soppa rikkoo lakia

vammainen

soppa yrittää painaa mua työvoimaan ja töihin vaikka olen kestosairauslomalla,elikkä täysin työkyvytön kun heidän mielestään toimeentulotuki ei saa olla ensisijainen toimeentulo,mutta minkäs teet jos eläke asiasi ei oo menny läpi ja kelakaan ei hyväksy,nii ja rupesivat uhkailemaan toimeentulotuen pienentämiselläkin,no soiteltiin aville ja sieltä luki oikein lakikirjasta että minulla on oikeus saada sopasta ilman keljuiluja rahaa niin kauan kuin on toinen maksaja ja onhan minulla sairasloma todistuksetkin jotka on eläke hakemuksineen esitetty soppaan!
miksi aina virastoissa joissa on akkavalta joutuu tälläisen mielivallan kohteeksi?!

8

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sossulle "pataan"

HYVÄ! HYVÄ!
      Pidä puolesi ja laita niille sossutantoille luu kurkkuun. Valitettavasti liian moni uskoo joka sanan mitä he sanovat. Minulla on omista kokemuksista johtuen sellainen oletusasetus että "sossu valehtelee aina". Valitettavan usein tuo pitääkin nykyisin paikkansa.

Minuakin yrittivät taas huijjata, onneksi huomasin asian keskiviikkona. Laitoin melkoisen nootin sähköpostilla sossuun ja annoin perjantaihin aikaa korjata asian. Torstaina soittivat sieltä ja yrtitti täti selittää jotain. Kyllä oli taas selitykset sitä luokkaa ettei sellaista sontaa kukaan usko.
      Huijjauyirtys ei siis onnistunut, mutta varmaan monelle menee tuollainen läpi. Kukahan rupeaisi tutkimaan noita sossun "käytäntöjä" kun aivan täyttä huijjausta ovat? Vaikka minulle ei vahinkoa tuosta tullutkaan niin silti harkitsen kantelun tekemistä.

• mitä tekisi

Hei ja kiva että laitat vastaan. Olen myös minä aika vastaavassa tilanteessa. En ymmärtänyt mitä tarkoittaa kirjoituksesi avi ja mitä toinen maksaja? Voisitko selventää. Olen vuosikaudet ollut tuloton samoista syistä kuin sinä. Vielä eivät ole kohdelleet minua noin mutta vastaavaisuuden varalta haluaisin tietää.

• sossulle "pataan"

AVI on sellainen aave jota sossutkin pelkää eli aluehallintovirasto.
      Kun sossu alkaa isottelemaan niin sieltä laittavat sen ruotuun vaikka uhkasakon voimalla.
      AVI löytyy tuolta:
      http://www.avi.fi/fi/web/avi/aiheet

Tuosta toisesta maksajasta ei ole minkään väristä aavistustakaan, mutta on hyvä jos sellainen on.

• Näinkin voi olla

Kävi sossussa niin, että maksoivat vanhalla vuokran määrällä toimeentulotukeni vuokranantajalle. Siis vuokrani nousi 2014/03 ja uusi vuokran määrä oli huomioitu sossun toimeentulotukipäätöksen 1. sivulla. Mutta sitten laskentaosassa vuokrani määrä olikin huomioitu vanhalla vuokran määrällä ja tuon perusteella sitten maksettu toimeentulotukeni vuokrasta vuokranantajalleni.

Eilen sitten sain vuokranantajaltani maksukehoituksen puuttuvasta vuokranmäärästä, minkä maksamattomuuden syy on varsin helposti osoittavissa toimeentulotukipäätöksenkin perusteella.

Mutta minulla on ainoastaan 7 vuorokautta aikaa korjauttaa asia sossun kautta, että vuokrasta puuttuva maksu ennättää maksukehoituksen eräpäivään mennessä vuokranantajani tilille. Ja tuo sen takia, että minulla ei ole pennin eikä centinkää pyörylää rahaa pankkitililläni eikä taskuissani.

Eli kun en tehnyt asiasta itseoikaisupyyntöä sossun etuuslaskijalle, ja jos puutuva vuokran määrä myöhästyy, minulle kaiketi voi koitua ulosoton kautta vakavia taloudellisia seuraamuksia sekä luottotietojen menetys - jos sossu ei saa asiaa korjattua riittävän ajoissa.

• Maksa heti pois

Sun kannattaa maksaa heti itse tuo puuttuva vuokrasuoritus, ettei tule perintää ja muita ongelmia, kuten esim häätö. Sossun kans voit tapella vaikka tuomiopäivään niistä saatavista, mutta taivasalla on pikkusen ikävää valituksia rustailla.

• sossulle "pataan"

@Näinkin voi olla
      Selvä sossun moka, varmaan kyllä kiistävät ja yrittävät saada sinun syyksi, älä hyväksy äläkä anna periksi.
      Potki sosssua persheelle sähköpsostilla tai muuten vaikka päivittäin ettei pahempaa vahinkoa pääse synytmään.

• 5+3

@sossulle "pataan"

Joo maksukehoitus erääntyy 25.3 ja vien vuokranantajalleni vaikka hevosen pas kaa maksuksi, että kaupungin vuokra-asujatietoihini ei kirjata sossun rajoittuneisuudesta johtuvia syitä minun viakseni vuokranmaksun viivytyksen syyksi.

• aktiv kapitaal

Jos päätöksessä on tapahtunut selkeä menettelyvirhe kuten kohdallasi on käynyt, on niiden oikaistava se uudella päätöksellä valitusajasta riippumatta!

Iteoikaisua virheelliseen päätökseen menemään riittävästi perusteltuna.

Pääsääntöisesti kaikki päätökset nykyjään itseoikaistaan joista valitan.
      Noita virheitä kun tuppaa tulemaan jostain syystä niille "aika usein".

Räikein ol äskettäin.
      Minut ohjattiin hakemaan erikoiskenkiä X- liikkeestä ja toimittamaan niistä kustannusarvio jotta maksusitoumus niihin voidaan tehdä.
      Ei kuulunu kenkiä...

Soitto X- liikkeeseen missä kengät viipyy.
      No ei ollu maksusitoumusta lähetetty sinne.

Mars sosiaaliohjaajan puheille, jonka laitoin selvittämään asian välittömästi henkilökohtaisesti.
      "Jostain" syystä kustannusarviot sun muut laput oli hukkunu?
      No syy tais olla niiden hinta...

Sosiaaliohjaaja laittoi asian vireille uudestaan, asian josta oli jo tehty myönteinen päätös joka odotti kustannusarviota.
      Odottelua kohtuuton aika...

Ja kas.
      Postiin tupsahti vihdoin päätös: Ei myönnetä tukea maksusitoumukseen kun kengät ei kuulu toimeentulotukeen.
      Myös terveydenhuollon matkakustannukset oli hylätty vastoin aiemmasta...

Kiusantekoa vai kokeiltiinko taas kepillä jäätä?

Sinänsä hauskaa, että talvikengät joita haettiin jo marraskuussa, eivät ole edes toilailujen takia vielä valmiit.
      Ens viikolla on jo niiden sovitus...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11447
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9900
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      149
      5597
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2815
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe