hyvä 4k 55' televisio

4ktv

Onko jollain kokemuksia tai ehdotuksia 4k televisioista olen ajatellut ostaa 55'' tuuman tv:n.

11

1730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei vielä....

      Ne halpenee n. 200 euroa kuukaudessa, ei kannata vielä ostaa. Esim hyvä 32 tuumanen maksoi 2 vuotta sitten 900€, nyt 300€.
      Jos vuodella siirrät ostoa, säästö on yli 1000 euroa. Kyllä sä vuoden pärjäät sillä vanhallakin toosalla.

    • 4ktv

      Ongelma on se, että minulla ei ole tv:tä. Se hajosi heitin pois.

    • HD mies

      Mielestäni ei ole mitään järkeä ostaa 4K/UHD-TV:tä vielä tässä vaiheessa. Pitää olla todella hyvä näkö tai katsoa kuvaa luonnottoman läheltä, jotta 55 tuuman TV:ssä huomaisi mitään eroa Ultra HD:n ja normaalin Full HD -kuvan välillä.

      Kannattaa lukea tämä artikkeli. http://www.dvdplaza.fi/forums/entry.php/79-Ostaisinko-Ultra-HD-television Siinä on selkokielellä kerrottu, miksi hankinta ei kannata. Jos jotain tekniikkaa kannattaa odottaa, niin eiköhän se ole esim. OLED kohtuulliseen hintaan.

      • Digityttå

        Juttu on kirjoitettu tammikuussa 2014. Elektroniikassa on tapahtunut aika huimasti 2v aikana. UHD on ehdoton ostos nykyään ja FHD televisiot lähinnä hinnat alkaen tarjousmalleja onnettomilla paneeleilla.


      • Digityttå

        Ja niin oli näjemmä kommenttikin (hankin silmät)


    • Suora pinta on OK?

      Laitetaan tähän MPC:n 4/2014 jutusta "Maailman paras televisio" poimintoja. Kyseessä on kaareva LG 55EA980W eli kokoluokan 55" oleva oled-tekniikalla toteutettu laite.

      Oman ongelmansa tuo puolen sentin paksuinen näyttö, joka ei sitten kestä turhia nosteluja. LG:n pohjoismaiden toimistolla oli onnistuttu rikkomaan pari tv:tä nostamalla tavallisen laitesiirron yhteydessä, joten mekaniikka on heikko kohta. Käyttöliittymä saa moitteet, sillä liiketunnistimella varustettu kaukosäädin toimii niin kuin toimii, eikä panelin alareunan alle piiloitettu hipaisuliuska toimi sen kummemmin. LG:n tekninen laatukaan ei häikäissyt, sillä mm. kiinnipalamista esiintyi häiritsevien haamukuvien muodossa.

      Oma tv on suorapintainen 55" ja sen vajaan kahden tonnin hintakaan ei tuntunut pahalta verrattuna tämän LG:n nykyiseen yli 4 tonnin hintaan. Näin syksyllä messuilla Samsungin 55" kaarevan UHD-TV:n ja sen kaarevuus ei säväyttänyt. Perheessämme istutaan harvoin optimipisteessä sohvalla ja tv:n rakenteen pitää olla tukeva ja kestää ajoittaista siirtelyä. Tässä on scart-liitinkin vielä mahtunut mukaan, eikä ole käyty leikkimään miniliittimeen ahdettujen AV-liittimien kanssa. LG sai nuhteita liiallisesta kaarevuudesta ja saman asian huomioin Samsungin kanssa.

      • HD mies

        Suora pinta on ok. Luulen että pitäisi olla vähintään jotain 30 asteen katselukulma, että kaarevasta näytöstä olisi suurempaa iloa. "Normaalilla" katseluetäisyydellä kuvan koko pitäisi olla useampi metri, ei 55 tuumaa riitä millään. Verrrataan vaikkapa IMAX-teatteriin, jossa kuvan reunat pyritään levittämään näkökentän ulkopuolelle.

        En tajua, miksi televisioissa tavoitellaan ohuutta. Eihän siitä ole mitään hyötyä varsinaisesti. TV-tasolle mahtuu vaikka kuinka paksu TV.


    • Jep43

      Mitä järkeä on laittaa lisärahaa että saa 55 tuumaisen 4k tv:n kun eroa et kuvanlaadussa huomaa hyvään hd tv:seen ellet ole aivan nenä ruudussa. Ero 65:ssakin tulee vasta jos 108 cm päästä ruutua katsot.

      • tyytyväinenkuluttaja

        Kyllä siinä on järkeä paljonkin.
        Esim.netflix stä löytyy jo 4k materiaalia. Kuva on todella hieno.

        55" kokoluokassa 4k televsiot on vielä siedettävissä hinnoissa.
        Gigantista hain SONY 55" 4k telkkarin h.999e


      • i000000000000i

        Teräväpiirtokuva on tosi laadukas.

        Yle TV 1 Kanava 21
        Yle TV2 Kanava 22
        Yle Fem Kavava 25
        Yle Teema Kanava 27


        Toivon sydämestäni, että näitä tulisi lisää, niin merkittävä ero on kuvan laadussa.


    • Anonyymi

      Osta ihmeessä, saat kommentoida hifimiesten kanssa. Itse en juuri asu tv:n edessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10792
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      208
      2882
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1686
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1536
    Aihe