Teen pitkää asiakirjaa, johon tulee tasata molemmat reunat. Käytössäni on automaattinen tavutus, mutta siitä huolimatta sanojen väliin jää pitkät välit, kun koetan tasata reunat. Onko tietoa ja taitoa asiasta?
Word 2013 tavutuksesta huolimatta pitkät sanavälit
4
1905
Vastaukset
Toimiiko tavutus oikean näköisesti? Onko isoja välejä siellä täällä vai kauttaaltaan? Miten suuri rivinpituus on? Aika hankala ongelmaa on analysoida ilman lisätietoja.
Jos tavutus on käytössä, kieli on asetettu oikein ja rivinpituus on kohtuullinen, isoja välejä syntyy yleensä vain silloin, kun tekstissä on pitkä merkkijono, joka ei ole sana lainkaan, esimerkiksi pitkä konsonanttien tai erikoismerkkien jono
Ai niin, pakotettu rivinvaihto toki myös aiheuttaa ongelmia. Tarkistapa,onko niitä. Aloitus-välilehden Kappale-ryhmässä on painike ¶, jolla saa eräät ohjausmerkit näkyviin (ja uudestaan napsauttamalla pois). Jos rivin lopussa näkyy nuolimerkki, suunnilleen ”↵”, niin siellä on pakotettu rivinvaihto. Sen poistaminen tai korvaaminen välilyönnillä, tilanteen mukaan, korjannee silloin ongelman.- pulmala
Isoja välejä on siellä täällä, muttei kauttaaltaan. Ne ovat kuitenkin sellaisissa kohdissa, jossa on aivan tavallisia sanoja.
Mielestäni pakotettu rivinvaihto ei ole käytössä. pulmala kirjoitti:
Isoja välejä on siellä täällä, muttei kauttaaltaan. Ne ovat kuitenkin sellaisissa kohdissa, jossa on aivan tavallisia sanoja.
Mielestäni pakotettu rivinvaihto ei ole käytössä.Voitko laittaa tänne copypastella palan tekstiä, jossa ongelma ilmenee. Toki copypaste voi hävittää olennaista informaatiota, mutta tämä kuitenkin on yksinkertaisin tapa yrittää edetä ongelman selvittelyssä.
- pulmala
Yucca kirjoitti:
Voitko laittaa tänne copypastella palan tekstiä, jossa ongelma ilmenee. Toki copypaste voi hävittää olennaista informaatiota, mutta tämä kuitenkin on yksinkertaisin tapa yrittää edetä ongelman selvittelyssä.
Ongelma johtui siitä, että tavutuksen alue oli määritelty liian suureksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749