Miten kostaa narsistille?

kukistaja

Miten tuolle sairaalle ihmiselle voisi kostaa niin että hän sais tuntea edes pienen tunteen siitä mitä hän on kaikille hänen uhreilleen tehnyt?

Ei kuulu todellakaan tapoihini olla kostonhimoinen,yleensä annan vain asioiden olla sillä mulle aivan sama mitä toinen enää tekee kunhan on mennyt helvett*in mun elämästä,mutta tämä on aivan toinen tilanne.

Tuo ihminen on saanut mut voimaan henkisesti niin pahasti että kosto on ehkä ainoa asia mikä saa mulle edes pienen tasa-arvoisuuden tunteen.Hänen tulee kokea jotain yhtä pahaa mitä hän on mut pistänyt läpi käymään,jotta voin jatkaa elämääni tietäen etten antanut asian vain olla,kun joku todella satutti mua ja rikkoi mut ihmisenä.

Ei tämmöistä asiaa voi vaan antaa olla ja jatkaa elämäänsä niinkuin mitään ei olis tapahtunut,sillä paljon on tapahtunut.

Miten siis narsistin saa lyötyä? Mitkä on narsistin heikot kohdat? Miten viilaan häntä silmään?

183

14550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Narsistin uhriksi

      Narsistin uhriksi joutuminen koettelee uhria sanoinkuvaamattoman paljon. Itse koin kauhun tunteita muutama vuosi sitten. Kauhu, epäusko, viha yms. sekoittuivat mielessäni miestä kohtaan, jota vain vähän aikaa aiemmin olin rakastanut. Rakkaus ei väistynyt silmänräpäyksessä, joten rakkauskin sekoittui vielä samaan soppaan.

      Itsehillintä ei vain kestänyt moista vuoristorataa, vaan raivosin narsistille mm. puhelimessa niin kovaa kuin ikinä pystyin. Sanoja en säästellyt. Päin vastoin punoin juonta mielessäni aina kun ehdin ja sitten latasin hänelle päin korvaa.

      Jos hän ei vastannut, hioin erityisen terävän ja ilkeän tekstiviestin.

      Narsisti haukkoi henkeä ja hämmästeli... Joutui pois tolaltaankin aivan poloinen...

      Olen vuosien mittaan päässyt itse jaloilleni siitä aallonpohjasta missä silloin uin, ihan kaikki ei ollut narsistin syytä. Olin elämäni suhteen epätietoinen ja muista syistä onneton kun tapasin narsistin. Narsistithan iskevät juuri silloin, kun näkevät ihmisen riittävän heikkona, ettei tarvitse kuin vähän ravistaa, niin on sopiva uhriksi.

      Kenenkään heikkous ei tietenkään oikeuta narsistia, vaan hänen toimintansa on osoitus suuresta halpamaisuudesta. Narsisti on niin kaukana siitä, mitä ihmisen kuuluisi olla, että kehoitankin miettimään, kannattaako ajaa itseään enempää vaikeuksiin mokoman takia.

      Nyt vuosien jälkeen olen tavoitteeni mukaisesti kyennyt näkemään narsistin oikeassa valossa. Samanlaisena, kun näin hänet nuorempana, ennen suhdettamme. Heikkona, alkoholisoituneena ja huterana ihmisenä, jonka kanssa ei olisi kannattanut olla. Narsistina hän vain yllättäin pystyi esittämään itsensä uudessa hyvässä valossa. Ikään kuin hän olisi kehittynyt ihmisenä ja aikuistunut, jota hän ei todellakaan ollut.

      Kuka aikuinen täysijärkinen ihminen kostaisi lapselle? Kuka kostaisi narsistille?

      Tämä ei ollut puhe narsistin puolustukseksi, vaan puhe uhrin turvaksi lisävaikeuksia vastaan. Elämässä riittää yleensä haastetta ilman narsistiakin. Toivotan hyvää matkaa oman eheytymisen ja kasvun parissa. Narsistin uhri voi toipua, vaikka alku onkin vaikeaa. Narsistin kanssa joutuu niin alhaiseen tilaan, että siitä ei voi olla kuin yksi suunta ja se on ylöspäin. : ).

      • green_living

        Kiitos. Minun narsistini lähti ja minun kyllä pitäis olla iloinen ja onnellinen! Mutta se ei ole ihan helppoa. On kaikenkaidia tunteita jotka osuvasti kuvailit. ihmismieli on niinkovin moninutkainen. Olen muuttamassa USAsta takaisin Suomeen jossa minulla on mukava tukeva perhe, semmoinen ihan tuhlaaja-tytön paluu. Olen heille kovasti kiitollinen.


      • katse eteenpäin
        green_living kirjoitti:

        Kiitos. Minun narsistini lähti ja minun kyllä pitäis olla iloinen ja onnellinen! Mutta se ei ole ihan helppoa. On kaikenkaidia tunteita jotka osuvasti kuvailit. ihmismieli on niinkovin moninutkainen. Olen muuttamassa USAsta takaisin Suomeen jossa minulla on mukava tukeva perhe, semmoinen ihan tuhlaaja-tytön paluu. Olen heille kovasti kiitollinen.

        Minunkin narskuni lähti,mutta silti haluan hänet takaisin.Tätä en ymmärrä itsekään.Olen miettinyt et syy ei ole pelkästään lapsissa,vaan itseni vuoksi haluan hänet.Haluaisin jotenkin selvittää etteikö voisi hakea apua ja siitä sitten jatkaa.Mutta ei ole onnannut.Kaikenlaisia tunteita on minullakin,mustasukkaisuutta,vihaa,pelkoa,mitättömyyttä vaikka ja mitä.Hänellä on jo uusi uhri,joten katson sitten miten heidän käy.


      • green_living
        katse eteenpäin kirjoitti:

        Minunkin narskuni lähti,mutta silti haluan hänet takaisin.Tätä en ymmärrä itsekään.Olen miettinyt et syy ei ole pelkästään lapsissa,vaan itseni vuoksi haluan hänet.Haluaisin jotenkin selvittää etteikö voisi hakea apua ja siitä sitten jatkaa.Mutta ei ole onnannut.Kaikenlaisia tunteita on minullakin,mustasukkaisuutta,vihaa,pelkoa,mitättömyyttä vaikka ja mitä.Hänellä on jo uusi uhri,joten katson sitten miten heidän käy.

        Minulla on samoja tunteita. Enkä ymmärrä ollenkaan miksi häntä takaisin tahtoisin mutta siltä se vaan tuntuu. Kirjoittaja joka kuvasi narsistia "lapseksi" on aika osuva. Mieheni on lapsenomainen ja tunteellisesti kehittymätön. Ei ota vastuuta omista päätöksistään. Ei pysty asioistaan huolehtimaan. Ja yhteisistä asioista ei ottanut mitään vastuuta. Meidän kuolevaistenhan on palvottava sitä maata jota he takaavat. Ihan lopussa jo minua vihasikin, tai ainakin niin käyttäytyi. Mikä minua ihmetyttää on kuinka siitä huolimatta häntä kaipaan. Hän oli niin kylmä ,kaukainen ja torjuva. Ajan mittaan siitä tuli "normaalitila". Ystäväthän kaikki ovat puolestani iloisina kun huono kohtelu minua kohtaan on nyt päättynyt. Niin on myös perheeni Suomessa. Olen palaamassa kotikaupunkiini. Ihana elämä odottaa!


      • katse eteenpäin
        green_living kirjoitti:

        Minulla on samoja tunteita. Enkä ymmärrä ollenkaan miksi häntä takaisin tahtoisin mutta siltä se vaan tuntuu. Kirjoittaja joka kuvasi narsistia "lapseksi" on aika osuva. Mieheni on lapsenomainen ja tunteellisesti kehittymätön. Ei ota vastuuta omista päätöksistään. Ei pysty asioistaan huolehtimaan. Ja yhteisistä asioista ei ottanut mitään vastuuta. Meidän kuolevaistenhan on palvottava sitä maata jota he takaavat. Ihan lopussa jo minua vihasikin, tai ainakin niin käyttäytyi. Mikä minua ihmetyttää on kuinka siitä huolimatta häntä kaipaan. Hän oli niin kylmä ,kaukainen ja torjuva. Ajan mittaan siitä tuli "normaalitila". Ystäväthän kaikki ovat puolestani iloisina kun huono kohtelu minua kohtaan on nyt päättynyt. Niin on myös perheeni Suomessa. Olen palaamassa kotikaupunkiini. Ihana elämä odottaa!

        Hyvin kirjoitit "green_living".Todella samanlaista oli meidänkin elämä.Ei ota vastuuta omista päätöksistään ei yhteisistä asioista,ei pysty asioista huolehtimaan.Minusta tuntui myös että minua lopussa vihattiin ja tätä itse ihmettelin että mikä on muuttunut.Kylmä ja kaukainen sekä torjuva oli myös minun mieheni.Tätä "normaalitilaa" itsekin kaipaan..Todella paljon.


      • katse eteenpäin
        green_living kirjoitti:

        Minulla on samoja tunteita. Enkä ymmärrä ollenkaan miksi häntä takaisin tahtoisin mutta siltä se vaan tuntuu. Kirjoittaja joka kuvasi narsistia "lapseksi" on aika osuva. Mieheni on lapsenomainen ja tunteellisesti kehittymätön. Ei ota vastuuta omista päätöksistään. Ei pysty asioistaan huolehtimaan. Ja yhteisistä asioista ei ottanut mitään vastuuta. Meidän kuolevaistenhan on palvottava sitä maata jota he takaavat. Ihan lopussa jo minua vihasikin, tai ainakin niin käyttäytyi. Mikä minua ihmetyttää on kuinka siitä huolimatta häntä kaipaan. Hän oli niin kylmä ,kaukainen ja torjuva. Ajan mittaan siitä tuli "normaalitila". Ystäväthän kaikki ovat puolestani iloisina kun huono kohtelu minua kohtaan on nyt päättynyt. Niin on myös perheeni Suomessa. Olen palaamassa kotikaupunkiini. Ihana elämä odottaa!

        Hei "Green_living" voitaisko vaihtaa ajatuksia?Varsinkin kun ahdistaa,tai on iloista kerrotaavaa.Laita meiliä [email protected]ä olis kiva kun olisi joku joka ymmärtää miltä oikeasti tuntuu,ei tuomitse eikä muutakaan.:)


      • Anonyymi
        katse eteenpäin kirjoitti:

        Minunkin narskuni lähti,mutta silti haluan hänet takaisin.Tätä en ymmärrä itsekään.Olen miettinyt et syy ei ole pelkästään lapsissa,vaan itseni vuoksi haluan hänet.Haluaisin jotenkin selvittää etteikö voisi hakea apua ja siitä sitten jatkaa.Mutta ei ole onnannut.Kaikenlaisia tunteita on minullakin,mustasukkaisuutta,vihaa,pelkoa,mitättömyyttä vaikka ja mitä.Hänellä on jo uusi uhri,joten katson sitten miten heidän käy.

        Minäkin olen huomannut kun yksi narsisti vaihtaa usein mies ystävää Ensin heillä on hyvin niin kauan kun mies jaksaa palvoa sitten alkaa riidat ja valheet , epäilyt ja syyttelyt . Ja lopu tulos joka kerta on sama siis mies joutuu hakemaan psykologin apua päästäkseen itårti kokonaan hänestä . Joten joka tapaus kopio edellisestä .
        Ja jos näille miehille sanoisi alussa etteivät alkaisi suhteeseen niin he eivät uskoisi , sillä silloin on vaihe kakkonen usein käynnissä narsistilla hän kyselee miehen edellistä nais ystävistä ja sitten kun toinen luottavaisesti kertoo niin alkaa käyttämään näitä juttuja hyväkseen kun on sillä päällä . Onneksi olen muuttanut paikkakunnalta niin ei tarvitse olla todistamassa näitä uusintoja enää naapurina jolle tultiin aina valittamaan kun oli vaihe kolmonen menossa joka tarkoittaa mies on väkivaltainen vaikka ei edes ole koskenut häneen koskaan . Hyi helkkari, kaikkia sitä on maanpäällä


      • Anonyymi
        green_living kirjoitti:

        Minulla on samoja tunteita. Enkä ymmärrä ollenkaan miksi häntä takaisin tahtoisin mutta siltä se vaan tuntuu. Kirjoittaja joka kuvasi narsistia "lapseksi" on aika osuva. Mieheni on lapsenomainen ja tunteellisesti kehittymätön. Ei ota vastuuta omista päätöksistään. Ei pysty asioistaan huolehtimaan. Ja yhteisistä asioista ei ottanut mitään vastuuta. Meidän kuolevaistenhan on palvottava sitä maata jota he takaavat. Ihan lopussa jo minua vihasikin, tai ainakin niin käyttäytyi. Mikä minua ihmetyttää on kuinka siitä huolimatta häntä kaipaan. Hän oli niin kylmä ,kaukainen ja torjuva. Ajan mittaan siitä tuli "normaalitila". Ystäväthän kaikki ovat puolestani iloisina kun huono kohtelu minua kohtaan on nyt päättynyt. Niin on myös perheeni Suomessa. Olen palaamassa kotikaupunkiini. Ihana elämä odottaa!

        Moni ei vaan pääse irti tunteesta jota kuvittelee rakkaudeksi


    • onpa outoa

      Miksi tappoviestissä ei ole miinuksia? Kaikki pitävät sitä neutraalina?

      • Minä en viitsinyt

        Minä en viitsinyt laittaa miinusta siihen kun tulkitsin sen pahaksi tsoukiksi. Narsistin läheisyydessä huumoristakin muotoutuu ihan omanlaistaan...

        Laitoin nyt sitten sen, tovottavasti pysyy siinä. Mutta hyvä kysymys, miksei ollut. Narsismipalstalla tosiaan kiehuu välillä ja on mustaa huumoriakin. Toivottavasti kirjoittaja ei sentään ollut tosissaan... Onhan se mautonta kirjoittaa tuollaista leikilläänkään.


      • mitähähäh

        missä ihmeen tappo viestissä?!


    • "Miten siis narsistin saa lyötyä? Mitkä on narsistin heikot kohdat?"

      Narsistin heikko kohta on se ettei hän saa minkäänlaista huomiota, ei hyvässä eikä pahassa...pahinta narsistille on välinpitämättömyys...

      Kosto ja siihen liittyvä narsistin elämän seuraaminen, kiusanteko yms. ovat narstille huomion=lähteen antamista...

      "Voiko negatiivinen palaute olla Narsistinen Lähde (NL)?

      Vastaus:

      Kyllä. NL sisältää huomiota, kuuluisuutta, pahamaineisuutta, ihailua, pelkoa, ylistämistä ja ihailua. Se on sekalainen pakkaus. Jos narsisti saa huomiota - positiivista tai negatiivista - se on NL. Jos hän voi manipuloida ihmisiä tai vaikuttaa heihin - positiivisesti tai negatiivisesti - se on NL.

      Jopa ihmisten kanssa riitely on NL. Ehkä ei riita sinänsä - vaan kyky vaikuttaa muihin ihmisiin, synnyttää heissä tunteita ja manipuloida emotionaalisesti, kyky saada heidät tekemään jotakin tai olemaan tekemättä jotakin.

      NL lisää seksuaalista halua - olipa se positiivinen tai negatiivinen"

      http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html

      "Narsisteilla ei ole vihollisia. Heillä on ainoastaan Narsistisen Lähteen lähteitä. Vihollinen merkitsee huomiota merkitsee lähdettä. Ihmisellä on vaikutusvalta viholliseensa. Jos narsistilla on voima herätellä tunteita sinussa - sinä olet vieläkin lähde hänelle, täysin riippumatta siitä mitkä tunteet ovat kyseessä.

      Hän palaa takaisin vanhojen lähteidensä luokse silloin kun hänellä ei ole ehdottomasti yhtään ainutta Narsistista Lähdettä käytettävissään. Sellaisessa tilanteessa narsistit yrittävät epätoivoisesti kierrättää vanhoja lähteitään. Mutta narsisti EI tekisi edes tätä ellei hän kokisi että hän voisi vielä onnistua saamaan edes hitusen Narsistista Lähdettä vanhasta lähteestään (jopa narsistia vastaan hyökkääminen on hänen olemassaolonsa tunnustamista ja huomion osoittamista!!!)"

      Lue ja mieti, haluatko vielä olla narsistille lähteenä...

      • uhri(hko?)

        Itse jouduin narsistin (ex-ihastukseni!) myötä käymään monenlaisia tunteita.läpi. Onneksi ei sentään päässyt iholle asti. Joten pahin jäi tapahtumatta. Pikkuhiljaa itseäni kokoilen. Terapiasta on varmasti apua!


    • Ineedahero.

      En ollut ajatellutkaan, että tuhonkylvö voi pistää hänen myrkkynsä virtaamaan entistäkin kovempaa.

      Pitääpi olla kuin ei mitään, sen kyllä osaan. Koska hän ei ole minulle mitään.

      Olen siis eräs uhri, ketä kirjoittaa tähän ketjuun ensimmäistä kertaa.

      Ehkä pahin kosto narsistille kuitenkin on nähdä hänen uhrinsa elävän vapaana, kauniina sekä haavoittumattomana, uudelleen itsensä spirituaalisesti löytäneenä.

      • en narsu oo

        Narsistinne ikä luokka ja mies vai nainen kiitoksia?


      • kyynelsilmin katson

        Mitähän tästä koko narsismista pitäisi ajatella?
        Narsismia käytetään kyllä niin hirveästi lyömäaseena tavallisia jostain toiseen suuttuneita ihmisiä vastaan, ettei oo tosikaan! Narsistiksi toista väittämällä ja leimaamalla saa kyllä muut ihmiset karttamaan tuota onnetonta, joka ei oikeasti ole mikään narsisti. Myös tuolla "älä välitä siitä mitään, oo kun et oiskaan" -asenteella saadaan hyvätkin parisuhteen korjaamisyritykset kaatumaan, kun se riitaa haastava osapuoli heittäytyy asenteelle, että tuo toinen onkin narsisti ja sitä saa ja suorastaan pitää kohdella huonosti, jopa pahoin, karttaa ja hyljeksiä, yms. Ja vahvempi (yleensä mies) voi syyttää heikompaa narsistiksi, kaiken muun h-raksi syyttelyn ohessa, ja jopa vaatia menemään hoitoon, ja saa tuhottua tuon toisen elämän, vieroitettua läheisistään yms. Ja pelkästään sen vuoksi, että on tullut uusi muotisana "narsismi", jota voi käyttää KARMEANA LYÖMÄASEENA!!!

        On omakohtaista kokemusta, ja kun terapeuttien kanssa tällaisesta juttelen, he sanovat, että sinä nyt et ainakaan ole mikään narsisti. Mutta minkäs teet, jos elämäsi on tuhottu leimaamalla ihmisten silmissä narsistiksi?

        Tajutkaa, mitä tuhoa voitte tehdä, ellette satavarman oiekasti tiedä, mitä olette tekemässä ja kuinka olette asennoitumassa lähimmäisiinne!!! Vastuu on teillä omasta käytöksestänne!

        Hirvittää jo, millaisia tulevista sukupolvistamme kehittyy, kun tällaisessa "narsisti - varokaa, juoskaa karkuun! "-ilmapiirissä elävät! Tämä narsismin lyömäaseena käyttö on tullut vain vähän aikaa sitten käyttöön, aiempina vuosisatoina ei todellakaan ollut samanlaista "narsistijahtia"!!! Voisi verrata jo keskiajan noitavainoihin!

        Enkä nyt millään tavoin tarkoita sitä, etteikö aivan todellisia ongelmia ole ihmissuhteissa, mutta ymmärtäkää, että tätä narsismia käytetään aivan hirveällä tavalla vääriin!!!


      • highlySensitivePerso
        kyynelsilmin katson kirjoitti:

        Mitähän tästä koko narsismista pitäisi ajatella?
        Narsismia käytetään kyllä niin hirveästi lyömäaseena tavallisia jostain toiseen suuttuneita ihmisiä vastaan, ettei oo tosikaan! Narsistiksi toista väittämällä ja leimaamalla saa kyllä muut ihmiset karttamaan tuota onnetonta, joka ei oikeasti ole mikään narsisti. Myös tuolla "älä välitä siitä mitään, oo kun et oiskaan" -asenteella saadaan hyvätkin parisuhteen korjaamisyritykset kaatumaan, kun se riitaa haastava osapuoli heittäytyy asenteelle, että tuo toinen onkin narsisti ja sitä saa ja suorastaan pitää kohdella huonosti, jopa pahoin, karttaa ja hyljeksiä, yms. Ja vahvempi (yleensä mies) voi syyttää heikompaa narsistiksi, kaiken muun h-raksi syyttelyn ohessa, ja jopa vaatia menemään hoitoon, ja saa tuhottua tuon toisen elämän, vieroitettua läheisistään yms. Ja pelkästään sen vuoksi, että on tullut uusi muotisana "narsismi", jota voi käyttää KARMEANA LYÖMÄASEENA!!!

        On omakohtaista kokemusta, ja kun terapeuttien kanssa tällaisesta juttelen, he sanovat, että sinä nyt et ainakaan ole mikään narsisti. Mutta minkäs teet, jos elämäsi on tuhottu leimaamalla ihmisten silmissä narsistiksi?

        Tajutkaa, mitä tuhoa voitte tehdä, ellette satavarman oiekasti tiedä, mitä olette tekemässä ja kuinka olette asennoitumassa lähimmäisiinne!!! Vastuu on teillä omasta käytöksestänne!

        Hirvittää jo, millaisia tulevista sukupolvistamme kehittyy, kun tällaisessa "narsisti - varokaa, juoskaa karkuun! "-ilmapiirissä elävät! Tämä narsismin lyömäaseena käyttö on tullut vain vähän aikaa sitten käyttöön, aiempina vuosisatoina ei todellakaan ollut samanlaista "narsistijahtia"!!! Voisi verrata jo keskiajan noitavainoihin!

        Enkä nyt millään tavoin tarkoita sitä, etteikö aivan todellisia ongelmia ole ihmissuhteissa, mutta ymmärtäkää, että tätä narsismia käytetään aivan hirveällä tavalla vääriin!!!

        Itsekin koen, et jotku ovat yrittäneet pistää "hankalaa persoonaani" narsismin piikkiin. Vaik koen, et se taho on juurikin itse narsistinen ennemmikin! Varsinkin empatian puutteessaan. Eipä sillä, terve ja sairas narsismi erikseen - ja jos ajatellaan itse kunkin kehitystä, niin narsismille altistavia häiriötekijöitä on varmasti ollut yhdellä jos toisella. Olennainen ero on mielestäni se, kuka on todellinen narsisti. Ja että ei puskista huudeltais ja leimattais, tuntemattomia varsinkaan kovin helpolla.

        Narsistihan ei itsestään helpolla mitään vikaa löydä, eikä näin ollen varmasti koe sinne terapiaankaan olevan tarvetta mennä. Itse terapioin..

        Paikoin "hankala persoonani" selittyy myös uusimmalla löydölläni: olen highly sensitive person. Eli erityisherkkä ihminen. Usa:laisen proffan löytö ja tutukimuksen kohde 90-luvulta lähtien kyseinen ihmistyyppi. Koen, näen enemmän ja selkeäämmin sen johdosta, ja tunnen vahvasti - kaiken ja kaikessa. Epäaitouden ja teennäisyydenkin havaitsen mattimeikäläistä helpommin. (Tuntuu et tämä nykyaika tässä suhteessa vie ihmisiä "metsään" ihan kympillä! - erinäisine lieveilmiöineen meinaan - ) Olen kylläkin enemmän ekstrovertti ollut, joskin vaikeat kokemukset ovat saaneet lähimenneisyydessä jossain määrin itseni vetäytymään kuoreeni. Kuitekin jopa 30 prossaa erityisherkistä on ekstrovertteja. Introvertit on ehkä helpomipi juurikin siinä ujoudessaan usein helpompi mieltää herkäksi -

        Et näin..


      • selvennykseksi
        highlySensitivePerso kirjoitti:

        Itsekin koen, et jotku ovat yrittäneet pistää "hankalaa persoonaani" narsismin piikkiin. Vaik koen, et se taho on juurikin itse narsistinen ennemmikin! Varsinkin empatian puutteessaan. Eipä sillä, terve ja sairas narsismi erikseen - ja jos ajatellaan itse kunkin kehitystä, niin narsismille altistavia häiriötekijöitä on varmasti ollut yhdellä jos toisella. Olennainen ero on mielestäni se, kuka on todellinen narsisti. Ja että ei puskista huudeltais ja leimattais, tuntemattomia varsinkaan kovin helpolla.

        Narsistihan ei itsestään helpolla mitään vikaa löydä, eikä näin ollen varmasti koe sinne terapiaankaan olevan tarvetta mennä. Itse terapioin..

        Paikoin "hankala persoonani" selittyy myös uusimmalla löydölläni: olen highly sensitive person. Eli erityisherkkä ihminen. Usa:laisen proffan löytö ja tutukimuksen kohde 90-luvulta lähtien kyseinen ihmistyyppi. Koen, näen enemmän ja selkeäämmin sen johdosta, ja tunnen vahvasti - kaiken ja kaikessa. Epäaitouden ja teennäisyydenkin havaitsen mattimeikäläistä helpommin. (Tuntuu et tämä nykyaika tässä suhteessa vie ihmisiä "metsään" ihan kympillä! - erinäisine lieveilmiöineen meinaan - ) Olen kylläkin enemmän ekstrovertti ollut, joskin vaikeat kokemukset ovat saaneet lähimenneisyydessä jossain määrin itseni vetäytymään kuoreeni. Kuitekin jopa 30 prossaa erityisherkistä on ekstrovertteja. Introvertit on ehkä helpomipi juurikin siinä ujoudessaan usein helpompi mieltää herkäksi -

        Et näin..

        Eli hankaluus, mitä se on itse kunkin näkökulmasta?:) omaa mielipidettä itse soisin ihmisten enemmänkin tuovan eri asioissa julki.

        Eipä silti, en missään nimessä halua enkä ole halunnut riidellä!


      • Anonyymi
        kyynelsilmin katson kirjoitti:

        Mitähän tästä koko narsismista pitäisi ajatella?
        Narsismia käytetään kyllä niin hirveästi lyömäaseena tavallisia jostain toiseen suuttuneita ihmisiä vastaan, ettei oo tosikaan! Narsistiksi toista väittämällä ja leimaamalla saa kyllä muut ihmiset karttamaan tuota onnetonta, joka ei oikeasti ole mikään narsisti. Myös tuolla "älä välitä siitä mitään, oo kun et oiskaan" -asenteella saadaan hyvätkin parisuhteen korjaamisyritykset kaatumaan, kun se riitaa haastava osapuoli heittäytyy asenteelle, että tuo toinen onkin narsisti ja sitä saa ja suorastaan pitää kohdella huonosti, jopa pahoin, karttaa ja hyljeksiä, yms. Ja vahvempi (yleensä mies) voi syyttää heikompaa narsistiksi, kaiken muun h-raksi syyttelyn ohessa, ja jopa vaatia menemään hoitoon, ja saa tuhottua tuon toisen elämän, vieroitettua läheisistään yms. Ja pelkästään sen vuoksi, että on tullut uusi muotisana "narsismi", jota voi käyttää KARMEANA LYÖMÄASEENA!!!

        On omakohtaista kokemusta, ja kun terapeuttien kanssa tällaisesta juttelen, he sanovat, että sinä nyt et ainakaan ole mikään narsisti. Mutta minkäs teet, jos elämäsi on tuhottu leimaamalla ihmisten silmissä narsistiksi?

        Tajutkaa, mitä tuhoa voitte tehdä, ellette satavarman oiekasti tiedä, mitä olette tekemässä ja kuinka olette asennoitumassa lähimmäisiinne!!! Vastuu on teillä omasta käytöksestänne!

        Hirvittää jo, millaisia tulevista sukupolvistamme kehittyy, kun tällaisessa "narsisti - varokaa, juoskaa karkuun! "-ilmapiirissä elävät! Tämä narsismin lyömäaseena käyttö on tullut vain vähän aikaa sitten käyttöön, aiempina vuosisatoina ei todellakaan ollut samanlaista "narsistijahtia"!!! Voisi verrata jo keskiajan noitavainoihin!

        Enkä nyt millään tavoin tarkoita sitä, etteikö aivan todellisia ongelmia ole ihmissuhteissa, mutta ymmärtäkää, että tätä narsismia käytetään aivan hirveällä tavalla vääriin!!!

        En usko että se joka on joutunut narsistin kynsiin keksii sellaista . Mutta sitten voi olla niinkin että on muutamia ( siis hyvin vähän) ihmisiä jotka itse ovat narsisteja ja pesevät sitä pois netissä. Mutta narsistin tuntee tavallisesti ympäristökin joten he valehtelevat niin kovasti että paljastavat sillä itsensä .
        Ne narsistit joita unen ovat aiheuttaneet paljon kamalia asioita työpaikalla myös yksi pomokin on ollut , joka onneksi sai lähdöt kun meni liiallisuuksiin työläisten yksityis elämän tilanteista ..
        Se on kamalin kohtalo kiltille ihmiselle kun joutuu narsistin kynsiin


      • Anonyymi
        highlySensitivePerso kirjoitti:

        Itsekin koen, et jotku ovat yrittäneet pistää "hankalaa persoonaani" narsismin piikkiin. Vaik koen, et se taho on juurikin itse narsistinen ennemmikin! Varsinkin empatian puutteessaan. Eipä sillä, terve ja sairas narsismi erikseen - ja jos ajatellaan itse kunkin kehitystä, niin narsismille altistavia häiriötekijöitä on varmasti ollut yhdellä jos toisella. Olennainen ero on mielestäni se, kuka on todellinen narsisti. Ja että ei puskista huudeltais ja leimattais, tuntemattomia varsinkaan kovin helpolla.

        Narsistihan ei itsestään helpolla mitään vikaa löydä, eikä näin ollen varmasti koe sinne terapiaankaan olevan tarvetta mennä. Itse terapioin..

        Paikoin "hankala persoonani" selittyy myös uusimmalla löydölläni: olen highly sensitive person. Eli erityisherkkä ihminen. Usa:laisen proffan löytö ja tutukimuksen kohde 90-luvulta lähtien kyseinen ihmistyyppi. Koen, näen enemmän ja selkeäämmin sen johdosta, ja tunnen vahvasti - kaiken ja kaikessa. Epäaitouden ja teennäisyydenkin havaitsen mattimeikäläistä helpommin. (Tuntuu et tämä nykyaika tässä suhteessa vie ihmisiä "metsään" ihan kympillä! - erinäisine lieveilmiöineen meinaan - ) Olen kylläkin enemmän ekstrovertti ollut, joskin vaikeat kokemukset ovat saaneet lähimenneisyydessä jossain määrin itseni vetäytymään kuoreeni. Kuitekin jopa 30 prossaa erityisherkistä on ekstrovertteja. Introvertit on ehkä helpomipi juurikin siinä ujoudessaan usein helpompi mieltää herkäksi -

        Et näin..

        Highly sensitive on myös ihminen joka itse toivoisi ettei ole sitä . Kun aistii tilanteen välittömästi kun tulee huoneeseen missä on muita, ja reagoi voimakkaasti asioihin , ja totta sekin että sitä lopulta vetäytyy pois toisten seurasta kun ei jaksa kertakaikkiaan kaiken maailman turhia asioita ja syytöksiä kuten miksi et voi olla kuten muutkin jne ilmeisesti jotkut katsovat sen narsisti persoonaksi, mutta asia on päinvastoin tälläinen ihminen mielellään antaa toisille apua tositarpeeseen jossa näkee avun tarpeen , joten ei ole mitenkään egoistinen , ja tunteet esim kotieläimiinkin on usein syvät joita toiset väheksyvät
        Että sehän on vaan eläin.
        Sillä se voi olla henkilölle niin paljon muutakin kun eläin .
        Tälläinen ihminen näkee aina ensimmäisenä omat vikansa jos asiat menee ristiin jonkun kanssa, mutta ei hyväksy koskaan falskeja ihmisiä lähellään , koska hän käsrsii heidän läsnäolostaan . Ja että on sellainen ei tarkoita että olisi jokin kummajainen mitenkään


    • Iina0307

      Kuten yhteenlaskutoimitus vastasi, niin täysi hiljaisuus ja välinpitämättömyys on myrkkyä narsistille. Kun hän huomaa, etteivät hänen yhteydenottonsa tai "näyttäytymisensä" tuo toivottua tulosta, niin hän jättää rauhaan. Niin minä pääsin eroon kaikesta.

      • Aloittaja ei kys.

        Aloittaja ei kysynytkään, miten hän pääsisi narsistista eroon, vaan miten hän voisi kostaa... edes himan saada narsisti tuntemaan..


      • Aloittaja ei kys. kirjoitti:

        Aloittaja ei kysynytkään, miten hän pääsisi narsistista eroon, vaan miten hän voisi kostaa... edes himan saada narsisti tuntemaan..

        "vaan miten hän voisi kostaa... edes himan saada narsisti tuntemaan.."

        Niin ettäkö jos aloittaja haluaa antaa narsistille edelleen sitä lähdettä=huomiota, eikä varsinaisesti päästäkkään hänestä eroon...Noh uskoisin että tuon negatiivisen huomionkin myötä narsisti toki varmaan tuntee itsensä vaikuttavaksi henkilöksi edelleen aloittajan elämässä...

        "Kysymys:

        Voiko negatiivinen palaute olla Narsistinen Lähde (NL)?

        Vastaus:

        Kyllä. NL sisältää huomiota, kuuluisuutta, pahamaineisuutta, ihailua, pelkoa, ylistämistä ja ihailua. Se on sekalainen pakkaus. Jos narsisti saa huomiota - positiivista tai negatiivista - se on NL. Jos hän voi manipuloida ihmisiä tai vaikuttaa heihin - positiivisesti tai negatiivisesti - se on NL.

        Jopa ihmisten kanssa riitely on NL. Ehkä ei riita sinänsä - vaan kyky vaikuttaa muihin ihmisiin, synnyttää heissä tunteita ja manipuloida emotionaalisesti, kyky saada heidät tekemään jotakin tai olemaan tekemättä jotakin.

        NL lisää seksuaalista halua - olipa se positiivinen tai negatiivinen."

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html

        Narsistihan juurkin pitää riitelystä, hänestä on vaan mahtavaa kun ihmiset uhraavat häneen aikaa, vaivaa/tunteita vielä pitkänkin ajan päästä...

        Omastanikin muistan että kertoi lähettäneensä hyvät uuden vuoden toivotukset jollein entiselle panolleen, joka oli vastanut kipakkaan tyyliin "älä ikinä ota yhteyttä"...niin ännästä se oli vaan hauskaa...

        Että kannattaisi kyllä miettiä noissa kostoaikeissaan, että jos niihin liittyy jotain laitointa niin onko se narsisti sen arvoinen, että mokoman vuoksi menisi esim. oikeuteen/maksaisi sakkoja/korvauksia yms.

        Eri asia toki on jos ei siittä narsistista haluakkaan eroon vaan haluaa pitää hänet edes jollain tasolla elämässään mukana niin käsittääkseni riitely/kosto on toki hyvä keino siihen...

        Narsisti vastaa samalla mitalla, sitten taas kostetaan ja jne...uskoisin että narsistin voi saada pidettyä elämässään sillä keinoin (antamalla pelkästään negatiivistakin lähdettä/huomiota) hamaan tappiin saakka jos ei hänestä eroon halua ja itsekin tykkää riidellä, suunitella kostoa ja saada itsekin huomiota siltä narsistilta...


      • Niin niin, mutta
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "vaan miten hän voisi kostaa... edes himan saada narsisti tuntemaan.."

        Niin ettäkö jos aloittaja haluaa antaa narsistille edelleen sitä lähdettä=huomiota, eikä varsinaisesti päästäkkään hänestä eroon...Noh uskoisin että tuon negatiivisen huomionkin myötä narsisti toki varmaan tuntee itsensä vaikuttavaksi henkilöksi edelleen aloittajan elämässä...

        "Kysymys:

        Voiko negatiivinen palaute olla Narsistinen Lähde (NL)?

        Vastaus:

        Kyllä. NL sisältää huomiota, kuuluisuutta, pahamaineisuutta, ihailua, pelkoa, ylistämistä ja ihailua. Se on sekalainen pakkaus. Jos narsisti saa huomiota - positiivista tai negatiivista - se on NL. Jos hän voi manipuloida ihmisiä tai vaikuttaa heihin - positiivisesti tai negatiivisesti - se on NL.

        Jopa ihmisten kanssa riitely on NL. Ehkä ei riita sinänsä - vaan kyky vaikuttaa muihin ihmisiin, synnyttää heissä tunteita ja manipuloida emotionaalisesti, kyky saada heidät tekemään jotakin tai olemaan tekemättä jotakin.

        NL lisää seksuaalista halua - olipa se positiivinen tai negatiivinen."

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html

        Narsistihan juurkin pitää riitelystä, hänestä on vaan mahtavaa kun ihmiset uhraavat häneen aikaa, vaivaa/tunteita vielä pitkänkin ajan päästä...

        Omastanikin muistan että kertoi lähettäneensä hyvät uuden vuoden toivotukset jollein entiselle panolleen, joka oli vastanut kipakkaan tyyliin "älä ikinä ota yhteyttä"...niin ännästä se oli vaan hauskaa...

        Että kannattaisi kyllä miettiä noissa kostoaikeissaan, että jos niihin liittyy jotain laitointa niin onko se narsisti sen arvoinen, että mokoman vuoksi menisi esim. oikeuteen/maksaisi sakkoja/korvauksia yms.

        Eri asia toki on jos ei siittä narsistista haluakkaan eroon vaan haluaa pitää hänet edes jollain tasolla elämässään mukana niin käsittääkseni riitely/kosto on toki hyvä keino siihen...

        Narsisti vastaa samalla mitalla, sitten taas kostetaan ja jne...uskoisin että narsistin voi saada pidettyä elämässään sillä keinoin (antamalla pelkästään negatiivistakin lähdettä/huomiota) hamaan tappiin saakka jos ei hänestä eroon halua ja itsekin tykkää riidellä, suunitella kostoa ja saada itsekin huomiota siltä narsistilta...

        "Niin ettäkö jos aloittaja haluaa antaa narsistille edelleen sitä lähdettä=huomiota, eikä varsinaisesti päästäkkään hänestä eroon...Noh uskoisin että tuon negatiivisen huomionkin myötä narsisti toki varmaan tuntee itsensä vaikuttavaksi henkilöksi edelleen aloittajan elämässä..."

        Niin niin, mutta joka tapauksessa aloittaja janosi kostoa...

        Pähkäilen, että minä olen antanut negatiivista huomiota ja jatkanut tapailusuhdetta. Narsisti on tietysti saanut minulta huomiota ja lähdettä, vaikkakin välillä negatiivisessa muodossa.

        Mutta, jos olisin jättänyt narsistin annettuani negatiivista huomiota, niin silloin hän olisi jäänyt vaille lähdettä. Olisi saanut vain ryöpyn ilkeyttä, joskin totuutta, niskaansa ja sen jälkeen jäänyt huomiotta. Tuolloin olisi kosto toteutunut.

        Sisilialainen sananlasku: pitää osua kun ampuu. : ).


      • Niin niin, mutta kirjoitti:

        "Niin ettäkö jos aloittaja haluaa antaa narsistille edelleen sitä lähdettä=huomiota, eikä varsinaisesti päästäkkään hänestä eroon...Noh uskoisin että tuon negatiivisen huomionkin myötä narsisti toki varmaan tuntee itsensä vaikuttavaksi henkilöksi edelleen aloittajan elämässä..."

        Niin niin, mutta joka tapauksessa aloittaja janosi kostoa...

        Pähkäilen, että minä olen antanut negatiivista huomiota ja jatkanut tapailusuhdetta. Narsisti on tietysti saanut minulta huomiota ja lähdettä, vaikkakin välillä negatiivisessa muodossa.

        Mutta, jos olisin jättänyt narsistin annettuani negatiivista huomiota, niin silloin hän olisi jäänyt vaille lähdettä. Olisi saanut vain ryöpyn ilkeyttä, joskin totuutta, niskaansa ja sen jälkeen jäänyt huomiotta. Tuolloin olisi kosto toteutunut.

        Sisilialainen sananlasku: pitää osua kun ampuu. : ).

        "Mutta, jos olisin jättänyt narsistin annettuani negatiivista huomiota, niin silloin hän olisi jäänyt vaille lähdettä."

        Niin ihmissuhteet on vastavuoroisia, tavallaan sinäkin olisit noin toimiessasi(olisit jättänyt) jäänyt ilman narsistiasi...

        että sinun tapauksessasi kai menee fiftyfifty, molemmat saatte huomiota toisiltanne, koska niin kumpikin haluaa, vaikka suhde ei ihan perinteinen olekkaan...

        Toki kostajankin suhde voi mennä samalla periaatteella, hän kostaa, narsisti maksaa potut pottuina, niin molemmat saa negatiivista huomiota niin halutessaan...jos ei kerran kykene huomiotta jättämään tai itse olemaan ilman sitä narsistin huomiota...


      • Jos aikoo kostaa
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Mutta, jos olisin jättänyt narsistin annettuani negatiivista huomiota, niin silloin hän olisi jäänyt vaille lähdettä."

        Niin ihmissuhteet on vastavuoroisia, tavallaan sinäkin olisit noin toimiessasi(olisit jättänyt) jäänyt ilman narsistiasi...

        että sinun tapauksessasi kai menee fiftyfifty, molemmat saatte huomiota toisiltanne, koska niin kumpikin haluaa, vaikka suhde ei ihan perinteinen olekkaan...

        Toki kostajankin suhde voi mennä samalla periaatteella, hän kostaa, narsisti maksaa potut pottuina, niin molemmat saa negatiivista huomiota niin halutessaan...jos ei kerran kykene huomiotta jättämään tai itse olemaan ilman sitä narsistin huomiota...

        "Toki kostajankin suhde voi mennä samalla periaatteella, hän kostaa, narsisti maksaa potut pottuina, niin molemmat saa negatiivista huomiota niin halutessaan..."

        Jos aikoo kostaa, ei saa jäädä ottamaan vastaan kostoa. Tietenkään. On sitten pystyttävä olemaan poissa narsistin tulilinjalta. Itse olisin voinut tehdä noin. Narsistilla ei ole minun elämääni mitään otetta mitään kautta. En usko, että hän olisi minulta ilkeydet saatuaan mihinkään itselleen vieraisiin paikkoihin alkanut ottamaan yhteyttä.

        Olisi vain nieleksinyt aikansa ja hakenut lohtunsa sitten sieltä mistä sen muutenkin hakee. Eihän hän minulta enää täysiä saa.

        Edelleen vain sanon, että aloittaja nimenomaan kysyi, miten voi kostaa. Ymmärtääkseni hän oli itse sen annoksensa jo saanut, kuten minäkin silloin, kun raivosin sille narsisti-psykopaatilleni.


      • Jos aikoo kostaa kirjoitti:

        "Toki kostajankin suhde voi mennä samalla periaatteella, hän kostaa, narsisti maksaa potut pottuina, niin molemmat saa negatiivista huomiota niin halutessaan..."

        Jos aikoo kostaa, ei saa jäädä ottamaan vastaan kostoa. Tietenkään. On sitten pystyttävä olemaan poissa narsistin tulilinjalta. Itse olisin voinut tehdä noin. Narsistilla ei ole minun elämääni mitään otetta mitään kautta. En usko, että hän olisi minulta ilkeydet saatuaan mihinkään itselleen vieraisiin paikkoihin alkanut ottamaan yhteyttä.

        Olisi vain nieleksinyt aikansa ja hakenut lohtunsa sitten sieltä mistä sen muutenkin hakee. Eihän hän minulta enää täysiä saa.

        Edelleen vain sanon, että aloittaja nimenomaan kysyi, miten voi kostaa. Ymmärtääkseni hän oli itse sen annoksensa jo saanut, kuten minäkin silloin, kun raivosin sille narsisti-psykopaatilleni.

        "Narsistilla ei ole minun elämääni mitään otetta mitään kautta."

        Jaa olen ymmärtänyt että tapailet edelleen narsistiasi, että on hänellä jonkinlainen ote sinuun tai sitten olet vain itse riippuvainen hänestä/seksistä...

        Mitä taas ns. kostamiseen tulee on perin inhimillistä ajatella kostavansa, mutta mitä sillä sitten saavuttaa on eri juttu...narsistin kyseessä ollessa se tosiaan vaan tarkoittaa huomion antamista narsistille, josta hän on kovin otettu...

        Kysymys:

        Haluaako narsisti olla pidetty?

        Vastaus:

        Haluaisitko sinä että televisiosi pitäisi sinusta? Narsistille ihmiset ovat vain työkaluja, Narsistisen Lähteen lähteitä. Jos heidän on pidettävä hänestä jotta tämä lähde olisi turvattu - narsisti näkee vaivaa että he pitäisivät hänestä. Jos he osaavat vain pelätä häntä - hän varmistaa että he pelkäävät häntä. Hän ei todellakaan piittaa kummastakaan tavasta niin kauan kuin hän saa huomiota. Huomio - hyvässä tai pahassa - on kaikki mistä on kyse. Hänen maailmansa pyörii jatkuvan peilaamisen kautta. Olen huomattu - olen siis olemassa, narsisti sanoo."

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html


      • Tarkoitin, että
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Narsistilla ei ole minun elämääni mitään otetta mitään kautta."

        Jaa olen ymmärtänyt että tapailet edelleen narsistiasi, että on hänellä jonkinlainen ote sinuun tai sitten olet vain itse riippuvainen hänestä/seksistä...

        Mitä taas ns. kostamiseen tulee on perin inhimillistä ajatella kostavansa, mutta mitä sillä sitten saavuttaa on eri juttu...narsistin kyseessä ollessa se tosiaan vaan tarkoittaa huomion antamista narsistille, josta hän on kovin otettu...

        Kysymys:

        Haluaako narsisti olla pidetty?

        Vastaus:

        Haluaisitko sinä että televisiosi pitäisi sinusta? Narsistille ihmiset ovat vain työkaluja, Narsistisen Lähteen lähteitä. Jos heidän on pidettävä hänestä jotta tämä lähde olisi turvattu - narsisti näkee vaivaa että he pitäisivät hänestä. Jos he osaavat vain pelätä häntä - hän varmistaa että he pelkäävät häntä. Hän ei todellakaan piittaa kummastakaan tavasta niin kauan kuin hän saa huomiota. Huomio - hyvässä tai pahassa - on kaikki mistä on kyse. Hänen maailmansa pyörii jatkuvan peilaamisen kautta. Olen huomattu - olen siis olemassa, narsisti sanoo."

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html

        "Jaa olen ymmärtänyt että tapailet edelleen narsistiasi, että on hänellä jonkinlainen ote sinuun tai sitten olet vain itse riippuvainen hänestä/seksistä..."

        Tarkoitin, että siinä tapauksessa jos haluaisin hänestä todella päästä lopullisesti eroon, se onnistuisi, koska narsistilla ei ole mitään yhteyttä minun elämääni minkään kolmannen lenkin kautta.

        "ajatella kostavansa, mutta mitä sillä sitten saavuttaa on eri juttu...narsistin kyseessä ollessa se tosiaan vaan tarkoittaa huomion antamista narsistille, josta hän on "

        Olisin kyllä sitä mieltä, että narsisti erottaa huonon huomion ja hyvän huomion. Tajuaa eron ja tajuaa, milloin entinenkin morsmaikku näyttää sille näreitä. Käyttää kyllä saamiaan näreitäkin hyväkseen ja ehkä kehuskeluun, mutta menee melkoinen tovi, ennen kuin nousee suosta, jonne häkellyttävän suuri ja yllättävä närekimppu on hänet painanut.

        Eli narsistisen loukkauksen koettuaan joutuu tovin kasaamaan itseään.


      • 23+7
        Aloittaja ei kys. kirjoitti:

        Aloittaja ei kysynytkään, miten hän pääsisi narsistista eroon, vaan miten hän voisi kostaa... edes himan saada narsisti tuntemaan..

        Narsisti kuitenkin kokee melkoisena tölväisynä, kun Hänen Kuninkaallinen Korkeutensa saa saman verran huomiota kuin kuutiometri ilmaa.

        Työpaikkanarsistimme pyysi pomoa järjestämään työvuorot siten, ettei hänen tarvinnut olla samaan aikaa paikalla kiusaamansa henkilön kanssa. Uhri nääs keksi puolustautua puhumalla tervehtimisten lisäksi vain työn vaatimat asiat. Tämä oli narsistille suuri loukkaus ja ahdistuksen aihe. Hän syyttikin uhriaan kiusaajaksi. Myös osa pomoista uskoi tähän esitykseen ja narsisti luonnollisesti jatkoi uhrin mustaamista tämän selän takana.


      • Tarkoitin, että kirjoitti:

        "Jaa olen ymmärtänyt että tapailet edelleen narsistiasi, että on hänellä jonkinlainen ote sinuun tai sitten olet vain itse riippuvainen hänestä/seksistä..."

        Tarkoitin, että siinä tapauksessa jos haluaisin hänestä todella päästä lopullisesti eroon, se onnistuisi, koska narsistilla ei ole mitään yhteyttä minun elämääni minkään kolmannen lenkin kautta.

        "ajatella kostavansa, mutta mitä sillä sitten saavuttaa on eri juttu...narsistin kyseessä ollessa se tosiaan vaan tarkoittaa huomion antamista narsistille, josta hän on "

        Olisin kyllä sitä mieltä, että narsisti erottaa huonon huomion ja hyvän huomion. Tajuaa eron ja tajuaa, milloin entinenkin morsmaikku näyttää sille näreitä. Käyttää kyllä saamiaan näreitäkin hyväkseen ja ehkä kehuskeluun, mutta menee melkoinen tovi, ennen kuin nousee suosta, jonne häkellyttävän suuri ja yllättävä närekimppu on hänet painanut.

        Eli narsistisen loukkauksen koettuaan joutuu tovin kasaamaan itseään.

        "Tarkoitin, että siinä tapauksessa jos haluaisin hänestä todella päästä lopullisesti eroon, se onnistuisi,"

        Niin, sinä sentäs kykenet myöntämään ettet todella halua narsisistasi lopullisesti eroon...

        Mutta mitä tuohon lauseesi tulee...

        "Olisin kyllä sitä mieltä, että narsisti erottaa huonon huomion ja hyvän huomion."

        Niin jotenkin musta tuntuu ettet sinäkään ihan täysin ymmärrä tuota lähde=huomio, narsistille ei ole väliä onko huomio positiivista vai negatiivista... että kyllä hän erottaa hyvän ja huonon huomion, mutta molemmat huomiot on parempi kuin ei huomiota lainkaan ja kuten tuosta allaolevasta lainauksesta ja muistakin Vakninin teksteistä voit lukea, niin juurkin riitely, erilaiset konfliktit saavat narsistin vain kiihottumaan, että sempä vuoksi hän järjesteleekin niitä tilanteita millä saa toisen suuttumaan...

        Voiko negatiivinen palaute olla Narsistinen Lähde (NL)?

        Vastaus:

        Kyllä. NL sisältää huomiota, kuuluisuutta, pahamaineisuutta, ihailua, pelkoa, ylistämistä ja ihailua. Se on sekalainen pakkaus. Jos narsisti saa huomiota - positiivista tai negatiivista - se on NL. Jos hän voi manipuloida ihmisiä tai vaikuttaa heihin - positiivisesti tai negatiivisesti - se on NL.

        Jopa ihmisten kanssa riitely on NL. Ehkä ei riita sinänsä - vaan kyky vaikuttaa muihin ihmisiin, synnyttää heissä tunteita ja manipuloida emotionaalisesti, kyky saada heidät tekemään jotakin tai olemaan tekemättä jotakin.

        NL lisää seksuaalista halua - olipa se positiivinen tai negatiivinen.

        Narsisteilla ei ole vihollisia. Heillä on ainoastaan Narsistisen Lähteen lähteitä. Vihollinen merkitsee huomiota merkitsee lähdettä. Ihmisellä on vaikutusvalta viholliseensa. Jos narsistilla on voima herätellä tunteita sinussa - sinä olet vieläkin lähde hänelle, täysin riippumatta siitä mitkä tunteet ovat kyseessä. (jopa narsistia vastaan hyökkääminen on hänen olemassaolonsa tunnustamista ja huomion osoittamista!!!)"

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html

        Että edelleen ymmärtääkseni narsistille pahin kosto on jättää hänet täysin huomiotta...


      • minä
        Aloittaja ei kys. kirjoitti:

        Aloittaja ei kysynytkään, miten hän pääsisi narsistista eroon, vaan miten hän voisi kostaa... edes himan saada narsisti tuntemaan..

        Narsistin tunnistaa siitä että hänellä ei ole minkäänlaista todellista kykyä empätiaan, kaikki on ulkoa opittua ja näyteltyä, kuin hänelle vierasta elämää.

        Minä pistin narsistille luun kurkkuun kun käytin hänen omaa lääkettään. En tiedä miten sen onnistuin tekemään mutta sain hänet kierimään henkisessä tuskassa ja katselin vierestä täysin välinpitämättömänä, =)

        Kostostani huolimatta hän keksi vielä keinon joka herätti minussa karmivat tunteet ja riippuvuuden häneen. Kirjoitin kokemustani ylös ja huomasin jujun. Jätin asian sikseen ja olen onnellinen. Voi olla että nyt pääsin hänestä eroon.

        minä


      • narsknarks
        Aloittaja ei kys. kirjoitti:

        Aloittaja ei kysynytkään, miten hän pääsisi narsistista eroon, vaan miten hän voisi kostaa... edes himan saada narsisti tuntemaan..

        Mistä tiedämme, vaikka aloittaja itse olisi narsisti?


      • ihanat...
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Mutta, jos olisin jättänyt narsistin annettuani negatiivista huomiota, niin silloin hän olisi jäänyt vaille lähdettä."

        Niin ihmissuhteet on vastavuoroisia, tavallaan sinäkin olisit noin toimiessasi(olisit jättänyt) jäänyt ilman narsistiasi...

        että sinun tapauksessasi kai menee fiftyfifty, molemmat saatte huomiota toisiltanne, koska niin kumpikin haluaa, vaikka suhde ei ihan perinteinen olekkaan...

        Toki kostajankin suhde voi mennä samalla periaatteella, hän kostaa, narsisti maksaa potut pottuina, niin molemmat saa negatiivista huomiota niin halutessaan...jos ei kerran kykene huomiotta jättämään tai itse olemaan ilman sitä narsistin huomiota...

        "Toki kostajankin suhde voi mennä samalla periaatteella, hän kostaa, narsisti maksaa potut pottuina, niin molemmat saa negatiivista huomiota niin halutessaan...jos ei kerran kykene huomiotta jättämään tai itse olemaan ilman sitä narsistin huomiota..."

        Menikö teillä potut pottuina maksamiseksi? Siis, että olisitte molemmat olleet vähän kettuilijoita.


      • vanhantekstinidis
        Niin niin, mutta kirjoitti:

        "Niin ettäkö jos aloittaja haluaa antaa narsistille edelleen sitä lähdettä=huomiota, eikä varsinaisesti päästäkkään hänestä eroon...Noh uskoisin että tuon negatiivisen huomionkin myötä narsisti toki varmaan tuntee itsensä vaikuttavaksi henkilöksi edelleen aloittajan elämässä..."

        Niin niin, mutta joka tapauksessa aloittaja janosi kostoa...

        Pähkäilen, että minä olen antanut negatiivista huomiota ja jatkanut tapailusuhdetta. Narsisti on tietysti saanut minulta huomiota ja lähdettä, vaikkakin välillä negatiivisessa muodossa.

        Mutta, jos olisin jättänyt narsistin annettuani negatiivista huomiota, niin silloin hän olisi jäänyt vaille lähdettä. Olisi saanut vain ryöpyn ilkeyttä, joskin totuutta, niskaansa ja sen jälkeen jäänyt huomiotta. Tuolloin olisi kosto toteutunut.

        Sisilialainen sananlasku: pitää osua kun ampuu. : ).

        Sisialainen sanalasku on oikeassa. Tämä yhteenlaskun ännä selvästi osasi taidon, kun entisille panoilleen vielä tähtäili, joten oli vain ihan perinteinen kuspäinen, joka osasi osua. Ihmettelen, kun olen näitä lukenut, että mikä oli oikein yhteenlaskun rooli tuossa suhteessa, kun tuollaisiakin asioita hänelle edes kerrottiin. Todennäköisesti oli vain kertojan kannalta testausta.


      • Anonyymi
        vanhantekstinidis kirjoitti:

        Sisialainen sanalasku on oikeassa. Tämä yhteenlaskun ännä selvästi osasi taidon, kun entisille panoilleen vielä tähtäili, joten oli vain ihan perinteinen kuspäinen, joka osasi osua. Ihmettelen, kun olen näitä lukenut, että mikä oli oikein yhteenlaskun rooli tuossa suhteessa, kun tuollaisiakin asioita hänelle edes kerrottiin. Todennäköisesti oli vain kertojan kannalta testausta.

        Oletteko pohtineet, että olisiko mahdollista, että ännä olikin vain perinteinen kusipäinen mies ja tällä yhteenlaskulla itsellään oli jokin trauma omasta takaa? Voisiko yhteenlasku ollakin itse jonkintasoinen narsisti? Mutta asiasta kukkaruukkuun, eikö ne väitä, että uskoon hurahtaminen parantaa kaiken, koston halunkin. Mutta mistä tietää heistäkään, että onko kyseessä tosiuskovaisuus vai vain naamio tai feikki kaikkine lirkutuksineen, joilla vain sumentaa vastapuolen ja kätkee oman pahuutensa olemalla niin ylistestettävän hyvä?


    • minni1234

      parasta on minusta ollut se että on täysin välinpitämätön hänen tekemisilleen ja olemiselleen,hän on kuin ilmaa!!!

      ja itse ainakin olen täysin selvillä siitä että en halua olla enää missään tekemisissä kyseisen ihmisen kanssa.
      elämä on ihanaa ilman narsistia, sen on elämä jo näyttänyt. ja helppoa.

      toipuminen näistä kestää ja kannattaa työstään selviytymistä mutta kun ensimmäisiä helpotuksen tunteita tulee niin se tuntuu mielettömältä!!
      tsemppiä kaikille.
      ja se on oikeesti parasta olla ihan vaan hiljaa omassa tukikohdassaan ja odottaa,kyllä se loppuu viimeistään kun uusi kohde on kiikarissa ja loukussa.

    • n26

      Mitä jos ei tiedä vihaako vaiko rakastaako tätä narsistia enemmän? Mitä jos narsisti saa edelleen niitä tunteita herämään,eikä pystykkään olla vahva? Vaikka tietää tasan tarkkaan mitä tuleva tuo jos samaan peliin lähtee uudelle kierrokselle?

      • En usko, että

        En usko, että uudesta kierroksesta tulee täysin samanlaista, jos uhri on lähelläkään normaalia oppimiskykyistä ihmistä. Usein uhri ei pääsekään selville vesille noin vain. On raskas prosessi siitä tilanteesta nouseminen. Ei olisi vakavana keskustelunaiheena, jos olisi helppo juttu.

        Jos aikoo kostaa, niin tietenkin kostajan täytyy olla selvillä siitä missä mennään. Tähän tilanteeseen sopii kuin nappi silmään tämä viisaus. Sisilialainen sananlasku: pitää osua kun ampuu. : ).

        Että jos nyt pelkää omia tunteitaan, niin kannattaa lähestyä ongelmaansa jostain toisesta kulmasta. Esim. Miten eroon narsistista? olisi hyvä aihe. Jos taas ei ole varma, haluaako eroon narsistista, niin Voiko narsistin kanssa olla suhteessa? Ja jos voi niin miten?


      • En usko, että kirjoitti:

        En usko, että uudesta kierroksesta tulee täysin samanlaista, jos uhri on lähelläkään normaalia oppimiskykyistä ihmistä. Usein uhri ei pääsekään selville vesille noin vain. On raskas prosessi siitä tilanteesta nouseminen. Ei olisi vakavana keskustelunaiheena, jos olisi helppo juttu.

        Jos aikoo kostaa, niin tietenkin kostajan täytyy olla selvillä siitä missä mennään. Tähän tilanteeseen sopii kuin nappi silmään tämä viisaus. Sisilialainen sananlasku: pitää osua kun ampuu. : ).

        Että jos nyt pelkää omia tunteitaan, niin kannattaa lähestyä ongelmaansa jostain toisesta kulmasta. Esim. Miten eroon narsistista? olisi hyvä aihe. Jos taas ei ole varma, haluaako eroon narsistista, niin Voiko narsistin kanssa olla suhteessa? Ja jos voi niin miten?

        "Voiko narsistin kanssa olla suhteessa? Ja jos voi niin miten?"

        Ennemminkin voisi ajatella että uuden ketjun otsikoksi voisi laittaa...kuka/millainen/mistä syystä joku ihminen HALUAA olla suhteessa nimenomaan narsistin kanssa...

        mutta joo, täshän sitä taas on tullu keskusteltua asiasta ja asian vierestä, itsekukin olemme vastailleet antaen sitä lähdettä=huomiota toiselle, kuin saaneet sitä lähdettä=huomiota myös itse vastaanottaa...

        että näinhän se "lähteenä oleminen" toimii täällä netin keskustelupalstoillakin, että jospa sitten kaikin tyytyväisinä mentäisiin narsistisesti ravittuina nukkumaan...


      • urheauhri

        Niin se on usein yhtä koukuttava suhde kuin perheväkivallan uhrin asema , joka palaa aina takaisin hakkaajansa luo. Narsisti on saanut hänet tuntemaan että on jollain lailla hänen syytänsä tietyt asiat ja että hän on ansainnut huonon kohtelun koska on itse ollut niin huono. Koukkuun jää jos alkaa miettiä saisinko anteeksi jotain mitä itse ei ole edes tehnyt vaan on tullut uskoteltua (manipuloitua) jo niin pitkälle että luulee itsessään olevan isoja syitä.

        Pitää tunnistaa itsessään uhriutuminen ja häipyä mahdollisimman pian.


    • ruusu3

      Haluatko kostaa miehelle vai naiselle, mihin ikäryhmään ja kuinka pitkä historia. Lapsia?
      Vanhemmat - lisää muita heikkoja kohtia.

      Kokemuksesta tiedän että ei kannattanut. Yli viiskymppistä ei enää viilattu linssiin.
      Tuli vaa lisää rikkimenneitä ihmisiä.

      En suasittele kostoa vaan terapiaa.

    • No juu. Mor.

      "Kokemuksesta tiedän että ei kannattanut. Yli viiskymppistä ei enää viilattu linssiin.
      Tuli vaa lisää rikkimenneitä ihmisiä."

      No juu. Moraalisesti täysin väärin on sekoittaa kostoonsa muita ihmisiä. Ihan kannattaa käyttää verbaalisia keinoja suoraan aiheuttajaan eli narsistiin. Ja kuten edelleen sanoin: sisilialainen sananlasku toimii narsistin tapauksessa. Osua pitää.

      Ei tietenkään kannata lähteä ylivoimaista vihollista vastaan.

      Aloittaja voisi todellakin valaista tilannettaan enemmän.

    • paskaa vaan

      narsisti on yhtä typerä sana kuin rasisti- meinaa mitään muutakuin sinä teet minä käsken. paskaa vaan. mielenhallintaa. hallitus hallitsee kaikkia ja jotkut pienet ihmiset keskyttyy enempi yksilöihin jotka niin tekevät. en vaan voi ymmärtää

    • Kappa420

      One day Buddha was walking through a village. A very angry and rude young man came up and began insulting him. "You have no right teaching others," he shouted. "You are as stupid as everyone else. You are nothing but a fake."

      Buddha was not upset by these insults. Instead he asked the young man "Tell me, if you buy a gift for someone, and that person does not take it, to whom does the gift belong?"

      The man was surprised to be asked such a strange question and answered, "It would belong to me, because I bought the gift."

      The Buddha smiled and said, "That is correct. And it is exactly the same with your anger. If you become angry with me and I do not get insulted, then the anger falls back on you. You are then the only one who becomes unhappy, not me. All you have done si hurt yourself.

      "If you want to stop hurting yourself, you must get rid of your anger and become loving instead. When you hate others, you yourself become unhappy. But when you love others, everyone is happy."

      The young man listened closely to these wise words of the Buddha. "You are right, o Blessed One, "he said. "Please teach me the path of love. I wish to become your follower."

      The Buddha answered kindly, "Of course. I teach anyone who truly wants to learn. Come with me."

    • N saa tehdä rikoksia

      Kai riippuu siitäkin, onko narsisti älykäs vai todella urpo. Jälkimmäinen kai näkisi lopultakin vain sinun itseään kohtaan tekemän vääryyden. Ja vähemmänkin urpoilla nasseilla on vahvaa taipumusta ja näyttöä tuohon suuntaan, sillä he saavat tehdä mitä tahtovat ja tekevät aina oikein. :)

      Narsistin kohdalla vallitsee aika-avaruuden vääristymä, missä hänen itsensä yleisesti kannattamat moraaliarvot ilmenevät erilaisina ja usein jopa täysin päinvastaisina mihin hyvänsä muuhun tarkastelupisteeseen nähden. Tämänkin takia tuntuvat joskus koomisen absurdeilta ne lukemattomat seikat, joita he vihaavat ja moralisoivat kaikissa muissa kuin itsessään, jossa niitä on usein kaiken lisäksi eniten.

      • täysinpettynyt

        Käyttävät projektiota (tunteiden siirtoa) joka on jokin puolustusreaktio joka on kytkeytynyt päälle ilman syytä. KAikki heidän omat pelot ja epäonnistumiset ovatkin kohteen omaamia ominaisuuksia , näin hän suojelee itseään pettymyksiltä. (Liekö taustalla olematon pettymyksensietokyky joka voi johtua narsistin vanhemmista jotka heti kurling-vanhempien tapaan silottavat lapsosen tietä niin ettei hän koskaan opi pettymään). VOi olla että koska ei osaa pettyä on oltava vahva puolustus koko ajan päällä.


    • skitso

      Niinpä,narsisti voi olla esim. vasikkapedaripaskanjauhaja,joka omien sanojen mukaan inhoaa yli kaiken vasikkapedaripaskanjauhajia!

    • narsisti

      Huomiotta jättäminen ei toimi.
      Narsisti on karsinut sinut pois elämästään, eikä huomiotta jättäminen toimi.
      Paras kosto narsistille on nöyryyttää hänet ja antaa hänen tuntea ne tuntemukset mitkä olet itse kokenut.
      Jos narsisti on esimerkiksi pettänyt sinua, niin sinun pitäisi esittää uskottavalla roolisuorituksella, että rakastat kysesistä henkilöä ja palvot häntä. Sitten on aika vetäistä matto pois jalkojen alta. Esimerkki tapauksessa petä häntä. Petä niin pahasti kuin voit kuvitella, miten kukaan voisi toiselle tehdä. Lopuksi voit vain naurahtaa ja sanoa: Luuletko tosissaan, että sunlaista ihmistä voisi kukaan rakastaa ja haluta.
      Tää tietenkin vaan toimii jos on vielä mahdollisuuksia saada kyseinen ihminen takaisin.

      • EN OLE UHRI

        Ihan järjetön ehdotus. Narsistihan voi sille päälle sattuessaan omistaa koko elonsa kostamiselle! Sitäkö tässä halutaan? Loputonta vainoa narkun puolelta? Typerintä mitä olen kuullut. Narkut on vaarallisia ja täällä neuvotaan pilaamaan oma elämä!

        Narsistit hylkää ihmisiä kyllä mutta odotapas vaan jossain vaiheessa narsisti saattaa ruveta uudestaan yrittämään saada hyötyä exästäkin ja silloin on se oikea hetki olla autuaan välinpitämätön. Parasta on jos tässä vaiheessa on jo korjannut oman elämänsä ja kehittynyt ihmisenä, on uusi puoliso jne. Narsistit usein palaavat haaskoille kun se uuden innostus taas haihtuu! Uskokaa pois. Tämä on se oikea hetki olla piittaamatta.


      • kauhuskenaario1
        EN OLE UHRI kirjoitti:

        Ihan järjetön ehdotus. Narsistihan voi sille päälle sattuessaan omistaa koko elonsa kostamiselle! Sitäkö tässä halutaan? Loputonta vainoa narkun puolelta? Typerintä mitä olen kuullut. Narkut on vaarallisia ja täällä neuvotaan pilaamaan oma elämä!

        Narsistit hylkää ihmisiä kyllä mutta odotapas vaan jossain vaiheessa narsisti saattaa ruveta uudestaan yrittämään saada hyötyä exästäkin ja silloin on se oikea hetki olla autuaan välinpitämätön. Parasta on jos tässä vaiheessa on jo korjannut oman elämänsä ja kehittynyt ihmisenä, on uusi puoliso jne. Narsistit usein palaavat haaskoille kun se uuden innostus taas haihtuu! Uskokaa pois. Tämä on se oikea hetki olla piittaamatta.

        kuin painajainen jota ei enää haluaisi nähdä mutta tietää että tulee se sieltä vielä joku kaunis päivä varmaan just silloin kuin vähiten osaa odottaa. Kamalaa on kun joutuu jättämään lapset tällä narsistille. Sehän voi siirtää lapsiin tämän kaameuden. ??? onko lapsella oikeus tavata sellaista ihmistä jossa piilee tämä vaara vai pitääkö järjestää valvotut tapaamiset? JOs niin millä ihmeen perusteella?


    • Niksi Pirkka

      1. Jos elät yhteistaloudessa niin vinguta surutta narsistin Visaa omiin henkilökohtaisiin juttuihisi ja laita se sika maksamaan laskut.
      2.Ota myös säännöllinen tyttöjen ilta ja laita se narsisti hoitamaan lapset vaikka aamuun saakka. Jos tapaat reissuilla mukavia miehiä niin nauti surutta, se sika narsisti on varmaan tehnyt samoin tai ainakin suunnittelee jotakin (vaikka muka esittääkin nyt koti-isää)
      3. Pidä myös takataskussa ylimääräinen ostos/puuhalista, jonka sujautat narsistin eteen, jos se meinaa illalla töiden jälkeen rentoutua lehden, TV:n tai iltakaljan parissa.
      4.Viikkosiivouksen ja pyykit voi narsistisika hoitaa ilman sinuakin, ja jos se pullikoi niin siirry kohtaan 1. ja tilaa ostopalveluna sen narsistin piikkiin.
      5. Kutsu aina äitisi viikoksi asumaan, jos tuntuu ette jaksa kostaa sille narsistille mielestäsi tarpeeksi omin voimin
      6 Muista nimitellä sitä narsistia juuri tällä nimellä myös lastenne kuullen, että hekin jo pienestä oppisivat isänsä oikean luonteen
      6. Jos se narsisti yrittää miellisetellä sinua tuomalla kukkia, koruja tms. niin muista aina nollata tilanne toteamalla, että tuli ihan vääränlaisia taas kerran
      7. Läheisyyttä tuolle narsistille ei kannata jakaa, syntyy vaan heikkopäisiä jälkeläisiä, lähibaarista löydät tyttöjen kanssa paljon mukavampaa seuraa

      (Oikeasti uskon kyllä, että narsisteja on ja muutamaan sellaiseen olen törmännytkin. Mutta riitely parisuhteessa ei tee vielä ihmisestä narsistia, vaikka sen toisen kanssa meinaisikin välillä mennä hermo)

      • Jotain tolkkua

        Jaa, laita narsisti hoitamaan lapset, petä häntä, teetä hänellä yksin kotihommat, sabotoi miehen iltarentoutuminen, laita yksin tekemään viikkosiivous, pyydä äiti mukaan kiusaamaan miestä, tuhoa miehen suhde lapsiinsa, jätä huomiotta miehen kauniit eleet, pihtaa lopuksi ja lähde baanalle heilumaan.

        Kumpi on se narsisti ja kiusaaja???


      • Se ei ainakaan

        Se ei ainakaan ole narsisti, joka suostuu tuon kaiken tekemään. Narsisti ei suostu mihinkään tuosta.


      • Mun muija

        Eiks kaikki muijat oo tällaisia, mulla ainakin.


      • Anonyymi
        Mun muija kirjoitti:

        Eiks kaikki muijat oo tällaisia, mulla ainakin.

        Kaikki miehet on siis narsisteja?


    • Tuossa on oikean

      "Petä niin pahasti kuin voit kuvitella, miten kukaan voisi toiselle tehdä. "

      Tuossa on oikean suuntainen neuvo. Narsistin tutemaan mustasukkaisuuteen ja sen luonteeseen vaikuttaa vain se seikka, että narsisti ei välitä kenestäkään ihmisestä oikeasti eikä myöskään rakasta... Narsisti pitäisi saada tuntemaan kateutta tuosta kuvitellusta seikkailusta, niin saisi edes hiukan suolaa hänen haavoilleen.

      Itse tein niin, että menin jopa oikeille treffeille toiseen kaupunkiin kun missä asumme, ettei ikinä pääsisi asian jäljille. Istuimme puistoravintolassa kun narsisti alkoi soittaa kännykkääni. En edes olisi voinut vastata, koska musiikki soi niin kovaa. Pystyin myös olemaan soittamatta takaisin, kun oli kuitenkin muuta seuraa.

      En tuon treffikumppanin kanssa kuitenkaan ollut, koska hän ei kiinnostanut minua hetken seuraa enempää. Eikä kenenkään kannata jonkun idiootin takia itseään missään ryvettää... eikö niin. Konsteja on muitakin : ). Sanoin narsistille myös, etten suinkaan ollut miehen kanssa, mutta liioittelin hänen ominaisuuksiaan, esim varakkuuttaan jne.... Toden tuntua tapahtumiin toi se tosiseikka että kävin oikeilla treffeillä. Koska narsisti itse on röyhkeä seksuaalisesti, ei hän ainakaan aluksi uskonut tietenkään, etten olisi ollut...

      Tuon ja monen muun tapauksen kautta olen oppinut tuntemaan itse narsistia paremmin ja nimenomaan sen tärkeän seikan, kuinka vähän narsisti on ymmärtänyt minusta. Eli emme oikeasti ole todellakaan koskaan edes kohdanneet, vaikka tunne oli minun mielestäni päätä huimaava ja toisaalta narsisti luuli että voi pyörittää minua kuinka päin vain. Luuli vielä vuosia tapahtumien jälkeenkin, että hänellä on minusta jonkinlainen ote. Luulee luultavasti vieläkin... Jonakin päivänä, jos niin haluaisin, voisin paljastaa narsistille mitä oikeasti hänestä ajattelen. Tuskimpa tuota tulen tekemään, miespolo. Mutta minulle tunne oman elämäni hallinnasta on tärkeä.

    • Uhri800

      Paras kosto narsistille on paljastaa hänet ja hänet tekonsa julkisesti, niin monella ja laajalla foorumilla kuin vain mahdollista. Asiallisesti ja viileästi kuin faktat luetellen Narsisti kokee tämän äärettömänä nöyryytyksenä.

      • jälleen normi elämä

        tukijoukot ja muutamat muut tietää. oon kertonut, kun kyselevät MINNE OOT JÄTTÄNYT SEN KOMEAN JA MUKAVAN MIEHEN. Ihan surutta kerron, että oli psykopaatti narsisti. Henki oli mennä sen vainoojan tiimoilta. 1.5 vuotta sitten jätin, 6 kk. seuraili, kai vieläkin, Uusi uhri jo ollut ja jättänyt sen. JULMIMPIA ihmisiä ikinä. Rakkauden nimeen...hulluja. En minkaanlaista yhteyttä pidä.


    • heh jo

      Katso säälien sen sormia ne lyhyet ja oudon epämuodastuneet. Rääkyy se, mutta oletko huomannut kuinka se jo huojuu........jippii kohta se tipahtaa....

      • käypä sie

        Hyvin sairaalta kuulostaa tuo juttusi käy nuppi-tohtorilla.


      • tulevanarsistiko

        Oikeastaan kostaminen on jännittävää, jos tavoitteena on toisten ihmisten pelastaminen. Paljastan kaikessa kaameudessaan hänen luonteensa. Hän ei tule edes aavistamaan, että minä voisin olla niin ovela. Olen nimittäin antanut hänen ymmärtää pitemmän ajan, että olen tyhmä kuin saapas:-)


      • luulen
        tulevanarsistiko kirjoitti:

        Oikeastaan kostaminen on jännittävää, jos tavoitteena on toisten ihmisten pelastaminen. Paljastan kaikessa kaameudessaan hänen luonteensa. Hän ei tule edes aavistamaan, että minä voisin olla niin ovela. Olen nimittäin antanut hänen ymmärtää pitemmän ajan, että olen tyhmä kuin saapas:-)

        Luulen tosiaan, että olet narsisti, et kuitenkaan tuleva narsisti, sillä narsistiksi synnytään.
        Juuri tuokin on todiste narsistisuudestasi, että uskot olevasi todella älykäs, ovelampi ja älykkäämpi kuin muut.


      • Anonyymi
        tulevanarsistiko kirjoitti:

        Oikeastaan kostaminen on jännittävää, jos tavoitteena on toisten ihmisten pelastaminen. Paljastan kaikessa kaameudessaan hänen luonteensa. Hän ei tule edes aavistamaan, että minä voisin olla niin ovela. Olen nimittäin antanut hänen ymmärtää pitemmän ajan, että olen tyhmä kuin saapas:-)

        Kostamista voi haaveilla varmaan monikin mutta en usko että se tekee terveen ihmisen elämässä muuta kun syyllisyyden tunteen jos on kostanut.
        Koska ihminen ei ole luotu kostamaan mitenkään .
        Rehellisen ihmisen oma mieli siitä vaan kärsii


    • Jäkättäjä

      Narsisti ajattelee kaiken lähtevän hänestä ja päättyvän häneen. Jos hän huomaa että teet jotakin ajatellen häntä, vaikka sitten vetelisit turpaan, se on jonkinlainen palkkio narsistille. Se että teet jotakin huomioimatta häntä mitenkään, onkin pahempi paikka. Jos vielä olet silminnähden onnelilnen ja porskutat eteenpäin elämäniloa hehkuen, ilman että hänellä on osaa tai arpaa siihen, niin sehän ketuttaa.

      • juorukerhoonko?

        Mulle on ihan sama mitä teet evvk,ai niin en kyllä ees tunne
        teitä. Tämä vastaus täysin vieraalta juttujen lukijalta.


      • näyttää siltä
        juorukerhoonko? kirjoitti:

        Mulle on ihan sama mitä teet evvk,ai niin en kyllä ees tunne
        teitä. Tämä vastaus täysin vieraalta juttujen lukijalta.

        Taisi osua narsistiin?


    • 4+18

      "Niinpä,narsisti voi olla esim. vasikkapedaripaskanjauhaja,joka omien sanojen mukaan inhoaa yli kaiken vasikkapedaripaskanjauhajia! "

      Tää on niin tuttua että vatsaan sattuu kun naurattaa niin makeasti!

      Inhoaa ja halveksuu pettämistä -Pettää itse.

      Ei voi sietää päihteiden käyttäjiä -On päihteiden suurkuluttaja itse.

      Ei halua että hänen kavereistansa pidetään,estää kaikin tavoin niiden kanssa kommunikoinnin -Flirttailee itse minun kavereideni kanssa.

      Vihaa väkivaltaa -On itse väkivaltainen.

      Listaa voisin jatkaa loputtomiin.

      • En mä mutta ne muut

        Narsisti jauhoi suureen ääneen kuinka ei voi sietää pettäjiä, kuinka raukkoja ja surkeita pettäjät on. Oli itse vähän aiemmin aloittanut suhteen varattuun mieheen. Kun sai miehen koukkuun ja eroamaan niin heitti oman miehensä pihalle ja vaihtoi tähän uuteen löytöön. Siinä kai siis kaksi raukkaa ja surkeaa päätyi yhteen....


    • 3+5

      osu ja upposi. :))

    • 5+16

      Kannattaa ymmärtää miten sisäinen puoli pelaa paneutumalla omaansa, ymmärryksen myötä ymmärtää myös toisia, ja se auttaa pääsemään eteenpäin. Selkeää ja toimivaa tietoa oman sisäisen ymmärtämiseen lyösin Alkuajatuksesta, sitä voin todella suositella, kokemukseni elämästä muuttui täysin sen avulla. Löytyy googlaamalla.

    • Oboi 5

      Pitääkö narsistille yleensäkään kostaa. Pääasia on opettelee
      tuntemaan sen perusteellisesti ja toimii itse siten ettei narsisti
      pahemmin saa otetta. Voisihan sekin käydä kostosta jos pal-
      jastaisi kaikki teatteriesitykset ja todistaisi puhtaasti mistä esi-
      tyksessä on todellisuudessa kyse.

      • utelias vain

        Erikoista miten muka?Mitänuo narsu on teille tehnyt?


      • ylimielinen p....
        utelias vain kirjoitti:

        Erikoista miten muka?Mitänuo narsu on teille tehnyt?

        Suomessa on julkkisnarsu joka on myös kirjoittanut kirjaansa narsismista ja kiusaamisesta, on itse olevinaan hyväntahtoinen, avulias ja mukava ihminen.

        Hyvin hämää niitä jotka ei tiedä. Narsut saa levitettyä valtavasti pahaa mieltä ympärilleen kun niiden täytyy aina joitakin kiusata.


      • Anonyymi

        Ainut neuvo on mitä tulee narsistiin on että pysyy heistä mahdollisimman kaukana .
        He vahingoittavat ihmisen suhteita niin tulehtuneiksi ettei niitä voi paikata enää kun kiltit ihmiset uskovat heitä ha pitävät heitä suorasuisina ja sharmikkaina ihmisinä . Sitä rooliaan ne aina näyttää muille ihmisille.


    • Anarkisti

      Kostaa voit narsisti J.Kartaiselle niin,että et äänestä kokoomusta missään tilanteessa,kun näet kokoomuksen puolueen kannattajia,vedät niitä turpiin,tai potkaiset.

    • Uhriko?

      Olen alkanut miettiä onko ex-mieheni narsisti, kerron muutamia hänen luonteenpiirteitä jos joku voisi vastata. Kaikkeen syy oli minussa tai jossain muussa mutta ei koskaan hänessä, jos ei muuta keksinyt niin kaiveli parinkinkymmenen vuoden vanhoja asioita jostain lauseesta että kaikki juontaa sieltä tai sitten että asenteeni on väärä. Valehteli, petti ja kun jäi kiinni syy oli taas minun kun on pettänyt. Sai kotona hirveitä raivokohtauksia mutta töissä ja muualla käyttäytyi rauhallisesti ja kaikki pitävät häntä kilttinä miehenä. Omi kaikki rahani itselleen, en saanut käyttää edes omia pankkitunnuksiani. En saanut ajaa omalla minun rahoilla maksetulla autolla vaan omi sen itselleen, en saanut käydä ruokakaupassa koska silloin olisin tarvinnut rahaa, jos menin ostoksille johonkin tuli minut kassalta hakemaan ja maksoi ostokseni minun rahoilla tietenkin. Valitti koko ajan etten arvosta häntä tarpeeksi. Kaksi viimeistä vuotta yhdessä oli tosi ahdistavia ja sairastelin paljon mm sydänlihastulehdus ja sydänveritulppa, kun muutti pois muutamia vuosia sitten olen ollut terve. Kun ei voinut hyötyä minusta enää rahallisesti löysi netistä jonkun eronneen joka osti sille talon. Jäin kolmen murrosikäisen lapsen yksinhuoltajaksi mutta on kuitenkin ollut helpompi olla. Tässä on vain joitakin asioita on tapahtunut paljon muutakin.

      • Varo narsisitia

        Oho! Olipa suorastaan kummallista kun ei saanut omaa tiliä käyttää itse.
        Sehän on oikeus käyttää omaa tiliä ja pankkitunnuksia. Ne raivokohtaukset
        tuleekin usein kotona ja muualla ollaan niin ystävällisiä että!!!!
        Kukaan ei voi tietää mitä narsistin kanssa asuminen on ja mitä on narsistin
        ystävyys. Kestää niin kauan kun on hänen mukaan toimiva ja myöntyvä!!!!


    • Kukistus kunniaan !!

      Sama mulla. aiheutunut pysyvää vahinkoa. Ei pelkkä voi voi ero on surkeeta ja kovaa, niinkuin muilla normaaleilla kun toipuvat eroistaan joka kuuluu normaaliin elämään
      Narsun kanssa joutuu vähän epänormaaleihimpiin petoksiin ja sielun kuolioihin, Loppuikä mulla ..vähän niinkuin pilalla.
      Ihmiset puhuu ootas karman laki kostaa, pyh en ainakaan minä saa sitä iloa nähdä, muutakuin että pahantekijä porskuttaa entistä onnekkaampana !!
      Lakimies on aika hampaaton vähävaraiselle, kun kaikki rahakin on jo ryöstetty. Ei halunut auttaa !!
      Omalaki kunniaan, ei tule muuta mieleen.

      Toivottavasti ei tule oven taakse,...
      etten vaan sano, että ai hei.. tuleppas niin keitän vähän kaffetta tässä joutessani....

      • EN OLE UHRI

        Älä hyvä ihminen jää poteroon makaamaan. Keskity itsesi nostamiseen sieltä. Älä siihen narkkuun.


    • HahHaahhaa

      Aloittaja miettii kostoa , tuota juuri narsisti odottaa . Siitä saa nautinnon kun huomaa miten kohteita todella närästää , narsisti ei tunne koskaan koston olsuvan häneen vaan se tuo ilmi vastistajan avuttomuuden .

      • valtavalta

        Minä luulin saaneeni kostoni osumaan häneen, mutta erehdyin. Hän teki minusta sen jälkeen sairaamman kuin koskaan aiemmin on yrittänytkään. Parisuhde on narsistinen aina silloin kun toisella on valta , toisella ei.


    • EN OLE UHRI

      Kyllästyttää niin tämä sanapari "narsistin uhri". En minä ainakaan koe itseäni miksikään uhriksi. Tein vain virheitä ja nyt opettelen pitämään rajoja. Ennen kaikkea koen kasvaneeni ihmisenä.

      Kostamisesta sitten sen verran että ei kannata. Haluatko itse ruveta narkuksi? Jätetään ne kostamiset narkuille. Paras kosto narkulle on muutenkin täysi ignoraamus ja välinpitämättömyys ja se ettei koskaan sorru tämän tasolle vaan käyttäytyy itse paremmin ja pitää yllä korkeaa tasoa. Sekös jos mikä narkkua raivostuttaa kun ei voi sinua voittaa. Narkuthan nyt on muutenkin kokoajan vainoharhaisia ja kateellisia eivätkä juuri onnellisia.

      • Anonyymi

        Riippuu ihmisestäkin miten käsittelee asioita . Sitäkään ei tietenkään voi yleistää .äusein valitsevat kiltin ihmisen puolisokseen jonka saa ohjailla ja kiusata tietäen ettei toisella ole kykyä puolustaa edes itseään . Sellainen ihminen on uhri,ja puoliso jopa syyttelee itseäänkin usein kun narsisti on sanonut että hänessä se vika on , niin alkaa uskomaan itsekkin siihen. Tietenkin se ns rakkaus sen kiltin taholta kestää koviakin asioita, ja niitä uudesti yrittämisiä tehdään usein
        Joten. Joku toinen oppii käsittelemään narsistia, mutta en minä ainakaan haluaisi olla yhdessä sellaisen kanssa minkä kanssa on koko ajan käsiteltävä asioita ettei toinen ole ilkeä .
        Oikea rakkaus ihmisten välillä on molemmin puolista luottamista ja syvää toveruutta siis ei mitenkään niin että sitä kilttiä syytellään koko ajan ja uskottomuus jutut painetaan villaisella , ja valheet annetaan anteeksi joka kerta ja koskaan ei ole vikaa narsistista . Ainoastaan siinä puolisonsa. Siis eroon ja nopeasti sillä narsisti ei tule koskaan muuttumaan , hän luottaa siihen että toinen rakastaa häntä joten paras sanoa että tunteita ei enää ole , ja jättää . Tavallisesti hänellä on jo uusi muutamassa päivässä siis erotaan ei häneen kosketa mitenkään . Ei hän kaipaa puolisoaan mitenkään. Uusimusein jo katseltuna


    • ei vihapuheille. ..

      Mieti ensin omia heikkouksiasi ja kuinka tämä narsku käyttää sinua hyväkseen ja miksi annat sen vallan? Viihdyttää? Miksi?

      Siinä varmaan selviää vihattomat keinot. :)

    • ...

      Paras tapa kostaa on pysyä hänestä kaukana.

    • jkhkhh

      Ei mitenkään.

      Osoitat sitä vastoin olevasi hyvä, kypsä ja kunnioitettava ihminen kun annat hänelle anteeksi, siitäkin huolimatta mitä hän on sinulle tehnyt.

      Jos kostat, osoitat vain hänelle ja muille ihmisille että toisten pahasti kohteleminen on hyväksyttävää.

      Jos haluat lyödä narsistin, menet hänen luokseen, sanot hänelle että annat hänelle kaiken anteeksi, halaat häntä lämpimästi ja lähdet pois. Se on hänen heikko kohtansa.

      • ;)))))

        juuri näin, ja voi olla varmaa että narsu halauksen jälkeen alkaa raivoamaan ja tönii ja huutaa ja haukkuu, että se siitä... kokeiltu on
        kannattaa kiertää kaukaa ja katsella lentokoneita taivaalla onnellisesti kun narsu tulee vastaan :D arvaa pistääkö sitä vihaksi jos näytät happy face tai et anna mitään huomiota tälle arvonsa tuntevalle :D


    • et pysty siihen

      Eihän sinun tarvitse kuin poistua maisemista. Muuten et onnistuisikaan.

    • minea4

      Anna olla, oman itsesi vuoksi. Paras on, että annat anteeksi ja lähetät hänet pois elämästäsi. Ja tarkennukseksi, anteeksi antaminen ei tarkoita että hyväksyt hänen tekonsa tai asenteensa, vaan pikemminkin sitä, että jätät ne asiat taaksesi. Se on ainut keino päästä narsistin otteesta eroon. Narsisti kääntää asiat aina oman kieroutuneen mielensä mukaiseksi, joten ei ole merkitystä, reagoitko häneen hyvällä vai pahalla. Anna siis olla ja jatka omaa elämääsi, tiedäthän nyt mikä on parempaa.

      • mirkku4

        Mitä sitä kostamaan. Itse sain huvini siitä kun näin sen manipulointiyritykset, ENKÄ SUOSTUNUT MANIPULOITUMAAN!


      • aiaiaiakusattui

        osuvasti kuvattu !!! hän keksii kaikki reitit jottei hänen tarvitse kohdata omaa pienuuttaan ja vajavaisuuttaan, saatika myöntää virheitään tai heikkouksiaan.

        Mitä jos hänelle menee sanomaan että tämä on minun heikko kohtani , ja mikä on sinun? No ei se varmaan johda muuhun kuin siihen että hän kieltäytyy keskustelemasta joutavia.

        =)
        Ansaitsemme parempaa.


    • Älä vaivaudu moiseen

      Voit luottaa siihen että, kosto tuleepi tuonpuoleisessa jos ei tässä taikka seuraavassa elämässä ja keskittyä omaan maanpäälliseesi.
      Ainoo et uusia uhreja voi tulla ennen sitä jos ei joku sitä pysäytä tai omatunto ala hällä toimia.
      Tuskin edes uskoon meno riittää tollasessatapauksessa.

    • equinox

      Kuinka voisitkaan olla niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. On tapahtunut paljonkin, mutta voit todella antaa asian olla ja jatkaa elämääsi.

      Jos sinä kostat oman huonon kohtelusi hänelle, lisäät vain huonoa kohtelua maailmassa. Jos odotat näkeväsi hänessä lempeyttä, voisitko itse olla osoitus siitä lempeydestä?

      Anna hänelle anteeksi. Älä tuomitse. Vai oletko niin varma itsestäsi, ettet koskaan tekisi samoin? Etkö juuri ollut kostamassa hänelle? Ethän kohtelisi 1-luokkalaista huonosti siksi, että hän ei osaa 5. luokan matematiikantehtäviä.

      Hän tulee saamaan oppinsa aikanaan, sinun ei tarvitse siitä huolehtia.

      Kostonhimo on tavallaan inhimillinen tunne ja kosto saattaa tuntua hyvältä ratkaisulta. Mutta kun itse 89-vuotiaana makaat sängyssä ja ajattelet omaa toimintaasi tässä asiassa, etkö olisi tyytyväinen itseesi kun käsittelit huonon kohtelun anteeksiannolla ja lempeydellä. Toimit hyvin silloin kun toinen toimi huonosti. Ja lisäksi, hyvällä toiminnallasi olit esimerkkinä muille.

      Miksi oikeastaan et olisi hänelle kiitollinen? Kiitollinen siitä että olet hänen takiaan saanut kokea tämän kaiken ja sitä kautta olet saanut mahdollisuuden ymmärtää mitä olet ja mitä et ole.

      Toimintasi nyt ratkaisee joten toimi viisaasti.

      • heivaanjahellättunte

        Narsistin hyvä puoli on se että hän saa jokaisen katsomaan itseään peiliin! Lisää narsuja tähän maailmaan, ilman heitä oltais muutkin ehkä enemmän itsekkäitä. Narsisti voi paljastaa oikeasti sinusta asioita joita et ole ennen huomannut ja jotka on hyvä huomata tulevaisuuden varalle.


    • eiautalakikaa

      Kantapäät vastakkain nassuun vaan. P ru mut on näitä virallisia ero ym juttuja. Ei onnistu neuvottelut , ei voi luottaa apuuva.

      • outoa tarinaa

        Ihmehöpinöitä ei tuosta ota selvää narsuja kaikkialla muttei sanota mitä on muka tehnyt?
        Noasiahan eimua koske.


    • Kokemusta....

      Vastaan narsisitin viesteihin teksteillä.
      Otahan lääkkeesi, olet hullu, pöljä tai idiootti.
      En muuta selitystä.

      Olen huomannut että selitysksistä ja vastaväitteistä innostuu.

      Toinen on todellakin se hiljaisuus joka saa narsistin sekoamaan.

    • kimmellys

      "Miten tuolle sairaalle ihmiselle voisi kostaa niin että hän sais tuntea edes pienen tunteen siitä mitä hän on kaikille hänen uhreilleen tehnyt?"

      Ei kannata tuhlata lyhyttä elämää kostamiseen ja katkeruuteen; jos on narsistin kanssa ollu tekemisissä - ja alussahan sitä ei edes tajua mistä on kysymys - niin sitten kun tajuaa, narsisti täytyy vaan jättää ja kaikki hänen ystävänsä. Jättää täydellisesti ja jatkaa omaa elämäänsä, harrastuksiaan, itsensä kehittämistä, elämästä nauttimista.
      Kosto synnyttää synkkää pilveä omaan minäkuvaan lisää, ja katkeran kostajan tunne omasta itsestä ois just ehkä jotain sellasta joka miellyttäis narsistia - narsistihan usein haluaa että toinen tuntee itsensä olevan alakynnessä, ajattelee negatiivisesti jolloin narsisti voi "lohduttaa", "auttaa", "olla hyödyksi" osaamillaan taidoilla.

      Kostajan täytyy juonitella, eläytyä toisen ihmisen negatiiviseen maailmaan, mennä mukaan negatiivisen ihmisen ajatusmaailmaan.

      Kostaja voi tarvita apujoukkoja jotka on halukkaita kostamaan.

      Sellaistako elämää haluat siinä vaiheessa kun olet lopulta irtautumassa tai irtautunu narsistista ?

      Paras "kosto" narsistille on se, että sinä tulet onnelliseksi ja vapaaksi ja hän tajuaa ettet tarvitse häntä enää missään. Ja se mitä hänelle itselleen tapahtuu on se kosto minkä hän tulee saamaan.

      Ainut mitä sinun kannattaa tehdä on informoida itsellesi tärkeitä lähimmäisiä ja ihmisiä etteivät he ole hänen kanssaan tekemisissä, kerro se heille suorasanaisesti.
      Katso ettei hän pääse vahingoittamaan eläimiä.

      Hän ei myöskään ole täysin ilman omaa suostumustasi "rikkonut sua ihmisenä".
      Olet antanu siihen suostumuksen kun et ole tajunnut että minkälainen hän on, se on ollut vaan elämää ja voit hyväksyä sen ja nauttia siitä jos olet vielä terve ja sulla on elämää elettävänä ja positiivisia asioita joita voit harrastaa, ja normaaleja lähimmäisiä.

      Nauti elämästä !

    • niin.

      Älä nyt mitään ihan kauheaa ainakaan tee, ettei kaduta. Elämä kyllä antaa hänelle takaisin usko vaan.

      • jänniä lukea nää

        Hei sanokaapa mikä narsunne ikä on tarkistan vain täsmääkö
        katsos kun ei sitä voi aina tietää ketä on loukannut ja miten
        tuntuu ainakin,että vain miehet olisi niitä narsisseja?


      • niin.
        jänniä lukea nää kirjoitti:

        Hei sanokaapa mikä narsunne ikä on tarkistan vain täsmääkö
        katsos kun ei sitä voi aina tietää ketä on loukannut ja miten
        tuntuu ainakin,että vain miehet olisi niitä narsisseja?

        Toinen 35 ja toinen 41 tai 42.


    • narsist.vapautunut

      Kosto narsistille on turha. Ei hän ymmärrä sen viestiä. Muut ihmiset ovat väärässä, hän oikeassa. Muut ihmiset ovat sairaita, hän on terve ja fiksu.

      Mutta älä huoli, elämä lopulta "kostaa", sillä narsistin toimintaan ja häneltä saamaansa kohteluun väsyy kaikki jopa lähi-ihmiset ja alkavat karttaa narsistia. Narsistilla on loppupeleissä aina yksinäinen loppuelämä.

      Sitä odotellessa sinähän voi unohtaa hänet, jakaa hyvää mieltä ja positiivisuutta ympärilläsi oleville, terveille ihmisille. Saat samaa heiltä takaisin ja olet onnellinen. Viha, katkeruus ja kosto vain vievät sinulta voimat, siispä jätä taaksesi se taakka

    • sinikka1

      Olen itse vielä Narsistin kera Avioliitossa,joskin Mieheni Narsismi on jollain tapaa erillaista,mutta kaikki Narsistin piirteet ja ajattelutavat Hän omaa!

      Vuositolkulla olen antanut Hänen "omistaa" minut,määrätä menoni,soittamiset missä tarkistetaan taustaääniä kuunnellen ensin,missä mahdan olla!

      Työssään Hän on erittäin pidetty,mutta sielläkin Hän saattaa hautoa kostoa,jos Hänen varpailleen on astuttu!
      Viimeksi odotti 8vuotta,että sai sellaisen mahdollisuuden,jossa saattoi kostaa Pomolleen!
      Joku odottaa tuollaisen vuosimäärän ainoastaan etsien ja tietäen,että se hetki koittaa joskus,kun kosto mahdollistuu!

      Kuukausi sitten kosto oli mahdollinen ja voi miten sitä Hehkuteltiin minulle!

      Hänellä on myös sivutyönä oma Hydrayliikka-alan Yritys,jossa myöskin pidetty ja Ihmisillä kuvan tosi reilusta tyypistä!
      Hymykuoppien kera Naureskelee ja on omalla tavallaan Sosiaalinen!

      Siihen se Sosiaalisuus jääkin,ja Hänen ollessa kotona olen minä Kynnysmatto,johon puretaan kaikki Hänen tunteensa,enkä omistani ole voinut puhua koskaan!
      Hän ei ymmärrä sitäkään,jos olen aikoinani sanonut,että :" Kuule minun on paha olla tässä liitossa"!

      Silloin alkaa jankutus,että lähde vain ,lähde vain,mutta muista,että Tyttäriämme Hän ei auta enään,ja se jää minun harteille( Autamme Sairauskulussa,sillä molemmilla on Autoimmuunisairaudet.Vanhemmalla Ms-tauti ja Nuoremmalla Aktiivi tasolla oleva Selkärankareuma).
      Hän pitää minua kiinni Tyttöjemme kautta,tai on pitänyt,kun uhkailee,ettei avusta heitä Sairaalakuluissa,sillä lääkitykset ja Kuntoutukset ovat todella Kalliita,ja apua annettu,koska molemmilla Asuntolainaa!

      Tuntuu,kuin Hän eläisi pelkästään sille,milloin voi alistaa toista,kostaa tai mitä vain vastaavaa!
      Nyrkkiinkin olen törmännyt useammankin kerran ja kovimillaan kunnolla ns.Maapalloon!
      Eli henkisen lisäksi Hän käyttää myös Ruumillista Väkivaltaa,joka tosin nykyään vähentynyt paljon,mutten ikikuuna päivänä enään pysty luottamaan siihen ,etteikö käsi heilahtaisi!

      Olen pieni ja siroluinen,että yhdellä iskulla meni viimeksi 3 alinta kylkiluuta kerralla poikki!

      Mutta nyt Elämäni on täyttynyt ja Tunteeni Ämpäriä myöten täynnä!!
      Jostain kummasta sain Voimaa,että Eropaperit on vetämässä,mutta Hän ei tiedä sitä,sillä ennenkuin minä saan asuntoa,olisi kertominen julmettu virhe!

      Koitan olla Normaalisti ja normisti myös levitellä jalkojani,kun Hän on Rakastelutuulella!
      Minä vain en ole vuosikausiin tehnyt muuta,kuin teeskennellyt kaiken,ja naurattaa oikein,että Hän luulee,että nautin tai saan jopa Orgasmin!

      Ehei....tunteet ovat kuolleet!
      Mutta tuota kostoasiaa olen itsekkin miettinyt,että miten sen voisin tehdä,mutta tullut kaiken pahuudenkin keskellä siihen tulokseen,että ei kannata!!

      Miksi tuhlaisin vähiä voimavarojani kostamiseen??
      Sillä tiedän,että Narsisti jätettynä saa Kostonsa juuri silloin,kun Vaimo poistuu Elämästä!

      Tietysti asia käännetään Ystävien keskuudessa toisinpäin,että Hän olisi ollut jättäjä!En siitä kuitenkaan välitä!

      Lähtemiseni tulee olemaan todellinen shokki,sillä Hän ei voi mustasukkaisuudessaan edes ajatella,että Akka mokoma voisi löytää rinnalleen toisen,ja jonka kainaloon minä pääsisin!

      On aivan turhaa hautoa tosiaan sitä kostoa,sillä Narsisti kaatuu omiin jalkoihinsa,kun Hänet jätetään!
      Narsisti ei olekkaan vahva ,vaan tosi heikko luonteenlaji,jota pitää pönkittää juuri tällä Narsismilla!

      Tässä...minun tarinani ja Toivon ,että löytyy rinnalle vielä mukava puhelias,huumorintajuinen Mies,mutta en Häntä hae,sillä sellainen kyllä löytyy itsestään,jos niin on tarkoitettu!

      Voimia kaikille,jotka viettävät Elämäänsä narsistin kanssa,ja ei kannata tosiaan jäädä kauaksi aikaa Narsistin jalkoihin,niinkuin minä jäin tyhmyyksissäni!

      30 pitkää vuotta...Luoja,kun ajattelee niitä mitä tuona aikana olen joutunut kestämään!
      Eli olin vain liian Sisukas,enkä ole Ajatellut koskaan Omaa Itseäni,ja ehkä Onnellista elämää!

      Nyt on toisin ja katotaan miten käy,ja jos en aikanaan kivaa Miestä löydä,niin olen viisastunut sitten olemaan yksin.
      Enkä ole menoistani kenellekkään tilivelvollinen!

      Jospa se tästä alkaa Aurinkokin vielä paistamaan!

      Eli jätä Narsisti siinä on kosto Samalla !

      • ei narsu

        Juu en sesitmieainakaan ole kun en koskaanole naista lyönyt,aikä ikäkään täsmää
        onnea uudelle alullenne toivoo ei narsu.


      • mp42

        Moikka Sinikka! Kirjoitit asiaa tuosta narsismista ,osuu ja upposi minun kohdalla ,taidan sairastaa jonkin verran sita ,kaikki esimerkit jotka laitoit sopii kuin nakutettu minuun !

        Kostonhimoinen ,hyva muisti ,osaan miellyttaa oikeita ihmisia ,manipuloida heikompia uskomaan minua huh kun niin paljon yhtalaisyyksia ,en tied' vaan mika auttaa tahan!

        Sori ett' kirjoitus epaselavaa mutta kone uusi ja hakusessa kaikki ! Kiitos kirjoituksestasi !


      • rauhoitu
        mp42 kirjoitti:

        Moikka Sinikka! Kirjoitit asiaa tuosta narsismista ,osuu ja upposi minun kohdalla ,taidan sairastaa jonkin verran sita ,kaikki esimerkit jotka laitoit sopii kuin nakutettu minuun !

        Kostonhimoinen ,hyva muisti ,osaan miellyttaa oikeita ihmisia ,manipuloida heikompia uskomaan minua huh kun niin paljon yhtalaisyyksia ,en tied' vaan mika auttaa tahan!

        Sori ett' kirjoitus epaselavaa mutta kone uusi ja hakusessa kaikki ! Kiitos kirjoituksestasi !

        Et sä mikään narsisti ole. Normiluuseri vain.


    • mies 86

      Omassa isässäni on erinäisiä narsistisia piirteitä. En tiedä miten pitkään ne olivat hänessä olleet, mutta vanhemmalla iällä ne piirteet alkoivat ottaa hänestä vallan läheisten keskuudessa. Lopputulos oli että vanhempani erosivat kun äiti sai tarpeekseen ja muutti omilleen asumaan. Isäni vaikutti varsinkin alkuvaiheessa murtuneelta ja epätoivoiselta, en tiedä onko hän enää sitä yhtä paljon, ehkä hän on vähitellen oppinut hyväksymään asian. Vaikka rakastan isääni siinä missä äitiänikin, voin ulkopuolisena sanoa että isäni sai mitä tilasi. Yksinäisyyden.

    • kermainen

      Kerro, että olet pettänyt häntä yli kaksikymmentä kertaa suhteenne aikana sujuvasti, se tepsii.

      • Ei ei. Ei tepsi

        Ei ei. Ei tepsi ollenkaan.

        Narsismin olemus ymmärtämättä tyystin, kermainen. Narsisti ei tunne empatiaa eikä osaa rakastaa eikä olla rakastettu. Narsisti saattaa reagoida täydellä välinpitämättömyydellä. Koska narsisti inhoaa rakastettuna (vangittuna, kahlehdittuna, komenneltavana, alistettuna) olemista, tuosta saattaisi saada bonusta.


      • sinikka1

        mp42 ja kermainen!

        mp42 tästäkö vasta tunnistit Narsismin luonteen itsessäsi?
        Kovalla tahdolla ja Rakkaudella voit vielä aikatavalla muuttaa itseäsi parempaan suuntaan,ja olet Onnellisempi sen jälkeen! Uskon vahvasti!

        Ja Sinulle kermainen...tuskin tätä Uskotkaan,mutta ei pEttäminen ole mikään keino!
        Siksipä voin aivan hyvällä omallatunnolla kertoa,etten myöskään ole pettänyt Miestäni!
        Eikä uuden väliaikaisen suhteen pyörittämiseen olisi ollut halujakaan,joten olen ollut liian kiltti "purtava palanen" Narsistin riepoteltavaksi!

        Mutta olen ylpeä siitä,etten ole lähtenyt pettäjän tielle,joten Omatuntoni on Täydellisen Puhdas!


    • voisentään

      Skippaaminen ja plokkaaminen. Eihä se siitä mikskään muutu! Se kiusaa vaan sitten joitakin muita ihmisiä, mutt sehän ei ole enää sinun murheesi!

    • musti501

      Olen entinen narsisti, eli omien vanhempien uhri, myös ympäristön uhri, menneisyydestä löytyi kaikki "virheet" ! Olin luonut oman maailman jossa elin ja vaadin puolisoitani elämään minun elämää!Nyt olen vapaa ja ymmärrän asiat, en ehkä ikinä voi elää toisen kanssa? en ainakaan ennenkuin tunnen itseni, sillä ei voi olla me jos en ole "minä" !Narsisti ei tunne itseään, eikä ole ns. yhteiskuntakelpoinen! Ps parempi jatkaa omaa elämää ja antaa anteeksi sille narsistille, myös narsisti on "uhri", nämä asiat menee yleensä sukupolvelta toiselle eli opittuja tapoja!

      • Mikä on saanut

        "Nyt olen vapaa ja ymmärrän asiat, en ehkä ikinä voi elää toisen kanssa? en ainakaan ennenkuin tunnen itseni, "

        Mikä on saanut sinut näkemään "virheesi" jälkeenpäin? Vai oletko aina ollut tietoinen niistä? Oma narsistini on myöskin jotenkin hajulla siitä, että virheitä on tullut tehtyä ja itsensä pitäisi tuntea myös. Mutta on tuossa tilassa yli viidenkympin iässä edelleen. Että tuskinpa tilanne paljoa muuttuu. Nyt hänellä on rauhallinen kausi menossa, kai...

        Mitään projektia suurempaan itsetuntemukseen en tiedä hänen aloittaneen, ainakaan kenenkään ammattilaisen kanssa. Omia eväitä pohdiskeluun en tiedä, onko niitä. Kuvittelisin, että hän tulee aina perustelemaan omaa surkeuttaan hyväksi käyttäen oudon toimintansa. Narsistit eivät kykene muuttumaan varsinaisesti, he tulevat vain ovelammiksi.

        Mutta ehkäpä sinä muisti501 et ihan sellainen paksunahkainen narsisti ole ollutkaan.


      • muisti501
        Mikä on saanut kirjoitti:

        "Nyt olen vapaa ja ymmärrän asiat, en ehkä ikinä voi elää toisen kanssa? en ainakaan ennenkuin tunnen itseni, "

        Mikä on saanut sinut näkemään "virheesi" jälkeenpäin? Vai oletko aina ollut tietoinen niistä? Oma narsistini on myöskin jotenkin hajulla siitä, että virheitä on tullut tehtyä ja itsensä pitäisi tuntea myös. Mutta on tuossa tilassa yli viidenkympin iässä edelleen. Että tuskinpa tilanne paljoa muuttuu. Nyt hänellä on rauhallinen kausi menossa, kai...

        Mitään projektia suurempaan itsetuntemukseen en tiedä hänen aloittaneen, ainakaan kenenkään ammattilaisen kanssa. Omia eväitä pohdiskeluun en tiedä, onko niitä. Kuvittelisin, että hän tulee aina perustelemaan omaa surkeuttaan hyväksi käyttäen oudon toimintansa. Narsistit eivät kykene muuttumaan varsinaisesti, he tulevat vain ovelammiksi.

        Mutta ehkäpä sinä muisti501 et ihan sellainen paksunahkainen narsisti ole ollutkaan.

        Juu, täytyy myöntää, etten ollut "paksunahkainen", riippuvuuksia kylläkin jotka estivät minua näkemästä! Tapasin itseäni vahvemman ihmisen joka mursi minut henkisesti, ei antanut periksi! Siitä olen tosi kiitollinen hänelle, kun myönsin asian, että olin luonut oman "maailman" aloin käydä psykologilla jossa menneisyyteni repesi auki, ymmärsin sitä kautta olevani tietynlainen "narsisti" !


      • En tosiaan osaa
        muisti501 kirjoitti:

        Juu, täytyy myöntää, etten ollut "paksunahkainen", riippuvuuksia kylläkin jotka estivät minua näkemästä! Tapasin itseäni vahvemman ihmisen joka mursi minut henkisesti, ei antanut periksi! Siitä olen tosi kiitollinen hänelle, kun myönsin asian, että olin luonut oman "maailman" aloin käydä psykologilla jossa menneisyyteni repesi auki, ymmärsin sitä kautta olevani tietynlainen "narsisti" !

        "Tapasin itseäni vahvemman ihmisen joka mursi minut henkisesti, ei antanut periksi! Siitä olen tosi kiitollinen hänelle"

        En tosiaan osaa kuvitella, että minun narsisti-psykopaattini jäisi murrettavaksi. Hän aavistaa kyllä (luultavasti törmännyt johonkin, ehkä jopa silloin tällöin), jos häntä lähestyy jotenkin liikaa. Eli hän on erittäin arka. Minunkin pitää hänen kanssaan säästellä mielipiteitäni ja ajatuksiani tosi paljon. Aivan jotakin silloin tällöin sanon, sen hän kestää ja ottaa jotakin vastaankin. Mutta ei hän muutu. Ehkä hieman rauhallisempi on.

        Onnea ja voimaa sinulle sinun toipumistielläsi kohti parempaa : ).


      • mus3
        En tosiaan osaa kirjoitti:

        "Tapasin itseäni vahvemman ihmisen joka mursi minut henkisesti, ei antanut periksi! Siitä olen tosi kiitollinen hänelle"

        En tosiaan osaa kuvitella, että minun narsisti-psykopaattini jäisi murrettavaksi. Hän aavistaa kyllä (luultavasti törmännyt johonkin, ehkä jopa silloin tällöin), jos häntä lähestyy jotenkin liikaa. Eli hän on erittäin arka. Minunkin pitää hänen kanssaan säästellä mielipiteitäni ja ajatuksiani tosi paljon. Aivan jotakin silloin tällöin sanon, sen hän kestää ja ottaa jotakin vastaankin. Mutta ei hän muutu. Ehkä hieman rauhallisempi on.

        Onnea ja voimaa sinulle sinun toipumistielläsi kohti parempaa : ).

        Niinhän sitä sanotaan, että iän myötä laantuu, mutta voi se myös paheta?NARSISTISEN IHMISEN PERUSSÄÄNNÖT: Joka ei ole vielä minä sen on mahdotonta olla me. Se ei voi kiintyä toiseen kun se ei ole kiintynyt itseensä. Se ei voi käsittää suuria ympyröitä kun se sekoaa pienissäkin. Sitä pitää lähestyä sen omilla ehdoilla, kaikki muu pelästyttää ja suistaa sen raiteilta. KUN SE VIHDOIN SANOO NIMENSÄ JA MINÄ, SE ON SAAVUTUS JA SEMMOISENA VAIKEA LÄKSY. Se toistelee nimeään ja innostuu siitä,Sen pitää saada tottua olemaan joku, Ei se muuten opi näkemään joitakin ja muita.


      • Ei tuo narsistin
        mus3 kirjoitti:

        Niinhän sitä sanotaan, että iän myötä laantuu, mutta voi se myös paheta?NARSISTISEN IHMISEN PERUSSÄÄNNÖT: Joka ei ole vielä minä sen on mahdotonta olla me. Se ei voi kiintyä toiseen kun se ei ole kiintynyt itseensä. Se ei voi käsittää suuria ympyröitä kun se sekoaa pienissäkin. Sitä pitää lähestyä sen omilla ehdoilla, kaikki muu pelästyttää ja suistaa sen raiteilta. KUN SE VIHDOIN SANOO NIMENSÄ JA MINÄ, SE ON SAAVUTUS JA SEMMOISENA VAIKEA LÄKSY. Se toistelee nimeään ja innostuu siitä,Sen pitää saada tottua olemaan joku, Ei se muuten opi näkemään joitakin ja muita.

        "Niinhän sitä sanotaan, että iän myötä laantuu, mutta voi se myös paheta?"

        Ei tuo narsistin kohdalla paikkaansa pidä. Ennemminkin päinvastoin, ovelammiksi käyvät. Että iästä ei ollut tuossa kyse, vaan psykopaateilla on kuulemma sosiaalisesti kelvollisia kausia, pitkiäkin. Niin ehkä tuollaisesta kyse.


    • done three

      Nykysuomen sanakirja miehille:

      N. kolmansien treffien jälkeen saat valita:
      - kerrot tykkääväsi Hänestä: olet ihana.
      - kerrot että et ole aivan varma: olet homo.
      - kerrot että et tykkää Hänestä: olet narsisti.

      Tämä tietenkin vain silloin kun Hän ihastuu sinuun. Jätetty ja itsetuntokolhuinen nainen on arvaamaton olento, ja arvaamattomin hän on ihastuessaan uudelleen. Varokaa, veljet!

      • N-word

        Joo, narsisti tuntuu väijyvän joka kulman takana. Nykyään tätä muodikasta termiä käytetään niin taajaan, että se menettää merkityksensä. On syytä muistaa, että jokaisella ihmisellä ilmenee aika ajoin piirteitä, joita voidaan tulkita narsistisiksi. Narsistinen persoonallisuushäiriö on psykiatriseen diagnostiikkaan viittaava käsite. Maallikkokäytössä se on kuitenkin jotain ihan muuta. Jokainenhan tuntee nykyisin monia narsisteja ja neroja (toinen esimerkki käsitteestä, jonka ahkera käyttö on tyhjentänyt merkityksestään). Ehkä se v!ttumainen pomo tai naapurin Erkki ei silti saisi ammattilaiselta n-diagnoosia, vaikka musta ihan selvästikin tuntuu, et se on täys narsu, kun kaikki oireetkin täsmää. Aika moni "narsisti" lienee ihan vain k#sipää.


      • Jalkakäytävillä ja
        N-word kirjoitti:

        Joo, narsisti tuntuu väijyvän joka kulman takana. Nykyään tätä muodikasta termiä käytetään niin taajaan, että se menettää merkityksensä. On syytä muistaa, että jokaisella ihmisellä ilmenee aika ajoin piirteitä, joita voidaan tulkita narsistisiksi. Narsistinen persoonallisuushäiriö on psykiatriseen diagnostiikkaan viittaava käsite. Maallikkokäytössä se on kuitenkin jotain ihan muuta. Jokainenhan tuntee nykyisin monia narsisteja ja neroja (toinen esimerkki käsitteestä, jonka ahkera käyttö on tyhjentänyt merkityksestään). Ehkä se v!ttumainen pomo tai naapurin Erkki ei silti saisi ammattilaiselta n-diagnoosia, vaikka musta ihan selvästikin tuntuu, et se on täys narsu, kun kaikki oireetkin täsmää. Aika moni "narsisti" lienee ihan vain k#sipää.

        "Nykyään tätä muodikasta termiä käytetään niin taajaan, että se menettää merkityksensä. "

        Jalkakäytävillä ja terasseilla nimitykset tulevat ja menevät. Täällä, todellisten ongelmien parissa sillä ei ole merkitystä.

        "Narsistinen persoonallisuushäiriö on psykiatriseen diagnostiikkaan viittaava käsite. Maallikkokäytössä se o"

        Tasaisen tappavaan tahtiin tänne ilmestyy joku saarnaamaan tätä totuutta...

        Ei kuitenkaan kannata haaskata omaa energiaansa, eikä muiden kirjoittajien. Kirjottajilla ja lukijoilla on todellisia ongelmia, jotka huomaisit, jos vaivautuisit lukemaan. Ylimielinen tunkeutuminen on ikävää. Tyhjää saarnaamista ilman perusteita.

        Tämä on väärä paikka valittaa, jos termiä käytetään väärin jossain muualla.


    • naksumaa
      • Kokemustaon5

        Kusin Luutnantin aamu sumppiin aikoinaan aamyöstä, kaverit ehdotti ja oltiinhaan me juostu ja pystytetty telttaa koko yö ja tuo oli vähän kuin kosto hänelle, kaverit räki lisäksi siiheen, oli kehunut, että hyvää kahvia ja siihen ei kustu vähän vaan ihan kunnolla.


    • Hyvä näin

      Minulla oli tuttavuus miehen kanssa, joka ilmeisesti oli narsisti. Emme seurustelleet. Hän oli hyvin koukuttava. Ja se varmaankin johtui siitä, että hän tuli hyvin lähelle psyykkisesti. Hän oli lahjakas ja itsevarma jne. Jostakin syystä hän alkoi pitää minua äitinään ja odotti, että kohtelen häntä poikana. Siinä vaiheessa heräsin tilanteen kieroudelle. Hänellä oli kyky tulla psyykkisesti lähelle ja sen uskon olleen koukutuksen syyn. Hän oli suorastaan eriskummallinen. Jotain kumman hullua vetovoimaa hänessä oli. Jotenkin vain tietää, että oli viisas valinta itseltäni torjua seurustelu. Ja kuitenkin muistan häntä ajoittain kaihoten. Se mitä opin häneltä oli, että on tärkeää kokea psyykkistä läheisyyttä. Sen hän opetti.

    • MrJuha82noviolence

      PITÄÄ LÄHTEÄ SIITÄ, ETTEI REAGOI NARSKULLE HÄH!!!!!!!!!!!
      KOSTAMINEN ON HEIKKOUTTA.

      • Ålle

        Ei kun pitää reagoida. Nimittäin ottamalla etäisyyttä ja olemalla kylmä. Ei sitä nyt silti tarvitse hapanta naamaa näyttää. Sopivaa höykytystä varmasti olisi olla ihan mielivaltaisesti välillä mukavampi ja sitten taas kylmä ja mihinkään osalliseksi häntä ei saa päästää. Mutta parempi olla kokonaan olematta tekemisissä.


      • Åke89
        Ålle kirjoitti:

        Ei kun pitää reagoida. Nimittäin ottamalla etäisyyttä ja olemalla kylmä. Ei sitä nyt silti tarvitse hapanta naamaa näyttää. Sopivaa höykytystä varmasti olisi olla ihan mielivaltaisesti välillä mukavampi ja sitten taas kylmä ja mihinkään osalliseksi häntä ei saa päästää. Mutta parempi olla kokonaan olematta tekemisissä.

        Narsistin nöyryyttäminen voi aiheuttaa onnistuessaan jopa väkivaltaisen häpeäraivokohtauksen. Se on vähän niin ja näin mikä järkevää. Siksi on fiksua pysyä loitolla ja varoa jatkossa samanlaisia ihmisiä.


      • jotain rajaa?
        Ålle kirjoitti:

        Ei kun pitää reagoida. Nimittäin ottamalla etäisyyttä ja olemalla kylmä. Ei sitä nyt silti tarvitse hapanta naamaa näyttää. Sopivaa höykytystä varmasti olisi olla ihan mielivaltaisesti välillä mukavampi ja sitten taas kylmä ja mihinkään osalliseksi häntä ei saa päästää. Mutta parempi olla kokonaan olematta tekemisissä.

        En suosittele ketään lähtemään tuollekaan tielle, että mielivaltaisen maallikkodiagnoosin perusteella alkaa käyttäytyä henkilöitä kohtaan itse narsistisesti - siis mielivaltaisesti, välillä mukavasti ja välillä kylmästi, tämä laskelmoiden ja tarkoituksella.

        Siitä ei ulkopuolinen enää erota, kuka oli narsisti ensin. :D


      • SissEP
        jotain rajaa? kirjoitti:

        En suosittele ketään lähtemään tuollekaan tielle, että mielivaltaisen maallikkodiagnoosin perusteella alkaa käyttäytyä henkilöitä kohtaan itse narsistisesti - siis mielivaltaisesti, välillä mukavasti ja välillä kylmästi, tämä laskelmoiden ja tarkoituksella.

        Siitä ei ulkopuolinen enää erota, kuka oli narsisti ensin. :D

        Pääasia että jokainen tietää ihan itse kuka on. Siinä ei enää mitään diagnoosia tarvita jos käytös on ollut täysin törkeää ja samalla tekopyhää.


    • narskun ex

      Eiköhän paras kosto narsistille ole, että jatkat omaa elämääsi, onnellisena, nautit kaikesta sellaisesta mitä et hänen kanssaan voinut nauttia ja annat sen kuulua ja näkyä! Ps: fb tähän hyvä, sieltä hän saa lukea kuinka onnellisesti olet jatkanut elämääsi ;)

    • kohta jo vuosi

      Itse olen erilaisen naristien uhri. Ja tämä viimeisin oli todella pahin joka tuhosi minut ja lapseni,(ei lapsen isä). Aikaisemmista tapauksista selvisin,vaikka sattui,mutta nyt en tiedä enää selviänkö. Mutta paras on pysyä erossa narstisesta ja että hän ei tiedä uhrista mitään,sillä siitä hän imee voimaa itsensä,miten mahtava hän on. Ja paras on yrittää elää uhrin omaa elämää,vaikka on todella vaikeata. Sillä minun narsisti elää nyt onnellista aikaa ja on tulossa kai uusi lapsi vaikka kummallakin on jo isot lapset.Ja heillä on 10vuotta ikä ero,mutta hän sai nyt sellaisen naisen joka on tunnutusti hankala luonne ja on muutenkin ärhäkkä,kun menee huonosti. Joten tulee se vielä heille se todellisuuden arki ja kun mies ei ole enää ihan nuori enää. Ja narstiselle on tyypillistä ihailu ja ovat erittäin rahan aheita. Eli hyötymis tarkoitus.

    • Niin_nähtyä44

      Ennen narsisti sanaa oli simppelimpi nimitys jolloin sanottiin yksinkertaisesti täysin kusipääksi ihmistä mikä käyttäytyi törkeästi monia yleisiä normeja vastaan.

      Haluatteko kusipäiden kanssa olla tekemisissä?

      Asettakaa kysymys itsellenne niin tajuatte minkälaisen hirviön kanssa olette tekemisissä.

      Kusipää narsistit saavat painua helvettiin puolestani, eikä tule ikävä.

      Valitettavasti näitä narskuja tämä aika tuottaa yhä enemmin ja me tavikset olemme jäämässä vähiin.

    • 134

      Ei kannata painia sikojen kanssa. Sonta vain tarttuu ja siat tykkää.

    • Kokenut12

      Narsistille ei pidä koskaan alkaa kostamaan. Jos sille tielle lähtee, niin narsisti kyllä tuhoaa sinut ja sinun elämäsi perusteellisesti.
      Minä olen narsistin koston kohde, enkä edes tiedä miten ja millä tavalla olen häntä loukannut. Narsistit ovat juonittelijoita, joille kukaan normaalijärkinen ihminen ei voi koskaan pärjätä. Kenestäkään ei ole hänelle edes vastusta, sillä normaali ihminen ei pysty ajattelemaan narsistin lailla, niin kierosti ja ovelasti.
      Siinä vaiheessa kun huomaa, että asiat ovat pielessä, on narsisti sekoittanut toisen koko elämän täysin sekaisin. Entiseen elämään ei ole paluuta, se on mennyt ikuisiksi ajoiksi.
      Kaikkein parasta on kun pysyy kaukana narsistista. Tosin mikään välimatka ei taida nykyaikana riittää. Minäkin muutin parin tunnin ajomatkan päähän, eikä sekään ole tarpeeksi pitkä matka. Netin kautta narsisti tavoittaa kenet haluaa.
      Narsisti saa kiusaajat puolelleen ja pystyy aivan takuulla yllyttämään ihmiset mukaan joukkokiusaamiseen kertomalla ihmisille, kuinka"paha" ihminen kohde on. Tämä on ansainnut tulla kiusatuksi. Kyllähän nyt tuollaista ihmistä saa ja pitääkin kiusata. Näin näppärästi narsisti kääntää asiat päälaelleen ja uhrista tuleekin "narsisti".
      Suomalaiset ovat kiusaajakansaa, jotka ilmeisesti saavat kiusaamisesta jotain itselleen. Ainakin voi tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi. Tuo toinen on taas niin paljon huonompi. Pitäisi muistaa, että narsisti käy aina heikoimpien kimppuun.
      Vain hullu ryhtyisi kostamaan narsistille.

      • Omakohtainenkokemus

        Ei niin, sääli voi joskus auttaa.


      • Marikaheikkuannareetta

        Huippuvastaus Kokenut 12 ja juuri näin, pilvinarsistit olette niin pahoja ja kieroja omissa ajatuksissanne, että sotkeudutte niihin jaomiin valheisiinne vaan joku päivä ja pahasti. Rakkaudesta ei tässä ole todellakaan kyse.


    • Näinsemeneehyvin

      Jos se on nainen, niin raiskaa se raskaaksi, sen jälkeen jätä.

      • näinpäs

        Tulee poliisi ja nappaa sut. Pääset ilmaiseen terapiaan tosin.


    • Tmpskukku

      Se on se dopamiinvaste?.. Kaffetta vaan

    • kostonjumalatar

      Narsisti ei rakasta mitään oikeaa tunnetta. Ehkä hänellä on ripaus tunteita jäljellä... jotakin jostakin osa-alueesta, mutta empatiaa et narsistilta saa et hyvällä etkä pahalla.
      Narsisti esittelee menestysään ja on kovin ihastunut paitsi itseensä niin myös materiaansa ( vrt. autot, moottoripyörät jne. ). Töhri auto tai naarmuta moottoripyörä. Narsisti " itkee " karvaita kyyneleitä hienojen laitteidensa vuoksi. Kertoo jopa sinulle mitä on tapahtunut ja reagoi siihen voimakkaasti. Siinä kosto tunteettomalle joka vain " rakastaa " materiaa. Osuu ja uppoaa! Takaan sen.

      • narsi55i

        Vain nainen tai lapsi voi olla niin typerä että "kostaa" toisen materialle.


    • 22345263426

      Älä kosta, sitä narsisti haluaa!

    • Narsismista kärsivään ihmisen ainuta käyttäytymismalli on. Mahdollisimman vähän kosketuspintaa , -jos mahdollista. Siis ajatusmaailmassa ei sijaa hänelle. Tällä tekijällä estät narsistisen ihmisen vaikutuksen itseesi.

      Siis Raamatun ajatusta lainaten; Pyrkikää rauhaan KAIKKIEN ihmisten kanssa jne.. eli myös narsistin. Jos rakennet kosketuspinnan rauha ja siihen pyrkiminen rikkoontuu ja siten ongelmoitat itsesi.

      Niin,- koston hautominen ilmentää juuri kosketuspinnan olemista ja narsistiin takertumista. Olla hänen pelinappula,- jota hän toivookin.

      • markku.lievonen

        "Narsismista kärsivään ihmisen ainuta käyttäytymismalli on".

        Tuli sutaistua kiireen keskellä.Siis.

        Narsismista kärsivään ihmiseen ainut käyttäytymismalli on........


      • 1221

        Narsistiin ei saa pitää kosketuspintaa ja rauhan rakentaminen hänen kanssaan on juuri sitä.


      • 1221 kirjoitti:

        Narsistiin ei saa pitää kosketuspintaa ja rauhan rakentaminen hänen kanssaan on juuri sitä.

        Rauhan rakentaminen narsistiseen ihmiseen tarkoittaa käytännön tasolla etäisyyden ottamista. Fyysisesti ja ajatusmaailmassa. Siis savoksi sanottuna. Antaa hänen olla ja elää rauhassa.

        Aivan samalla tavalla kuin kaksi valtiota, jotka ovat ohjatumassa sotatilaan. Tämä tilanne laukeaa ainoastaan rauhaan pyrkimisellä eli antaa vastapuolen elää rauhassa,- vaikkei pitäisikään sen ideologiasta.

        Narsistisen ihmisen kanssakäymisessä onkin tärkeää,- ettei provosoi häntä. Provosoiminen ilmentää jo takertumista eli kosketuspinnan olemassa oloa.

        No, todellisuudessa näin voi toimia, jos narsisti ei ole puoliso. Puolisosta etääntyminen / kosketuspinnan poistaminen johtaa taas muihin ongelmiin.


      • eiarmoanassukoille

        Kuulun niihin, joiden mielestä narsisti on poikkeus ihmisten joukossa. Hän on tuholainen, jonka taipumuksia tulisi hoitaa joukkovoimalla. Narsistille ei pidä antaa huomiota, ei aikaa, eikä lähteä mukaan hänen juttuihinsa. Juuri hyvää tarkoittavat ja silmänsä ummistavat tukijat mahdollistavat narsistin pelailun yhteisöissä.

        Etenkin työpaikkanarsistin ympärillä touhuaa aina ihmisiä, jotka ovat hyvin perillä tämän pirullisuudesta. Kuitenkin heille on jostakin syystä tärkeää "tulla toimeen" narsistin kanssa. Taustalla lienee uskomus, että kaikkien ihmisten kanssa voi pärjätä, jos vain itse on hyvä ja sosiaalinen. Miksiköhän muuten samaiset ihmiset pitävät visusti huolen, etteivät kaveeraa narsistin uhrien kanssa? Nasse hyödyntää hyvät tyypit ilomielin, sillä ilman heitä hän olisi yksin ja joutuisi valinnan eteen: toimiako sääntöjen mukaan tai lähteäkö toisaalle. Niin kauan kuin nämä enemmän tai vähemmän "kaverit" hymistelevät, säestävät, tulevat toimeen, pärjäävät, jopa tukevat, ymmärtävät ja ovat lopulta oikeastaan samaa mieltä, narsisti voi mellastaa mielensä mukaan. Selän takana narsisti panettelee ilkeästi myös tukijoukkojaan.


      • Nasserepellent

        "Pitää tulla toimeen" on lausahdus jonka ole aikoinaan kuullut liiankin usein. Tuota minulle hoettiin kun laitoin välit narsistiin poikki. Osa sukulaisista ajatteli vain että näyttää ulospäin niin "ikävältä" kun ei olla väleissä. Ne on ne kulissit mitkä joillekin vain merkitsee jotakin.

        Oma fiilikseni on, että joillekin tuo "pitää tulla toimeen" on todellisuudessa keino paeta sitä tosiasiaa että ei ole rohkeutta. Jotkut vaan on niin raukkoja etteivät uskalla myöntää narsistin kus...avan heitä mennen tullen, saati että uskaltaisivat pistää touhulle stopin. Nämä ressukat jatkavat kynnysmattona koska "pitää tulla toimeen". Nämä ressukat katsovat vierestä, pahimmillaan ovat touhussa mukana, kun narsisti tuhoaa ihmisiä.

        Karmein näkemäni tilanne on kun narsistin kiusasi puolisonsa teho-osastolle, ja puolison vanhemmat vain lohduttivat narsistia kun tämä heittäytyi tilanteessa uhriksi. Silmät suljettiin narsistin sairaalta toiminnalta, ja suututtiin vielä meille muille kun "emme tulleet toimeen" narsistin kanssa. Itse sanoin suoraan että en todellakaan aio "tulla toimeen" ihmisen kanssa joka lähes jo tappoi puolisonsa.

        Pyrin elämään kuin narsistia ei olisikaan. Narsisti ei ole kukaan eikä mitään. Jos tuo yrittää tulla lähelle, teen selväksi ettei hän kuulu elämääni millään tavoin. Hän ei ole minkään arvoinen eikä merkitse mitään. Minun elämässäni on vain tärkeitä, arvokkaita ja merkityksellisiä asioita, narsisti ei kuulu niihin.


    • Työnsankar

      Minulla on koko kaupunkyhteisö vastassa. En todellakaan ajatellut muuttaa käytöstäni tai pelata heidän sääntöjensä mukaan, jonka takia olen menettänyt jo terveyteni ja talouteni. Lopulta pian kai henkeni. Minä en taivu vaan taitun moraalini mukana. Että silleen.

      • opiksi

        "Taipuu taipuu vaan ei taitu"
        "Ei se taitu joka taipuu"
        "Puu joka taipuu ei taitu tuulessa"
        "Vaikka tuhat ihmistä uskoisi hölynpölyyn, se on silti hölypölyä"
        "Haukka on haukka. Vaikka nälkään kuolisi, se ei raatoon koske"


      • hölynpölystä

        Tosi tärkeä ollut tajuta tuo, että enemmistön käsitys ei suinkaan aina ole tosin. Ja kyllä se on fakta jo ihan yleisestiottaen. Joissain tilanteissa voi olla enemmistö oikeassa, mutta usein myös toisin päin.


      • Kaikenlaistahuuhaata

        Tuota kaupunkiyhteisöä en usko, ei sellaisia edes ole. Helsinkikaupunkiyhteisö hah ja heh vaan ja aivan sama.


    • kaikki.kolot.kaivettava

      Kosto voi olla myös rikoksen tai väärinkäytöksien paljastamistamista. Erittäin terapeuttista itselle ja suositeltavaa toimintaa koko yhteiskunnan kannalta. Tuskin myöskään kaduttaa elämän ehtoopuolella.

      • opiksi

        Jos sinulla on vahningoniloinen ilme rikoksen paljastettuasi, sinun on vielä ruokottava oma mielesi, että saisit itsesi puhtaammaksi.


      • kyllä.opettaja
        opiksi kirjoitti:

        Jos sinulla on vahningoniloinen ilme rikoksen paljastettuasi, sinun on vielä ruokottava oma mielesi, että saisit itsesi puhtaammaksi.

        "Jotka osaa, ne tekee mitä vaan.
        Jotka ei, ne ryhtyy opettamaan."


      • opiksi
        kyllä.opettaja kirjoitti:

        "Jotka osaa, ne tekee mitä vaan.
        Jotka ei, ne ryhtyy opettamaan."

        "eli ne jotka eivät osaa yhtään mitään mutta jotka silti luulevat osaavansa kaiken - eivät tätä palvelustani tarvitse, paitsi siihen, että heillä olisi jotakin mitä parannella ja mestaroida. "


      • hyviäoppejatäällä

        Noi oli hyvät tuo opettamisjuttu mutta myös se ettei vääryyden paljastaminen ole kosto. Mielestäni väärin pitää sitä kostona.


      • Todellakin
        hyviäoppejatäällä kirjoitti:

        Noi oli hyvät tuo opettamisjuttu mutta myös se ettei vääryyden paljastaminen ole kosto. Mielestäni väärin pitää sitä kostona.

        Todellakin. Onko se sitten tuon kostajan mielestä niin, että jos rikollisen naama miellyttää, niin sitä ei sitten paljasteta...


    • Yksinkertaista

      Osoita narsistia kohtaan täyttä välinpitämättömyyttä. Narsistille jokainen (negatiivinenkin) huomionosoitus on palkinto ja merkki siitä, että olet hänen vallassaan.

    • NasseenVoiTestata

      Nasselle voi tankata erilaisia lääkkeitä vaikkapa kahvin joukossa, mukava sitten seurata miten rohdot työpäivän aikana vaikuttaa.

    • Toveri

      Ihan kun olisin lukennut omaa tarinaani.

    • KusiojaNivalasta

      Kun aloin hankkiutua narsistista eroon hän yritti saada minusta voimakkaammin otteen. Hän teki tekoja ja sanoi asioita joista otin todisteet talteen ja vein asian poliisille. Sen jälkeen vasta hullunmylly alkoi. Ilmeisesti tyyppi meni paniikkiin tajutessaan että asia tulee julkiseksi.
      Julkisuuskuvan tuhoaminen on aika kiva kosto.

    • Anonyymi

      Pettää ja jättää hänet

    • Anonyymi

      Ymmärrän sinua 101%:sti.
      Tämä narsisti p tyyppi piinaa minua varmaan loppuun hamaan asti. Kaikki se kärsimys ja ahdistus tuntuu vaan kasaantuvan ja kasaantuvan.En haluaisi olla se joka häviää tässä leikissä niinkuin tähän asti olen tehnyt koska sitten elämästäni häviää kaikki mistä olen ollut onnellinen ja ylpeä.Se on saanut minut elämään elämääni.Mutta narsisti on ottanut henkisesti elämästäni nyt yliotteen.Olen todella väsynyt tilanteeseen.

      • Anonyymi

        PPS. Narsisteja on muitakin kuin mies tai ex. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PPS. Narsisteja on muitakin kuin mies tai ex. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia asiasta.

        Olen törmännyt narsisti porukkaan työn parissa. Hurjaa menoa, jossa terveys oli mennä. Maine tahriutui joidenkin silmissä pysyvästi, koska vainoajat olivat härskejä keksimään ja levittämään hurjia valheita.

        Joidenkin mielestä kostaminen on lapsellista ja narsistin tasolle laskeutumista. Toisaalta toisen posken kääntäminen aiheuttaa vain sen, että narsistilla on tie aina avoinna ja kaikki pelkäävät häntä. Useasti olen nähnyt, että nämä psykopaatit pysähtyvät edes hetkeksi maistettuaan omaa lääkettään.

        Ymmärrän hyvin, jos joku uhri haluaa kostaa. Myös vihan tunteella on tarkoituksensa. Se auttaa ihmistä puolustautumaan, vaikuttamaan asioihin ja löytämään itsestään kykyjä sekä vahvuuksia, joista ei muuten tietäisi mitään.

        Jos ryhtyy mielikuvitelmista tekoihin, on toimittava vasta, kun viha on laantunut ja on järkevästi suunnitellut asioita. On ehdottoman tärkeää suojata oma ja läheistensä selusta, eikä koskaan saa aiheuttaa itselleen lisää vaikeuksia. Narsistia vastaan on toimittava kekseliäästi laskelmoiden ja mieluiten niin, ettei hän koskaan saa selville, kuka oli asian takana.

        Narsistilla muuten on vihamiehiä ympäriinsä ja ilmeisesti aika moni heistä tekee narsun elämästä hieman vaikeampaa tilaisuuden tarjoutuessa. Tämäkin tekee narsistin elämästä viheliäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen törmännyt narsisti porukkaan työn parissa. Hurjaa menoa, jossa terveys oli mennä. Maine tahriutui joidenkin silmissä pysyvästi, koska vainoajat olivat härskejä keksimään ja levittämään hurjia valheita.

        Joidenkin mielestä kostaminen on lapsellista ja narsistin tasolle laskeutumista. Toisaalta toisen posken kääntäminen aiheuttaa vain sen, että narsistilla on tie aina avoinna ja kaikki pelkäävät häntä. Useasti olen nähnyt, että nämä psykopaatit pysähtyvät edes hetkeksi maistettuaan omaa lääkettään.

        Ymmärrän hyvin, jos joku uhri haluaa kostaa. Myös vihan tunteella on tarkoituksensa. Se auttaa ihmistä puolustautumaan, vaikuttamaan asioihin ja löytämään itsestään kykyjä sekä vahvuuksia, joista ei muuten tietäisi mitään.

        Jos ryhtyy mielikuvitelmista tekoihin, on toimittava vasta, kun viha on laantunut ja on järkevästi suunnitellut asioita. On ehdottoman tärkeää suojata oma ja läheistensä selusta, eikä koskaan saa aiheuttaa itselleen lisää vaikeuksia. Narsistia vastaan on toimittava kekseliäästi laskelmoiden ja mieluiten niin, ettei hän koskaan saa selville, kuka oli asian takana.

        Narsistilla muuten on vihamiehiä ympäriinsä ja ilmeisesti aika moni heistä tekee narsun elämästä hieman vaikeampaa tilaisuuden tarjoutuessa. Tämäkin tekee narsistin elämästä viheliäistä.

        Jos narsisti on ns. piilonarsisti niin hänellä luultavasti ei ole paljoakaan vihamiehiä muuta kuin omien, kaikkein läheisimpien perheenjäsentensä parissa. Hän osaa esittää niin ihanaa, herkkää ja haavoittuvaa ihmistä. Vihamiehiä ei siten kerry. Omassa perheessä on yksi tai pari kärsivää, joita hän lyö jatkuvasti vyön ylle ja alle, mutta he eivät saa missään mahdollisuutta kertoa, millainen narsisti todellisuudessa on. Kukaan ei uskoisi heitä. Tiedän kokemuksesta. Tällaiselle narsistille on vaikea saada mitään seuraamuksia teoistaan. Piilonarsistit ovat vaarallisempia kuin avoimesti narsistiset, joista muutkin näkevät ennen pitkää, millainen hän on.

        Vielä jos piilonarsistin tukena on äitimyytti tai jokin muu vastaava kulttuurinen suojus, niin uhrilla on entistä vaikeampaa.


    • Anonyymi

      Kutsu joukko koviksia hakkaamaan niin siitä hän lähtee tuntemaan paljon!

    • Anonyymi

      Turha sitä on liikaa vanhoja muistella tai tuhlata aikaa ihmisiin jotka ovat myrkyttäneet elämääsi

      • Anonyymi

        Täysin väärin, koska nämä ihmiset jatkavat pahoinpitelemällä monia muita ihmisiä. Jos et omasta hyvinvoinnistasi välitä, välitä edes muista ja heikommista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin väärin, koska nämä ihmiset jatkavat pahoinpitelemällä monia muita ihmisiä. Jos et omasta hyvinvoinnistasi välitä, välitä edes muista ja heikommista.

        Onneksi olkoon, jatkat samaa kierrettä. Olet samanlainen.


    • Anonyymi

      Rikosten lyhyt vanhenemisaika tuottaa ongelmia kyllä, etenkin missä väkivalta on ollut henkistä ja pitkän ajan yli kestävää. Mutta sen jälkeen pitää vaan käyttää mielikuvitusta. Toisaalta on kaikki riskit, mutta toisaalta kaikki aika ja ymmärrys käytettävissä. Parhaimmillaan se stimuloi sinua ja kannustaa sivutuotteena parempiin saavuuksiin.

      Hakkaaminen tai vastaava fyysinen vahingoittaminen on varmaankin kaikilla ensimmäisenä mielessä, mutta etenkin ajan kanssa on muitakin ja varmempia tapoja saada hyvitys. Ison taloudellisen tappion tuottaminen , julkinen nöyryytys... perheenjäsenet... on niitä tapoja.

      • Anonyymi

        Etenkin hyveellisinä esiintyvien psykojen teot ovat sitä luokkaa, ettei niitä ole mahdollista unohtaa. On luonnollista, että ehtaa narsistip*skaa päälleen saanut antaa potut pottuina aina, kun tilaisuuksia tarjoutuu. Ja kummallisesti niitä vaan tarjoutuu vielä vuosien ja vuosikymmentenkin päästä.


        Mikä erikoisinta, myös karman laki näyttää toimivan. Aikojen saatossa narsisti ja hänen läheisensä ottavat kunnolla osumaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etenkin hyveellisinä esiintyvien psykojen teot ovat sitä luokkaa, ettei niitä ole mahdollista unohtaa. On luonnollista, että ehtaa narsistip*skaa päälleen saanut antaa potut pottuina aina, kun tilaisuuksia tarjoutuu. Ja kummallisesti niitä vaan tarjoutuu vielä vuosien ja vuosikymmentenkin päästä.


        Mikä erikoisinta, myös karman laki näyttää toimivan. Aikojen saatossa narsisti ja hänen läheisensä ottavat kunnolla osumaa.

        " ja vuosikymmenienkin päästä". Arvelen, että jo ennen v. 2035 otteesi on lipsunut tiekkarin näppäimistöltä.
        Olisit reilusti yli 100 vuotias.

        Kirjoitit, ettet tarvitte lääkärin koulutusta narsisti diaknoosiin. Kuitenkin koulutetussa yhteiskunnassaa "diaknoosillasi" on sellainen leima, jolla pyyhitään takapuolta.
        Jos näkisit todellisen luonteesi, se olisi ihan toista mitä kuvittelet; kerrot vuosikymmenestä toiseen sinua vaivaavista narsisteista. Jos silmistäsi leikattaisi pois "kaihi" näkisit harhaan johdetun ikämiehen epätoivon.


    • Anonyymi

      Ei narsistille voi kostaa. Parasta pysyä kaukana. Aloittaa kaiken alusta jos päästät lähelle.

      • Anonyymi

        Tämä. Aidot tunteet kun ei natsisteilla (pun intended) toimi niin kandee vain paeta niin kauas kuin osaa/pääsee. Ei ole häpeä juosta karkuun sielun tappajia.


    • Anonyymi

      Olen tehnyt joidenkin narsistien kanssa sen tyhmyyden, että olen jäänyt paikalle ja halunnut "katsoa homman loppuun asti". Esim. puolustamaan oikeuksiani. Se on ollut typerä virhe. Vielä typerämpi olisi ollut kostaa.
      Selvittyäni, pitkän ajan päästä, ensimmäisestä virheestä en enää ajatellut toista.
      Narsistille on todellakin paras kosto että lähtee, ei välitä heistä, elää onnellisena. Se tuntuu liian vähältä, ei ole edes varsinainen seuraamus heille, vielä vähemmän se on kosto. Se on kuitenkin narsistille pahinta mitä hänelle voi tehdä.

      • Anonyymi

        Lisään, että edellä mainitut narsistit olivat vanhempiani, eräs hyväksikäyttävä aikuinen kun olin vielä alaikäinen, työpaikalla työpaikkakiusaaja. Olen kuitenkin oppinut olemaan varovainen nyt vanhempana....


    • Anonyymi

      Paras kodit on olla antamatta huomiota,suhtautua neutraalisti niissä asioissa missä joutuu olemaan tekemisissä. Minun ex narsku on hyökännyt lasten aikuistuttua,ominut lapsenlapsen. Mutta päätin,että antaa olla. Minulla on myös muita lasten lapsia,heihin hyvät välit. Toki surullista että tuo yksi lapsenlapsi jää ilman äidin puoleista mummia. Mutta enpä voi mitään ,kun elävät siellä kuplassa .

      • Anonyymi

        Sanat kodit siis kosto.


    • Anonyymi

      Ei kai se ole periytyvää? Äitini on narsisti enkä pidä hänestä ollenkaan. Aiheuttanat kaikenlaisia ongelmia koko suvulle, mutta kuulemma hän on ainoa, jolla on ollut "niin helvetin vaikeaa" nämä vuodet.. Tuntuu pahalta edes kutsua häntä äidikseni, mutta jostain syystä en osaa tai pysty ns. katkaisemaan linjoja..Hänelle ei vaan riitä mikään!! Käyttää muita hyväkseen ja syyttää muita ongelmistaan. Kun asian kuvailee näin realistisesti, niin oikeastaan jopa vihaan häntä.. En sietäisi itseäni, jos minusta tulee samanlainen mulkku. Kehuu ja ylistää vain itseään. Äiti aina hokee sitä kuinka samanlaisia olemme.. vttu meissä ei ole mitään samaa.. ! Minulle vain sattui sellainen kusipää äidikseni, ja perin häneltä geenejä, muuta yhteistä meillä ei ole. (nimipäivä tosin, ja sekin vtuttaa)

    • Anonyymi

      Ei kuule kostot auta mitenkään. Niin kauan kun narsisti saa kiusata ihmisiä on vaan katsottava ettei ole heitä lähellä mitenkään. Siis välit poikki , sillä he osaavat kääntää ihan kaikki asiat päälaelleen halutessaan tuhota jonkun ihmisen elämän.ei muuta kun pysyy erillään heistä . Tunnen yhden ja en itse pidä koskaan yhteyttä häneen, mutta hän kyllä soittelee aina joskus kysellen kuulumisia ja silloin aina vastaan että kaikki hyvin,
      Ymmärrän koston halusi täysin mutta luulen että elämä kyllä kostaa tälläiselle ihan itse.kauan sitten oli työpaikalla sellainen ja onnistui vaikuttamaan siihen että yksi ihminen sai lopettaa työmaalla kun valehteli hänestä pomolle , me muutoksiin hiljaa kun pelättiin . Sitten tämä ihminen sai syövän ja menehtyi siihen , olimme hiljaa siitäkin kukaan ei puhunut mitä ajatteli .

    • Anonyymi

      "kukistaja
      2014-03-22 12:42:15
      Miten kostaa narsistille" ?

      Se on kyllä hankalampi homma
      kokemusta narsisti naisesta kyllä on.
      En tiedä minkälaisessa suhteessa elätte?
      Omasta kokemuksesta ("suhde" kesti muutaman vuoden)
      mielestäni paras tapa on "välinpitämättömyys".
      Koska vihakin on vuorovaikutusta.

      Kannattaa myös ainakin käydä N.U.T
      sivuilla.
      Sieltä löytyy vartaistukea.
      Itse olen jäsen.

    • Kosto tuottaa mielihyvää siitä on tutkittua tietoa luonnevikaiselle on turha hautoa kostoa. Satutat vain itseäsi enemmänluonnevikainen tulkitsee kostoyrityksesi kuvitellen sinun olevan edelleen kiinnostunut hänestä peli vain jatkuu.koukutusyrityksillä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2200
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1721
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      156
      1579
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1217
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1089
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe