Jos lääkärissä ehdotetaan liikuntaa ja käyntejä fysioterapeutilla niin saako ttt asiakas kenties sitten sossusta kunnolliset vaatteet liikuntaan, eli liikunta-asua ja kunnolliset juoksukengät yms? Miten pitkään työtön voi mennä liikkumaan ihmisten ilmoille rääsyissä ja huonoilla kengillä ja kun vaatteisiin ei yksinkertaisesti ole varaa? Entäs kun sanotaan lääkärissä että pitää ehdottomasti alkaa syödä terveellisesti ja pitää ostaa kaikkea vitamiineja jotka maksavat hirveästi, miten se onnistuu pienestä rahasta??
Voiko lääkäri kirjoittaa reseptejä erilaisiin vitamiineihin jotka sossu sitten korvaa kuittia vastaan? On aika erikoista että sairaat köyhät ihmiset joilla diabetes, verenpainetautia, reumaa, nivelrikkoa yms yms käyvät leipäjonoissa hakemassa juuri sitä niin epäterveellistä ravintoa jota pitäisi nimenomaan välttää että pysyisi terveenä? Köyhä ihminen tulee viimeistään silloin maksamaan yhteiskunnalle maltaita kun joutuu sairaalahoitoon epäterveellisten ruokatottumuksien kautta, miksei tätäkin asiaa voida ennaltaehkäistä ja tukemalla niin että myös vähävaraisilla olisi mahdollisuus syödä terveellisesti elämänsä aikana sairastumatta ja että he pystyisivät hoitamaan lapsensa ja että he pystyisivät selviytymään jokapäiväisistä askareistaan.
Sossusta liikuntavaatteet?
8
218
Vastaukset
- järkeä nyt
Se mitä ihminen syö on aina oma valinta. Myös halvalla voi syödä terveellisemmin kuin kalliilla. Terveellistä ravintoa syövä ei tarvitse lisävitamiineja.
Liikuntaan kelpaa ja sopii tavalliset vaatteet, ne samat joita muutenkin arkena käytetään.- järkeä lisää
No ei ihan tuollalailla!!! Olen nainen ja käytän arkena aina hametta sun muita ja ne eivät kyllä sovi mitenkään liikuntaan.
Muutenkin liikuntaa varten köyhällä pitää olla eri vaatteet koska hiki ja jatkuva peseminen kuluttaa äkkiä vaatteet kamaliksi rantuiksi. Koska uusia vaatteita ei arkikäyttöön paljoa pysty ostamaan ei niitä voi liikuntaan käyttää.
Myös liikunnassa pitää olla kunnolliset liikuntakengät riipuen mitä harrastaa. Juokseppa tai jumppaa huonot kengät jalassa niin rasitusvammat ovat melko varmasti tuttua tavaraa.
Mutta sossusta en usko siihen rahaa saatavan eikä kuulukkaan koska perusosa sisältää myös vaatekulut. Mutta tiedän kyllä muutaman kenelle sossu on kustabtanut kuntosalikortin harkintana.
- Ainakaan meillä
Ei
- ei paljon maksa
"pitää ostaa kaikkea vitamiineja jotka maksavat hirveästi"
Vitamiinit, yhtä lukuun ottamatta, eivät paljon maksa. Ne saa yhden tupakka-askin hinnalla koko kuukaudeksi. - turhaan olet
Vaatteiden osto sisältyy normaaliin toimeentulotukeen joten turha sun olla kade=) Siinä sitten nipistämään vaikka ruokamenoista tms. tai ostamaan edullisia vaatteita tarjouksesta=)
- haistakaa perse
Sossu odottaa että työtön on työkuntoinen mutta oikeesti ei kävelemällä niitä voimia tule. Sossusta ei saa mitään muuta kun ttt ja sillä pitää ostaa kaikki
- kille1000
Itselläni kanssa ns. ärtyvän suolen oireyhtymä, eli leipäjonon leipiä, kaurapuuroa, makarooneja yms. en voi syödä ollenkaan tai olen aivan ripulilla. Vähähiilihydraattinen ruoka olisi paras, mutta sitä ei todellakaan ole varaa (monipuolisesti lihaa ja kasviksia) toimeentulotuella syödä. Myöskin lääkäriltä/kelan kuntoutuksessa ohje, että monipuolista liikuntaa väh. 3 krt vko, jotta erilaiset tuki- ja liikuntaelin/reumasairauteni pysyisivät kurissa. Ylimääräistä ruoka, liikunta tai vaaterahaa en ole saanut sossusta ja minusta se on väärin. Vointini menee ruokavalion ja jumppakortin puutteen vuoksi huonompaan suuntaan ja sairaalassa käynnit ja lisälääkkeet tulevat vaan sossulle ja yhteiskunnalle kalliimmaksi.
- kille1000
Niin ja jotta niveloireet vähenisivät, on tosiaankin syötävä myös vitamiinejä esim. kalaöljy, d-vitamiini, magnesium, upikinoli, asetyylialkarnitiini jne... mutta niitäkään ei sossu hyväksy, jos ei reseptiä ja reseptiä on hyvin vaikea saada. Itselläni kaikki vitamiinit maksaisivat noin 100 e/kerta, eli miten niin halpaa!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197