Lapsi puolikuntoisena tapaamiseen

kiusaajaisä

Isä tahtoi tänään ekaluokkalaisen pojan viittä vaille kuumeisena, yskivänä ja nenä tukossa päätöksen mukaiseen viikonlopun tapaamiseen. Poika itse pyysi ettei haluaisi minnekään lähteä, kun koulun jälkeen olo kehnoni. Keskustelin puhelimessa isän kanssa, onko mitään muuta vaihtoehtoa. Ei ollut, lähdettävä oli. Nyt ihmetellään, miten pojan voinnista saa tietoa ja missä ollaan. Miksi lapsi ei saa jäädä kotiinsa siinä tilanteessa, kun ei ole lääkärintodistusta, eihän tällaisessa tilanteessa sellaiseen ole tarvetta jos on flunssa..muutenkaan.

24

2016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voin sanoa

      Valitettavasti tämä menee niin et jos isä haluaa lapsen ni myös saa useimmiten tämän kylään.kun vedotaan tähän lapsen oikeuteen.tämä ei ole mikään lapsen oikeus vaan velvollisuus tavata etää.ei tarvis antaa jos lapsi kipeenä, hän ei silloin ajattele yhtään lastansa vaan tekee kiusaa.

    • säpäkkä

      Meillä ainakin sopimuksessa lukee, että jos lapsi on sairas tapaaminen siirtyy seuraavaan viikonloppuun. Ja jos lapsi sairastuu isäviikonloppuna on lapsella oikeus palata takaisin kotiin heti. Myös lapsen hoitaminen on kirjattu sopimukseen elikkä vain kotipaikan terveyskeskukseen ja sairaalaan. Minulla on lasten yksinhuolto, mutta tällä on haluttu estää mahdolliset väärinymmärrykset ja tietokatkot lapsen kunnosta.

    • eriarvoiset vanhemma

      Se on kinkkinen juttu, jos äiti ei suotu sairasta lasta antamaan, niin saa syytteen estämisestä, mutta jos isä ei ota sairasta lasta niin se on okei...??? jotenkin miehiä suositaan joka asiassa, eikä katsota sen lapsen etua, ei tietenkään, vaikka huudellaan sitä lapsen etua. Tuossa se ei ainakaan toteudu.

      • Pata kattilaa

        Paitsi jos isä sanoo ettei esim. halua oksentavaa ja ripuloivaa lasta luokseen, niin sitten täällä vingutaan että, isänkin kuuluu kantaa vastuu lapsistaan vaikkka tämä olisi sairas. Vaikka on vaarana että lapsi tartuttaa toiset ja lapsi itse ei jaksaisi lähteä.
        Niin tai näin, isä saadaan aina näyttämään kelvottomalta.


      • ....
        Pata kattilaa kirjoitti:

        Paitsi jos isä sanoo ettei esim. halua oksentavaa ja ripuloivaa lasta luokseen, niin sitten täällä vingutaan että, isänkin kuuluu kantaa vastuu lapsistaan vaikkka tämä olisi sairas. Vaikka on vaarana että lapsi tartuttaa toiset ja lapsi itse ei jaksaisi lähteä.
        Niin tai näin, isä saadaan aina näyttämään kelvottomalta.

        Jos lapsi on sairas, niin ei häntä saa viedä mihinkään. Samaten jos lapsi sairastuu isän luona, niin hänen pitää saada rauhassa sairastaa siellä.


      • näin meillä
        .... kirjoitti:

        Jos lapsi on sairas, niin ei häntä saa viedä mihinkään. Samaten jos lapsi sairastuu isän luona, niin hänen pitää saada rauhassa sairastaa siellä.

        No mitäs jos se lapsi haluaa kotiinsa äidin luo sairastamaan eikä olla isän luona sairaana??? Meillä ainakin lapset ovat aina halunneet tulla takas minun luo isältään kun ovat siellä sairastuneet ja isä on soittanu ja kysyny voiko tulla kun haluaa. Tietysti joskus on niin että toinen lapsista sairastuu isän luona ollessa ja toinen on terve silloinkin yleensä lapsi on kuiteskin halunut äidin luo takas ja terve lapsi on jäänyt isälleen ja lapseni ovat 10v ja 14v että osaavat kyllä jo sanoa kumman luona haluavat olla sairaana :):)
        Sairaana eivät kyllä lähde isälleen eikä isä edes sellaista vaatisi et pitäs mennä sinne sairaana vaikka olisin isäviikonloppu tai pitempi tapaaminen lomalla...
        Ja aina on lapset saanu tulla minun luo takasi jos ovat isällään sairastuneet ,mutta asiasta on sovittu aina erikseen isän kanssa eikä vaan lapsen kanssa että tule vaan takas kun haluat


      • levätköön rauhassa
        näin meillä kirjoitti:

        No mitäs jos se lapsi haluaa kotiinsa äidin luo sairastamaan eikä olla isän luona sairaana??? Meillä ainakin lapset ovat aina halunneet tulla takas minun luo isältään kun ovat siellä sairastuneet ja isä on soittanu ja kysyny voiko tulla kun haluaa. Tietysti joskus on niin että toinen lapsista sairastuu isän luona ollessa ja toinen on terve silloinkin yleensä lapsi on kuiteskin halunut äidin luo takas ja terve lapsi on jäänyt isälleen ja lapseni ovat 10v ja 14v että osaavat kyllä jo sanoa kumman luona haluavat olla sairaana :):)
        Sairaana eivät kyllä lähde isälleen eikä isä edes sellaista vaatisi et pitäs mennä sinne sairaana vaikka olisin isäviikonloppu tai pitempi tapaaminen lomalla...
        Ja aina on lapset saanu tulla minun luo takasi jos ovat isällään sairastuneet ,mutta asiasta on sovittu aina erikseen isän kanssa eikä vaan lapsen kanssa että tule vaan takas kun haluat

        En alkaisi siirtelemään kuumeista tai oksentelevaa lasta mihinkään.


      • Anonyymi
        Pata kattilaa kirjoitti:

        Paitsi jos isä sanoo ettei esim. halua oksentavaa ja ripuloivaa lasta luokseen, niin sitten täällä vingutaan että, isänkin kuuluu kantaa vastuu lapsistaan vaikkka tämä olisi sairas. Vaikka on vaarana että lapsi tartuttaa toiset ja lapsi itse ei jaksaisi lähteä.
        Niin tai näin, isä saadaan aina näyttämään kelvottomalta.

        Äidit voi koittaa pomputtaa nuhalla ja tekaistuilla sairauksilla aina isän luonapitoaikoina.

        Kirjatkaa sopimukseen narsistinaisten varalta tarkat sanamuodot.


      • Anonyymi
        Pata kattilaa kirjoitti:

        Paitsi jos isä sanoo ettei esim. halua oksentavaa ja ripuloivaa lasta luokseen, niin sitten täällä vingutaan että, isänkin kuuluu kantaa vastuu lapsistaan vaikkka tämä olisi sairas. Vaikka on vaarana että lapsi tartuttaa toiset ja lapsi itse ei jaksaisi lähteä.
        Niin tai näin, isä saadaan aina näyttämään kelvottomalta.

        Joopajoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äidit voi koittaa pomputtaa nuhalla ja tekaistuilla sairauksilla aina isän luonapitoaikoina.

        Kirjatkaa sopimukseen narsistinaisten varalta tarkat sanamuodot.

        Narsisti"jätkä" se vasta röyhkeä, itsekäs p.... osaa ollakkin!


    • Tilanteita on

      Tässäpä se, mikään ei olel hyvn päin, aina riittää sanomista.

      Olen itse nähnyt kuinka sairasta lasta riepotetaan paikasta toiseen, todella sairasta.
      No takana voi olla että tämä toinen vanhemmista on sopinut matkan ti jonkun muun tehtävän tuolle ajalle, kun lapsi on toisella vanhemmalla.

      Pahalta se todella näyttää kun sairas lapsi retuutetaan, mutta kyllä molempien vanhempien tulee osata hoitaa lastaan myös sairaana.
      Onneksi tässä minun näkemässäsi tapauksessa voin täysin luottaa siihen , että lapsi hoidetiin siellä toisen vanhemman luona ihan yhtä hyvin ja toimitettiin lääkäriin, jotta sai tarvitsemansa lääkityksen.
      Ja olen itsekin joutunut hoitamaan lapsenlapsiani sairaana, koska molemmilla vanhemmilla oli samaan aikaan työkomennus ulkomaille, joten erilaisia tilanteita riittää.

      Tärkeintä on, että lapsella on turvallinen olo sairastaessaan.

    • Kyllä meillä isä osaa lapsen yhtä hyvin hoitaa kuin äitikin. Välillä isä myös pyytää jos yksi lapsista on sairastunut että jos toisin lapsen sinne sairastamaan rauhassa, paremmin aikaa sairastavalle siellä on kuin täällä kotona muiden lasten seassa.

      Tosin meillä on lyhyt välimatka ja usein isä käykin hakemassa sairaat lapset pois koulusta/hoidosta, koska on päiväaikaan kotona toisin kuin minä.

      • Anonyymi

        Tässä on rakentavaa lapsen edun mukaista toimintaa, hienoa eroäiti ja eroisi.


    • soitajakysy

      Tämähän on vanhempi kohtainen juttu.
      Mielestäni etällä on velvollisuus ottaa lapsi tapaamiseen viittä vaille kuumeisena, yskivänä ja nenä tukossa oli hän sitä itse tai lapsi.
      Jos kyseessä on vaikea mahatauti, korkea kuume tai vastaava. Silloin en lasta laittaisi tapaamiseen, oli kyseessä lapsi tai etävanhempi itse.
      Jos lapsesi ei ole selkeästi sairas, mielestäni meni oikein, että lapsi meni tapaamiseen. Ainoa paikka sinulla kysyä lapsen vointia on joko lapselta suoraan tai etältä itse. Joten yritä edes soittaa ja kysyä lapsen vointia.
      Jos se pahenee on etän oma velvollisuus viedä lapsi lääkäriin. Jos hän ei näin toimi on velvollisuutesi puuttua asiaan ja tarkentaa tämän yhden tapauksen takia tapaamissopimusta.
      Mut meillä lapset menevät pikkuköhillään tapaamiseen aina. Ainoastaan vaikeampi kuume tai vatsatauti siirtää sen ja etä siirtää sitä myös silloin itse mielellään. Vaikka muuten kaikessa tapellaankin, yleensä.

    • Anonyymi

      Kamala isi kun haluaa lapsensa tapaamisopimuksen mukaan luokseen (sisältää sarkasmia).

      Ja äiti mollaa isää siitä tietenkin suomi24.fi huoh.

    • Anonyymi

      Eikös se olisi äidinkin jo hyvä mennä elämässään eteenpäin - lapsen takia.

      • Anonyymi

        Eikös se ole ihan sama kummassa kodissa lapsi sairastaa, kunhan hoitoa saa.
        Meillä ainakin , isän luona parempi sairastaa , koska isä on ammatiltaan ensihoitaja ja nyt lomalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se ole ihan sama kummassa kodissa lapsi sairastaa, kunhan hoitoa saa.
        Meillä ainakin , isän luona parempi sairastaa , koska isä on ammatiltaan ensihoitaja ja nyt lomalla.

        Juuri näin. Tämän viestin kirjoittaja ymmärtää molempien vanhempien tärkeyden lapsen elämässä, hienoa.


    • Anonyymi

      Lapsen pitää saada levätä rauhassa kun on sairas. Vain täys torvi vaatii lapselta silloin mitään. Lepoa ja unta sekä hellää huolenpitoa. Silloin ei vaadita vaan hoidetaan että parantuu eikä sairastu pahemmin eikä levitä tautia enempää.
      Missä on terve maalaisjärki. Torvelon ei tarvitse lasta katsoa enempää jos oma napa vain kiinnostaa eikä toista älyä huomioida ja järki puuttuu. Hävetköön sellainen idiootti.

      • Anonyymi

        Häpeä itse, levätä voi rauhassa isän luona ilman vierssnnuttaja "äitiä ja viranomaisia"


      • Anonyymi

        Vaikutat kovin katkeralta ja miksi nimittelet miehiä tuolla tavoin ? Ei kovin lapsilähtöistä ajatusmaailmaa kirjoituksessasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häpeä itse, levätä voi rauhassa isän luona ilman vierssnnuttaja "äitiä ja viranomaisia"

        Sairasta lasta on typerää siirrellä paikasta toiseen. Ensiksi on parannuttava, vasta sitten.
        Toinen asia on terveenä lepäily.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat kovin katkeralta ja miksi nimittelet miehiä tuolla tavoin ? Ei kovin lapsilähtöistä ajatusmaailmaa kirjoituksessasi.

        Kuinka niin ei ole lapsilähtöinen ajatus että lapsi tervehtyy ennen kun menee edes ovesta ulos? Mielestäni se on lapsilähtöinen ajatus.
        Vai tarkoititko aloittajan aikanaan kertoman ex-ukkonsa vaatimuksiin suhtautumistani? Mielestäni kertoo siitä tyypistä tarpeeksi.
        En nimittele kaikkia miehiä. On järkeviä, vastuuntuntoisia, reiluja ja kaikinpuolin kunnollisiakin miehiä olemassa eikä ainoastaan omaan napaansa tuijottajia.
        (Katkeruus saattaa paistaa läpi oman huonon kokemukseni takia vaikka siitä valehtelevasta, väkivaltaisesta, juoposta hyväksikäyttäjästä olen eroon päässyt jo aikoja sitten. P:n maku jäi kuitenkin koska en ajoissa osannut vetää rajaa röyhkeälle, itsekkäälle toiminnalle enkä puolustautua. Se onkin jo toinen juttu. En kosta syyttömille kokemaani.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairasta lasta on typerää siirrellä paikasta toiseen. Ensiksi on parannuttava, vasta sitten.
        Toinen asia on terveenä lepäily.

        Sairasta lasta on typerää siirrellä paikasta toiseen ja pitää vieraannuttaja äidin luona. Ensiksi on parannuttava isän luona ja hoidettava lasten asiat lainmukaiselle, terveelle tasolle ilman vieraannuttaja "äitiä- ja lastensuojelun viranomaisia", vasta sitten.
        Toinen asia on vieraannuttaja äidin narsistinen lepäily.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe