On se vaan kummaa että tavaroita saa nykyään etsiä oikein työkseen.
Muutaman päivän reissun jälkeen olen etsinyt toisia silmälasejani joka paikasta.
Ei ole vielä löytynyt,pitäiskö sitten olla huolestunut jos aamutossut löytyykin jääkaapista?
Onko samaa vikaa kanssakulkijoilla?
kadonneet tavarat
18
107
Vastaukset
- njuu
Sitä on liikkeellä.
Toiset kadottavat jopa matkustajakoneen. - kan du vissla
Olen kauan jo suositellut vihellykseen vastaavia okulaareja.
- staka*
Onneksi suunnilleen sellaisia puhelimia jo on. Muuten me ei pärjättäisi mitenkään enää, yli kuuskymppiset... ;-)
Minullakin on tuollaiset okulaarit hakusissa. Mistä niitä saa? - ja visst kan jag det
staka* kirjoitti:
Onneksi suunnilleen sellaisia puhelimia jo on. Muuten me ei pärjättäisi mitenkään enää, yli kuuskymppiset... ;-)
Minullakin on tuollaiset okulaarit hakusissa. Mistä niitä saa?En tiedä, ajattelin patentoida ne.
- sylvia borin
Vaivaisko tämä. Olen joskus vuosia sitten netistä lukenut ja säästänyt ko tekstin.
Vähän aikaa sitten minulla havaittiin ITTVH - Iän Tuoma Tarkkaavaisuuden Vajaus -Häiriö
oireet ja sen ilmeneminen:
Päätän pestä autoni.
Lähtiessäni kohti autotallia huomaan postia eteisen pöydällä.
Päätän selata postin läpi ennen kuin menen pesemään autoa. Tarkistan myös
puhelimen vieressä olevat postiin menevät kutsu-kortit.
Laitan autonavaimet pöydälle ja rypistän roskapostin roskakoriin, joka on
pöydän alla. Silloin huomaan roskakorin olevan täynnä.
Niinpä päätän laittaa kutsut takaisin pöydälle ja käydä tyhjentämässä
roskakorin.
Mutta sitten tajusinkin, että kun kerran olen viemässä roskia ulos ja
roskalaatikko sattuu olemaan lähellä postilaatikkoa, voin aivan hyvin
laittaa kutsuihin ensin postimerkit ja viedä ne samalla laatikkoon.
Otan postimerkkikuoren esiin ja huomaan, että jäljellä on vain yksi
postimerkki.
Lisää postimerkkejä on pöytälaatikossa työhuoneessani, joten lähden kohti
työpöytääni, jonka päällä huomaan kokistölkin, jota olin ollut juomassa.
Jotta en merkkejä etsiessäni kaataisi kokista pitkin pöytää, siirrän sitä
hieman syrjään.
Huomaan, että kokis on alkanut hieman lämmetä ja päätän viedä sen
jääkaappiin.
Matkalla jääkapille huomaan ikkunalla kukan, joka kaipaa pikaista kastelua.
Lasken kokiksen ikkunalaudalle ja huomaan lukulasini, joita olen etsinyt
koko aamun.
Ajattelen, että on varminta viedä lasit työpöydälleni heti sen jälkeen kun
olen kastellut kukan.
Lasken lasit takaisin ikkunalaudalle ja menen täyttämään kastelu-kannua kun
siinä samassa huomaan TVn kaukosäätimen.
Joku on jättänyt sen keittiön pöydälle.
Tajuan, että illalla katsellessani telkkaria tarvitsen kaukosäädintä, mutta
todennäköisesti en muista, että se on keittiön pöydällä, joten päätän viedä
sen oikealle paikalleen kunhan vain ensin kastelen kukat.
Kaadan vähän vettä kukalle, mutta suurin osa läiskyy lattialle. Joten,
laitan kaukosäätimen takaisin keittiön pöydälle ja haen pyyhkeitä, joilla
kuivaan läikyttämäni veden.
Matkalla liinavaatekaapille yritän muistaa mitä olin tekemässä päivän
lopuksi:
autoa ei ole pesty,
kutsuja ei ole postitettu,
roskista ei ole tyhjennetty,
lämmin kokis on edelleen ikkunalaudalla,
kukkia ei ole kasteltu,
postimerkkejä on edelleen vain yksi,
en löydä television kaukosäädintä saatika lasejani,
enkä muista minne olen laittanut autonavaimet.
Miettiessäni, miksi mitään hommaa ei ole hoidettu tänään, olen todella
hämmentynyt, sillä olen ollut kiireinen koko päivän ja olen todella väsynyt.
Ymmärrän, että tämä on vakava ongelma ja aion hankkia
apua, mutta ensin tarkastan sähköpostini.....
Tee minulle palvelus, jookos? Lähetä tämä viesti eteenpäin kaikille
tutuillesi, sillä minä en muista keille tämä on lähetetty.
ÄLÄ NAURA! Jos et vielä tunnistanut tästä itseäsi niin voit olla varma, että
sekin päivä tulee....ehkä nopeammin kuin arvaatkaan!
...VANHENEMINEN ON PAKOLLISTA
...AIKUISTUMINEN ON VAPAAEHTOISTA
...ITSELLEEN NAURAMINEN ON TERAPEUTTISTA!- ...
Hauska kertomus. Vähän samantyyppistä joskus käyttänyt esimerkkinä omasta hajamielisyydestäni.
Mutta ei tuo liity ollenkaan välttämättä ikääntymiseen. Jotkut on hajamielisiä kyllä ihan luonnostaankin. Itellä on taipumus yhdistellä asioita, vaikkapa just monta hommaa yhdellä reissulla. Aika harvoin menee, kuin suunniteltu. En kai varsinaisesti ole hajamielinen, mutta ongelmana on, jos on keskittynyt johonkin, siitä ei pääse irti ja se häiritsee keskittymistä muihin asioihin.
Yks tuttu, jolla asia sairaus. En muista taudin nimeä. Se vaan muuttuu pikkuhiljaa tomaatiksi. Se meni työterveyteen ja valitteli huonontunutt muistia. Aikansa tutkivat ja sairaseläkkeelle. Sillä toimii polttimo vielä ihan hyvin, se ei vaan pysty muistamaan uusia asioita. Työmuisti puuttuu. Kun tauti etenee, sen aivot muuttuu hiljakseen kaurapuuroksi ja lopulta se on zombie.Kestää ehkä kymmenisen vuotta. Mutta sillä on just kommentissa mainitunkaltaisia ongelmia päivittäin. Ainoa hyvä puoli, se ei muista niitä.
Jos ei olisi näin laiska, pitäisin muistilistaa. Oletus, en muistaisi pitää sitä ja se menisi jonnekin hukkaan, että turha edes aloittaa.
=DW= - etsii,etsii...
... kirjoitti:
Hauska kertomus. Vähän samantyyppistä joskus käyttänyt esimerkkinä omasta hajamielisyydestäni.
Mutta ei tuo liity ollenkaan välttämättä ikääntymiseen. Jotkut on hajamielisiä kyllä ihan luonnostaankin. Itellä on taipumus yhdistellä asioita, vaikkapa just monta hommaa yhdellä reissulla. Aika harvoin menee, kuin suunniteltu. En kai varsinaisesti ole hajamielinen, mutta ongelmana on, jos on keskittynyt johonkin, siitä ei pääse irti ja se häiritsee keskittymistä muihin asioihin.
Yks tuttu, jolla asia sairaus. En muista taudin nimeä. Se vaan muuttuu pikkuhiljaa tomaatiksi. Se meni työterveyteen ja valitteli huonontunutt muistia. Aikansa tutkivat ja sairaseläkkeelle. Sillä toimii polttimo vielä ihan hyvin, se ei vaan pysty muistamaan uusia asioita. Työmuisti puuttuu. Kun tauti etenee, sen aivot muuttuu hiljakseen kaurapuuroksi ja lopulta se on zombie.Kestää ehkä kymmenisen vuotta. Mutta sillä on just kommentissa mainitunkaltaisia ongelmia päivittäin. Ainoa hyvä puoli, se ei muista niitä.
Jos ei olisi näin laiska, pitäisin muistilistaa. Oletus, en muistaisi pitää sitä ja se menisi jonnekin hukkaan, että turha edes aloittaa.
=DW=Aamun naurut : DDDD !
Nyt taas etsin puutarhasakseja,pitäisi viedä mökille,mitä ihmettä varten olen ne tänne kaupunkiin kuljettanut yleensä?
Ai niin,olihan mulla viimekesänä parvekkeella köynnöksiä,siis siksi.Totta on että monet tavarat joko muuttavat paikkaa kummallisesti tai eivät löydy kuten ne silmälasit.
Monta kertaa saa nauraa itselleen,tähänkö on tultu vaikkei ikäkään vielä edellyttäis.
Tästä se vaan pahenee,toivottavasti muistan vielä muutaman vuoden kuka olen ja missä asun,mitä syön ja en käyttäydy sopimattomammin.
Tsemppiä itselleni ja muille hömelöille ; )) Monesti on tuollaista kuin sylvia born kirjoitti. Sitä ihmettelen usein kun touhua koko päivän ja on aina kiire, kuinka ennen sain kaikki tehtyä ja kävin vielä töissä?
Onneksi on kaksi puhelinta, useat lasit ja avaimia teetin myös monet.
En ehkä ole pahin mahdollinen tavaroiden hävittäjä, aina ne löytyy jostain. Tulee jätettyä silmälasit milloin mihinkin, vaatehuoneen hyllylle, pesuhuoneen kaappiin...
Puhelin löytyy helposti kun soittaa toisella puhelimella numeroon :)- reppuriika
No noista silmälasipiilotteluista en olisi vielä huolissani, mutta jos aamutossut alkavat yöpyä jääkaapissa, niin syytä alkaa olla muistihoitajalle.
- tietty paikka
Kyllä. On ollut muutaman vuoden ja päätin, että laitan aina tietyt tavarat samalle paikalle niin löydän. Esim avaimille laitoin keramiikkakulhon eteisen läheisyyteen ja kaikki avaimet ovat siinä kulhossa. Tiedän mistä otan ja löydän.
Sama silmälaseille. Pieni tarjotin jossa on kaikki silmälasit , lukulasit, aurinkolasit koteloineen. Kun oppii laittamaan aina samaan paikkaan siitä ne löytää. Poikkeus on iltalukeminen ja lukulasit jää yöpöydälle, mutta siitä ne löytää.- bessie*
Sama tapa minullakin, tavaroille on oma paikkansa ja keramiikkakulhokin on käytössä.
Joskus laitan sen päälle sopivan matalan kulhon kanneksi ja laitan avaimet, kortit ja silmälasit siihen. Näyttää muka siistimmältä, vaikka ihan tavallista tavaraa siellä kulhossa on, latureita ja ylimääräisiä avaimia sekä silmälaseja.
Pesutupapäivänä laitan suosiolla avaimen kaulaan riippumaan, koska saatan silloinkin vaistomaisesti tyhjentää taskut heti sisälle tultuani, mutta kun taas lähden en välttämättä muista ottaa avainta jota en tiedä välillä pois laittaneenikaan.
Etsiskelyyn menee silti aika paljon aikaa, mutta se johtuu siitä etten ole alun perinkään erityisemmin painanut mieleeni jotain asiaa ihan tarkasti. Viimeksi etsin vaatetta jonka ilmeisesti olenkin vienyt kierrätykseen. Myös se, että vaatteita on päällekkäin samalla ripustimella, aiheuttaa etsiskelyä vaikka olenkin aika hyvin kartalla.
Kovin paljon en varsinaisesti unohtele asioita, mutta kaikkea tosiaan ei nykyään tule huolellisesti painettua mieleen tai kirjoitettua ylös, luottaa erilaisiin muistutuksiin jne..
Muutaman kerran vuodessa unohdan puhelimen autooni. Muuten se on aina omalla paikallaan pöydän kulmalla. Siitä sen nukkumaan mennessä nappaan yöpöydälle viedäkseni, mutta joskus tosiaan on siinä vaiheessa hipsittävä pyjama päällä hakemaan se autosta.
- kadonnut**
On hyvä olla kaksi puhelinta,sanonkin että se toinen on "puhelimenetsimispuhelin"
Kas kun kukaan ei ole keksinyt vielä sellaista laitetta joka ohjaa kadonneen esineen luo,laite johon voisi näpytellä,missä on mun se ja se?
Sitten se ohjais kadonneen tavaran luo jotenkin,siinäpä nörteille uusi idea.
Toteuttamaan vaan.- kaks kännyä on
Mulla on kaksi puhelinta, toista käytän vain radion kuunteluun lenkillä. Vanhempi puhelin, mutta otin liittymän siksikin, että vakipuhelin voi pudota, särkyä jne ja olisin aika hukassa. Ilman puhelinta ei tule toimeen ja koen että puhelin on yksi tärkein kapine. Menee maksuakin vain jotain 0.70 ekk ja lasku tulee usean kuukauden välein.
- posari
Minulle käy niin etten aina muista mitä olen etsimässä, se on turhattavaa.
- eppu2
Joskus auttaa se, kun palaa samalle paikalle, mistä on lähtenyt etsimään.
Mammani (isoäitini) sanoi aina että miehet etsii aina hevostaan. Ne seisoo keskellä lattiaa ja huutaa tavaran nimeä ja odottaa että se tulisi kopoti kopoti itse esille kätköstään.
Asiassa on vinha perä, luulen :)- outoa, ---
jooo,
on se kumma ku komeroissa roikkuu tyhjiä hengareita, enkä kuolemaksenikaa muista mitä niissä on ollu ??
varkaitten on helppo varastaa ku vanha ihminen ei edes muista mitä on omistanu,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1211286Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373813Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092979Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1042321Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin681964Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1921718Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.298979Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17760Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143705- 53679