Tunnin video - montako gigaa?

G16 - S120

Kuinka monen gigan muistikortti tarvitaan 1 tunnin videon kuvaamiseen?
Kamerana joko Canon PowerShot G16 tai S120.

7

2844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kgjkjejgbe

      Sehän riippuu käytetystä laadusta.
      Varaisin hommaan 16 tai 32 gigan kortin parasta laatua varten. Kortin pitää olla myös riittävän nopea.

    • Tämä kuvataan S120:n käyttöohjeen sivulla 206. 32 gigaan mahtuu parhaalla laadulla (60 kuvaa sekunnissa) 2 h 1 min 27 s ja 30 kuvalla sekunnissa 2 h 55 min 43 s, eli 16 gigan kortti riittää tuntiin. HD-laadulla riittäisi 4 giganenkin. Eli siis normaali Full HD vie kolme megatavua sekunnissa ja HD megatavun sekunnissa.

      Muista, että videota ei yleensä voi ottaa korkeintaan 30 minuuttia tai 4 gigaa putkeen, kumpi tulee ensin. G176:lla luvut voivat olla eri, en tarkastanut.

    • noin puolet liikaa

      Tohon tarkotukseen mielluummin liian iso vähintään 16Meganen kun liika pieni ei siitä ainakaan haittaa
      ole ja eikä korttia ole mikään pakko kuvata täyteen, muut kun kalleimat laadukkaat merkki memorycarditkin ovat halvenneet merkittävästi entisistä ajoista ja niitä saa melkosissa tarjouksissa mutta kiinnittäisin huomijoo videoitaessa kortin todelliseen nopeuteenkin mitä voi olla vaikia havaita nykyvalmistajien ilmoittamissa lukemissa joka voi olla kokoa merkittävämpi ominaisuus.
      Oudolta kuullostaa alkaa kuvaamaan tasan tarkkaan tunnin videoo vailla tooosiii tarkkaa suunnitelmaa ja varalla olevaa resurssia?
      Itte pitäsin parintunnin marginaalin siinä kortin valinnassa.

    • Tunnin video

      Kiitos asiallisista vastauksista. Nyt pitää vielä päättää, kumman pokkarin hankin ;-)

      • Molemmilla kuvannut

        Hanki G16, se on kunnon kamera. S120 on hyvä pokkari jos sellaista haluat. Olen kuvannut molemmilla. Kuvien laadussa rt huomaa eroa.


    • Minä taas olisin S120:n kannalla. Sille on käyttöä jatkossakin vaikka hankkisi paremman kameran, kun se menee kätevästi aina mukana. G16:n kaltaiset isot kamerat pienellä kennolla ovat mielestäni umpikuja. Tavallaan ne ovat täydellisiä kompromisseja - kaikkien kameroiden huonot puolet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      52
      3857
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2138
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1624
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      1474
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1428
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1332
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe