moi. elikkä oon 16v nuori ja asun isän ja äidin luona vuoroviikkoina(eli molempien luona viikko vuorotellen). ollaan nyt harkittu isäni kanssa kanin hankkimista, mutta vastaan on tullut pulma. olisiko se kanille huonoksi jos se kulkisi kahdessa eri kodissa vuoroviikkoina? vai olisiko se isällä kokoajan ja kävisin sitä parina päivänä viikossa (kun olen äidillä) leikittämässä ja isäni ruokkisi sen ja välillä puuhaisisi sen kanssa jotai ja kun olen isällä hoidan kania itse? olisiko se mitenkään järkevää? kertokaa toki mielipiteenne
AUTTAKAA MUA !
11
51
Vastaukset
- kani(kö)?
ja haluaisin mielellään mahdollisimman pian apua :( kun haluaisin tämän kanin hankinnan etenevän :)
- kanifani <♥
Sul sentää on mahdollisuus saada kani mun iskä ei anna mul koskaan kania:"(
- Kaninami
Kanit tressaantuu helposti jos joutuvat koko ajan vaihtamaan paikkaa! Ota kani isällesi ja tee se ''vai olisiko se isällä kokoajan ja kävisin sitä parina päivänä viikossa (kun olen äidillä) leikittämässä ja isäni ruokkisi sen ja välillä puuhaisisi sen kanssa jotai ja kun olen isällä hoidan kania itse?'' juttu mieluummin :) Oneea kanin hankkimiseen ja lue paljon juttuja :) Ja kannattaa ottaa mielummin poika kani ja kasvattajalta eikä eläinkaupasta! Ja poika mieluummin koska tytöille tulee kohtutulehduksia ja -syöpiä :)
- kani(kö)?
kiitos avusta kaninami mä teen niin, koska ajattelin itsekkin että se varmaan stressaisi kania ja ajattelinkin ottaa poika kanin ja kasvattajalta tietysti ;)
- Sedä
Uros siksi, koska ne on luonteeltaan mukavampia, vähemmän aggressiivisia ja rauhallisia, sairausherkkyydessä ei ole kovin suurta eroa.
Riippuu toisaalta siirtymämatkan pituudesta. Joku alle puoli tuntia on niin lyhyt että kani kyllä tottuu (riippuu luonteestakin, osa on pelokkaampia!) Jos kani jää toiselle vanhemmallesi, sille pitää sitten pitää sielläkin kunnolla seuraa, ja etenkin vapaana pitää saada olla paljon. Hetken stressi muutosta on kuitenkin pienempi paha, kuin joutua puolet ajasta olemaan yksin häkissä. - kani(kö)?
vanhemmat asuvat samassa kaupungissa joten matkassa menisi 5-10 minuuttia. Eli olisiko se sitten parempi jos kulkisi mukana ?
- Valjaatkanille
Jos se on niin lyhyt matka niin voit kai laittaa kanille valjaat ja taluttaa sen niillä
- ajattele kanin tavoi
Valjaatkanille kirjoitti:
Jos se on niin lyhyt matka niin voit kai laittaa kanille valjaat ja taluttaa sen niillä
Ei onnistu valjailla. Kani ei kulje kuin koira, vaan pomppii minne vaan ja taluttaja vain seurailee perässä, ja nostaa pois vaaranpaikoista. Kani takuulla säikkyy vieraita jalkoja ja ohiajavia autoja yms. Vähiten stressaava siirtyminen on kantokori, jossa on vain yksi ristikkoseinä, ettei mitään ylimääräistä näkyisi,
- kani(kö)?
ajattele kanin tavoi kirjoitti:
Ei onnistu valjailla. Kani ei kulje kuin koira, vaan pomppii minne vaan ja taluttaja vain seurailee perässä, ja nostaa pois vaaranpaikoista. Kani takuulla säikkyy vieraita jalkoja ja ohiajavia autoja yms. Vähiten stressaava siirtyminen on kantokori, jossa on vain yksi ristikkoseinä, ettei mitään ylimääräistä näkyisi,
tämä on näköjään vähä kaksi aatteinen aihe... itse ajattelin sitten varmaan sen kanin loppuen lopuksi jättää isälle,koska kaikkien tavaroiden rahtaaminen edestakaisin olisi aika hankalaa :/ mutta nyt kysyn vielä yhtä asiaa :D olisiko teillä poika kanille sopivia nimi ehdotuksia? sellaisia kanimaisia nimi(väiski,nökö yms.) :)
- joskus lukenut
kani(kö)? kirjoitti:
tämä on näköjään vähä kaksi aatteinen aihe... itse ajattelin sitten varmaan sen kanin loppuen lopuksi jättää isälle,koska kaikkien tavaroiden rahtaaminen edestakaisin olisi aika hankalaa :/ mutta nyt kysyn vielä yhtä asiaa :D olisiko teillä poika kanille sopivia nimi ehdotuksia? sellaisia kanimaisia nimi(väiski,nökö yms.) :)
Lainaa kirjastosta Righard Adamsin kirja Ruohometsän kansa. Se kertoo kaneista, joten voit valita kanillesi juuri sille sopivan nimen. Vilkkaalle uteliaalle kanille Nökö kuulostaisi oudolta ja hiljaiselle hissukalle joku Hupsis tai Touho ihan väärältä
Vili-kani, oli muistaakseni kanien sankari
- kanifanii
Meidän uroskanien nimet : Duracel,Verne ja 3vk sitten edesmennyt Mufasa ja 2vuotta sityen edesmennyt Chiko (espanjan kielenä poikaa) eli nämä nimet ei ole mitenkään kaikkein ylellisempiä. Tyklään mielummin erikoisista :)) joten ehdotan jotain noista.. Ai niin vielä oli Kulta-poika xd jos ottaisit naaraan niin meillä on nimenä myös Tupuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1464896Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa183527Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1583347Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss322808Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu942560Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181853Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky81468Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101462Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1361389Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267