haittaako poikia jos...?

traumaatikko

...tyttö joka on 19 v. pelkää suurimman osan pv. kaikkee? Niiku ihan arkiasiakin asioita. Esim. Liikkumista julkisilla, kaupassa käyntiä, yksin asumista... Mun suurin ongelma on just toi ja siks en uskalla tutustuu kehenkään poikaan/mieheen, koska pelkään et mut hylättäis mun pelkojen takii :'( tää on säälittävää joo, mut en uskalla puhuu täst pojille ja siks aattelin kysyy täält ku kukaan ei tunnista kuka mä oon... Auttais jos joku viittis vastata ja vaik neuvoo mitä tehä. Terapias oon ollu jo mont vuot...Ja jos jotakuta kiinnostaa tietää mist ihmeest nää tälläset pelot on tullu niin menneisyydessä tapahtuvist traumoist :(

3

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm334

Siis mitä suunilleen pelkäät? onko sulla siis jotain sosiaalisten tilanteiden pelkoa tms?

• traumaatikko

Niiku ihan arkiasiakin asioita. Esim. Liikkumista julkisilla, kaupassa käyntiä, yksin asumista... 

• Huoli pois

Joitakin saattaa haitata ja toisia sitten ei. Itse olen sairastanut samaa viimeiset 6 vuotta eikä se juurikaan ole estänyt treffailua jne. Ainut nyt tietysti ettei voi ihan kaikkea tehdä paniikkikohtausten vuoksi mutta sitten pitää osata olla vähän luova ja keksiä jotain muuta kuin esim ravintolassa käynti : )

Mun mielestä on ihan turha hävetä sellaisia asioita, mille ei itse voi mitään. Jos joku sairauden vuoksi tuomitsee niin omapa on häpeänsä. Omien sairasteluiden vuoksi oon ollut aika paljon tekemisissä vastaavanlaisessa tilanteessa olevien ihmisten kanssa ja täytyy sanoa että näillä ihmisillä on selkeästi realistisempi käsitys elämästä. Niinhän sitä sanotaan että koettelemukset kasvattaa ja se näyttää pitävän hyvin paikkansa. Tästä kun pääsee yli niin ei tarvitse enää koskaan pelätä mitään, se on varma.

Yleensä nämä oireet tuntuvat liittyvän jollain tasolla sellaiseen itsehäpeään ja jo itsensä hyväksyminen sellaisena kuin on auttaa todella paljon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      160
      4215
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      416
      3196
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2108
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1770
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1168
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1013
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1005
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      921
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      896
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      869
    Aihe