"Jos nainen on 170 cm ja painaa 70 kg, siinä on laskiä 15 kg!"

¿ ? ¿

Tällaisen lauseen luin netissä, ja hämmästelin sitä itsekseni, sekä koin, että minun olisi kiireesti laihdutettava 4 kg, jos tuosta lauseesta jotain välittäisin. Onneksi en välitä!

Entäs te muut? Kerrottehan!
Tässä yksi vastaus:

"Ihmettelen, miten kukaan normaalipituinen nainen voi painaa 70 kg? Ja tällä viittaan siis tutkimukseen, jonka mukaan naisten keskipaino on Suomessa 70 kg ja miesten 85 kg. Miesten keskipaino on ihan normaali suhteutettuna 178 cm keskipituuteen (vaikka sekin voisi olla alhaisempi), mutta naisten keskipituus on vain 167 cm ja naisilla on vähemmän lihasmassaa sekä korkeampi rasvaprosentti kuin miehillä.

Edes 180 cm pitkän naisen ei pitäisi painaa 70 kg, vaan 60-65 kg on sopiva paino. Siinä vaiheessa kun ollaan yli 185 cm niin ehkä silloin 70 kg.

Miten kukaan mieskään voi haluta niin painavaa naista? Hyvät naiset, laihduttakaa ja lopettakaa ne saatanan tekosyyt "normaalipainosta". Sanoivat terveysmittarit mitä tahansa, niin 70 kg tai yli on naisen päällä kertakaikkisen rumaa jälkeä. On turha kuvitellakaan että yli 70 kg nainen olisi "vain isoluinen" tai "lihaksikas". Sotanorsu se on joka tapauksessa ja painoa pitää vähentää. Keskipituiselle naiselle 50-60 kg on hyvä paino, tietenkin treenattuna. Sellaiselle kropalle miehet syttyy, eikä millekään romuluiselle norsulle tai läskipallerolle.

Ja seuraavaksi kumoan muutamia oksettavien telaketjufeministien ja rekkalesbojen mahdollisia vasta-argumentteja, joita he saattaisivat esittää kirjoitukseni johdosta:

- En koe pienuuskompleksia. Painan 92 kg, joka on sukupuoleeni, pituuteeni ja rasvaprosenttiini suhteutettuna täysin normaali ja terve paino minulle.
- Olen seurustellut, asunut yhdessä ja harrastanut seksiä yli yhden naisen kanssa.
- Minulla on tyttöystävä.
- En ole homo.
- En ole puutteessa. Sain viimeksi tämän viikon perjantai-iltana omalta tyttöystävältäni.
- En ole katkera. En ole koskaan erehtynyt romuluisen naisen kelkkaan.
- En ole saanut naiselta turpaani.
- En kuulu miesasialiikkeeseen."

42

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jopa joutui

Lääkärit suosittelevat ikääntyneille ihmisille ennemmin hiukkaista ylipainoa, kuin alipainoa. Yhtenä syynä luukadon ehkäisy.
      En jaksanut lukea koko litaniaa.

• kuvatus

-niinpä; mixi todellakaan välittäisit pikkuasioista?...mitä ihmeen väliä on muutaman kilon yli-, tai alipainolla....pienet on murheet, kun ei ole isoja murheita...elämä jää elämättä, kun on niin pakko murehtia ja surra....

• Kuka on sanonut

surevansa?

• Kolme syytä laihtua

Terveys, terveys, terveys.

• painavaa

Ei meidän ikäisten tarvi enää haikailla muutaman kilon tiputusta. Kun ollaan eletty jo näinkin vanhoiksi.

"Tuoreen tutkimuksen perusteella vähäinen lihavuus ei lisää kuolleisuutta samalla tavoin kuin huomattavampi liikalihavuus. Lievästi ylipainoiset saattavat jopa elää keskimäärin hieman pitempään kuin normaalipainoiset. "

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_osio=&p_artikkeli=uut16230

• 15 kg

15 kg läskiä = sama kuin 15 maitolitraa vaatteisiin sijoitettuna aina mukana.
        Yksi litra = painoltaan yksi kg.

• Freesi nainen

@Kolme syytä laihtua

Joo kannattaa laihduttaa IHANNEPAINOISEKSI.
        Mutta yli 6-kymppisen tai 7-kymppisen ihannepaino ei ole sama kuin 2-kymppisen tai 3-kymppisen.

Jos laihduttaisin itseni saman painoiseksi kuin olen ollut 15 vuotiaasta 45-vuotiaaksi, niin kyllä olisin vanhan näköinen. Olen 165 cm pitkä ja painoin aina 50kg. Nykyään painan n. 60 kg ja olen mielestäni hoikan näköinen mutta freesi.

ho tarvitsee alleen rasvaa riittävästi. Niinhän ne kauneuskirurgeilla käyvät nuoremmatkin käyvät siirrättämässä takapuolestaan rasvaa kasvoihinsa jotta rypyt siliäisivät.
        Kun syö terveellisesti ja liikkuu riittävästi, ei liikaa, niin kilot jakautuvat tasaisesti.

• äijä.
        Freesi nainen kirjoitti:

@Kolme syytä laihtua

Joo kannattaa laihduttaa IHANNEPAINOISEKSI.
        Mutta yli 6-kymppisen tai 7-kymppisen ihannepaino ei ole sama kuin 2-kymppisen tai 3-kymppisen.

Jos laihduttaisin itseni saman painoiseksi kuin olen ollut 15 vuotiaasta 45-vuotiaaksi, niin kyllä olisin vanhan näköinen. Olen 165 cm pitkä ja painoin aina 50kg. Nykyään painan n. 60 kg ja olen mielestäni hoikan näköinen mutta freesi.

ho tarvitsee alleen rasvaa riittävästi. Niinhän ne kauneuskirurgeilla käyvät nuoremmatkin käyvät siirrättämässä takapuolestaan rasvaa kasvoihinsa jotta rypyt siliäisivät.
        Kun syö terveellisesti ja liikkuu riittävästi, ei liikaa, niin kilot jakautuvat tasaisesti.

Freesi n....oikeassa olet jotakuinkin...lisäisin vielä, että turha, JATKUVA kyttääminen itseään ja kilojaan, ynnä muutenkin olemustaan, aiheuttaa stressiä, joka voi olla pahempaa, kuin pieni yli-, tai alipaino...maalaisjärkeä kehiin....:)

• bessie*

No mitä tuosta nyt voisi kertoa?

Mielipiteensä tuosta otsikosta ja "yhdestä vastauksesta", niinkö?

Sekä tuo otsikko että tuo yksi vastaus ovat minusta aika tyypillistä, ilmeisesti syrjäytetyn tai itse itsensä syrjäyttäneen nettiprovoilijan sepustusta.

Sivistymätöntä ja säälittävää, säälittävän naurettavaa etenkin tuo täysin tarpeeton loppuosa. Arvatenkin tämä reppana on hyvinkin tyytyväinen tähän hengentuotteeseensa, varmaan ottanut paperille eikä kuunaan raaski sitä repiä.

• !!!

Sinun viestsi loppuosa sopii omaan viestiisi kuin nyrkki silmään.

• bessie*
        !!! kirjoitti:

Sinun viestsi loppuosa sopii omaan viestiisi kuin nyrkki silmään.

Jaa, minustapa nyrkki ei sovi silmään, ei ollenkaan.

Tulitko lukeneeksi tuon sepustuksen nimittelyineen kaikkineen? Tyypillistä nettireppanan provoilua.

Vai puhuisitko sinä tuollaisia elävässä elämässä, et kai?

• L - L

Turha tuijottaa indekseihin tai taulukoihin. Keskiarvoja.
      Turha selittää painoaan suurilla luilla. Kevyttä tavaraa.

Läskimäärä tai rasva%? Katutason lliikeiden hempulimittarit antavat tulokseksi mitää sattuu. Joskus voi sattua oikeinkin.

Paino on sopiva silloin kun sen pystyy vaivatta liikuttamaan eikä siitä ole terveydellistä haittaa.
      Minusta on täysin turha yrittää ajatella omaa painoaan toisten aivoilla tai katsoa hahmoaan ulkopuolisen silmin!

Ikääntyminen ja optimaalinen painoalue? Jos haluaa tuijottaa keskiarvoisiin suosituksiin niin InBoby720 tuloste antaa vinkkiä.
      Siinä iän lisääntyessä vaaka-akselilla ja painon pystysuunnassa suositeltava painoalue on yläoikealle suuntautuva soikio. = enempi ikää > enempi painoa.

• remes

Haluaisin nähdä 65-vuotiaan ikäihmisen siis naisen, joka on 170 cm pitkä ja painaa 60 kg. Luuviulu otaksun. Miehenä arvostan naisia, joilla on muotoja.

• Koko toi painohysteria on naurettavaa. Meillä kaikilla on oma normaalipainomme joka koostuu monesta eri tekijästä: perintötekijätkin pelaavat suurta roolia. Vasta silloin kuin painosta on terveydelle haittaa on syytä alkaa tarkkailemaan sitä ja joko nostamaan tai laskemaan BMI indeksiään. Luut painaa, toisilla enemmän, toisilla vähemmän, rinnat, takamus, lihakset, ihonalainen (tarpeellinen) rasvakerros jne vaikuttavat painoon. Jos elämäntavata ovat terveet ja ei mitään erityistä syytä niin onko se nyt sitten edes kaunista jos kuuskytplussa nainen laihduttaa itsensa kaameeksi luuviuluksi vain sen takia että joku kahjo on sitä mieltä että naisen on näytettävä silikonitäytteiselle luurangolle.

Olen siinä onnellisessa asemassa että että Lutunen tykkää musta juuri sellaisena kuin olen: hieman pyöreänä, vaan ei pahasti ylipainoisena pulmusena. Jossain tuolla toisessa ketjussa mulle ehdotettiin "monenkymmenen kilon" painonalennusta. Jeesus minähän katoaisin kokonaan maailmankartalta!

Aloittajalla ja hänen tyttöystävällään on ilmeisesti samanlainen maailmankatsomus eli siis ansaitsevat toisensa.

• lainaa vain

Aloitushan on netistä lainattu, onhan siinä lainausmerkitkin.

• lainaa vain kirjoitti:

Aloitushan on netistä lainattu, onhan siinä lainausmerkitkin.

Oikein. Siis vaihda sana "aloittaja" "vastaajaan".

• Ei nää ole 60-taulukoita vaan nuorten asioita. Kun olin 20-vuotias pituutta 176 ja painoa oli 63 kg ja silloinkin ajattelin kuten nuoret pruukaa ajatella, että olenkohan riittävän hyvävartaloinen. Tietty vartalot ovat niin erilaisia. Olen entinen H-Tyttö nyt hieman pyöristynyt O-tyytömäiseksi.

• korpikirjailija kirjoitti:

Ei nää ole 60-taulukoita vaan nuorten asioita. Kun olin 20-vuotias pituutta 176 ja painoa oli 63 kg ja silloinkin ajattelin kuten nuoret pruukaa ajatella, että olenkohan riittävän hyvävartaloinen. Tietty vartalot ovat niin erilaisia. Olen entinen H-Tyttö nyt hieman pyöristynyt O-tyytömäiseksi.

Minä taisin lukea aloituksen hieman hätäisesti :))

• ex-bodyman

Olen hyvin pitkälle samaa mieltä kanssasi mutta haluan täsmentää muutamaa asiaa.

Luiden paino?!
        Hyvin tuntemani ikäluokkamme mies, 90kg.
        Lihasmassa 43,5kg
        Rasvamassa 16,9kg
        Luumassa 4,09kg. Saman kokoisen miehen alue 3,55kg - 4,33kg! Luuston rakennevaihtelun merkitys kokonaispainoon on mitätön!

• töntööri

Onnekseni rakas mieheni tykkää meistä vähän töntöörimmistä naisista.
      Toki rakastaisi minua, vaikka olisin laiha luikku.

En minäkään ole silti ole mikään pyörivä läskipallo, muttei tulisi mieleenkään arvostella kenenkään muun painoa, kuin omaani.

• kunnon mies tarvitaa

Ne on niitä metro ja ties mitä seksuaaleja, ennen vanhaan oli hyvä jos ehdittiin ottaa sukset jalasta ja reppu selästä, missä oikeat miehet ovat?

• staka*

Esimerkkitapauksen painoindeksi on 24,2 eli normaalipaino, lievä ylipaino alkaa vasta painoindeksistä 25. Aloittajan kopioima sitaattiteksti on kuin vähäjärkisen kynästä.

Paljon liikkuvalle ei läski kasaannu, mutta toki lihaksetkin painaa. En ole totta vie mikään luukasa, vaikka painoindeksini on muutaman kymmenyksen yli 20. Puoliskonkin mielestä oikein sopiva...

On ihan selvä asia että vanhemmiten paino nousee pikkuhiljaa. Minullekin, totta kai. Pääasia että on sinut kroppansa kanssa.

• 170 ja 70kg sehän on oikein sipposen näkönen nainen,sellanen rintava ja reitevä.
      On muuten sellanen juttu et kun ehtosin kaivautuu sinne selän taakse niin onhan se tunnettava et naisen vieres ollaan.

• ei ole mahdollista

laihdutta, eikä ole keinoa, ku ei pysty olemaan syömättä ja juomatta,
      siispä kuolen lihavana

160 cm ja 73 kg kuinka saisi liikakilot pois ??

• ÄLÄ nyt ainakaan

syömättä yritä olla, rassukka, syö paljon ja hyvää, niin laihdut.

Tuo hyvää = hyvänlaatuista.

Ja juo paljon hyvänlaatuista, siis kirkasta vettä.

• kesää kohti:)

Sinulla likimain sama ylipaino kuin minulla. Lievä ylipaino sanoo painoindeksimittaus, ei voi sano että lihava.
        Toki olisi hyväksi jos saisin viitisen kiloa painoa alemmaksi, niin olisi kevyempi olo eikä niveletkään olisi rasituksella. Mutta onneksi pääsen kävelemään ja kävelen lenkkejä päivittäin vähintään kaksi tuntia. Olen laittanut tavoitteeksi, että kesään mennessä pois se viisi kiloa, mieluummin kahdeksan. Kolme on jo pudonnut. Jättänyt sokerin minimiin ja ei maistu enää tai maistuu liikaakin sokeriselta jos otan harvoi pullan. Korput käy juuri ja juuri ja jugurtit maustamattomina. Hyvä niin.

Tuolla voi laskea painoindeksinsä:

http://www.painoindeksi.eu/

• Jatkan

että vain sokerin kun jätät pois ja alkoholin,
      nehän ovatkin ''sitä ja samaa'', sokerista tehdään viinaa.

Kato vähän ettet syö vehnää myöskään.Sitä on sanottu myös pahaksi.

Yleensä tehtaitten tekeleet voi panna roskiin, jos niitä olet kotiisi roudannut.
      Siis karamellit ja keksit roskapussiin.

Siitä se lähtee.
      Ajattele oikein, sano oikein, tee oikein, astele oikein.

Pian nautit omasta itsestäsi, hyvästä olostasi!

.

• posari

Muistan aikoinaan olleen sellaisen ohjeen, että pituus - 110 = ihannepaino. Eli aloittajan esimerkin mukaan 60 kg 3-5 kg lääkäreiden suositus ikäihmiselle.

Minusta nuo mittarit eivät pidä paikkaansa. Peili sen näyttää :))

• Ne eivät pidä alkujaankaan paikkaansa pienempikokoisten naisten suhteen. Mutta toi sun laskelmasi kuullostaa suht. oikeelta.
        Viime kädessä BMI on luotettava ohjenuora.

• eri indeksit
        Paloma.se.co kirjoitti:

Ne eivät pidä alkujaankaan paikkaansa pienempikokoisten naisten suhteen. Mutta toi sun laskelmasi kuullostaa suht. oikeelta.
        Viime kädessä BMI on luotettava ohjenuora.

Tälläistäkin tietoa ollut, ettei lievä lihavuus ole suuri riski terveydelle eikä lyhennä elinikää, vaan pikemmin eduksi.

Amerikassa on käytössä omat painoindeksinsä, koska valtava osa ihmisistä on ylipainoisia. Tytär kertoi, että minä katsottaisiin amerikassa aivan normaalipainoiseksi, vaikka painoindeksi näyttää 28.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/tk.koti?p_artikkeli=uut16230&p_teos=uut&p_osio=&p_selaus=

• bessie*

Peilit nyt näyttävät ihan mitä sattuu, Posari

Eivät ole sen parempia mittareita kuin tuollainen pelkkiin pituussentteihin perustuva laskutoimituskaan.

• posari
        bessie* kirjoitti:

Peilit nyt näyttävät ihan mitä sattuu, Posari

Eivät ole sen parempia mittareita kuin tuollainen pelkkiin pituussentteihin perustuva laskutoimituskaan.

Tuon voin kyllä ainakin osin allekirjoittaa, bessie*

Varsinkin jotkut sovituskoppien peilit kirkkaasti valaistuissa kopeissa. Sieltä usein katsoo ihan eri nainen kuin se joka sinne tuijottaa.

• posari kirjoitti:

Tuon voin kyllä ainakin osin allekirjoittaa, bessie*

Varsinkin jotkut sovituskoppien peilit kirkkaasti valaistuissa kopeissa. Sieltä usein katsoo ihan eri nainen kuin se joka sinne tuijottaa.

Mittanauhan pitäis olla se luotettavin.

• staka*
        minttupuu kirjoitti:

Mittanauhan pitäis olla se luotettavin.

Hauska huomio minttupuu, menin vinttiin ja oikein mittasin.

En tiedä onko vyötärömitta kuinkakin 'luotettava', minulle sopiva kuitenkin. 36-numeroiset hameet vaan tahtoo pyöriä ympäri. Taitaa vaatemitoitukset olla muuttuneet vuosien saatossa?

• Provosoija pääsi päämääräänsä, eli sai porukan provosoitumaan, ja hykertelee oletettavasti nyt tyytyväisenä.
      Kauhea huoli omasta painosta ja ulkonäöstä ihmisillä. Hellittäkää jo! On aika nauttia siitä, mitä on vielä jäljellä - kukin tarpeidensa ja terveytensä mukaan. Jos ihmisellä on oikeasti hyvä olla itsessään, niin sille ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Jos ei, niin neuvoja ja luotettavia ohjeita saa terveydenhuollosta - ei täältä netistä. Auringon paistetta vaan kaikille!

• 363636

Höh. Onko täällä joku muka provosoitunut, mokomasta?
        Ihan asiallista keskustelua ymmärtääkseni.

• ....

Aloitushan ole pelkkä laina netistä.

• normaali !!
      • mietelause

Lihavat ihmiset usein vähättelee itseään ja heidän kanssa pitäs koko ajan olla varovainen.Ei tiedä miten olis, jos ei sano mitään, ei ole hyvä jos sanoo, se on loukkausta.
        Oma napa näkyy varmaan liian hyvin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      336
      7412
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4769
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3225
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3117
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      76
      2016
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1896
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      220
      1841
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1597
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1558
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1478
    Aihe