Kertokaa viisaammat mitä voi vielä tehdä kun eräälle koneelle olen koittanut saada nettiyhteyttä takaisin tomintaan.
Eli yhteys on kuulemma lakannut toimimasta "itsestään" eli eilen toimi, tänään ei.
Kyseesssä on dna:n mobiilinettiliittymä, huawei e3131 "tikku" ja win xp.
Dna:lta sanoivat että heidän puolesta kaikki on ok, ja liittymän
nettiyhteys toimii yhä tabletissa.
Kun yhteyden avaa, näkyy tilana yhdistetty, kuuluvuutta on mutta
selaimissa ei silti netti toimi.
Palomuurin ja virustorjunnan poiskytkeminen ei vaikuta.
Verkkoympäristöstä on valittu käytettäväksi nimenomaan tämä jumalanhylkäämä huawei.
Dna:n softa on jo koitettu poistaa ja uudelleenasentaa, tikkua on koitettu eri usb portteihin (joillakin kuulemma auttanut?) ja kiroiltukin on jo aikalailla.
Alkaa neuvot olemaan vähissä, joten mitä voi vielä tehdä?
Yhteyden/nettitikun kanssa ongelma
3
150
Vastaukset
- fdsgsadfafafadf
jos yhteys on, mutta se ei toimi, tulee äkkiseltään mieleen nimipalvelimen ongelma.
eli mitä tulee jos päätteessä (käynnistä -> suorita "cmd" ilman lainausmerkkejä) kirjoitat:
ping 173.194.40.247
entä:
ping www.google.fi
jos tuo ensimmäinen toimii, mutta jälkimmäinen ei, vika on juuri tässä.
manuaalisesti voit sitten laittaa vaikka googlen nimipalvelimet 8.8.8.8 8.8.8.4 tämän ohjeen mukaan:
https://sites.google.com/site/jasunsivu/dns-nimipalvelimet- Ei ikinä mokkulaa
Kiitos vinkistä, täytyy ensiviikolla käydä kokeilemassa.
- Ei ikinä mokkulaa
Ei toiminut tämä kikka?
Ping 173.194.40.247 jälkeen tuli ilmoitus "kohdeisäntään ei saada yhteyttä".
Ei toiminut kumpikaan. Tässä on jo lievää turhautumista havaittavissa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412605Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3962107Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens201862Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381724Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1201593Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau151521Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01112Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211103- 741009
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63915