Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

tunnen olevani parisuhteessa yksin, haluaisin erota mutta en uskalla lasten takia!

yh, parempi vai huonompi

Eli oon 28-vuotias kolmen lapsen isä. Pojat, 2, 4 ja 9 v. Oon jo pidemmän aikaa tuntenu pitäväni yksin pystyssä meidän parisuhdetta, koska puolisolla on omat harrastukset, kaverit ja meidän lapset, jotka vie kaiken ajan, eikä yhteistä aikaa näin ollen ole. Jos otan asian puheeksi niin vastaus on, että yritän kahlita ja että kaikki aika Pitäis viettää mun kanssa jos multa kysytään. Suhteesta on puolisoni osoittama lämpö ja hellyys täysin tiessään ja ainoa joka mua tuntuu kaipaavan on lapset. Pari kertaa oon jo kassin pakannu ja ollut lähdössä mutta sitten aina joku pojista osuu silmiin ja yksinkertasesti mut valtaa tunne että hylkään lapset ja oon itsekäs jos oman onnettomuuteni takia rikon niiltä kodin. Osotuksena yhteisestä ajasta on Se, kun piti aikanaan mennä kattoon Rööperi leffaan, eikä olla vieläkään sitä katottu! Asiallisia vastauksia kiitos, jos jollakin sanottavaa.

39

1496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miumau2

      Naisen näkökulmasta, peli on menetetty (todella tylysti sanottu tiedän, mutta näin se vaan on).. Ettei nainen olisi alkanut elämään "menetettyä" nuoruuttaan? Itse olen nuori yksinhuoltaja itsestäni riippumattomista syistä, mies lähti jo raskauden alussa koska ei ollutkaan valmis ottamaan vastuuta. Itse nimenomaan kaipaisin lapsen illalla mentyä nukkumaan miehen viereeni, aikuista seuraa. Tai sitten olen vaan niin perhekeskeinen etten tarvitse mitään perheen ulkopuolista toimintaa, teen mielelläni kaiken puolison kanssa jos sellainen olisi :D Avain kaikkeen: Puhuminen! Esitä asia niin kuin tänne, katso onko hän samaa mieltä. Itse en itseäni lähtisi pitämään enään koskaan löysässä hirressä parisuhteessa, todella uuvuttavaa henkisesti. Itselläni siis päättyi juuri ensimmäinen parisuhde lapsen isän jälkeen, kovasti olisin halunnut pitää kiinni mutta niin minut vain jätettiin ja nyt lapseni selkeästi oireilee kaikesta tapahtuneesta, mutta lasten takia ainoastaan ei kannata jäädä huonoon suhteeseen, lapset kyllä aistivat senkin. Tsemppiä!

      • yh, parempi vai huon

        Kiitos hienosta vastauksesta näin alkuun. Oon kuullu juttuja miehistä jotka karkaa raskauden aikana enkä arvosta ollenkaan. Puhuminen, kuten jo aiemmin kirjoitin, johtaa siihen, että minä yritän kahlita. Ja kyllä, jonkinmoinen juoksuaika on alkanut. Ymmärsin asian kolmannen lapsen kasvettua, mutta sitten huomasin kuinka ite joudun jättämään menoja väliin, koska kahlitsen jos on sovittu menoa mistä haluaisin pitää kiinni. Kavereiden kanssa on aikaa käydä leffassa. Lapsenhoitajakaan ei olisi ongelma. En tiedä mitä tässä tehdä ja ensimmäistä kertaa kysyn muualta mielipiteitä. Joten kitos asiallisesta vastauksesta vielä uudestaan ja tsemppiä myös itsellesi!


      • miumau2
        yh, parempi vai huon kirjoitti:

        Kiitos hienosta vastauksesta näin alkuun. Oon kuullu juttuja miehistä jotka karkaa raskauden aikana enkä arvosta ollenkaan. Puhuminen, kuten jo aiemmin kirjoitin, johtaa siihen, että minä yritän kahlita. Ja kyllä, jonkinmoinen juoksuaika on alkanut. Ymmärsin asian kolmannen lapsen kasvettua, mutta sitten huomasin kuinka ite joudun jättämään menoja väliin, koska kahlitsen jos on sovittu menoa mistä haluaisin pitää kiinni. Kavereiden kanssa on aikaa käydä leffassa. Lapsenhoitajakaan ei olisi ongelma. En tiedä mitä tässä tehdä ja ensimmäistä kertaa kysyn muualta mielipiteitä. Joten kitos asiallisesta vastauksesta vielä uudestaan ja tsemppiä myös itsellesi!

        Oleppas hyvä vaan ja kiitoksia! On se kyllä kumma nykypäivänä että kun sitä perhettä ruvetaan perustamaan, niin se kovin nopeasti myös unohdetaan. Oletko ilmoittanut hänelle lähtö aikeistasi? Miten on reagoinut? Tiedän todella miltä sinusta tuntuu, mutta muista että lapsista huolimatta et saa unohtaa itseäsi!


      • yh, parempi vai huon
        miumau2 kirjoitti:

        Oleppas hyvä vaan ja kiitoksia! On se kyllä kumma nykypäivänä että kun sitä perhettä ruvetaan perustamaan, niin se kovin nopeasti myös unohdetaan. Oletko ilmoittanut hänelle lähtö aikeistasi? Miten on reagoinut? Tiedän todella miltä sinusta tuntuu, mutta muista että lapsista huolimatta et saa unohtaa itseäsi!

        En osaa ajatella itseäni juuri ollenkaan! Johtunee siitä, etten jaksa enää tapella. Kun mä ajattelen itseäni niin se tulkitaan miten tulkitaan ja saan kuulla kuinka oon itsekeskeinen kusipää. Lainaus alemmas antamastani vastauksesta:

        "Kerran, noin puoli vuotta sitten, otin kassin ja lähin kun pojat oli jo nukkumassa, en kerenny autolle kun tuli viesti ja pyysi takasin. Sen jälkeen oli mielinkielin noin viikon, kunnes kaikki palas ennalleen. En ole ilmoittanut aikeita, vaan asia on mielessä töissä tai muualla. Sitten kun tulen kotiin, näen jonkun pojista niin asia hälvenee mielestä ja sen jälkeen koitan vaan olla normaalisti. Eilen viimeksi kävi juurikin näin."

        En kans jaksa ymmärtää että miten toinen tuntuu niin oikeelta alkuun, ja sitten jossain vaiheessa herää ja huomaa asuvansa jonkun ihan muun ihmisen kanssa.


      • yh, parempi vai huon

        "Itse nimenomaan kaipaisin lapsen illalla mentyä nukkumaan miehen viereeni, aikuista seuraa."

        Tähän lauseeseen haluan vielä sen verran palata, että puolisoni mukaan on yhteistä aikaa illalla kun lasten nukkumaan menon jälkeen istutaan sohvalla, puoliso facebookissa, blogeja lukemassa tai kavereille tekstaamassa ja mä toisessa päässä kattomassa tv:ta. Ja jos meen lähelle niin onnitun aina jotenkin häiritseen :/


      • miumau2
        yh, parempi vai huon kirjoitti:

        En osaa ajatella itseäni juuri ollenkaan! Johtunee siitä, etten jaksa enää tapella. Kun mä ajattelen itseäni niin se tulkitaan miten tulkitaan ja saan kuulla kuinka oon itsekeskeinen kusipää. Lainaus alemmas antamastani vastauksesta:

        "Kerran, noin puoli vuotta sitten, otin kassin ja lähin kun pojat oli jo nukkumassa, en kerenny autolle kun tuli viesti ja pyysi takasin. Sen jälkeen oli mielinkielin noin viikon, kunnes kaikki palas ennalleen. En ole ilmoittanut aikeita, vaan asia on mielessä töissä tai muualla. Sitten kun tulen kotiin, näen jonkun pojista niin asia hälvenee mielestä ja sen jälkeen koitan vaan olla normaalisti. Eilen viimeksi kävi juurikin näin."

        En kans jaksa ymmärtää että miten toinen tuntuu niin oikeelta alkuun, ja sitten jossain vaiheessa herää ja huomaa asuvansa jonkun ihan muun ihmisen kanssa.

        Se epätoivonen tunne juurikin kun uskot toisen olevan se oikea... mä niin tiedän ton! Itselläni päättyi tosiaan hetki sitten suhde joka oli ensimmäinen lapsen isän jälkeen, tämä mies jätti minut ja vasta sitten havahduin että kuka hän oikein oli, oikea luonne tuli esiin jättäessään minut ja oli kaikkea muuta kuin oli antanut itsestään, narsisti. En tiedä edes mitä sanoa, teet niin kuin sydän sanoo. Mutta muistathan sen ettei ole oikein sinua eikä varsinkaan lapsia kohtaan että kituutat itseäsi suhteessa jossa ei ole hyvä olla. Ensimmäinen kerta kun kuulen että asiat ovat niin päin että mies haluaisi tosissaan enemmän aikaa naisen kanssa, yleensä miehet kokee että heitä rajotetaan... sinunlaisia tarvittaisiin enemmänkin.


      • miumau2
        yh, parempi vai huon kirjoitti:

        "Itse nimenomaan kaipaisin lapsen illalla mentyä nukkumaan miehen viereeni, aikuista seuraa."

        Tähän lauseeseen haluan vielä sen verran palata, että puolisoni mukaan on yhteistä aikaa illalla kun lasten nukkumaan menon jälkeen istutaan sohvalla, puoliso facebookissa, blogeja lukemassa tai kavereille tekstaamassa ja mä toisessa päässä kattomassa tv:ta. Ja jos meen lähelle niin onnitun aina jotenkin häiritseen :/

        Voi ei :/ olemme siis molemmat samassa tilanteessa, minulla se ehti vain jo loppua, alkuun ei tietenkään ollut helppoa mutta nyt tajuan että minun hyväntahtoisuutta käytettiin hyväksi. En ole ymmärtänyt sitä kun pariskunnat valittavat että läheisyys katoaa lapsen myötä. Niin sen ei tarvitse mennä, pitää vain osata käyttää kaikki mahdollisuudet hyväksi.


      • yh, parempi vai huon
        miumau2 kirjoitti:

        Se epätoivonen tunne juurikin kun uskot toisen olevan se oikea... mä niin tiedän ton! Itselläni päättyi tosiaan hetki sitten suhde joka oli ensimmäinen lapsen isän jälkeen, tämä mies jätti minut ja vasta sitten havahduin että kuka hän oikein oli, oikea luonne tuli esiin jättäessään minut ja oli kaikkea muuta kuin oli antanut itsestään, narsisti. En tiedä edes mitä sanoa, teet niin kuin sydän sanoo. Mutta muistathan sen ettei ole oikein sinua eikä varsinkaan lapsia kohtaan että kituutat itseäsi suhteessa jossa ei ole hyvä olla. Ensimmäinen kerta kun kuulen että asiat ovat niin päin että mies haluaisi tosissaan enemmän aikaa naisen kanssa, yleensä miehet kokee että heitä rajotetaan... sinunlaisia tarvittaisiin enemmänkin.

        Meillä tilanne on aina ollut näin päin, tuntuu itestäkin oudolta. Toivottavasti pääsit exästä nopeasti yli? Narsistista kun se ei kuuleman mukaan oo niin helppo päästä yli tai eroon. Elämä on joskus rankkaa. En vaan jaksa ymmärtää sitä asiaa, kun sanotaan, että erilaiset ihmiset täydentää toisensa. Tällä hetkellä kuulostaa ihan paskan jauhamiselta ja tuntuu että menee oikeesti niin, että samanlaiset ihmiset pärjäis takuulla paremmin. Mutta silti löydetään ne erilaiset, koska niissä on jotain..... no, erilaista. Niin oudolta kun kuulostaa.


      • yh, parempi vai huon
        miumau2 kirjoitti:

        Voi ei :/ olemme siis molemmat samassa tilanteessa, minulla se ehti vain jo loppua, alkuun ei tietenkään ollut helppoa mutta nyt tajuan että minun hyväntahtoisuutta käytettiin hyväksi. En ole ymmärtänyt sitä kun pariskunnat valittavat että läheisyys katoaa lapsen myötä. Niin sen ei tarvitse mennä, pitää vain osata käyttää kaikki mahdollisuudet hyväksi.

        Kaikessa on kyse siitä mitä tosissaan haluaa. Aikaa on aivan varmasti, jos molemmat sitä haluaa löytää. Pelkään lasten menettämistä! Siks en haluais miettiä eroo tai vastaavaa. Jo ajatus tuntuu pahalta ja aiheuttaa pahaa oloo. Ja voin vaan kuvitella kuinka helppo tällasta tilannetta on käyttää hyväks. Ei olla samassa tilanteessa, sä et kärsi tästä, enää.


      • miumau2
        yh, parempi vai huon kirjoitti:

        Meillä tilanne on aina ollut näin päin, tuntuu itestäkin oudolta. Toivottavasti pääsit exästä nopeasti yli? Narsistista kun se ei kuuleman mukaan oo niin helppo päästä yli tai eroon. Elämä on joskus rankkaa. En vaan jaksa ymmärtää sitä asiaa, kun sanotaan, että erilaiset ihmiset täydentää toisensa. Tällä hetkellä kuulostaa ihan paskan jauhamiselta ja tuntuu että menee oikeesti niin, että samanlaiset ihmiset pärjäis takuulla paremmin. Mutta silti löydetään ne erilaiset, koska niissä on jotain..... no, erilaista. Niin oudolta kun kuulostaa.

        Exä teki sen itse helpommaksi että pääsin yli nopeasti, oli siis suhteen ajan loistava mutta jättäessään minut tulikin oikea luonne esiin. Ja niin, vastakohdat viehättää mutta noitakin kannattaa aina pidemmällä aikavälillä miettiä et onko sitten liian erilaisia kummatki? On tää elämä kyl välillä yhtä kuraa, ei voi muuta sanoa.


      • miumau2
        yh, parempi vai huon kirjoitti:

        Kaikessa on kyse siitä mitä tosissaan haluaa. Aikaa on aivan varmasti, jos molemmat sitä haluaa löytää. Pelkään lasten menettämistä! Siks en haluais miettiä eroo tai vastaavaa. Jo ajatus tuntuu pahalta ja aiheuttaa pahaa oloo. Ja voin vaan kuvitella kuinka helppo tällasta tilannetta on käyttää hyväks. Ei olla samassa tilanteessa, sä et kärsi tästä, enää.

        Vaikka minulla ehtikin loppua jo suhde, niin kärsiminen jatkuu yksin juurikin sen takia että kyseinen henkilö paljastui tunnevammaiseksi vasta jätettyään minut. Selvisi monen monta asiaa joita en olisi halunnut kuulla/nähdä.


      • yh, parempi vai huonompi
        miumau2 kirjoitti:

        Exä teki sen itse helpommaksi että pääsin yli nopeasti, oli siis suhteen ajan loistava mutta jättäessään minut tulikin oikea luonne esiin. Ja niin, vastakohdat viehättää mutta noitakin kannattaa aina pidemmällä aikavälillä miettiä et onko sitten liian erilaisia kummatki? On tää elämä kyl välillä yhtä kuraa, ei voi muuta sanoa.

        Sähän aikasin oot liikkeellä ollut. Alkuhuumassa on vaikee kattoo pidemmälle kun kaikki on niin hieno. Siks Pitäis osata ensitreffeillä lyödä kaikki kortit pöytään :)


      • yh, parempi vai huonompi
        miumau2 kirjoitti:

        Vaikka minulla ehtikin loppua jo suhde, niin kärsiminen jatkuu yksin juurikin sen takia että kyseinen henkilö paljastui tunnevammaiseksi vasta jätettyään minut. Selvisi monen monta asiaa joita en olisi halunnut kuulla/nähdä.

        Eron kaiketi huonoin puoli on Se, että paljastuu jotain mitä ei tarvis kun saattaa tulla "satutanpa Tota toista" ajatuksia. Ite oon kaikkien nykyistä edeltään kanssa todella hyvissä väleissä edelleen, mutta meidän ero aikanaan perustu siihen, että alettiin oleen enemmän sisko ja sen veli. Myöhemmin meitä on luultukkin sisaruksiks. Tää on helpottanut tosi paljon olio! Kiitos sinulle siitä!!


      • miumau2
        yh, parempi vai huonompi kirjoitti:

        Eron kaiketi huonoin puoli on Se, että paljastuu jotain mitä ei tarvis kun saattaa tulla "satutanpa Tota toista" ajatuksia. Ite oon kaikkien nykyistä edeltään kanssa todella hyvissä väleissä edelleen, mutta meidän ero aikanaan perustu siihen, että alettiin oleen enemmän sisko ja sen veli. Myöhemmin meitä on luultukkin sisaruksiks. Tää on helpottanut tosi paljon olio! Kiitos sinulle siitä!!

        Juu piti olla aikasin liikenteessä kun piti viedä laps tapaa isäänsä. Mutta siis hyvä jos yhtään helpotti oloa, kyllä ne asiat siitä järjestyy, miten päin tahansa.


      • yh, parempi vai huonompi
        miumau2 kirjoitti:

        Juu piti olla aikasin liikenteessä kun piti viedä laps tapaa isäänsä. Mutta siis hyvä jos yhtään helpotti oloa, kyllä ne asiat siitä järjestyy, miten päin tahansa.

        Toivottavasti sulla kääntyy kaikki myös parhain päin. Ja muistahan Sä ens kerralla koittaa kattoo ekaa kuukautta pidemmälle :)


      • miumau2
        yh, parempi vai huonompi kirjoitti:

        Toivottavasti sulla kääntyy kaikki myös parhain päin. Ja muistahan Sä ens kerralla koittaa kattoo ekaa kuukautta pidemmälle :)

        Jos saa udella niin mistä ihmeestä tuo muista kattoo ens kerral kuukautta pidemmälle juttu oikeen tuli? Ihan mielenkiinnosta.


      • yh, parempi vai huonompi
        miumau2 kirjoitti:

        Jos saa udella niin mistä ihmeestä tuo muista kattoo ens kerral kuukautta pidemmälle juttu oikeen tuli? Ihan mielenkiinnosta.

        Aiemmin oli puhetta kuinka alkuun erilaisuus kiehtoo joka saattaa myöhemmin osottautua ongelmaks. Ja siis ajatus lähti vähän siitä, että kaippa Sä joskus toivoit vielä tapaavas jonkun? Ihan vaan mielenkiinnosta.


      • miumau2
        yh, parempi vai huonompi kirjoitti:

        Aiemmin oli puhetta kuinka alkuun erilaisuus kiehtoo joka saattaa myöhemmin osottautua ongelmaks. Ja siis ajatus lähti vähän siitä, että kaippa Sä joskus toivoit vielä tapaavas jonkun? Ihan vaan mielenkiinnosta.

        Niin siis omalla kohdalla kyse oli siitä että löysin samanlaisen ihmisen kuin mitä itse olen, tai näin minulle annettiin ymmärtää. Katottua tuli siis pidempäänkin, mut jotkut ne vaan on niin lahjakkaita peittämään todellisen minänsä hyötyäkseen toisesta. Ja juu toivon ja uskonkin että löydän vielä jonkun, mutta tällä nuoren yksinhuoltajan statuksella on hiukka hankala saada miestä joka tähän vielä todella sopeutuisi.


      • yh, parempi vai huon
        miumau2 kirjoitti:

        Niin siis omalla kohdalla kyse oli siitä että löysin samanlaisen ihmisen kuin mitä itse olen, tai näin minulle annettiin ymmärtää. Katottua tuli siis pidempäänkin, mut jotkut ne vaan on niin lahjakkaita peittämään todellisen minänsä hyötyäkseen toisesta. Ja juu toivon ja uskonkin että löydän vielä jonkun, mutta tällä nuoren yksinhuoltajan statuksella on hiukka hankala saada miestä joka tähän vielä todella sopeutuisi.

        Uskon että maailmassa on joku mies joka on valmis ja riittävän kypsä ottamaan elämäänsä nuoren äidin ja tämän lapsen. Ei kaikki voi olla sellasia etteikö tuo kelpaisi. Poikien menetyksen lisäksi yksi omista peloista on, että löytääkö tässä itekkään enää ketään kun taustalla on 3 lasta. Ja löytyessä, kuinka voi luottaa ettei vaan häviä kun ei kuitenkaan ole mitään kiinni.


      • miumau2
        yh, parempi vai huon kirjoitti:

        Uskon että maailmassa on joku mies joka on valmis ja riittävän kypsä ottamaan elämäänsä nuoren äidin ja tämän lapsen. Ei kaikki voi olla sellasia etteikö tuo kelpaisi. Poikien menetyksen lisäksi yksi omista peloista on, että löytääkö tässä itekkään enää ketään kun taustalla on 3 lasta. Ja löytyessä, kuinka voi luottaa ettei vaan häviä kun ei kuitenkaan ole mitään kiinni.

        Usko pois, sulle löytys nainen helpomminki ku uskotkaan :)


      • yh, parempi vai huon
        miumau2 kirjoitti:

        Usko pois, sulle löytys nainen helpomminki ku uskotkaan :)

        Niin no, ehkäpä siihen alkais itekkin uskoon jos tarve alkais. Parin vuoden itsetunnon pudotuksen ja mitättömäks ittensä tuntemisen jälkeen on vaan vaikeeta uskoo oikeen mihinkään.

        Tulipa tässä mieleen sellanenkin asia, että onko kahden yh-huoltajan helpompi sopeuttaa lapset ja elämät yhteen jos molemmat on lähihuoltajia? Ite jotenkin koen asian niin, että lasten, etenkin jos pääasiassa ovat äitinsä luona, on vaikeampi hyväksyä ns. uus äiti. Siis jos onnistuu yh-huoltajan löytämään. Ja ei sillä että pitäisin jotenkin parempana tai ainoana vaihtoehtona, mutta pakkohan sen helpompaa on olla kun molemmat tietää lasten tuomat velvollisuudet ja haasteet suhteelle.


      • miumau2
        yh, parempi vai huon kirjoitti:

        Niin no, ehkäpä siihen alkais itekkin uskoon jos tarve alkais. Parin vuoden itsetunnon pudotuksen ja mitättömäks ittensä tuntemisen jälkeen on vaan vaikeeta uskoo oikeen mihinkään.

        Tulipa tässä mieleen sellanenkin asia, että onko kahden yh-huoltajan helpompi sopeuttaa lapset ja elämät yhteen jos molemmat on lähihuoltajia? Ite jotenkin koen asian niin, että lasten, etenkin jos pääasiassa ovat äitinsä luona, on vaikeampi hyväksyä ns. uus äiti. Siis jos onnistuu yh-huoltajan löytämään. Ja ei sillä että pitäisin jotenkin parempana tai ainoana vaihtoehtona, mutta pakkohan sen helpompaa on olla kun molemmat tietää lasten tuomat velvollisuudet ja haasteet suhteelle.

        Ollaan niin samalla aaltopituudella... ja juu ehdottomasti helpompaa jos molemmat lähivanhempia, mutta kyllä se etäkin voi olla lapsensa kanssa paljon, se vaan on sitten itsestään kiinni. Eli itse jos kumppanin haluisin "lapsellisesta" miehestä, niin toivoisin hänen tapaavan lapsiaan vähintään joka toinen viikonloppu perjantaista sunnuntaihin.


      • yh, parempi vai huon
        miumau2 kirjoitti:

        Ollaan niin samalla aaltopituudella... ja juu ehdottomasti helpompaa jos molemmat lähivanhempia, mutta kyllä se etäkin voi olla lapsensa kanssa paljon, se vaan on sitten itsestään kiinni. Eli itse jos kumppanin haluisin "lapsellisesta" miehestä, niin toivoisin hänen tapaavan lapsiaan vähintään joka toinen viikonloppu perjantaista sunnuntaihin.

        Joo en mä sillä että onko paljon vai vähän vaan lähinnä sillä että lapset on tavallaan läsnä suhteessa heti alusta asti ja näkee/vaistoaa (kuitenkin sen tekee vaikkei osais kertookkaan) isänsä/äitinsä onnen. Jos taas on vaan sillon tällöin läsnä niin saattaa tulla komplikaatioita, että "kuinkas toi isä/äiti on tohon tollasen ottanu ja on nyt niin onnellinen. Enkö minä riitä." tiedä sitten koska en oo eronneesta perheestä tai eronnu lasteni äidistä, vielä, mutta kuitenkin.

        Haluaisitko keskustella asioista privaatimmin, esim. s-postilla? En oo mikään hullu paranoidipsykopaatti, vaikka erikseen mainuttuna saattaa tulla sellanen kuva :D Tuntuu vaan pitkästä aikaa että joku puhuu samaa kieltä.


      • miumau2
        yh, parempi vai huon kirjoitti:

        Joo en mä sillä että onko paljon vai vähän vaan lähinnä sillä että lapset on tavallaan läsnä suhteessa heti alusta asti ja näkee/vaistoaa (kuitenkin sen tekee vaikkei osais kertookkaan) isänsä/äitinsä onnen. Jos taas on vaan sillon tällöin läsnä niin saattaa tulla komplikaatioita, että "kuinkas toi isä/äiti on tohon tollasen ottanu ja on nyt niin onnellinen. Enkö minä riitä." tiedä sitten koska en oo eronneesta perheestä tai eronnu lasteni äidistä, vielä, mutta kuitenkin.

        Haluaisitko keskustella asioista privaatimmin, esim. s-postilla? En oo mikään hullu paranoidipsykopaatti, vaikka erikseen mainuttuna saattaa tulla sellanen kuva :D Tuntuu vaan pitkästä aikaa että joku puhuu samaa kieltä.

        Sattuneista syistä en itse uskalla meiliäni tänne laittaa näkyville, mutta jos sinä laitat niin voin laittaa postia tulemaan :)


      • yh, arempi vai huono
        miumau2 kirjoitti:

        Sattuneista syistä en itse uskalla meiliäni tänne laittaa näkyville, mutta jos sinä laitat niin voin laittaa postia tulemaan :)

        Ymmärrän hyvin, enkä odottanutkaan että laitat suorilta. Tuskin olisin itekkään niin tehny. Mutta tässä tää on. Kirjottele jos haluat jatkaa. taj.willroos(a)gmail.com


      • miumau2
        yh, arempi vai huono kirjoitti:

        Ymmärrän hyvin, enkä odottanutkaan että laitat suorilta. Tuskin olisin itekkään niin tehny. Mutta tässä tää on. Kirjottele jos haluat jatkaa. taj.willroos(a)gmail.com

        Laitoin sulle meiliä, ilmoittele ihmeessä jos ei tullut perille asti.


    • 17+5

      aikuisen mukavuudenhalu vastaan lapsen henkinen hyvinvointi.en tiedä.

      • vssaprimuumio

        Tuotanoin .. ettei vaan vaimolla ole kolmatta pyörää nyt mukana? Tuo kahlitsemisjuttu on niin tutun kuuloista. Ja se että ei keskusteluistakaan ei ilmeisesti taida tulla mitään. Entä sitten kun olet ilmoittanut aikeesi lähteä, ei vieläkään mitään reaktiota? Veikkaisin että jotain päivänvaloa kestämätöntä on meneilään.


      • yh, parempi vai huon
        vssaprimuumio kirjoitti:

        Tuotanoin .. ettei vaan vaimolla ole kolmatta pyörää nyt mukana? Tuo kahlitsemisjuttu on niin tutun kuuloista. Ja se että ei keskusteluistakaan ei ilmeisesti taida tulla mitään. Entä sitten kun olet ilmoittanut aikeesi lähteä, ei vieläkään mitään reaktiota? Veikkaisin että jotain päivänvaloa kestämätöntä on meneilään.

        On käyny mielessä, mutta en usko. Tai halua uskoo, puhumattakaan että haluaisin ajatella asiaa. Seksielämä ollut kuitenkin suhteellisen vilkasta ollut aina ja molempia soapuolia tyydyttävää. Kerran, noin puoli vuotta sitten, otin kassin ja lähin kun pojat oli jo nukkumassa, en kerenny autolle kun tuli viesti ja pyysi takasin. Sen jälkeen oli mielinkielin noin viikon, kunnes kaikki palas ennalleen. En ole ilmoittanut aikeita, vaan asia on mielessä töissä tai muualla. Sitten kun tulen kotiin, näen jonkun pojista niin asia hälvenee mielestä ja sen jälkeen koitan vaan olla normaalisti. Eilen viimeksi kävi juurikin näin.


    • syväluotaaja

      Tarkennatko vähän: minne sä sen kassis kanssa olit oikeen menossa? Onhan sulla se aikuisempikin vaihtoehto eli haluat erota, otat itse penskat mukaasi ja rakennat teille uuden elämän ilman eukkoa. Tajua nyt, eihän nainen ota tuollaista lähtemistä tosissaan, kun se tietää että olet kohta ovella takaisin. Oletteko oikeasti puhuneet asioista ihan perinpohjin vai tapahtuuko jotain enimmäkseen vain sun ajatuksissasi? Ei tuollaisessa tilanteessa ainakaan kannata roikkua, kun nainen ei ota sua yhtään tosissaan.

      • mites_olis

        Aloittajalle neuvoisin kuten yleensä onnettomille äideille että käy juttelemassa yksin lastenvalvojan kanssa perheen tilanteesta nyt ja eron jälkeen. Siis suomeksi sanottuna otat selvää voitko saada poikien huoltajuuden itsellesi kun eroat. Siihen ei pitäisi olla mitään estettä koskapa nykyäänkin hoidat arjen pyörityksen.
        Minulla on sellainen näppituntuma, en tiedä pitääkö paikkansa, että lasten lähihuoltaja-isä saa paljon helpommin seuraa naisista kuin kolmen pienen äiti saisi.
        Siis sitten kun aika on sopiva, tietysti.


    • Huonompi

      Hommaa itsellesikin omat harrastukset ja kaverit. Mielestäni ihan normaalia pitkissä suhteissa että välillä erkaannutaan. On meilläkin ollut 30v suhteen aikana erkaantumis kausia. Ei se parisuhde ole aina omien tarpeiden tyydyttämistä. Hankkii vaikka elisa viihteen niin voi leffoja katsella kotonakin yksinään jos ei seuraa saa. Parisuhteessa on yksinoloakin kestettävä. Olette tosi nuorina alkaneet perhettä perustamaan ja se itsenäistymis vaihe on voinut jäädä kummaltakin kokematta. Antaa toisen välillä vähän hakea omaa tilaa eikä ole koko ajan vaatimassa niin kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa. Nykyään ei yhtään kestetä sitä jos se suhde välillä vähän viilenee vaan koko ajanko pitäisi olla niinku täydellinen fiilis.

      • yh, parempi vai huon

        Omaa aikaa on molemmilla. Haluiaisin vaan löytää sitä yhteistä aikaa kaiken muun välille. Yhteistä tekemistä, yhdessä olemista tai jotain. Kunnon keskustelu käytiin juuri eilen illalla ja puolisoni myönsi miettineensä, miten maailma makaisi mikäli erottaisiin. Yritin selvittää onko tosissaan valmis luovuttamaan tässä vaiheessa ja muuttamaan monta elämää lopullisesti. Lopullinen on aika vahva sana mutta käytettäköön sitä tässä tilanteessa. Sovittu keskustelun jatko tälle illalle. Toivottavasti nämä tästä selviää. Ja kiitos myös sinulle hienosta vastauksesta! Antoi monta ajatusta!


    • eronnut äiti

      Entäpäs jos sanot vaimollesi, että olet lähdössä työkavereiden tms. kanssa risteilylle, kun aikaa ei ole löytynyt pariskunnan yhteiselle ajalle, niin ajattelit ottaa vähän omaa lomaa, kun vaimollakin on koko ajan jos jonkinlaisia menoja. Kyllä miehellä pitää olla oikeus ottaa edes kerran vuodessa viikonloppu vapaata perheestä.

      Sanon tämän kaiken ihan naisena. Ex-mieheni kävi kahdesti vuodessa omilla menoillaan eli firman pikkujouluristeilyllä ja firman laskettelureissulla. Mies halusi mennä ja mitä minä olisin ollut sitä estämään. En tiedä pettikö, mutta takaisin aina palasi. Nyt sittemmin erosin miehestä lähinnä juuri sen vuoksi, että kunnioitus ja arvostus katosi ja koin olevani vain panopatja ja kodinhoitaja enkä mitään sen enempää. Nyt lapset ovat puoliksi minulla ja puoliksi isällään ja elämä sujuu sinkkuna mukavasti.

      Monella työpaikalla saa yhden kerran psykologin käyntiä työterveyshuollon kautta. Myös seurakunnalla on avioerokriisissä oleville pareille keskusteluapua veloituksetta. Kehoitan myös tutustumaan www.miessakit.fi jossa on esim. eroapua miehille. Valtakunnallinen palvelunumero tarjoaa myös juttuapua ja ihan käytännön neuvojakin.

    • Musta vaan tuntuu

      että naisesi ei näe sinua enää rakastettavana kumppanina, vaan ainoastaan lasten isänä/lastenhoitajana.

      Voithan yrittää vielä jutella asiasta, mutta ei se ole lasten hylkäämistä, jos haluat erota huonosta suhteesta. Otat tietenkin lapset omilla vuoroilla luoksesi.

      • yh, parempi vai huon

        Tolta se itestäkin tuntuu ja kun asiasta mainitsen tai kysyn, vastaus on jonkinmoinen tuhahdus.

        Oon koittanu jutella mutta eipä siitäkään oikeen tuu mitään koska oon sillon kahlitsemassa häntä samantien. Ja noi omat vuorothan siinä just on miks välttelen eroo loppuun asti. En halua vuorotella vaan olla poikien kanssa. Ne on kuitenkin suurin "saavutus" mitä oon saanu aikaan. Ja todennäkösesti pysyykin sellasina.


    • Tässä se nyt nähdään

      Tästäkin tuli sitten PETTÄMISKETJU. Joku MIUMAU2 on kyttäämässä joitakin onnettomia isiä palstalla ja heti iskee kiinni, kun tilaisuus koittaa.

      Joku onneton isä ei tajua erota, vaan yrittää ensin etsiä itselleen uuden kumppanin ja haukkuu täällä nykyistä kumppaniaan. Ei ole munaa erota, kuin pettämisen kautta.

      • miumau2

        Koska tarkoitusperäni ei todellakaan olleet ne mitä väität, osasin odottaan jotain tämmöstä. Syy miksi olen tällä sivustolla lueskellut juttuja on se että sain joku aika sitten tietää että minun ex mieheni kirjoittelee minusta perättömiä asioita, juurikin tällä kyseisellä palstalla. Onneksi ketjut on poistettu, loukkasivat siis yksityisyyttäni rankemmalla kädellä. Sitten osuin tähän keskusteluun ja kas kummaa, joku muu käy samanlaisia tuntemuksia läpi kuin minä, eri mittakaavassa toki. Jos joku nainen olisi näin kirjoittanut, ihan samalla tavalla olisin vastannut. Ja eihän tämä mies hauku naistansa, halusi vertaistukea ja neuvoja miten tilanteessa tulisi toimia? Ymmärrän todella kuinka hukassa sitä voi olla kaiken tuon keskellä. Ja hän tarjosi sähköpostia johon voin kirjottaa hänelle, ja hyvä niin: te säälittävät ja katkeran apinat jotka ette tajua merkitystä vertaistuki, ni ette pääse enään pätemään perättömillä syytöksillä. Plus, minua on petetty, ja luultavasti edellisessäkin suhteessa, ja tässähän nyt ei sellaisesta ole kyse mutta ketään en siihen asemaan saattaisi, aiheuttaa sellaista henkistä kärsimystä mitä kenenkään ei tarvitsisi kokea.


      • yh, parempi vai huon

        Mietin tässä eilis illan ja tän aamun, että mitäköhän tähänkin sit jaksais vastata. Pakkohan se on jotain laittaa, että pääset iloitseen huomatuksi tulemisesta.

        miumau2, joka muuten on osoittanut kypsyyttä, toisista poi... no joo, vastas sen verran hyvin, kuten koko ajan, etten jaksa alkaa samoja asioita toistaan.

        Tämän verran kuitenkin itestäni ja tarkoitus peristäni. Takoitukseni oli saada muilta vastaaviassa tilanteessa olevilta tai olleilta vinkkejä tilanteeseen sisältyvästä toivosta/toivottomuudesta. Koko ajan olen sanonut, että en uskalla erota ja tämä johtuu lapsista. En myöskään missään ole antanut pienintäkään viittausta siihen, että olisin hakemassa uutta äitiä lapsilleni.

        Onnea itsellesi ja toivottavasti saat apua tarvitessasi kaiken löytyvän avun mahdollisimman asiallisesti!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2228
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1926
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      74
      1625
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1492
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe