Mä en enää kestä tätä iänikuista ahdistusta joka ei jätä mua rauhaan....
Opiskelen tällä hetkellä itselleni jo neljättä ammattia. En ole pystynyt mitään kouluja käymään loppuun näiden ahdistusten takia. Koulussa pärjään sillä olen aina ollut hyvä oppilas ja opin asioita siksi varmaan aina yritän jatkaa koulun käyntiä. Pahin ongelmani on työelämä. Koulut ovatkin aina toisensa jälkeen katkenneet työharjoitteluun jossa en olekkaan pystynyt olemaan. Pelkään liikaa mokaavani ja aiheuttavani katastrofin. Nyt mulle on taas tullu ihan hirveä ahdistus ensi kesän harjoittelusta. En usko kykyihini, pelkään mokaavani pahasti ja ajatuskin työpaikalle menosta tuntuu mahdottomalta.
Koulua on vielä jäljellä parisen kuukautta ja hirveästi projekteja. Projektit tehdään ryhmissä joten pakko suorittaa oma osuus vaikkei enää jaksaisi kiitos tämän ahdistuksen. Pelkään myös mitä opiskelukaverit ajattelevat että jäisin sairaslomalle, en voisi enää ikinä palata kouluun enkä nähdä yhtään heistä joten se ei ole mahdollista. Lisäksi mietin mitä mun kaikki läheiset ajattelee. Nytkin jo kuulen että enkö mä jo vois aloittaa sen työuran jne. Mun on nyt kyllä ihan pakko saada tämä homma pyörimään mutta miten kun olen näin ahdistunut TAAS...
Ja mun ahdistus ei ole mitään pientä. En pysty nukkumaan, en syömään ja jos syön oksennan, 24/7 rintaa puristaa, pää on ihan sekaisin, en muista mitään, en ymmärrä mitään... nyt mietin jo sitä näkevätkö muut musta kuinka sekaisin olen, vaikutanko ulkopuolisten silmissä oudolta.... luen koko ajan koulukavereiden katseitä ja ajattelen että nyt ne näkevät että olen ihan sekaisin...
Olen tosiaan viimisen kahdenviikon aikana nukkunut yhteensä noin. 30 tuntia kun ois pitänyt nukkua neljä kertaa enemmän. Lisäksi olen varmaan syönyt joka toinen päivä yhden leivän väkisin.... Näillä eväillä on aika hyvä olo... Mietinkin koska se taju lähtee....
Mietin myös miten pääsisin tästä pinteestä. En jaksa mennä enää lääkäriin, olen vastaavissa tilanteissa juossut siellä jo monta kertaa mutta kukaan ei tunnu tajuavan. Olen muutaman kerran saanut jopa lääkärissä sellaisen vastaan oton että tunnen itseni vielä surkeammaksi. Tämän takia mielessäni onkin alkanut pyöriä jotain lopullista. En jaksa yksinkertaisesti enää tätä, haluan pois.
ps. olen aikuinen 30:nen nainen...
olis varmaan paras kuolla pois....
10
217
Vastaukset
- älä luovuta
Voihan elää sitten vaikka eläkkeellä. Kyllä sinä vielä paikkasi elämässä löydät. Kun olet älykäs, niin eikö löytyisi jokin työ, jota voisit tehdä etäisesti ja itsenäisesti vaikka kotoa käsin.
- minäkö
Kyllä sinun pitäisi vaatia lääkehoitoa lääkäriltä tuollaiseen ahdistuneisuuteen.
- Life sucks
Olen 25-vuotias ja en ole edes yrittänyt mihinkään kouluun tai töihin ahdistuneisuuden takia. Olen ikäänkuin luovuttanut elämän suhteen jo ajat sitten. Tulee varmaan pitkä elämä kuolemaa odottaessa.
- lankaa lankaa
Täällä myös samaan ikäluokkaan kuuluva nainen jolla takana useita vuosia masennusta voisi sanoa jopa lapsuudesta lähtien. On yritetty terapiaa ja lääkkeitä. Lääkkeet kyllä turruttaa ja väsyttää mutta ei poista sellaista sisäistä tyhjyyttä ja melankolista virettä. Painoa on myös tullut lisää joka masentaa ja lisää itseinhoa. Pätkätöitä on tullut tehtyä ja pari ammattia opiskeltua. Kaikesta huolimatta tuntuu että elämästä puuttuu suunta ja kaikki on aivan turhaa. Ei ole oikein ihmissuhteita joista saisi tukea tai tuntuisi kuuluvansa porukkaan. Myöskään varsinaista seurustelua tai poikaystävää ei ole ollut ja vuosi vuodelta löytäminen vaikuttaa yhä epätodennäköisemmältä. Monilla samanikäisillä on jo useampia lapsia ja suhteita takana sitä tuntee elävänsä aivan eri planeetalla kun on tällainen arka surkimus. Vuosien kuluessa myös toive omasta lapsesta hälvenee jos sellaista haluaa vähän epäilyttää haluanko edes lasta kun itsellä ikäviä kokemuksia niin joutuisiko lapsi myös kärsimään tässä maailmassa. Usein on tullut mieleen että on sama onko olemassa vaiko ei ole.
- itseäni on uttanut
Minulla on sinulle ehdotus. Kun olet eläkkeellä tai sairauspäivärahalla, niin tulosi eivät ole korkeat. Kun koet että elät turhaat, niin haki jostain kehitysmaasta kummilapsi ala tekemään jotain hyödyllistä vapaaehtoistyötä kotimaassa.
Kun tekee jotain tärkeää, se antaa elämälle tärkoitusta ja siältöä. Ei sen aina tarvitse olla palkkatyötä.
Ei elämäntarkotius ole vain synnyttää tänne jälkeläisiä ja saada parisuhde, tehdä ja raataa töitä. Maapalloa uhkaa ylikansoitus, ekologinen kriisi ym.
Jos on maassa ja väsynyt, niin liian suurta kakkua en kannata ottaa. Hyvän tekemisen ja hyödyllisyyden voin aloittaa hyvinkin pienestä alussa. Muutos alkaa kannustaa ja askel askeleelta voi sitten ottaa enemmän haasteita. Sitten alkaa vain kokea, että tämähän on kivaa, mieliala kohentuu.
Kun negatiiviset: en ole mitään ajatukset alkavat pyriä päässä niin vaihta heti johonkin positiiviseen ja jatka siitä ....
- Ei pakoa
Lasten tekeminen tähän maailmaan on yksi pahimmista rikoksista mitä ihminen voi tehdä!Ettekö te tosiaan tiedä minne olette syntyneet?
- xtissu5
Mars mars yksityiselle. Lääkitys päälle heti. Minun mielestäni on parempi elää pilleri sumussa kuin jatkuvassa ahdistuksessa. Itse meinaan käyttää lääkkeitä lopun elämäni.
- AhdistunutItsekin
Koeta löytää ystäviä ja harrastus niin ahdistus unohtuu. Tsemppiä!
- 132456344
Puhu joillekkin tuttaville tai perheenjäsenille, puhuminen ainakin auttoi mulle pahimman vaiheen yli, nyt vielä ahdistaa mutta ei niin hirveästi.
- flyinghigh1
Lääkärit ei auta, eikä lääkkeet, ei ne kirjasta oppineet tiedä sun ongelmias. Itellä on tosi kivinen tie, en suurentele mut tiedän mistä puhut. Kannattaa käydä tuolla healingeagle.net. Jumala auttaa eniten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1604215Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4163196Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142108Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa141770Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51168- 741013
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691005Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24921- 54896
- 71869