Tiedän.

Tämätilanne.

Olet mennyt. Se ei tunnu pahalta enää. On vuoro uusien kokemusten. Uusien ajatusten. Uusien muistojen.

Sanon vain yhden asian: sinä et luottanut etkä luota minuun. Ja mistä se " kiitos tämä oli tässä" sekä etsi joku parempi alkoi. Sinusta.

Rakastan itseäni niin paljon, että en koskaan yritä mitään ihmisen kanssa, joka vaatii minua muuttumaan. Jolle en kelpaa sellaisena kuin olen. Ja jos joku minulle vielä sanoo, mene eteenpäin, etsi joku muu. Minä tottavie menen ja etsin. Siitä rakkaudesta olen täällä puhunut. Sinulle en kirjoita mitään. Luen, jos huvittaa.

Mukavaa viikonloppua ja aurinkoisia kevätpäiviä. Niitä tulee vielä.

18

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kivat sulle

No hyvä -asiat on sinulla kuten pitää...

• älkää ihmiset

koskaan ottako ittellenne tämmösiä.

• et tainnut tarkottaa

sillä eilisellä oikeesti mitään? multakin oli toisaalla sulle viesti. ei ap.

• miksi iva kuuluu

niin monen repertuaariin nykyään. miksi ivata asiaa mikä jollekin on tapahtunut?

• gimme a break!
        et tainnut tarkottaa kirjoitti:

sillä eilisellä oikeesti mitään? multakin oli toisaalla sulle viesti. ei ap.

älkää ihmiset koskaan ottako ittellenne tämmöisiä.

• liikaauusiamuistoja

Ajattelepa näin: mitä itse olen yrittänyt aina ehdotella palstalaisille
      "aika kultaa muistot", mutta ei niitä ikuisesti kannata ajatella vanhoja.

Kun ulkoilee ja keskustelee oikeasti ihmisten kanssa tulee jokainen päivä uusia muistoja :)

• Oikea asenne

Sinulla on oikea asenne.Niin sen pitää olla, että on kelvattava omana itsenään.
      Ei kukaan ole toiselle mikään projekti, josta tehdään suhteen aikana itselle jotakin muuta, mitä toinen todellisuudessa on.
      Luottaminen on sellainen asia, joka vaatii suhteessa molemmilta paljon.
      Ainakin sen, että on sen arvoinen.Ja jos todella on, eikä toinen sitä usko, siitä ei seuraa mitään hyvää.Sellainen ei ole ainakaan rakkautta.

• pisti miettimään

Minuakin hän kehotti muuttumaan. Ihminen joka niin kehoitti, oli itse alkoholisti, seksiriippuvainen, krooninen pettäjä, patologinen valehtelija ja pahimman luokan narsisti. Totta on että kyetäkseni olla sen kaltaisen ihmisen kanssa, minun olisi pitänyt muuttua itsekin lähes hirviöksi. Arvostan itseäni kuitenkin tällaisena, hänen täydellisenä vastakohtanaan. Siinä missä hänen sielussaan asuu pahuus, minun sielussani asuu hyvyys. Hänen ei tarvitse muuttua, riittää että hän pysyy mahdollisimman kaukana. Sääliksi käy hänen lähellään olevia, mutta se ei ole minun murheeni. Elämäni on nyt juuri sellaista kuin sen pitääkin olla, hyvää elämää hyvien ihmisten kanssa.

• Sinuakin rakastetaan

Mikäli ette rakasta itseänne tarpeeksi, ettekä hyväksy itseänne sellaisina kuin olette.
      Annatte toiselle mahdollisuuden antaa muovailla itsestänne toisille mieluisampia.
      Onko näin hyvä elää?Jos et saa olla oma itsesi.Se voi toimia jonkun aikaa, mutta ei loputtomiin.Siksi on niin, luonnollista ja tärkeää, tulla rakastetuksi juuri omana itsenään.
      Vaikka tuntuu, että kukaan ei pidä sinusta sellaisena kuin olet.Älä lannistu, sillä useammat meistä löytää aikanaan ihmisen, joka ymmärtää sinua ja hyväksyy nekin piirteet sinussa, joita muut eivät hyväksyneet.Aito rakkaus antaa paljon anteeksi ja ymmärtää rakkaansa hankaliakin puolia ja matka jatkuu.Ei suhteen aina tarvitse siihen loppua.

• minähän rakastin

minä rakastin häntä, en pyrkinyt häntä muuttamaan, ihmisyyttä ja turvallistaoloa ja rakkautta vain halusin. olikin jotain muuta

• ap.

Niin. Se luottamuspula taisi olla alunperinkin molemminpuolista. Syitä on varmasti monia. Mutta pointti on se, että toiselle ei pelkästään täydy kelvata sellaisena kuin on. Toista pitäisi osata arvostaa ja kunnioittaa sellaisena kuin hän on. Kaikkine vikoineen. Eikä aina viskata pois, kun asiat ei mene haluamallaan tavalla. Olet liian sitä ja tätä. Et osaa sitä ja tätä. Tee näin älä noin. Ole mitä haluan sinun olevan.

Ei. Näe minut sellaisena kuin olen. Virheineni päivineen. Minussa on paljon muutakin. Olen kokonainen. Ja rakastan sitä ihmistä, joka tänään olen. Myös huomenna, ylihuomenna ja tulevaisuudessa.

Vikani oli, että halusin hänen ajattelevan samoin. Yritin pakotttaakin, mikä oli sulaa hulluutta. Ihan kahelia. Mutta enää se ei mene niin.

• onnea ei osteta

kauhee oli mun kumppani, minun olis sen pillin mukaan tullut tanssia.
        elo ja ilo yhdessä ,arvostaminen ja tukeminen ,luottamus ja ne pienet asiat yhdessä kokemana, tuovat onnen.

• Ei enää

Täytyy kelvata sellaisena kuin on. Mitä jos on:
        - ylimielinen
        - itseään täynnä
        - satuttaa henkisesti ja fyysisesti
        - kiinnostunut vain omista asioista
        - koittaa lannistaa
        - ei koskaan sano mitään positiivista sinusta
        - ei ota huomioon
        - luulee olevansa ok vielä
        - liian vanha

• Hänkin teki oikein

Ei hänkään väärin tehnyt, ellei suostunut, tai pystynyt ajattelemaan noin kuten sinä halusit.Hän ei halunnut alkaa mielistelemään sinua.Hänkin halusi olla vain oma itsensä.Hyvä kun tajuat asiat nyt, että se oli sulaa hulluutta, yrittää muuttaa toista.
      Vaikka ihan hyviä asenteita hänelle yritit tarjota.
      Mutta edes niitäkään me kaikki emme halua, emmekä pysty, itseemme sovittamaan, toisen mieliksi.Epäaitoa se olisikin.
      Reilumpaa on aina olla omia itsejämme.

• asiaa sinulle

Kyllä mä häneen luotan, hänen toivomus kai oli että poistuisin hänen näköpiiristä. Häntä muuttamaan ole,hän on oma itsensä ollut ja on edelleen ,siksi hänestä pidänkin.Ei ole kyse hylkäämisestä vaan hänen
      oma toive päästä tästä.
      Ap kysyn nyt oliko toive tämä?

• Tuttua?

Minä yritin tehdä hänelle mieliksi. Miellyttääkseni häntä päädyin tekemään asioita joita hänkin teki, olematta niistä innostunut. Hänestä tuli mustasukkainen.
      En voi elää omana itsenäni hänen kanssaan. Hänkään ei tee niin kuin minä haluan. En luota häneen koskaan, koska hän osoitti olevansa epäluotettava. Vain luopumalla hänestä voin olla oma itseni ja elää seesteistä elämää.

• ap.

Kuulostaa tutulta. Sinulla on oikeus valita seesteinen elämä ja olla oma itsesi. Mä ajattelen niin, että hän on yhä osa elämääni halusi tai ei. Kannan häntä sydämessäni pitkään. Vaikka emme osanneet elää yhdessä. Vaikka sitä yritimme. Enkä syytä häntä siitä, jos valitsee olla kuulumatta elämääni enää.

• jotain tuttua

En halua enää päätyä mnkäänlaiseen ihmissuhteeseen, jossa teen asioita, mitä toinen toivoo mun tekevän ja toisen toivomalla tavalla käyttäydyn, olematta itse inostunut. Niin ei voi elää omana itsenään ja se on liian raskasta se.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      233
      5880
    2. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      39
      4718
    3. KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!

Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa
      Hybridi- ja sähköautot
      10
      4276
    4. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      12
      3021
    5. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      119
      2977
    6. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      77
      2469
    7. Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu
      Maailman menoa
      121
      2406
    8. Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella

Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/
      Ikävä
      190
      1669
    9. Oletko ollut

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?
      Ikävä
      46
      1639
    10. Linta ja Pete vievät UMK:n tänä vuonna

Aika nopeasti näki kuulematta tarjonnasta ketkä homman hoitaa. Mutta etukäteen jo kiitos muille osallistujille. https:
      Euroviisut
      23
      1306
    Aihe