakaan. Mua on kiusattu ensin koulussa 9 vuotta ja sitten töissä vuosia ja se on tehnyt musta helvetin aran. Olen nyt ollut muutaman vuoden eläkkeellä ja oon 40 v. Töissä olin aina tunnollinen ja vein jostain helvetin 9 € / päivä harjoittelupaikasta jopa töitä kotiin. Yhdessäkin työpaikassa sijaisena tein 2 ja puolen ihmisen työt monen kuukauden ajan. Ja kiitokseksi mulkoilua ja mutinaa. Ei kiitoksen sanaa työstäni vaikken ehtinyt kunnon ruokataukoa pitää. Että mikä passiivisagressiivinen mä oon? Mitä se oikein tarkoittaa ja miten ilmenee muilla? Kun suutun mun on tosi vaikea antaa anteeksi. Olen lähtenyt joistain paskapaikoista enkä ole perään katsonut. Sekö sitä on.

8

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • berty

Ei kun se tarkoittaa sitä että psykiatrit hönkivät lausuntoihin mitä päähän pälkähtää.Kysy lääkäriltä mitä tarkoitti lausunnolla.Voi kyllä olla turhaa.Kysyminen siis.

• Passiivi

Pitäisi kai suu ammollaan iloisena hymyillen niellä kaikki paska mitä sinne ammennetaan. Ja jos saat hetkellisen itsekunnioituskohtauksen niin silloin pitää aloittaa lääkitys ja avata suu kiltisti uudelleen. Täyttä paskaa koo psykiatria.

• Ei ole kivaa

Täällähän jokin aika sitten ulkomaalaissyntyinen nainen kertoi, että kun oli pitkään työpaikkakiusaamista kestettyään mennyt itkien lääkäriin, tietoihin oli lätkäisty diagnoosiksi "sopeutumishäiriö". No kyllähän siinä voi sopeutumisongelma tulla vastaan. Nykyään on vallalla sellainen ihme ajattelu, että kaikki pitäisi vain niellä ja aina on omassa asenteessa vika. Paitsi ehkä sitten, jos on korkeammassa asemassa. Eli summa summarum, duunarin tulee ymmärtää paikkansa kuin koiran.

• Support

En myöskään kannusta sinua hirveän paljon painoarvoa antamaan moisille lausunnoille..

Pakkohan psykiatrin on joku diagnoosi lätkäistä ja sinun kohdallasi se sattui olemaan passiivis-agressiivinen,

Itse sain aikoinaan _lievän_ bipo II, kun eivät muutakaan keksineet. Siis mikä lievä? Bipo käsittääkseni annetaan, jos diagnoosi kriteerit täyttyvät? Kohdallani eivät täyttyneet, mutta jotenkin tuo bipo II (kai) piti minuun istuttaa, joten siitä sitten lievä??

Aivan järjetöntä menoa psykiatrian puolella, totuuden ja järjellisen ajattelun kanssa tällä lääketieteen alalla ei ole mitään tekemistä. Järjellisempää tekstiä tulee esim ennustajaeukon suusta tai iltapäivälehtien horoskooppi osiosta.

Psykiatria on kuitenkin lääkefirmojen tukemana lokeroitunut syvälle yhteiskunnallisiin järjestelmiin, joten varovainen pitää olla. Missään ei pidä ääneen sanoa, jos elämä tuntuu potkivan päähän.

Eteenpäin on mentävä tuntui miltä tahansa, mitään apuja en suosittele hakemaan terveydenhuollon kautta. Henkiseen hätään suosittelen keskusteluja minkätahansa seurakunnan edustajan kanssa.

• :DDDDD

:DDDDDDDDD

"DSM-IV:n tutkimuskriteerit passiivis-aggressiiviselle persoonallisuushäiriölle
      Pysyvä käyttäytymismalli johon kuuluu negatiivinen asennoituminen sekä passiivinen vastarinta kohtuullisia vaatimuksia kohtaan, alkaen varhaisaikuisuudessa ja ilmenee useissa eri asiayhteyksissä, joiden lisäksi vähintään neljä tai useampaa seuraavaa:

(1) Rutiininomainen passiivinen vastarinta sosiaalisten ja ammatillisten tehtävien valmiiksitekemistä kohtaan
      (2) Valittaa olevansa toisten väärinymmärtämä ja aliarvostettu
      (3) Pahantuulinen ja väittelynhaluinen
      (4) Arvostelee ja halveksii aiheettomasti auktoriteettejä
      (5) Kadehtii ja kantaa kaunaa niille jotka näyttävät olevan onnekkaampia
      (6) Liioittelee ja valittaa jatkuvasti henkilökohtaista epäonneaan
      (7) Vaihtelee vihamielisen puolustautumisen ja katumisen välillä"

lähde http://myrskykari.tripod.com/psykiatria/passiivisaggressiivinen.html

• :DDDDD

Toisin sanoen, unohda tällaisen höpöhöpö "diagnoosit". Se, joka uskoo näihin psykiatrisiin pelleilydiagnooseihin on lapsellinen hölmö.

• Passiivi

Hehee, :DDDDD , tuo jos on passivisagressiivisen kriteeri niin silloinhan kaikki suomalaiset ovat niitä. Vai onko joku tavannut suomalaisen joka ei ole kade naapurille jolla on hienompi auto. Onko myös poliitikoissa joku joka ei arvostelua kaipaa. Arvostan kyllä ihmistä joka sen ansaitsee. Ne vaan on pirun harvassa.
      Eli kaikki vaan kiltisti suukki auki kun pomo setä/ täti lapioi sinne kakkaa. Taitaa olla tosiaan ihan roskis diagnoosi.

• anne6

minun siskollakin on nimimerkillä maanis-depressiivinen henkilö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe