"Kohukirjan" lukenut

Lukija vaaran laelta

Kyllä yllätyin täysin, kun luin tuon Sharman kirjan. Täällä vaahdottu Marjeta oli erittäin pidättyväinen ja maltillinen kirjassa. Hän suhtautui ymmärtäväisesti myös maahanmuuton vastustajiin. Itsestään selvästi hän ei nimitellyt ketään. Lukekaa ihmeessä kirja. Olisi pitänyt tajuta neutraalius jo siitä, etteivät Perussuomalaiset kuntapolitikot älähtäneet.
Surullisemman hahmon ritareita olivat Muhonen ja kaverinsa, joiden villejä tarinoita toimittaja piti kaupunkihuhuina, mutta suhtautui ymmärtävän suojelevasti, ehkä hieman alentuvasti näihin informantteihin.

Selvästi kovakouraisemmin hän käsitteli kansanedustajaa, kuten Sharma itse kirjoittaa: Haastattelen kirjassa perussuomalaisten kotkalaista kansanedustajaa Juho Eerolaa ja ihmettelen hänen Facebook-päivitystään, jossa hän mielestäni vähättelee Jyväskylän kirjastossa tapahtunutta puukotusta.

Muun muassa näin: "Päässä surisee vihaisia kysymyksiä: miten kansanedustaja voi kirjoittaa tuollaisen päivityksen vain tunteja sen jälkeen, kun kirjallisuustapahtumassa on heiluttu puukkojen kanssa? Siis kirjallisuustapahtumassa. Kirjallisuus. Kulttuuri. Sananvapaus. Kokoontumisvapaus. Ilmaisunvapaus. Poliittiset oikeudet. Kaikki aivan keskeisiä länsimaisen yhteiskunnan pilareita. Näistähän perussuomalaisetkin aina pitävät meteliä, kun kiihkomuslimit mellakoivat jossain päin maailmaa. Eerolan päällimmäinen huoli näyttäisi kuitenkin olevan se, ettei puukkojunkkareita päästetty riehumaan luentosaliin kymmenien nuorten ihmisten keskelle."

19

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _utelias_

No selvisikö se möläytyksen lähde?

• Puolesta ja vastaan

Niin siinä aina käy, kun isosta kokonaisuudesta irrotetaan jokin yksityiskohta, että se perusviesti jääkin piiloon.

• _ - - _

Vihervassarit on kuulemma jostain syystä vetänyt hernettä nenään Sharman kirjasta.

• Luetut kohdat

Mitenkähän nyt jostain syystä tuntuu että aloittaja on dem/viher/vassari.

• Vaaralta näkee kauas

Eipäs olekaan mikään mainitun puolueen kannattaja! Ei aina kannata ruveta sitä samaa syytä etsimään ja jauhamaan. Meitä on Lieksassa paljon tavallisia, maltillisia ihmisiä, joille tässä mamuasiassa ei ole suuria intohimoja puoleen tai toiseen. Kuten aloituksessa kirjoitin myös kirjasta löytyi Lieksaan liittyen sekä maltillisia kantoja että kiinkoilua.

Kun olen kirjallisuuden hyvin aktiivinen harrastaja, voin kertoa, ettei kirja ole mikään kirjoittamisen riemuvoitto. Kirjan ansio on juuri, nimessäkin mainittu, kohtaaminen. Sharma antaa ihmisten äänelle paljon tilaa. Luin kirjan juuri siitä syystä, että halusin katsoa lieksalaisten keskustelijoiden poteroiden ulkopuolelle. Olen samaa mieltä Sharman kanssa, että mamuasioissa on paljon sävyjä, joita on helppo nähdä kun itsellä ei ole kiihkokantoja.

"Sharma toivoo, että kirja madaltaisi poteroita, muttei oikein usko siihen.
        – Keskusteluyhteys tuntuu, jos ei nyt täysin katkenneelta, niin ainakin katkonaiselta, hän kuvailee.

Lukkiutuneita kantoja on Sharman mielestä molemmilla puolilla.
        – En ole kauhean toiveikas, että kirja saisi paljon vastakaikua. Luulen, että perussuomalaisissa on porukkaa, joka torjuu kaiken, sillä eihän kirja ole mitään hymistelyä. Ja sitten tämä toinen siipi: olen varautunut siihen, että siellä tulkitaan, että kirja ei ole siltojen rakentamista vaan vaarallista myötäilyä.

"Yrittäisitte katsoa hiekkalaatikkonne ulkopuolelle"
        Kohtaamiset perus-Suomessa kuitenkin kannattavat. Sharma huomaa, että vuonna 2012 muslimikommenteillaan hätkäyttänyt Kotkan kaupunginvaltuutettu Amon Rautiainen on paljon julkikuvaansa monitahoisempi. Hän muun muassa kannattaa kehitysavun nostamista.

Hän haluaisi, että yhteiskunnalliseen keskusteluun saataisiin lisää ääniä, jotka ymmärtävät harmaan sävyjä. Monet saattavat silti vaieta, sillä keskellä ei ole helppoa."

• Puolustit Marjetaa
        Vaaralta näkee kauas kirjoitti:

Eipäs olekaan mikään mainitun puolueen kannattaja! Ei aina kannata ruveta sitä samaa syytä etsimään ja jauhamaan. Meitä on Lieksassa paljon tavallisia, maltillisia ihmisiä, joille tässä mamuasiassa ei ole suuria intohimoja puoleen tai toiseen. Kuten aloituksessa kirjoitin myös kirjasta löytyi Lieksaan liittyen sekä maltillisia kantoja että kiinkoilua.

Kun olen kirjallisuuden hyvin aktiivinen harrastaja, voin kertoa, ettei kirja ole mikään kirjoittamisen riemuvoitto. Kirjan ansio on juuri, nimessäkin mainittu, kohtaaminen. Sharma antaa ihmisten äänelle paljon tilaa. Luin kirjan juuri siitä syystä, että halusin katsoa lieksalaisten keskustelijoiden poteroiden ulkopuolelle. Olen samaa mieltä Sharman kanssa, että mamuasioissa on paljon sävyjä, joita on helppo nähdä kun itsellä ei ole kiihkokantoja.

– Keskusteluyhteys tuntuu, jos ei nyt täysin katkenneelta, niin ainakin katkonaiselta, hän kuvailee.

– En ole kauhean toiveikas, että kirja saisi paljon vastakaikua. Luulen, että perussuomalaisissa on porukkaa, joka torjuu kaiken, sillä eihän kirja ole mitään hymistelyä. Ja sitten tämä toinen siipi: olen varautunut siihen, että siellä tulkitaan, että kirja ei ole siltojen rakentamista vaan vaarallista myötäilyä.

Kohtaamiset perus-Suomessa kuitenkin kannattavat. Sharma huomaa, että vuonna 2012 muslimikommenteillaan hätkäyttänyt Kotkan kaupunginvaltuutettu Amon Rautiainen on paljon julkikuvaansa monitahoisempi. Hän muun muassa kannattaa kehitysavun nostamista.

Hän haluaisi, että yhteiskunnalliseen keskusteluun saataisiin lisää ääniä, jotka ymmärtävät harmaan sävyjä. Monet saattavat silti vaieta, sillä keskellä ei ole helppoa."

Joku "ismi" sulla on, koska otit esille juuri nuo kohdat mukaan lukien Juho Eerolan, joka ei ole Lieksaan liittyvä millään tavalla.

Marjetaa puolustit vaikka selvästi Marjetasta on lähtöisin nämä "sisäsiittoiset suvut".

• XYZ1
        Vaaralta näkee kauas kirjoitti:

-----Meitä on Lieksassa paljon tavallisia, maltillisia ihmisiä, joille tässä mamuasiassa ei ole suuria intohimoja puoleen tai toiseen.------

Missähän ne on joilla ei ole mielipidettä? Olen kosketuksissa työni vuoksi erittäin paljon lieksalaisiin ja yleinen mielipide on, että Lieksassa on aivan liikaa turvapaikkataustaisia maahanmuuttajia. Mielipide on siis selvästi kielteinen ja tulee aika rankkaakin kommenttia muuttajista.

• Russakka pave

Mitäs. Muhonen selittää siellä kirjassa ? Russakka ?

• sosdem velvote

sivu 210 Marjeta sanoo että häntä velvoittaa Sosialidemokratia vastaanottamaan pakolaisia!

• Mikä kirja

Mikä tuo kirja on?

Oletteko lukeneet mm:
      Anja Snellman: Parvekejumalat
      Jari Tevo: Layla
      Ayad Akhtar: Appelsiinikuorten katu

• Vaaralta näkyy

Olen lukenut ja lisäksi Ayan Hirsi Alin Neitsythäkin, Amalin Somalitytön tarinan, Faris Dirien Aavikonkukan, Nurudin Farahin: Karttoja, Perhesalaisuuksia, Lahjoja,
        Gil Courtemandhen Kigalin sunnuntait, Khaled Husseinin Leijapojan, Tuhat loistavaa aurinkoa, Ja vuoret kaikuivat jne......kaunokirjallisuus on täynnä erilaisia näkökulmia näihin maihin, josta meille on pakolaisia tullut.

Nuo Nurudin Farahin kirjat avaavat Somalian yhteiskuntaa ja ovat erittäin hyvin kirjoitettuja. Niistä aloitin Somaliaan tutustumisen, koska silloin ei vielä muita kirjoja juuri saanut käsiinsä -90 luvun alussa. Sitten jatkoin Afganistaniin ja Iraniin. Kaikista vaikuttavin tästä otoksesta on tuo Kigalin sunnuntait. Se on kanadalaisen Ruandassa asuneen toimittajan kuvaus Ruandasta.

Vaikka kaukaa näkee paremmin, suosin kirjallisuudessa kulttuurin avaajina niitä kirjoja, jotka on kirjoittanut henkilö, joka on itse ollut osana kyseistä kulttuuria. Nuo Tervot ja Snellmanit luen enemmän kaunokirjallisina tuotoksina.

• Mitä sieltä näkyy?

No sanohan sitten, onko kotoutus noiden Lieksan Somalien osalta toivotonta?

Missään se ei ole kylläkään onnistunut; ei lieksan, Suomen, Euroopan, koko maailman eikä heidän omassa maassaankaan.

Mikä somaleja vaivaa?

• lukematta

Leena Sharma, Ne. Kohtaamisia perus-Suomessa.

Sivulla 221 hän kummastelee keski-ikäisten naisten hurmoksellista maahanmuuttajafanitusta, kyseessä Virikesopin ja Tukipisteen naiset.

http://hommaforum.org/index.php/topic,91626.2640.html?PHPSESSID=d787634858431edd50ba00971e8e0ad4

Taitaa pitää kohta ostaa ja lukea tää kirja. :d

• 12+5
      • Sensuuri iski

Miksi et linkitä sitä jatkoakin? Haluatko, ettemme näe miten Sharma kuvailee Marjetan muuta suhtautumista mamuihin? Lukekaapa se sivu ja seuraava.

• Tekijänoikeuslaki
        Sensuuri iski kirjoitti:

Miksi et linkitä sitä jatkoakin? Haluatko, ettemme näe miten Sharma kuvailee Marjetan muuta suhtautumista mamuihin? Lukekaapa se sivu ja seuraava.

Huom! Tekijänoikeuslaki kieltää kopsaamasta kirjaa, pikku otteita voi laittaa.

• Ei lukija perusja??

Ei ole kuin kolme varausta Lieksan kirjastossa, joten nopeasti sen kirjastostakin saa.
      Ei sitten kovin kiinnostavksi ole osoittautunut.

• maakari1

Heh. hee...Ari Marjetalla on yksityinen hoitokoti Kylänlahdessa. Kuka tietää mitä hän hoitaa ja millä rahoilla "hoitokotissa"?????

• internetin alkeet

Etkö osaa googlettaa, mene kurssille veikkonen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3928
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      357
      3048
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      1978
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1685
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1129
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      42
      889
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      831
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      70
      818
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe