Lapsilla on oikeus omaan

miksi sitä ei ymmärr

vanhempaansa yksin. Lapsi tarvii sitä toista vanhempaa niin, etti kukaan muu ole siinä häiritsemässä. Usein niitä lapsia tapaillaan miehen uudessa kodissa uusien ihmisten läsnäollessa, miksi? Täälläkin on saanut lukea monesti, miten lapsi haetaan uuteen paikkaan uusien ihmsten keskelle, ja usein vieläpä lapsi jätetään niiden uusien ihmisten kanssa yksin jos isällä on juuri silloin joku meno? Miksi sitä ei voi silloin siirtää. eikä siinä täyty se vanhemman kohtaaminen. Juuri isäähän se lapsi menee tapaamaan ja olemaan hänen kanssaan.

Puolustellaan että lapsi kyllä viihtyy, hän sopeutuu, ja tykkää, mutta se on aikuisten sanomisia, ei lapsen, mutta eihän sitä lapselta kysytä, oletetaan vaan ja annetaan lapsen olla hiljaa mitä hän tahtoo.

Se on myös syy, miksi lapset enää harvoin haluavat nähdä isää, kun se isä on sieltä poissa tai siinä on paljon muta lapselle vieraita ihmsiä.
Ei lapset tarvi ympärilleen satoja uusia ihmisiä, vain ne rakkaimmat, isän ja äidin. Jos niitä ei saa, ennemmin se lapsi on sittenilman sitä toista, kun väkisin sopeutuu paikkaan missä ei hänestä tykätä ja missä hän itse ei halua olla. Joskus on pakko, haluta jos haluaa sitä isää nähdä, häneltä itseltään kun ei kysytä.

38

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koettakaahan itse sa

Asiaa voinee ajatella ihan niinkin että itse joutuisi samaan tilanteeseen.
      Haetaan tai pitää matkustaa joka toinen viikonloppu paikkaan, jossa on yksi läheinen ihminen, muut ovat täysin vieraita.
      Paikka on heidän laittamansa ja siihen on ihan pakko tyytyä mitä siellä tuo vieras ihminen sanoo. Olet koiraakin alemmassa arvostuksessa.

Itse koen kun menen vierailulle aina jonkinlaista vierasta tunnetta, eihän minulla ole siellä omaa kaappia ei omaa tilaa, olen vain kassi nurkassa ja tiedän, että kohta lähden. En voi olla vapaa, sillä enhän voi kaikkia kakistaa ulos vieraisilla ollessa.

Mahdollisesti siellä isän uudessa kodissa on tuon uuden ihmisen lapsia, heillä on siellä omat tilansa ja tavaransa ja osittain ovat omineet sen oman isänkin.
      Joten aika paha siellä on olla ja sitten ne omat kaverit, ne jäävät aina sinne äidin kodin luokse, jossa on oma koti, jossa omat tavarat ja tilat on.

On järkyttävää ajatella, että lapsi on stressaantunut koko ajan. Jo matka saattaa aiheuttaa stressiä, sillä monesti se etä on kauempana ja pitää mennä jollakin kulkuneuvolla ja pärjätä siinä, pelottaahan se, sillä eihän autoissa ole nykyään autoemäntiä tai muitakaan lasten auttajia jos vielä joutuu välillä vaihtamaan toiseen kulkuneuvoon. Apua.

Mitä tuo kaikki aiheuttaa lapselle, joka ei voi muuta kuin vaieta, ei häntä kuunnella, ei hänestä välitetä, tämähän on vain aikuisten pakko.

Tulekin mieleeni kysyä, onko sellaisia vanhempia, jotka kokevat tämän lasten tapaamisen ja sen järjestelyt riesaksi ja kuinka usein. Entä se lapsesta huolehtiminen, ottaako päähän, mitä sitten ajattelette kun lapsia on siellä toisen vanhemman luona, vai ajatteletko lastenne lainkaan.

• lasten puolesta

Tuo on asia, mitä ei voi ymmärtää, että LAPSEN ON PAKATTAVA SE LAUKKU JA MUUTETTAVA JOKA VIIKKO ISÄN LUOKSE!! Ja kohta taas toisinpäin...
        Miksi ihmeessä sen lapsen pitää irrottautua ja kätsiä vanhempien eron vaikutukset? Lehdissäkin lukee että erovanhmmat haluaa suojata lapsiaan ja vähillä muutoksilla vaikeuttaa lapsen elämää, mutta onko tuo muuttaminen se vähin muutos??? Aivan järkyttävää.

Miksi ne vanhemmat ei muuta joka viikko vaan laittaa lapsen maksamaan heidän erostaan, no siksi kun se stressaa liikaa eikä viitsi, lapsi on helpompi laittaa matkaan, tai oikeesti pakottaa.

Kukaan ei kysy lapselta haluaako tai miltä tuntuu, kaikki vastaa lapsen puolesta, että kyllä tykkää, hyvin menee.. meillä tykätään.

Miksi sitten on niin paljon lapsia, jotka lärsii i mielenterveys ongelmista??? Juuri siksi kun lapsista ei kukaan piittaa,heidän oletetaan vaan hyväksyvän kaikki, he hyväksyvät kska pelkäävät että heitä haukutaan ja syytellään, no sehän on totta, lapsi on heti kyvytön yhteisytyöhön, kiukuttelee, tai on muuten viallinen tuote...

Jos haluaa lapsen parasta, ei pidä erota, jos eroaa, pitää suoda lapselle edelleen se turvallinen ja totuttu tapa elää ja olla. Muuttaminen ja uudet ihmiset ei kuulu lapsen turvalliseen ja normaaliin elämään.

Keistä vanhemmista on siihen, että itse paikkaa ongelmansa? Ei monestakaan, kyllä monet laittaa lapsensa asialle, ja paikkaamaan omat vierheet, kun itse ei viitsi.

• äiti ja vaimo

""Olet koiraakin alemmassa arvostuksessa. ""

Aika karusti kirjoitat. Mistä sinä tällaista päättelet?
        Meillä jokainen lapsi on arvokas, ei ketään ole arvotettu "koiraakin alemmas".

""Itse koen kun menen vierailulle aina jonkinlaista vierasta tunnetta, eihän minulla ole siellä omaa kaappia ei omaa tilaa, olen vain kassi nurkassa ja tiedän, että kohta lähden. En voi olla vapaa, sillä enhän voi kaikkia kakistaa ulos vieraisilla ollessa.""

Juu, ei kai siellä vieraisilla omaa kaappia tai tilaa kukaan tarvitsekkaan. Meille mieheni lapset eivät tule vierailulle, vaan kotiin. He asuvat tässä talossa 50% ajastaan, ja heillä on täällä omat huoneet omine tavaroineen ja juttuineen. Eikä ihan kohta tarvitse minnekään lähteä.

""Mahdollisesti siellä isän uudessa kodissa on tuon uuden ihmisen lapsia, heillä on siellä omat tilansa ja tavaransa ja osittain ovat omineet sen oman isänkin. ""

Minulla ja miehelläni on yhteisiä lapsia, minulla ei ole lapsia ennestään. Yhteiset lapsemme ovat mieheni lasten sisaruksia. Toki heilläkin on täällä oma tila ja omat tavarat, kuten miehenkin lapsilla. Jokaisella lapsella on.
        Ja kukaan ei ole ominut isää, isästä riittää kyllä jokaiselle.

Ja miten niin "isän uudessa kodissa"? Entäs siellä äidin "uudessa kodissa"? Kun mieheni erosi exästään, he muuttivat molemmat uusiin koteihin. Ja heti erosta saakka lapset ovat asuneet isän uudessa kodissa ja äidin uudessa kodissa vuoroviikoin. Eli kumpikaan koti ei ole enää mikään "uusi", tutuksi ovat kyllä jo tulleet.

""Joten aika paha siellä on olla ja sitten ne omat kaverit, ne jäävät aina sinne äidin kodin luokse, jossa on oma koti, jossa omat tavarat ja tilat on.""

Mieheni lasten äiti asuu tuossa tien toisella puolella. Ei ne kaverit mihinkään katoa, vaikka lapset isänsä luokse tulisivatkin. Ihan samalla tavalla kavereita voi nähdä täällä ollessaankin.

""Jo matka saattaa aiheuttaa stressiä, sillä monesti se etä on kauempana ja pitää mennä jollakin kulkuneuvolla ja pärjätä siinä, pelottaahan se, sillä eihän autoissa ole nykyään autoemäntiä tai muitakaan lasten auttajia jos vielä joutuu välillä vaihtamaan toiseen kulkuneuvoon. Apua. ""

Mieheni lapset pyöräilevät joka toinen maanantai koulusta kilometrin eri suuntaan, tien toiselle puolelle. Siinä kaikki.

""Mitä tuo kaikki aiheuttaa lapselle, joka ei voi muuta kuin vaieta, ei häntä kuunnella, ei hänestä välitetä, tämähän on vain aikuisten pakko.""

Ikävää, jos teillä ei kuunnella. Meillä kyllä kuunnellaan. Mieheni lapset ovat jo isoja, ja omasta tahdostaan halusivat jatkaa vuoroviikkosysteemiä. He saivat itse päättää, ovat jo sen ikäisiä. Haluavat jatkaa samaan malliin, koska saavat näin olla mahdollisimman paljon tekemisissä jokaisen perheenjäsenen kanssa. Näin he itse sanoivat. Ja näin mennään. Jos jonain päivänä joku heistä ei enää koe haluavansa tehdä näin, sallittakoon se hänelle.

""Tulekin mieleeni kysyä, onko sellaisia vanhempia, jotka kokevat tämän lasten tapaamisen ja sen järjestelyt riesaksi ja kuinka usein. Entä se lapsesta huolehtiminen, ottaako päähän, mitä sitten ajattelette kun lapsia on siellä toisen vanhemman luona, vai ajatteletko lastenne lainkaan. ""

Ei meillä kukaan koe riesaksi tätä asiaa. Mitään mutkia ei ole ollut matkassa koskaan, ei tässä ole mitään järjesteltävää. Eikä ota päähän huolehtia yhdestäkään perheemme lapsesta. Ajattelemme lapsia usein, kun he ovat äidilleen, ja puhumme heistä. Pienemmät sisarukset varsinkin palvovat isosisaruksia, puhumme heistä usein. Mutta onneksi ikävä ei ehdi kasvaa kovin suureksi, näemme heitä taas pian.

• äiti ja vaimo

Olet vastannut itsellesi jo 2 kertaa ;)
      Luuletko todella, että me muut emme huomaa sitä? Kyllä me tunnistamme.

"" Lapsi tarvii sitä toista vanhempaa niin, etti kukaan muu ole siinä häiritsemässä. Usein niitä lapsia tapaillaan miehen uudessa kodissa uusien ihmisten läsnäollessa, miksi? Täälläkin on saanut lukea monesti, miten lapsi haetaan uuteen paikkaan uusien ihmsten keskelle, ja usein vieläpä lapsi jätetään niiden uusien ihmisten kanssa yksin jos isällä on juuri silloin joku meno?""

Siis tämänhän täytyy päteä sitten toisinkin päin. Lapsen pitää saada sitten tavata sitä äitiäänkin ilman "uusia, ulkopuolisia, vieraita ihmisiä". Ei lasta saa hakea uuteen paikkaan uusien ihmisten keskelle sinne äidinkään luokse, vai mitä?

Meidän tilanteemme on tämä:
      Minä asun mieheni kanssa omassa, yhteisessä talossamme. Olemme naimisissa, ja meillä on myös yhteisiä lapsia (siis YHTEISIÄ, mieheni on myös heidän isänsä). Miehelläni on myös 2 lasta ex-avoliitosta.
      Miehen ex asuu hänkin uuden miehensä kanssa, heidän omassa talossaan. Hekin ovat naimisissa. Heillä on myös yhteinen lapsi, ja myös sillä uudella miehellä on lapsia edellisestä liitosta.

Kun nyt kerran sinun mielestäsi lapset saavat viettää aikaa VAIN sen oman vanhempansa kanssa, niin miten sinun mielestäsi meidän tilanteessamme lasten tapaaminen pitäisi järjestää? Pitäisikö mieheni lasten asua esim. lastenkodissa, josta sitten äiti ja isä heitä vuorotellen vuoroviikkoina hakevat esim. leikkikentälle tai elokuviin (kun kerran siellä isän ja äidin omissa kodeissa ei voi tavata, kun siellä on muitakin ihmisiä, kaameita ulkopuolisia olentoja)?

Eikö ole niin, että parempi mieheni lapsilla on sitten olla täällä meillä. Kun täällä on vähemmän meitä "uusia vieraita ulkopuolisia olentoja", vain minä. Yhteiset lapsemme eivät ole miehen lapsille yhtään vieraita, heidän suhteensa on kestänyt heidän syntymästään saakka ja lapsia sitoo veriside. Mutta siellä äidin luona pyörii niitä isäpuolen mukuloita, jakamassa ja viemässä äidin huomiota. Eikö lasten olisi sinun logiikkasi mukaan sitten kannattavampaa muuttaa meille kokonaan, ja tavata äitiään sitten leikkikentällä joskus?

• onneksi ei meillä

On siinä miehen lapsella ollut hurja kohtalo. Elää täysin vieraassa paikassa eikä uskall kerota mitä itse haluaa, kun vieraat ihmiset päättää hänen puolestaan, muuten tulee ongelmia...

• äiti ja vaimo
        onneksi ei meillä kirjoitti:

On siinä miehen lapsella ollut hurja kohtalo. Elää täysin vieraassa paikassa eikä uskall kerota mitä itse haluaa, kun vieraat ihmiset päättää hänen puolestaan, muuten tulee ongelmia...

""Elää täysin vieraassa paikassa eikä uskall kerota mitä itse haluaa, kun vieraat ihmiset päättää hänen puolestaan, muuten tulee ongelmia... ""

Miten oma koti voi olla vieras paika?
        Miten voi olla "vieras ihminen", jos on tuntenut ja asunut yhdessä 12 vuotta?
        Miten niin kukaan vieras ihminen päättää kenenkään puolesta yhtään mitään?

• äiti ja vaimo
        äiti ja vaimo kirjoitti:

""Elää täysin vieraassa paikassa eikä uskall kerota mitä itse haluaa, kun vieraat ihmiset päättää hänen puolestaan, muuten tulee ongelmia... ""

Mutta vastaisitko yllä esittämiini kysymyksiin, äläkä kiertele (kopioin ne vielä tähän):

"""Ei lasta saa hakea uuteen paikkaan uusien ihmisten keskelle sinne äidinkään luokse, vai mitä?
        Kun nyt kerran sinun mielestäsi lapset saavat viettää aikaa VAIN sen oman vanhempansa kanssa, niin miten sinun mielestäsi meidän tilanteessamme lasten tapaaminen pitäisi järjestää? Pitäisikö mieheni lasten asua esim. lastenkodissa, josta sitten äiti ja isä heitä vuorotellen vuoroviikkoina hakevat esim. leikkikentälle tai elokuviin (kun kerran siellä isän ja äidin omissa kodeissa ei voi tavata, kun siellä on muitakin ihmisiä, kaameita ulkopuolisia olentoja)?
        Siellä äidin luona pyörii niitä isäpuolen mukuloita, jakamassa ja viemässä äidin huomiota. Eikö lasten olisi sinun logiikkasi mukaan sitten kannattavampaa muuttaa meille kokonaan, ja tavata äitiään sitten leikkikentällä joskus? """"

• surullista totuutta
        äiti ja vaimo kirjoitti:

Kyllä tiedät mitä tarkoitin kodilla! Sit paikkaa jossa lapsi on kirjoilla, mihin tulee häne posti! Se on koti, toista ei ole.
        Koti ei siis ole vieras paikka.
        Vieras paikka on se, mihin hänet pakotetaan näkemään rakasta isäänsä, se ei ole koti. Se voi olla vain isän koti, mutta lapsen se ei ole.

Olet aika tyhmä, jos et sisäistä näitä kirjoituksia täällä, mitenl asta kohdellaan, ja mitä lapselta odotetaan vieraassa paikassa.

Tuntisitko sinä olosi kotoisaksi vieraiden ihmisen ympäröimänä, paikassa jonne kannat matkalaukun ja jossa olet vaan, muttet asu?
        Jaksaisitkos sinä sitä joka viikko, monta vuotta ??

Lapsen on pakko kun vanhmmat ei itse viitsi. Jos haluaa nähdä omaa vanhempaa joka on oma mutta ei ole kuitenkaan, sen on muut lapset omineet.. oma lapsi on vieras ihminen joka vaan tulee yökylään.

• .........
        onneksi ei meillä kirjoitti:

Oot kuule lissulässy aika ahdistunut ! Elän uuden vaimoni kanssa meidän OMASSA kodissa en vieraassa paikassa en vieraan kanssa!!! Mulle ex vaimo on vieras siis aivan samalla tasolla kuin ketä tahansa kadulla kulkija ei herätä mitään tunnetta... ...tai korkeintaan inhoa.
        Ja alottajan kuvaamassa tapauksessa ongelma on lapsella tai onnen ydin(jäte) perse... ...perhe kaltaisessa lähivanhemmassa.
        Lapset tulevat sopimuksen mukaan mun luokse ainoastaan sopimuksessa sovittuna aikana ja mun vaimo on kotona niin kuin hänellä on oikeus olla omassa kodissa ja Ex:t ei siihen voi/saa vaikuttaa koska meillä ei ole mitään ex:lle kuuluvaa

• .......
        surullista totuutta kirjoitti:

Kyllä tiedät mitä tarkoitin kodilla! Sit paikkaa jossa lapsi on kirjoilla, mihin tulee häne posti! Se on koti, toista ei ole.
        Vieras paikka on se, mihin hänet pakotetaan näkemään rakasta isäänsä, se ei ole koti. Se voi olla vain isän koti, mutta lapsen se ei ole.

Olet aika tyhmä, jos et sisäistä näitä kirjoituksia täällä, mitenl asta kohdellaan, ja mitä lapselta odotetaan vieraassa paikassa.

Tuntisitko sinä olosi kotoisaksi vieraiden ihmisen ympäröimänä, paikassa jonne kannat matkalaukun ja jossa olet vaan, muttet asu?

Lapsen on pakko kun vanhmmat ei itse viitsi. Jos haluaa nähdä omaa vanhempaa joka on oma mutta ei ole kuitenkaan, sen on muut lapset omineet.. oma lapsi on vieras ihminen joka vaan tulee yökylään.

Kyllä se isä kotikin on lapsen koti... ...v***u mikä ääliö olet kaltaisesi lähivanhempi aiheutta vieras ahdistusta lapselle . Jos lapsi saa vain tapaamisillaan olla tekemisissä isänsä kanssa niin oikeuden ja kohtuuden nimissä äidin uusi elämän kumppani on varmaan poissa lapsen ollessa äidin luona ???

• äiti ja vaimo
        surullista totuutta kirjoitti:

""Kyllä tiedät mitä tarkoitin kodilla! Sit paikkaa jossa lapsi on kirjoilla, mihin tulee häne posti! Se on koti, toista ei ole.
        Koti ei siis ole vieras paikka.""

No en näköjään tietänyt. Mutta nyt tiedän, kiitos tarkennuksesta. Kuinkas sattuikaan, mieheni lapset ovat kirjoilla meillä, heidän postinsa tulee meille.
        Eli onko tämä sitten heidän ainoa kotinsa? Oletko todella sitä mieltä, ettei heillä ole kotia myös siellä äitinsä luona? Minun, ja kaikkien meidän mielestä on.

""Vieras paikka on se, mihin hänet pakotetaan näkemään rakasta isäänsä, se ei ole koti. Se voi olla vain isän koti, mutta lapsen se ei ole.""

Ei tämä ole vieras paikka. Talomme on rakennettu v. 2008, kyllä tämä on tullut tutuksi ja rakkaaksi jo meille kaikille. Tämä on jokaisen perheenjäsenen koti; mieheni, minun ja jokaikisen perheemme lapsen.

""Olet aika tyhmä, jos et sisäistä näitä kirjoituksia täällä, mitenl asta kohdellaan, ja mitä lapselta odotetaan vieraassa paikassa.""

Samat sanat. Olet aika tyhmä, kun et sisäistä lukemaasi, vaikka sinulle kuinka väännetään rautalangasta. Meidän perheessämme jokaista lasta kohdellaan rakastavasti ja arvostavasti. Jokainen lapsi on tärkeä meidän perheessä. Ja tämä kotimme ei ole yhdellekään lapselle vieras.
        Miksi se ei uppoa sinun kaaliisi? Ainoa, joka näistä asioista täällä inttää ja näkee näitä olemattomia ongelmia, olet sinä. Mieheni lapsilla on koti sekä isänsä että äitinsä luona, kumpikaan koti ei ole vieras. Sinun logiikkasi mukaan mieheni lapset eivät asu äitinsä luona (koska ovat meillä kirjoilla), ja sinun logiikkasi mukaan jos kerran isän luona ei ole kotia vaan joku vieras paikka, niin näin on silloin myös äidin luona (kun mieheni erosi exästään, MOLEMMAT muuttivat uusiin koteihin).

""Tuntisitko sinä olosi kotoisaksi vieraiden ihmisen ympäröimänä, paikassa jonne kannat matkalaukun ja jossa olet vaan, muttet asu?
        Jaksaisitkos sinä sitä joka viikko, monta vuotta ??""

Kodissamme ei ole vieraita ihmisiä. Vain perheemme jäsenet. Kukaan ei tule tänne matkalaukun kanssa. Kuten jo aiemmin kirjoitin, mieheni lapset pyöräilevät maanantaisin kilometrin toiseen suuntaan, tien toiselle puolelle. Ainoa asia, joka liikkuu heidän mukanaan, on koulureppu. Koulureppua kantaa mukanaan päivittäin jokainen koulua käyvä lapsi.
        "Olet vaan, muttet asu" : Siis miten oleminen eroaa asumisesta? Etkö sinä omassa kodissasi "ole vaan"? Miehen lapset täällä ollessaan syövät, nukkuvat, peseytyvät, pelaavat, ja joskus he "ovat vaan". Saattavat lekotella sohvalla. Tekemättä mitään. Silloinko he eivät asu, jos vaan olevat?
        Olet aika hassu vänkääjä :D

""Lapsen on pakko kun vanhmmat ei itse viitsi. Jos haluaa nähdä omaa vanhempaa joka on oma mutta ei ole kuitenkaan, sen on muut lapset omineet.. oma lapsi on vieras ihminen joka vaan tulee yökylään. ""

Kuten jo aiemmin olen maininnut:
        mieheni lapset asuvat meillä vuoroviikoin. He eivät ole yökylässä.
        Kukaan ei ole ominut meillä ketään, aviomieheni on jokaisen perheemme lapsen isä. Ihan jokaisen. Ja hänestä riittää kaikille.
        Meilä yksikään lapsi ei ole vieras ihminen.

• A&A
        ......... kirjoitti:

Oot kuule lissulässy aika ahdistunut ! Elän uuden vaimoni kanssa meidän OMASSA kodissa en vieraassa paikassa en vieraan kanssa!!! Mulle ex vaimo on vieras siis aivan samalla tasolla kuin ketä tahansa kadulla kulkija ei herätä mitään tunnetta... ...tai korkeintaan inhoa.
        Ja alottajan kuvaamassa tapauksessa ongelma on lapsella tai onnen ydin(jäte) perse... ...perhe kaltaisessa lähivanhemmassa.
        Lapset tulevat sopimuksen mukaan mun luokse ainoastaan sopimuksessa sovittuna aikana ja mun vaimo on kotona niin kuin hänellä on oikeus olla omassa kodissa ja Ex:t ei siihen voi/saa vaikuttaa koska meillä ei ole mitään ex:lle kuuluvaa

Meillä lapset saa tulla myös sopimuksen ulkopuolella, jos siltä tuntuu, ei ajeta pois, jos piipahtaa, tai voi olla yötäkin.
        Asumme kilometrin päässä toisistamme ja lapsilla avaimet myös minun luokseni, no, meillä ei ole nyky puolisoni kanssa yhteisiä lapsia ja puolisoni lapset on jo aikuisia ja omillaan.
        Lapset tietty jo teinejä.
        En myöskään vihaa ja inhoa exääni, lasteni toista vanhempaa, me ei vaan oikeen sovittu yhteen, ja erosimme aikoinaan sovussa.

• äiti ja vaimo
        äiti ja vaimo kirjoitti:

""Kyllä tiedät mitä tarkoitin kodilla! Sit paikkaa jossa lapsi on kirjoilla, mihin tulee häne posti! Se on koti, toista ei ole.
        Koti ei siis ole vieras paikka.""

No en näköjään tietänyt. Mutta nyt tiedän, kiitos tarkennuksesta. Kuinkas sattuikaan, mieheni lapset ovat kirjoilla meillä, heidän postinsa tulee meille.
        Eli onko tämä sitten heidän ainoa kotinsa? Oletko todella sitä mieltä, ettei heillä ole kotia myös siellä äitinsä luona? Minun, ja kaikkien meidän mielestä on.

""Vieras paikka on se, mihin hänet pakotetaan näkemään rakasta isäänsä, se ei ole koti. Se voi olla vain isän koti, mutta lapsen se ei ole.""

Ei tämä ole vieras paikka. Talomme on rakennettu v. 2008, kyllä tämä on tullut tutuksi ja rakkaaksi jo meille kaikille. Tämä on jokaisen perheenjäsenen koti; mieheni, minun ja jokaikisen perheemme lapsen.

""Olet aika tyhmä, jos et sisäistä näitä kirjoituksia täällä, mitenl asta kohdellaan, ja mitä lapselta odotetaan vieraassa paikassa.""

Samat sanat. Olet aika tyhmä, kun et sisäistä lukemaasi, vaikka sinulle kuinka väännetään rautalangasta. Meidän perheessämme jokaista lasta kohdellaan rakastavasti ja arvostavasti. Jokainen lapsi on tärkeä meidän perheessä. Ja tämä kotimme ei ole yhdellekään lapselle vieras.
        Miksi se ei uppoa sinun kaaliisi? Ainoa, joka näistä asioista täällä inttää ja näkee näitä olemattomia ongelmia, olet sinä. Mieheni lapsilla on koti sekä isänsä että äitinsä luona, kumpikaan koti ei ole vieras. Sinun logiikkasi mukaan mieheni lapset eivät asu äitinsä luona (koska ovat meillä kirjoilla), ja sinun logiikkasi mukaan jos kerran isän luona ei ole kotia vaan joku vieras paikka, niin näin on silloin myös äidin luona (kun mieheni erosi exästään, MOLEMMAT muuttivat uusiin koteihin).

""Tuntisitko sinä olosi kotoisaksi vieraiden ihmisen ympäröimänä, paikassa jonne kannat matkalaukun ja jossa olet vaan, muttet asu?
        Jaksaisitkos sinä sitä joka viikko, monta vuotta ??""

Kodissamme ei ole vieraita ihmisiä. Vain perheemme jäsenet. Kukaan ei tule tänne matkalaukun kanssa. Kuten jo aiemmin kirjoitin, mieheni lapset pyöräilevät maanantaisin kilometrin toiseen suuntaan, tien toiselle puolelle. Ainoa asia, joka liikkuu heidän mukanaan, on koulureppu. Koulureppua kantaa mukanaan päivittäin jokainen koulua käyvä lapsi.
        "Olet vaan, muttet asu" : Siis miten oleminen eroaa asumisesta? Etkö sinä omassa kodissasi "ole vaan"? Miehen lapset täällä ollessaan syövät, nukkuvat, peseytyvät, pelaavat, ja joskus he "ovat vaan". Saattavat lekotella sohvalla. Tekemättä mitään. Silloinko he eivät asu, jos vaan olevat?
        Olet aika hassu vänkääjä :D

""Lapsen on pakko kun vanhmmat ei itse viitsi. Jos haluaa nähdä omaa vanhempaa joka on oma mutta ei ole kuitenkaan, sen on muut lapset omineet.. oma lapsi on vieras ihminen joka vaan tulee yökylään. ""

Kuten jo aiemmin olen maininnut:
        mieheni lapset asuvat meillä vuoroviikoin. He eivät ole yökylässä.
        Kukaan ei ole ominut meillä ketään, aviomieheni on jokaisen perheemme lapsen isä. Ihan jokaisen. Ja hänestä riittää kaikille.
        Meilä yksikään lapsi ei ole vieras ihminen.

Ja muistuttaisin sinua vielä siitä, että mieheni lasten äiti on tosiaan hänkin naimisissa uuden miehensä kanssa, ja tuolla uudella miehellä on myöskin lapsia ennestään. Kyseisen miehen lapset ovat isällään myös joka toinen viikko, ja kaikki lapset ovat siellä yhtä aikaa.

Eli mieheni lapset joka kerta äiti-viikollaan jakavat elintilansa noiden isäpuolen lasten kanssa, koko viikon, joka toinen viikko.

Miksi siis kirjoitat koko ajan, että niitä vieraita ihmisiä olisi vain siellä isän luona? Ja että isän luona ei ole koti, vaan vieras paikka, jossa ollaan yökylässä vieraiden ihmisten keskellä? Meidän tilanteessamme sitä sinun mielestäsi "vierasta porukkaa" on huomattavasti enemmän siellä lasten äidin luona.

Ai niin, mutta lapsethan ovatkin vierailulla siellä äidin luona? Niinkö se oli?
        Kun lapset kuitenkin ovat kirjoillakin meillä, eli isän luona?

• ........
        A&A kirjoitti:

Meillä lapset saa tulla myös sopimuksen ulkopuolella, jos siltä tuntuu, ei ajeta pois, jos piipahtaa, tai voi olla yötäkin.
        Asumme kilometrin päässä toisistamme ja lapsilla avaimet myös minun luokseni, no, meillä ei ole nyky puolisoni kanssa yhteisiä lapsia ja puolisoni lapset on jo aikuisia ja omillaan.
        Lapset tietty jo teinejä.
        En myöskään vihaa ja inhoa exääni, lasteni toista vanhempaa, me ei vaan oikeen sovittu yhteen, ja erosimme aikoinaan sovussa.

Lähinnä tarkoiti ettei ex puutu mun/meidän elämään ja apua tarvitessa soittaa veljelleen/ystävilleen tai ihan mihin vaan kunhan ei meille !!!

• olet väärillä jäljil
        ....... kirjoitti:

Kyllä se isä kotikin on lapsen koti... ...v***u mikä ääliö olet kaltaisesi lähivanhempi aiheutta vieras ahdistusta lapselle . Jos lapsi saa vain tapaamisillaan olla tekemisissä isänsä kanssa niin oikeuden ja kohtuuden nimissä äidin uusi elämän kumppani on varmaan poissa lapsen ollessa äidin luona ???

Sille en voi valitettavasti yhtään mitään, jos teillä onkaksi kotia. Meillä ei ole koskaan ollut. Meille on riittänyt onneksi yksi.

Mihin se lapsi tarvii sitä perheenrikkojaa? Eikä se ole sen isän juttu, ei lapsen?

Eihän se äitikään tule lapsen ja isän tapaamiseen sillon kun on erottu, miksi se täysin vieras ulkopuolinen sinne änkee? Oman oiekuden mukaan kyllä sinne silloin äidinkin pitää päästä, lapsihan on äidin ei sen eukon.

• olet väärillä jäljil kirjoitti:

Sille en voi valitettavasti yhtään mitään, jos teillä onkaksi kotia. Meillä ei ole koskaan ollut. Meille on riittänyt onneksi yksi.

Mihin se lapsi tarvii sitä perheenrikkojaa? Eikä se ole sen isän juttu, ei lapsen?

Eihän se äitikään tule lapsen ja isän tapaamiseen sillon kun on erottu, miksi se täysin vieras ulkopuolinen sinne änkee? Oman oiekuden mukaan kyllä sinne silloin äidinkin pitää päästä, lapsihan on äidin ei sen eukon.

Ei itse olet väärässä kyllä isän koti on myös lapsen koti !!! EIKÄ ISÄN UUSI OLE PERHEEN RIKKOJA LÄHESKÄÄN AINA VAIKKA SINUN KOHDALLA SAATTOI NIIN KÄYDÄ !
        Itse tapasin vaimoni vasta 4vuotta eron jälkeen joten hän ei voi olla perheen rikkoja !!! Olipa nykyinen olemassa tai ei niin en huolisi lasteni äitiä takaisin vaikka olisi MAAILMAN AINOA NAINEN EN EDES SILLOIN KUN OLISIN KÄDETÖN !!!

• onnen ydin perhe

Ilmankos meillä lapset ovat ollee onnellisia lapsuudessaan ja onnellisia ovat nytkin, kun heitä ei ole koskaan pakotettu muuttelemaan talosta toiseen, eikä näkemään isänsä naikkosia niitä jotka rikkovat perheemme, perheenrikkojiksi sanotaan semmosia.
      Kukaan vieras ulkopuolinen ihminen ei ole heitä päässäyt haukkumaan tai muuten aiheuttamaan heille ongelmia, tai hankalaoittamaan enempää lastemme elämää.

He eivät ole joutuneet makselemaan isnsä virheitä, eikä näin ollen kuuntelemaan vieraan ihmisen solvauksia.
      Vaikka isäsnä he menettivät, se on pienempi paha kuin se että olisivat joutuneet näkemään vääränlaista yhteiselämää, jossa omat lapset ja puolisot voi hylkätä millon vaan ja vaihtaa millon vaan.. löapsista ei tarvi välittää.. Semmoista elämää me emme lapsillemme suoneet, emme ksokaan.

Me voimme olla sinusta hulluja me voimme olla sinusta katkeria, me voimme olla ihan mitä vaan.. mutta me tiedämme mitä olemme. Onnellinen perhe, jota ei vieraat ulkopuoliset ihmiset ole oikeutettuja haukkumaan ja solvaamaan.
      Me suojasimme lapsemme vääriltä ihmisiltä ja mikä parasta LAPSEMME SANOVAT MINULLE MITEN IHANA JA RAKAS ÄITI OLE, KUN SUOJASIN HEIDÄT PERHEENRIKKOJILTA!

Me emme ole koskaan heitä mihinkään tarvinneet, ja jos mies olisi pakottanut lapsensa vieraaseen paikkaan asumaan ja hylkäämään oma äiditnsä', niin uskon että se olisi tehnyt lapsita onnettomia. Mies ajatteli että niin ei saakäydä, eikä pakottanut lapsia eikä minua näkemään perheenrikkojia. Häntä hävettää moinen toiminta, siksi pitää naikkoset poissa mieltä nyt ja aina.

Me tiesimme että moisista ihmisitä ei ole mitään hyvää seurasuta, siksi mies ei tuonut ikinä sutturoita mielle. Tiesi itsekin että he ovat huonoa seuraa mielle.

• ........

ÄÄLÖ SINÄ OLET JA HIUKAN "ONNELINEN" JOO SIITÄ OLEN VAKUUTTUNUT... ...latvalaho

• ONNEN ydin perhe
        ........ kirjoitti:

ÄÄLÖ SINÄ OLET JA HIUKAN "ONNELINEN" JOO SIITÄ OLEN VAKUUTTUNUT... ...latvalaho

Ja sinä katkera sekä kateellinen.

• ........
        ONNEN ydin perhe kirjoitti:

Ja sinä katkera sekä kateellinen.

Mistä ? Siitäkö että olet jäänyt menneseen jumiin ja miehelläsi uusi ihminen jota rakastaa ja halu jakaa arjen hänen kanssa... ...eipä kadehdittavaa ole olen päässyt irti narsistista ja lapset käyvät meillä sovittuina
        sovittuna aikana ja ovat hyviä kavereita vaimoni kanssa

• isä vm75

Minäkin suojasin lapseni heidän äitinsä vierailta miekkosilta. Lasteni äiti on alkoholisoitunut, ja tapaa lapsia pari kertaa kuussa (jos ehtii) joko minun vanhempieni luona tai entisillä appivanhemmillani. Lasteni äiti on ollut katkaisussa ja kaikenmaailman hoidoissa monenmonta kertaa, mutta eipä ole kuningas alkoholi vieläkään kuvioista poistunut, päinvastoin.

Lapsia en päästä äitinsä luokse lainkaan koska tiedän, että siellä pyörii epämääräisiä miekkosia jatkuvasti, en luota siihen että lapsista pidettäisiin siellä huolta. Eikä lasten ole muutenkaan hyvä olla sellaisessa paikassa, missä erittäin suurella todennäköisyydellä juodaan ja huhupuheiden mukaan yksi exäni hoidoista on huumemiehiäkin. En ole ihan satavarma, että kuinka monelle se exä jalkoväliään nykyään jakelee eikä kiinnostakkaan, pääasia ettei sekoita lapsiamme touhuihinsa.

Taitaa exänikin ymmärtää, etteivät nuo miehet ole hyvää seuraa varsinkaan lapsille ja ihan mukisematta tapaa lapsia muualla kuin kämpillään. Olen siitä kiitollinen että on suojannut lapsensa noilta katkerilta juopoilta, ja on tapaamisissa selvinpäin (tosin krapulassa on ollut), ja pitää ne lukuisat ryyppy- ja sekstailukaverinsa erossa meistä. Joka kerta kun tapaamme vanhemmillani tai appivanhemmillani lapsia hakiessani tai viedessäni, kiskoo minut hihasta eteiseen tai pihalle ja kerjää vähän rahaa. Kertoo rahojensa menneen jonkun miehen auttamiseen ja viinoihin.

Minä olin se osapuoli, joka jätti. En jaksanut enää katsella vierestä sitä ryyppäämistä ja joka tapauksessa minä olin se joka huolehti lapsista, kun vaimoke kulki minihameessa, joka ikinen keskiviikko ja viikonloput. Joka ikinen viikonloppu. Arki-iltoina tissutteli kotona. Monta kertaa tyhjensi minunkin tilini ja rahat eivät todellakaan menneet perheemme yhteiseen hyvään. Ja kyllä minä tiesin kokoajan mitä peliä siellä baareissa oli meneillään, en ole tyhmä. Vaimo pyöritti vieraita miehiä kun olimme vielä yhdessä ja juttuja kuuli kaupungilla, kyllä minua hävetti...

Lapset menettivät osittain äitinsä, mutta se on pienempi paha kuin se, että katsoo päivästä toiseen ryyppäävää tai krapulaista äitiään jota ei kiinnosta lasten elämä pätkän vertaa. Ja kyllä, yritin auttaa häntä, yritin, yritin, ja vielä kerran yritin. Ja yritin rakastaa hamaan loppuun saakka. raja tulee kaikilla vastaan jossain vaiheessa.

• onnen ydin perhe
        isä vm75 kirjoitti:

Minäkin suojasin lapseni heidän äitinsä vierailta miekkosilta. Lasteni äiti on alkoholisoitunut, ja tapaa lapsia pari kertaa kuussa (jos ehtii) joko minun vanhempieni luona tai entisillä appivanhemmillani. Lasteni äiti on ollut katkaisussa ja kaikenmaailman hoidoissa monenmonta kertaa, mutta eipä ole kuningas alkoholi vieläkään kuvioista poistunut, päinvastoin.

Lapsia en päästä äitinsä luokse lainkaan koska tiedän, että siellä pyörii epämääräisiä miekkosia jatkuvasti, en luota siihen että lapsista pidettäisiin siellä huolta. Eikä lasten ole muutenkaan hyvä olla sellaisessa paikassa, missä erittäin suurella todennäköisyydellä juodaan ja huhupuheiden mukaan yksi exäni hoidoista on huumemiehiäkin. En ole ihan satavarma, että kuinka monelle se exä jalkoväliään nykyään jakelee eikä kiinnostakkaan, pääasia ettei sekoita lapsiamme touhuihinsa.

Taitaa exänikin ymmärtää, etteivät nuo miehet ole hyvää seuraa varsinkaan lapsille ja ihan mukisematta tapaa lapsia muualla kuin kämpillään. Olen siitä kiitollinen että on suojannut lapsensa noilta katkerilta juopoilta, ja on tapaamisissa selvinpäin (tosin krapulassa on ollut), ja pitää ne lukuisat ryyppy- ja sekstailukaverinsa erossa meistä. Joka kerta kun tapaamme vanhemmillani tai appivanhemmillani lapsia hakiessani tai viedessäni, kiskoo minut hihasta eteiseen tai pihalle ja kerjää vähän rahaa. Kertoo rahojensa menneen jonkun miehen auttamiseen ja viinoihin.

Minä olin se osapuoli, joka jätti. En jaksanut enää katsella vierestä sitä ryyppäämistä ja joka tapauksessa minä olin se joka huolehti lapsista, kun vaimoke kulki minihameessa, joka ikinen keskiviikko ja viikonloput. Joka ikinen viikonloppu. Arki-iltoina tissutteli kotona. Monta kertaa tyhjensi minunkin tilini ja rahat eivät todellakaan menneet perheemme yhteiseen hyvään. Ja kyllä minä tiesin kokoajan mitä peliä siellä baareissa oli meneillään, en ole tyhmä. Vaimo pyöritti vieraita miehiä kun olimme vielä yhdessä ja juttuja kuuli kaupungilla, kyllä minua hävetti...

Lapset menettivät osittain äitinsä, mutta se on pienempi paha kuin se, että katsoo päivästä toiseen ryyppäävää tai krapulaista äitiään jota ei kiinnosta lasten elämä pätkän vertaa. Ja kyllä, yritin auttaa häntä, yritin, yritin, ja vielä kerran yritin. Ja yritin rakastaa hamaan loppuun saakka. raja tulee kaikilla vastaan jossain vaiheessa.

No niin tässä se nähdään, että on muitakin viisaita vanhempia jotka ajattelevat samoin. Tässä on toisinpäin, isä suojasi lapset äitinsä miekkosilta. Ei sillä väliä kumpi on puikoissa ja suojaa lapsiaan.
        pääasia että niin tehdään kun huomaa ongelmia.

Hieno juttu. Minä suojasin miehen naikkosilta ja tämä taas vaimonsa miekkosilta. näin se menee.. upee juttu!!!

• isä vm75
        onnen ydin perhe kirjoitti:

No niin tässä se nähdään, että on muitakin viisaita vanhempia jotka ajattelevat samoin. Tässä on toisinpäin, isä suojasi lapset äitinsä miekkosilta. Ei sillä väliä kumpi on puikoissa ja suojaa lapsiaan.
        pääasia että niin tehdään kun huomaa ongelmia.

Hieno juttu. Minä suojasin miehen naikkosilta ja tämä taas vaimonsa miekkosilta. näin se menee.. upee juttu!!!

Älä unohda, että suojasin lapseni myös heidän omalta äidiltään. Sen lisäksi, etten uskalla päästää lapsiani heidän äitinsä hoitojen seuraan, en uskalla jättää heitä keskenään myöskään heidän äitinsä kanssa.

• onnen ydin perhe
        isä vm75 kirjoitti:

Älä unohda, että suojasin lapseni myös heidän omalta äidiltään. Sen lisäksi, etten uskalla päästää lapsiani heidän äitinsä hoitojen seuraan, en uskalla jättää heitä keskenään myöskään heidän äitinsä kanssa.

Onneksi minun ei tarvinnut suojaa omalta isältään lapsiani, isä oli ihan ok sen puolesta että ymmärsi itsekin ettei tuo naisiaan meille eikä lastemme lähelle, ymmräsi pitää ne poissa. Lapset ei koskaan ole nähneet isän naikkosia, eikä varmasti tule haluamaankaan nähdä. Sen verran perheenrikkojien toiminta teki syvän haavan lastemme sydämeen, joten mies tajusi itsekin että hänen suhteensa ei ole hyvää seuraa meille eikä varsinkaan lapsillemme. Hyvin piti poissa meiltä.

• Ulla uu utelis-uteli

Kasseista puheenollen, mitä lapsi kuskaa kasseissaan kun hän muuttaa majasta toiseen? Kuka pesee pyykit vai peseekö kukaan? Jääkö tavarat aina sinne toiseen kotiin, siis isän ostamat isälle ja äidin osdtamat äidille? JOS ne kulkee, kuka huolehtii että ne ovat sopivia aikaan ja vuodenaikaan ja ikään nähden. Otetaanko kaik hilavitkuttimet, puhelimet, tabletit ym muu viihde pois, takavarikkoon toisessa majassa ettei saa pitää yhteyttä? Onko se uusi siippa kun määrää tavaroitten tahdin. Saako toises paikas syödä makeaa jos toisessa ei saa, kielletäänkoö toisessa jos toisessa saa, kuka kieltää, entäs kotihommat?
      (mietin vaan kun ...no, tapaamiset nyt ei vaan onnistunu, syystä eli toisesta...olut ja olut ja pubi ja toinenkin)

• Olette arvottaneet

Voin tässä omalta kohdaltani sanoa, että kyllä se likapyykki tulee kassissa lapsen kanssa takaisin, lapsen äiti ei ehkä tätä ääneen sanoisi, pesee vain pyykit, mutta minä olen se apuhenkilö äidille ja olen saanut lapset suoraan luokseni sieltä isän luota ja siellä on todella likapyykit kassissa. Olen ne pessyt ilman lapsille minkäänlaista viestittelyä, mutta ei ole jäänyt myöskään epäselväksi, millaisesta isästä on kyse.

Lasta en likaisena täältä enkä likapyykkejä mukaan laita, pesen ja puhdistan heidät. Myös kouluun lähtevät puhtaat päällä ja kirjat laukussa, läksyt olemme katselleet yhdessä. eivät aikoinaan likaisissa kulkeneet omatkaan lapseni, eikä kulje nämäkään, silloin kun voin asiat hoitaa.
        Onhan se uuspuolisokin olemassa, mutta ei hän välitä tippaakaan lapsista, on kaiken lisäksi lääkäri, jotta siitä selvinnee mitä tämän päivän lääkärit ovat.
        Toki lapset eivät useinkaan ole tuolla uusperheen kotona, vaan toisten isovanhempien läpivuoden asuttavalla kesäasunnolla vanhempansa kanssa.
        Lapsille varmasti parempi näin, vaikka ne pyykit jäävärkin pesemättä.

Jokainen tapaus on varmasti erilainen, ainoa yhteinen asia on, että lapset ovat eroperheen lapsia ja heitä jokaista vanhempien ero satuttaa lopun ikää tavalla tai toisella.

Kaikenlaista puolustuspuhetta voitte itsellenne täällä kirjoittaa, meillä ja meillä ja meillä, mutta totuutta ei muuta mikään, lapsenne sen tietävät kiertäessään vaatekassiensa kanssa toisen luota toisen luo.
        Eivät he tuota unohda koskaan ja syytä miksi pitää näin tehdä.

Ei ole ihme, jos eivät kovin ilahtuneita ole niistä uusita suhteistanne, itsehän olette arvottaneet lapsenne vähempiarvoisiksi kuin uusi kumppani.
        Onneksi lapset pääsevät teistä eroon, kun saavat ammatin, tuskin niin kovin kaipaavat teitä sen jälkeen.

• .........

Tämmä onnen ydin(jäte)perhe kertoo ainoastaan omasta ajatuksesta ja siitä miten hän koki oman eronsa sivupersonien kautta !!!! Kyllä kaikki uus perheet ja ydin perheet toimii samalla tavalla 99,9%:ti.
        1. Isän/äidin puolisot kumppanit ei ole ulkopuolisia 2. Samassa taloudessa asuvat aikuise ovat velvollisia/oikeutettuja toimimaan vanhempien tavoilla.

Ja huom. Ajottaja on katkera vanha pieru

• ei ole oikeutta
        ......... kirjoitti:

Tämmä onnen ydin(jäte)perhe kertoo ainoastaan omasta ajatuksesta ja siitä miten hän koki oman eronsa sivupersonien kautta !!!! Kyllä kaikki uus perheet ja ydin perheet toimii samalla tavalla 99,9%:ti.
        1. Isän/äidin puolisot kumppanit ei ole ulkopuolisia 2. Samassa taloudessa asuvat aikuise ovat velvollisia/oikeutettuja toimimaan vanhempien tavoilla.

Ja huom. Ajottaja on katkera vanha pieru

No niinhän täällä on tapana tehdä,. Jos kertoo mitä ympärillä nöä
        äkee, sekin on väärin ja huudetaan että äläppäs yleistä! Että mitenkähän sen asian sitten kertoisi jos ei saa yleistää eikä taas kertoa omia kokemuksia??????????? Kerroppa se?

1. Kyllä ne uudet suhteet on ulkopuolisia sille exälle japsille. Mutta ethän sitä sitä myönnä kun sulla ei ole ollut omaa elämää ja piti rikkoa toisten perhe jotta voi kehua mitä tuli tehtyä ja sai sen mitä kadehtii muilta.

Ja höpsis tuota sun ajatusta 2. Ei kukaan vieras ja ulkopuolinen voi asettua lapsen omien vanhempien saappaisiin ja toimia heidän tavoin, lapsi ei ole hänen eikä lapsella ole mitään velvollisuutta tätä vierasa ihmistä kohtaan, eikä toisinpäin, ei ole oikeuksia haukkua toisten lapsia. Heillä ei ole oiekutta mutta he ottavat oikeuden haukkua toisten lapsia ihan itse.

Sinä olet suhnu.

• juynz3v
        Olette arvottaneet kirjoitti:

Voin tässä omalta kohdaltani sanoa, että kyllä se likapyykki tulee kassissa lapsen kanssa takaisin, lapsen äiti ei ehkä tätä ääneen sanoisi, pesee vain pyykit, mutta minä olen se apuhenkilö äidille ja olen saanut lapset suoraan luokseni sieltä isän luota ja siellä on todella likapyykit kassissa. Olen ne pessyt ilman lapsille minkäänlaista viestittelyä, mutta ei ole jäänyt myöskään epäselväksi, millaisesta isästä on kyse.

Lasta en likaisena täältä enkä likapyykkejä mukaan laita, pesen ja puhdistan heidät. Myös kouluun lähtevät puhtaat päällä ja kirjat laukussa, läksyt olemme katselleet yhdessä. eivät aikoinaan likaisissa kulkeneet omatkaan lapseni, eikä kulje nämäkään, silloin kun voin asiat hoitaa.
        Onhan se uuspuolisokin olemassa, mutta ei hän välitä tippaakaan lapsista, on kaiken lisäksi lääkäri, jotta siitä selvinnee mitä tämän päivän lääkärit ovat.
        Toki lapset eivät useinkaan ole tuolla uusperheen kotona, vaan toisten isovanhempien läpivuoden asuttavalla kesäasunnolla vanhempansa kanssa.
        Lapsille varmasti parempi näin, vaikka ne pyykit jäävärkin pesemättä.

Jokainen tapaus on varmasti erilainen, ainoa yhteinen asia on, että lapset ovat eroperheen lapsia ja heitä jokaista vanhempien ero satuttaa lopun ikää tavalla tai toisella.

Kaikenlaista puolustuspuhetta voitte itsellenne täällä kirjoittaa, meillä ja meillä ja meillä, mutta totuutta ei muuta mikään, lapsenne sen tietävät kiertäessään vaatekassiensa kanssa toisen luota toisen luo.
        Eivät he tuota unohda koskaan ja syytä miksi pitää näin tehdä.

Ei ole ihme, jos eivät kovin ilahtuneita ole niistä uusita suhteistanne, itsehän olette arvottaneet lapsenne vähempiarvoisiksi kuin uusi kumppani.
        Onneksi lapset pääsevät teistä eroon, kun saavat ammatin, tuskin niin kovin kaipaavat teitä sen jälkeen.

MIkä velvollisuus sillä lääkärillä on pestä pyykkiä, sehän on paljon töissä, sen lapsen isänhän se pyykki pitää hoitaa.
        Ja nuo läksyt, ne on lapsen läksyjä ei aikuisten ja niistä lapsen kuuluu itse selviytyä.

• ........
        ei ole oikeutta kirjoitti:

No niinhän täällä on tapana tehdä,. Jos kertoo mitä ympärillä nöä
        äkee, sekin on väärin ja huudetaan että äläppäs yleistä! Että mitenkähän sen asian sitten kertoisi jos ei saa yleistää eikä taas kertoa omia kokemuksia??????????? Kerroppa se?

1. Kyllä ne uudet suhteet on ulkopuolisia sille exälle japsille. Mutta ethän sitä sitä myönnä kun sulla ei ole ollut omaa elämää ja piti rikkoa toisten perhe jotta voi kehua mitä tuli tehtyä ja sai sen mitä kadehtii muilta.

Ja höpsis tuota sun ajatusta 2. Ei kukaan vieras ja ulkopuolinen voi asettua lapsen omien vanhempien saappaisiin ja toimia heidän tavoin, lapsi ei ole hänen eikä lapsella ole mitään velvollisuutta tätä vierasa ihmistä kohtaan, eikä toisinpäin, ei ole oikeuksia haukkua toisten lapsia. Heillä ei ole oiekutta mutta he ottavat oikeuden haukkua toisten lapsia ihan itse.

Sinä olet suhnu.

Kyllä aikuiset omassa taloudessa voivat ja saavat käyttäytyä vanhempien tavoi vaikka kuinka jänkäät vastaan!!! Enkä minä eikä uusi vaimoni ole ulkopuolisia omassa kodissa eikä minun vaimon tarvitse lähteä mihinkään minun lasten tullessa paikalle enkä minä lähde mihinkään hänen lasten ollessa paikalla. Minä ja vaimoni sanotaan miten meillä ollaan eikä ex:t määräile
        Eikä ex:iä ainakaan kuunnella meillä !hmmm. Ex on ulkopuolinen eikä miehen tarvitse/kuulu puolustaa entistä vaimoa mitenkään

• uusikko ei määräile!
        ........ kirjoitti:

Kyllä aikuiset omassa taloudessa voivat ja saavat käyttäytyä vanhempien tavoi vaikka kuinka jänkäät vastaan!!! Enkä minä eikä uusi vaimoni ole ulkopuolisia omassa kodissa eikä minun vaimon tarvitse lähteä mihinkään minun lasten tullessa paikalle enkä minä lähde mihinkään hänen lasten ollessa paikalla. Minä ja vaimoni sanotaan miten meillä ollaan eikä ex:t määräile
        Eikä ex:iä ainakaan kuunnella meillä !hmmm. Ex on ulkopuolinen eikä miehen tarvitse/kuulu puolustaa entistä vaimoa mitenkään

Ehkäpä, mutta ei kiusata toisen lapsia ja tehdä mitä itse tahtoo! Jos lapsi menee isää katsoon, niin kyllä se on UUSIKON SUOTAVA LAPSELLE JA ISÄLLE OMA AIKA!! Ei sinne mennä sillon häiriköimään ja sotkemaan ja urkkimaan heidän keskustelujaan, eihän se äitikään sinne mene joka sentään on lapsen oma äiti!

On sääli että lapset lakkaavat olemassa isääle omia rakkaita lapsia, joita voi heitellä miten haluaa ja kohdella miten haluaa! Sen kerran kun tulevat kun ei joka päivä "ole siinä häiritsemässä" niin luulisi isän kunnioittavan ja antavan omalle lapselleen omaa aikaa keskenään!

Onko se kerran viikossa liikaa vaadittu? Näyttää monelle olevan, isät ajattelee että " tuossahan se menee toisten seassa" ! Juu kyllä menee mutta kun se ei ole siinä joka päivä oma lapsi, oma lapsi menee muiden seassa ja onneksi taas voi palauttaa!

Ja mitä tulee tuohon uusikon ylivaltaan, se ei ulotu miehen entiseen lapseen, oikeus on vain isällä ja äidillä, ja uusikko saa haukkua omat lapsensa miten lystää, mutta miehen lapselle semmoinen eukko ei ole yhtään mitään. Eihän se miehen ex vaimo tule sen eukon lapsiakaan haukkumaan ja hankaloittamaan heidän elämää, osaavat exät olla hienotunteisia, mutta uusikot taas haulavat aina kiusata jahankaloittaa miehen lasten elämää, jottei he enää haluisi tulla isää katsomaan.

On luojan lykky, ettei miellä ole moista kurjaa elämää koskaan tarvinnut lapsillemme näyttää ja antaa... huh hih, ovat monesta kurjuudesta ja kiusata päässeet, helppoa on ollut meidän lasten elmänä, onneksi! Onneksi!! Ei ihme, että sanovatkin aina että olen maailman paras äiti, sen kyllä saatan itsekin uskoa.

• ........
        uusikko ei määräile! kirjoitti:

Ehkäpä, mutta ei kiusata toisen lapsia ja tehdä mitä itse tahtoo! Jos lapsi menee isää katsoon, niin kyllä se on UUSIKON SUOTAVA LAPSELLE JA ISÄLLE OMA AIKA!! Ei sinne mennä sillon häiriköimään ja sotkemaan ja urkkimaan heidän keskustelujaan, eihän se äitikään sinne mene joka sentään on lapsen oma äiti!

On sääli että lapset lakkaavat olemassa isääle omia rakkaita lapsia, joita voi heitellä miten haluaa ja kohdella miten haluaa! Sen kerran kun tulevat kun ei joka päivä "ole siinä häiritsemässä" niin luulisi isän kunnioittavan ja antavan omalle lapselleen omaa aikaa keskenään!

Onko se kerran viikossa liikaa vaadittu? Näyttää monelle olevan, isät ajattelee että " tuossahan se menee toisten seassa" ! Juu kyllä menee mutta kun se ei ole siinä joka päivä oma lapsi, oma lapsi menee muiden seassa ja onneksi taas voi palauttaa!

Ja mitä tulee tuohon uusikon ylivaltaan, se ei ulotu miehen entiseen lapseen, oikeus on vain isällä ja äidillä, ja uusikko saa haukkua omat lapsensa miten lystää, mutta miehen lapselle semmoinen eukko ei ole yhtään mitään. Eihän se miehen ex vaimo tule sen eukon lapsiakaan haukkumaan ja hankaloittamaan heidän elämää, osaavat exät olla hienotunteisia, mutta uusikot taas haulavat aina kiusata jahankaloittaa miehen lasten elämää, jottei he enää haluisi tulla isää katsomaan.

On luojan lykky, ettei miellä ole moista kurjaa elämää koskaan tarvinnut lapsillemme näyttää ja antaa... huh hih, ovat monesta kurjuudesta ja kiusata päässeet, helppoa on ollut meidän lasten elmänä, onneksi! Onneksi!! Ei ihme, että sanovatkin aina että olen maailman paras äiti, sen kyllä saatan itsekin uskoa.

Länkytä mitä länkytät niin isän uusi määrää omassa kodissa ihan samalla oikeudella kuin isä etkä sinä voi siihen puuttua koska olet ulkopuolinen. Olet ex miehellesi ulkopuolinen hänellä on uusi rakas vaimo joka hoitaa sinun lapsia ex miehesi kanssa voimatta puuttua siihen sinä ulkopuolinen ! Meillä ei ex:t kyläile/majaile/sanele mitään

• järkyttävää elämää t
        ........ kirjoitti:

Länkytä mitä länkytät niin isän uusi määrää omassa kodissa ihan samalla oikeudella kuin isä etkä sinä voi siihen puuttua koska olet ulkopuolinen. Olet ex miehellesi ulkopuolinen hänellä on uusi rakas vaimo joka hoitaa sinun lapsia ex miehesi kanssa voimatta puuttua siihen sinä ulkopuolinen ! Meillä ei ex:t kyläile/majaile/sanele mitään

Säälin sinua jos et pyty ite hoitamaanomia lapsiasi, vaan pitää vieraalle ihmiselle antaa omat lapset haukuttavaksi , mitlähän mahtaa lapsista oikeesti tuntua että haluat päästä omista lapsista eroon? Kysyppä joskus huviksesi.

Istutko ennemmin kaljalla ja pidät vapaata kun tiedät että vieras ihminen hoitaa ja haukkuu sunlapset?

Mun lapet ovat tosi onnekkaita, ei koskaan ole moista elämää tarvinnut kärsiä. Huh huh.. Oletko ajatellut luopua kokonaan lapsistasi, voisit istua enempi kaljalla?

• ........
        järkyttävää elämää t kirjoitti:

Säälin sinua jos et pyty ite hoitamaanomia lapsiasi, vaan pitää vieraalle ihmiselle antaa omat lapset haukuttavaksi , mitlähän mahtaa lapsista oikeesti tuntua että haluat päästä omista lapsista eroon? Kysyppä joskus huviksesi.

Istutko ennemmin kaljalla ja pidät vapaata kun tiedät että vieras ihminen hoitaa ja haukkuu sunlapset?

Mun lapet ovat tosi onnekkaita, ei koskaan ole moista elämää tarvinnut kärsiä. Huh huh.. Oletko ajatellut luopua kokonaan lapsistasi, voisit istua enempi kaljalla?

Ymmärrä että elän naisen kanssa avioliitossa joka ei ole lasteni äiti jolla on oikeus olla kotonaan ja minä asun samassa kodissa ja tapaan lapsia omassa kodissa jossa kyseinen nainen asuu !
        OLET VAJAA HENKSESTI ÄÄLIÖ ETKÄ MITENKÄÄN KELVOLLINEN ÄITI VAAN NARSISTI

• ........

Ymmärrä että elän naisen kanssa avioliitossa joka ei ole lasteni äiti jolla on oikeus olla kotonaan ja minä asun samassa kodissa ja tapaan lapsia omassa kodissa jossa kyseinen nainen asuu !
        OLET VAJAA HENKSESTI ÄÄLIÖ ETKÄ MITENKÄÄN KELVOLLINEN ÄITI VAAN NARSISTI

• ........

Niin kaljalla en ole käynyt 9vuoteen enkä käytä päihteitä eikä vaimoni hauku/kiusaa lapsia... ...taidat vain ja ainoastaan puhua omasta elämästäsi... ..ja kirjoituksista päätellen olet manipuloinut lapsesi yhtä kieroutuneeksi kuin itse ole

• porsaanreikiä likaa

Kyllä se näin on. Lapsella on oikeus omaan vanhempaan olla hänen kanssaan keskenään,ilman ulkopuolista häirintää.

Lapsella on oikeuksia, mutta ei mitään velvollisuuksia. Eli ei mitään velvollisuutta tavata edes isää ellei tahdo, ei muuttaa isän luokse joka viikko ellei tahdo, eikä tapailla isän uusia ihmisiä, ellei tahdo. Ne on vain tehty oikeuksiksi, ei velvotteiksi.

On surullista nähdä, miten lasten elämästä tehdään niin hankalaa aikuisen oman onnellisuuden tähden.

Tuo jatkuva muuttaminen on kaikista tärkeintä, mitä oma vanhempi voi lapselleen asettaa. Se on jotain, mitä ei voi sulattaa eikä ymmärtää että se sallitaan, lapsen edun nimissä...!

• lapsen tahto

Miten mielestäsi asiat pitäisi sitten järjestää eron jälkeen? Millainen tapaamissysteemi? Vanhemmathan kuitenkin eroavat vain toisistaan, eivät lapsistaan. Ja lapset eivät eroa vanhemmistaan, vaan heillä on oikeus molempiin vanhempiinsa myös heidän eronsa jälkeen.

Mieheni lapset asuvat meillä vuoroviikoin. Lasten äiti asuu kilometrin päässä meistä. Lapsilla on omat huoneet, tavarat ja vaatteet molemmissa kodeissa, mitään tavaraa ei tarvitse pakata eikä matkustaa minnekään.

Lasten äidillä on uusi mies, jonka kanssa yhteinen lapsi. Minulla ja miehelläni on yhteisiä lapsia. Pikkusisaret ovat isommille silmäteriä, rakkaita ja tärkeitä. Lapset itse ovat jo sen ikäisiä, että ovat itse saaneet vaikuttaa järjestelyihin. Ja molemmat ovat valinneet, että jatketaan vuoroviikkosysteemiä, että se on paras, koska saa viettää aikaa yhtä paljon isän, ja isän luona olevien perheenjäsenten, ja äidin, ja äidin luona olevien perheenjäsenten kanssa. Näin lapset itse sanoivat. He olisivat voineet valita esim. isän tai äidin kodin, josta sitten kävisivät silloin tällöin toisen luona kylässä. Mutta eivät halunneet.

Kukaan ei ole lapsille uusi ihminen enää. Alussa toki oli, ainahan uuteen ihmiseen täytyy ensin tutustua. Olen läheinen lasten kanssa, ja tulemme hienosti toimeen myös lasten äidin kanssa. Hän on ihan asiallinen ja fiksu ihminen. Meillä ei ole kenelläkään mitään toisiamme vastaan, mitään ei ole kenelläkään jäänyt hampaankoloon. Mieheni ja exänsä eroon ei liittynyt kolmansia osapuolia.

Jos nyt yhtäkkiä kieltäisimme lapsia tulemasta meille joka toiseksi viikoksi, särkisimme heidän sydämensä. Joka sunnuntai meille tullessaan kapsahtavat kaulaan, halaavat, pikkusisarukset kiljuvat innoissaan. Miehen lapsilla on aina mahdollisuus ja toivottavaakin olisi soittaa äidilleenkin, äidistä ja äidin perheestä saa aina puhua, kaikesta saa meillä puhua, samoin äidin luona. Lapsille on ollut suuri helpotus huomata, ettei tarvitse varoa sanojaan ja että kaikista saa tykätä, mistään heitä ei tuomita, vaan rakkaistaan saa puhua molemmissa kodeissa.

Mitä mielestäsi sitten teemme väärin? Jokainen lapsi perheessämme on tärkeä ja rakas. Ketään ei ole arvotettu alemmas eikä ylemmäs, vaan jokainen on rakastettu omana persoonanaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      9
      12417
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      5
      11183
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5105
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      29
      3712
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3554
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      49
      3122
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2859
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2408
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      47
      2164
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1965
    Aihe