Olen onneton omassa liitossani.Olen ihastunut/rakastunut erääseen naiseen.
Kannattaisiko osoittaa kiinnostusta hänelle nyt vai vasta eroprosessin aloittamisen jälkeen ? Olen asennoitunut eroavani.Asiat vain vaativat oman aikansa.Miten neuvoisitte menettelemään?
Milloin
33
1720
Vastaukset
- sivuraiteilta
Ajattelisin että vasta myöhemmin, antaa luotettavamman kuvan.
Mutta olen tosin mies, joten ehkä nuo naiset osaisi paremmin vastata. - Onnea matkaan!
Itse puhuisin ensin erosta puolisolleni, sitten vasta muille. Sekin tietysti vaikuttaa, millaisissa puheväleissä olet ihastuksesi kanssa. Ystävällinen voi toki olla ihastukselle ennen eroakin, mutta ehkä järkevintä olisi ainakin aloittaa eroprosessi ennen omien tunteiden julkistamista hänelle.
- tunteet voi kertoa
Kertoisin asian tilan ja tunteeni -hän odottaa jos on kiinnostunut, ihastunut tai rakastunut.
Jos ei ole kiinnostunut -eroatko silti?- ap.
Eroprosessi ensin.Kerron sitten myöhemmin,jos näyttää siltä,että hän olisi kiinnostunut.Kiitos neuvoista.
- Onnea matkaan!
ap. kirjoitti:
Eroprosessi ensin.Kerron sitten myöhemmin,jos näyttää siltä,että hän olisi kiinnostunut.Kiitos neuvoista.
Kaikki eivät vain näytä kiinnostustaan, etenkään jos kohde on varattu. Kannattaa siis itse toimia. :)
- vaikeita kysymyksiä
Toisaalta kun ajattelee toisen osapuolen kannalta, niin olisi hänen kuitenkin hyvä saada jotain tietoa tunteistasi ja aikeistasi häntä kohtaan, että hän tietäisi odottaa ja että olet oikeasti kiinnostunut hänestä. Se voi tulla sitten hänellekin liian isona yllätyksenä, jos et mitään aavistustakaan asiasta anna hänelle etukäteen. Ja ettei käy niin, että hän vaikka tietämättä tunteistasi luuleekin ettei sua kiinnosta ja yrittää unohtaa sinut ja sitten sinun onkin jo myöhäistä yrittää.
- varalla
Olennaista ei ole se missä vaiheessa kerrot. Tunteiden tunnustaminen toiselle ja eroaminen entisestä ovat kaksi erillistä asiaa. Tunnustat jos tunnustat, eroat jos eroat. Eivät ole ehdollisia toisilleen.
- sähköä ilmassa
No kai se nainen johonkin olet ihastunut, huomaa jotain.Voihan toiseen tutustua , ei tarvitsee heti tunteista kertoa..Mulla tavallaan samanlainen tilanne, ja sähköä on ilmassa puolin ja toisin.Ja ei sitä "sähköä" saa lakaistua pöydän alle eroprosessin ajaksi.
- etsiitorirakkautta
Toivottavasti tajuat kertoa ihastuksellesi. Jos esität, että kaikki on hyvin, toinen tekee töitä unohtaakseen ja ehkä onnistuu, vaikea olisi yhtääkkiä uskoa, että toinen olisikin kiinnostunut. Eron jälkeen monella tulee korvike -vaan että on joku...ei oikein houkuta korvikkeena oleminen, laastarisuhde...
- sinuna kertoisin
jo nyt hänelle tunteista häntä kohtaan. Usko minua, eroprosessi käy sinullekkin helpommaksi, kun rinnallasi on rakastava tukija.
- jokunainen4
Itse olen myös varattuna rakastunut toiseen, olen kertonut sen miehelleni ja myös tälle toiselle miehelle. Hän on kuitenkin varattu, enkä tiedä hänen tunteistaan. Haluaisin itse tietää miehen tunteista, jos hän on eroamassa...keskustella asiasta.
- metsästys
Jos sinusta tuntuu että tämä olisi elämäsi ihminen niin mikset ensin tutustuisi tähän ihanaan ihmiseen ja sen jälkeen miettisit onko hän sen arvoinen ja tunteeko hän samalla tavalla sinua kohtaan että liitosta kannattaa lähteä hänen takiaan, mutta kerro Se tavalla että tämä ihana nainen ymmärtää mitä hänestä haluat, onnea metsästykseen.
- Valita voit once
Mietin vain näitä vastauksia. Samanlaisia aloituksiahan on paljon. Jos olet onneton omassa liitossasi miksi et tee asialle mitään? Tarkoitan ollaksesi onnellinen omassa liitossasi. Minulla oli oman suhteeni alussa voimakas ihastus toiseen jonka olin tuntenut kauemmin kuin tämän jonka kanssa olin suhteessa. Onneksi eräs hyvin viisas nainen sanoi, että ihastuksia tulee ja menee, usko siihen että rakkaus välillänne kasvaa ja panosta siihen jos haluat jotain pysyvää. Se oli myös ajatuksissa luopumista. Näin jälkeenpäinkin vaikka olen eronnut tämän naisen kanssa jonka kanssa olin suhteessa niin oli oikea päätös valita hänet. Näin ajattelen. Ja niin kävi että tunteet syveni. Tietenkin on erilaisia suhteita. Mutta ihastus on vasta ihastus ja ero ja ihastuminen ovat erilisiä asioita kuten joku laittoikin. Ihastus on mielikuviin perustuvaa. Et tunne häntä edes todellisuudessa. Kumppanisi? Ehkä kunnon keskustelu auttaisi?
- kämppikset
Jos liittosi on pitkään ollut kämppis-tasolla on eroprosessi jo alkanut. Tarvitaan vielä se viimeinen riuhtaisu irrottautua. Siinä tapauksessa minusta olisi ihan ok osoittaa kiinnostusta uudelle ihmiselle.
Toisaalta mikään ei ole niin epäuskottavaa kuin mies, joka tilittää olevansa pelkkä kämppis nykyisensä kanssa ja aikeissa erota. Antaa epäitsenäisen läheisriippuvaisen vaikutelman. Eroaisin ensin ja selvittäisin tunteet itseni kanssa ennen yhteydenottoa uuteen ihmiseen. Onhan mahdollista, että huonossa suhteessa ollessaan "vain ihastuu" johonkin, että pääsisi kunnolla irti. Laastari toisinsanoen.
Mut elämää pitää elääkin ja sitä kautta oppii. Eikä kukaan muu voi sanoa sulle, mikä sulle itsellesi on parasta tuossa tilanteessa. Aina voi olla viisas, mutta se vaan ei aina mene niin..
Jos haluat vakavan suhteen tämän naisen kanssa, suosittelen ensin eroamaan ja tekemään tilit selväksi vanhan kanssa. Jos et ole niin vakavalla mielellä, niin hyppää vaan. :)- ap.
Kiitos neuvoista ! Vaikea on tietää,mikä olisi se paras tapa.Ihmiset ovat erilaisia.
Kun en ole vielä saanut riuhtaistua itseäni irti,asia on vielä ajatuksen asteella.
Henkisesti vaikeaa olla toisen kanssa,kun lämpö ja intohimo kadonneet suhteesta.Aina ihmiset eivät vain sovi yhteen.
Varattuna on vaikeaa lähestyä naista,joka on vallannut ajatukseni.Se mietityttää,että hänellä ja minulla on lapsia.Toisaalta,kun molemmilla lapsia,niin lähtökohdat tasavertaiset.Molemmat tietävät mitä elämä lasten kanssa on ja osaavat arvostaa ja ymmärtää toista näissä asioissa.
Sitten,kun saan sanottua sen vaikean asian,onneksi minulla on muutama erittäin hyvä ystävä,joilta saan tukea.Asia on kuitenkin vaikea.Ero ei varmasti koskaan ole helppo.
Positiivisesti aion kuitenkin ajatella kaikesta huolimatta.Olen iloinen siitä,että olen saanut tuntea,miltä tuntuu kun rakastuu. - ninnu2
ap. kirjoitti:
Kiitos neuvoista ! Vaikea on tietää,mikä olisi se paras tapa.Ihmiset ovat erilaisia.
Kun en ole vielä saanut riuhtaistua itseäni irti,asia on vielä ajatuksen asteella.
Henkisesti vaikeaa olla toisen kanssa,kun lämpö ja intohimo kadonneet suhteesta.Aina ihmiset eivät vain sovi yhteen.
Varattuna on vaikeaa lähestyä naista,joka on vallannut ajatukseni.Se mietityttää,että hänellä ja minulla on lapsia.Toisaalta,kun molemmilla lapsia,niin lähtökohdat tasavertaiset.Molemmat tietävät mitä elämä lasten kanssa on ja osaavat arvostaa ja ymmärtää toista näissä asioissa.
Sitten,kun saan sanottua sen vaikean asian,onneksi minulla on muutama erittäin hyvä ystävä,joilta saan tukea.Asia on kuitenkin vaikea.Ero ei varmasti koskaan ole helppo.
Positiivisesti aion kuitenkin ajatella kaikesta huolimatta.Olen iloinen siitä,että olen saanut tuntea,miltä tuntuu kun rakastuu.Tiedät hänestä kuitenkin sen että on lapsia. Jos perheenne on jotenkin keskenäänne tekemisissä neuvon pitämään matalaa profiilia, koskan kaikki muut yleensä näkevät sen, eli että /sulla on tunteita. Ja kukaan ei haluaa liiton rikkoja ,Olen kokennut tämän asian. Tunteet van vei mennessään, ja alkoivat elää oman elämäänsä.Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin ! Onnea matkaan !
- sinkku vai varattu?
Onko tämä nainen sinkku? Jos hän on myös varattu lähtisikö hän omasta liitostaan hyppien keikkuen?
- ap.
Luultavasti sinkku,mutta varma en voi olla.Yksin olen nähnyt hänen liikkuvan nykyään.Varmuuden saisin kysymällä,mutta tilanteet joissa nähdään ei oikein sovi.Odotan parempaa tilaisuutta kysyä,jos näkisin häntä kaupassa tai jossain.Oma tilanteeni on mikä on,ja pitäisi saada sitäkin vietyä johonkin suuntaan.
- Mutta jos
ap. kirjoitti:
Luultavasti sinkku,mutta varma en voi olla.Yksin olen nähnyt hänen liikkuvan nykyään.Varmuuden saisin kysymällä,mutta tilanteet joissa nähdään ei oikein sovi.Odotan parempaa tilaisuutta kysyä,jos näkisin häntä kaupassa tai jossain.Oma tilanteeni on mikä on,ja pitäisi saada sitäkin vietyä johonkin suuntaan.
et varmuudella tiedä hänen siviilisäätyään, niin entä jos hän onkin varattu? Miten sitten toimit hänen suhteensa? Minkä verran olet tekemisissä tuon naisen kanssa?
- ap.
Mutta jos kirjoitti:
et varmuudella tiedä hänen siviilisäätyään, niin entä jos hän onkin varattu? Miten sitten toimit hänen suhteensa? Minkä verran olet tekemisissä tuon naisen kanssa?
Omasta tilanteestani mun pitäisi lähteä liikkeelle.Sitten jos saisin joskus kysyttyä häneltä omaa elämän tilannettaan.Jos hän on varattu,asia jää mun osalta varmaan siihen.En halua mennä toisten elämää sekoittamaan.
Näen häntä silloin tällöin lasten harrastusten parissa. - entäs näin
ap. kirjoitti:
Omasta tilanteestani mun pitäisi lähteä liikkeelle.Sitten jos saisin joskus kysyttyä häneltä omaa elämän tilannettaan.Jos hän on varattu,asia jää mun osalta varmaan siihen.En halua mennä toisten elämää sekoittamaan.
Näen häntä silloin tällöin lasten harrastusten parissa.Onko sinun mahdollista keskustella hänen kanssaan kahden kesken siellä missä näette vai onko ympärillä aina muita? Voisitko yrittää jotenkin siellä jutellessa selvittää hänen tunteitaan ja sitä onko hän varattu? Tuntevatko lapset mitenkä hyvin toisiaan, heidänkin kauttaanhan voisit yrittää selvittää asiaa jotenkin ohimennen kysymällä.
- minävaan
ap. kirjoitti:
Näen häntä silloin tällöin lasten harrastusten parissa.Lasten harrastuksissa pyörivät yleensäsekä isät että äidit, vaikka olisivat jo eroneet.Lähesty ja juttele,vaikkapaharrastuksiin liittyvää,tutustette ja voi laajemmin kysellä kuulumisia.Huomaat kyllä jos hän on kiinnostunut..
- ap.
entäs näin kirjoitti:
Onko sinun mahdollista keskustella hänen kanssaan kahden kesken siellä missä näette vai onko ympärillä aina muita? Voisitko yrittää jotenkin siellä jutellessa selvittää hänen tunteitaan ja sitä onko hän varattu? Tuntevatko lapset mitenkä hyvin toisiaan, heidänkin kauttaanhan voisit yrittää selvittää asiaa jotenkin ohimennen kysymällä.
Ympärillä on aina muita.En halua sekoittaa lapsia tähän.Vaikeaa siellä puhua.
- ap.
minävaan kirjoitti:
Lasten harrastuksissa pyörivät yleensäsekä isät että äidit, vaikka olisivat jo eroneet.Lähesty ja juttele,vaikkapaharrastuksiin liittyvää,tutustette ja voi laajemmin kysellä kuulumisia.Huomaat kyllä jos hän on kiinnostunut..
Kiitos vinkistä ! Yritän puhua jotain,kun näen hänet.
- 19+14
Hoida nykyisen kanssa asiat kuntoon ennen uuden aloittamista.
Monen kanssa vehtaaminen samaan aikaan on epäilyttävää. - hmmm2
Minkä harrastuksen parissa pyöritte,? Onko vaimosi myös mukana kyseisessä harrastuksessa ?
- ap.
Pallopeli.Koko perhe mukana.
- Nurkka Jukka
Kokeile tota testiä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12145190
Saat vastaukset.- ap.
Jotain positiivista tietoa hänestä sain ihan vahingossa kuulemalla.Ehkä on olemassa
mahdollisuus... - kevätaurinko
ap. kirjoitti:
Jotain positiivista tietoa hänestä sain ihan vahingossa kuulemalla.Ehkä on olemassa
mahdollisuus...Palaa sitten kertomaan meille miten kuviot menivät
- ap.
kevätaurinko kirjoitti:
Palaa sitten kertomaan meille miten kuviot menivät
Epäusko rassaa.Pahoin pelkään,että hän on suhteessa.Merkit viittaavat vähän sinne päin.Aika näyttää.
- näinon
ap. kirjoitti:
Epäusko rassaa.Pahoin pelkään,että hän on suhteessa.Merkit viittaavat vähän sinne päin.Aika näyttää.
Se että lasten isä pyörii harrastuskuvoissa mukana, ei tarkoita että olisivat yhdessä..harrastuksissa on paljon eronneita pariskuntia
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639720
- 1405508
- 1443774
- 753730
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403368
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243153- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak782558