Tällä palstallakin on sinisilmäisiä, herkkäuskoisia ihmisiä, joita on puijattu monesti.
Siitä huolimatta, he jaksavat säilyttää valoisan uskonsa ja luottamuksensa ihmisiin.
Monesti näille helposti huijattaville ja luottavaisille nauretaan pilkallisesti.
Etenkin ne nauraa, jotka ovat saaneet huijattua, jotakin hyväuskoista ja tekevät sitä aina jos on mahdollista.Tosi asiassa, nämä huijaajat ovat itse, niitä naurettavia ja yksinkertaisia.Epärehelliset ja kierot ihmiset on iljettävintä, mitä maa päällään kantaa.
Mutta, hyväuskoiset, he ovat rehellisiä ja hyväsydämisiä, etenkin he ovat luotettavia ihmisiä.
He eivät osaa olla varuillaan joka hetki, koska epärehellisyys on heille vierasta..
He eivät itse tunne tarvetta huijata ketään, eivätkä halua ajatella ihmisistä aina pahaa.
He uskovat luottavaisin mielin muidenkin olevan kaltaisiaan.
Sellaiset ihmiset, jotka ovat aina epäilemässä ja varautuneita.Se paljastaa heistä jotakin.Sen, että he epäilevät aina muita siksi, koska ovat itse epärehellisiä ja huijaavat joskus, tai jopa usein.
Tälläiset ihmiset ei pysty luottamaan, eivätkä uskalla luottaa muihin.
Koska, he ajattelevat, että myös muut voi tehdä samalla tavalla, kuten hekin tekevät.
Minä ihailen hyväuskoisia ja luottavaisia ihmisiä.On suuri kunnia olla heidän luottamuksensa ja ystävyytensä arvoinen.
Havaintoja
21
268
Vastaukset
- ajatuksia vain
Ei se ihan noin mustavalkoista ole. Suurin osa on tuolla välimaastossa. minun luottamustani ihmisiin ei voi pilata. Se olisi mennyt jo irl, jos olisi mennäkseen. se on myös valinta kysymys ;) En halua menettää luottamustani ja rakkauttani ihmisiä kohtaan, sillä siitä olisi kaikille enemmän haittaa kuin hyötyä :)
- muailmoo tää vaan
Ajatuksia vaan, mulle saa nauraa, veikkaan että nauretaan jo jossain päin, mua joskus huvittaa ajatus siitä, joskus surettaa, mut' kyl sitä itteleen pittää nauraa!
Ja vähänkin elämää nähnyt mies tajuaa, että kaikenlaisii hullui naisii tähäkin maailmaan mahtuu, jos ei vielä, niin sitten ajan kanssa.
heh :)- turpaan tulee
Eli ?
- Olen hetkenaikaa
miettinyt erästä viestiä joka täällä oli jokin aika sitten.
Viestissä toivottiin että jonkun ikävöinti on aitoa, olen mietiskellyt että mikä saa ihmisen kyseenalaistamaan toisen ihmisen tunteita ja varsinkin kaipuun tunteita?
Mutta tosiaan, useat meistä varmaan kohdanneet yhtä sun toista elämänsä aikana, luotan kuitenkin omaan vaistooni ja siihen että aidot tunteet tunnistaa. - 12+8
Mun mielestä luotettavimpia on ne joiden on vaikea luottaa ihmisiin. Sellaisen korvien välissä salaisuudetkin ovat paremmassa piilossa.
Ihminen joka luottaa helposti myös kertoo asioita ja yleensä myös jakaa salaisuudet,minkä jälkeen ne eivät enää niitä ole.- ajatuksia vain
Mutta ei voi yleistää. Johtopäätös on, että niinkauan, kun ei tunne ihmistä, ei voi tehdä hänestä yleispäteviä tai omia johtopäätöksiä :)
- 12+8
ajatuksia vain kirjoitti:
Mutta ei voi yleistää. Johtopäätös on, että niinkauan, kun ei tunne ihmistä, ei voi tehdä hänestä yleispäteviä tai omia johtopäätöksiä :)
Ei kukaan täysjärkinen luota kaikkiin sen jälkeen kun on oppinut,että valehtelijoita ja häijyjä ihmisiä on. Itse ainakin opin tuon jo lapsena,kun oli kateellinen "kaveri" joka puhui paskaa minulle toisesta kaverista.
- Luotto mennyt iäks
12+8 kirjoitti:
Ei kukaan täysjärkinen luota kaikkiin sen jälkeen kun on oppinut,että valehtelijoita ja häijyjä ihmisiä on. Itse ainakin opin tuon jo lapsena,kun oli kateellinen "kaveri" joka puhui paskaa minulle toisesta kaverista.
12 8 Ja nyt sinun mielestäsi ihan kaikki ihmiset kaikkialla on tälläisiä valehtelijoita ja häijyjä?Sinun kanssa ei ehkä olisi mukava ystävystyä, mikäli ajattelet lopun elämääsi tämän yhden kaverisi takia kaikista näin negatiivisesti.
- 12+8
Luotto mennyt iäks kirjoitti:
12 8 Ja nyt sinun mielestäsi ihan kaikki ihmiset kaikkialla on tälläisiä valehtelijoita ja häijyjä?Sinun kanssa ei ehkä olisi mukava ystävystyä, mikäli ajattelet lopun elämääsi tämän yhden kaverisi takia kaikista näin negatiivisesti.
se vaan esimerkki siitä,mitä hyväuskoisuus saa aikaan. Äly hyväsydämmisyys on sallittua. Kaikkien kaverit ovat mielestäni paljon epäluotettavempia kuin ne joilla on muutama hyvä kaveri.
- sipisipisupisupi
12+8 kirjoitti:
se vaan esimerkki siitä,mitä hyväuskoisuus saa aikaan. Äly hyväsydämmisyys on sallittua. Kaikkien kaverit ovat mielestäni paljon epäluotettavempia kuin ne joilla on muutama hyvä kaveri.
Muutama hyvä kaveri voi olla hovi, jossa päätetään miten muu maa makaa.
- fool me once
Kirjoitat asiaa.
"Sellaiset ihmiset, jotka ovat aina epäilemässä ja varautuneita. Se paljastaa heistä jotakin. Sen, että he epäilevät aina muita siksi, koska ovat itse epärehellisiä ja huijaavat joskus, tai jopa usein"
Totta! Joskin, on muitakin vaihtoehtoja. Kuten se, että joitakin on liian monta kertaa huijattu, tai monet suhtautuvat jatkossa varaksella niihin, jotka ovat jo todistelleet kierouttansa moninkertaisesti :)- Silmänkääntötemppu
Ja sieltä tuli ensimmäinen puolustelu...
Virn. - Kannattaa luottaa
fool me once.Aloittaja kirjoitti.Jotenkin näin"Joita on huijattu monesti ja siitä huolimatta säilyttävät uskonsa ja luottamuksensa"
Luottamustaan ei tosiaan pitäisi koskaan menettää.Eikä pilata elämäänsä siten, että epäilee kaikkea ja kaikkea, joidenkin ryökäleiden takia.Eri asia ehkä, rahaan ja omaisuuteen liittyvissä asioissa.Niiden kanssa on oltava tarkempi, ellei halua isoja menetyksiä.Mutta muuten, esim.näissä tunneasioissa, kannattaa luottaa, kunnes näkee, onko toinen sen arvoinen.Ei kannata kantaa läpi elämänsä,sellaista ennakkoasenetta. - fool me once
Silmänkääntötemppu kirjoitti:
Ja sieltä tuli ensimmäinen puolustelu...
Virn.Sieltä tuli ensimmäinen vääntelijä ja kääntelijä. Huijari.
Virn. - fool me once
Kannattaa luottaa kirjoitti:
fool me once.Aloittaja kirjoitti.Jotenkin näin"Joita on huijattu monesti ja siitä huolimatta säilyttävät uskonsa ja luottamuksensa"
Luottamustaan ei tosiaan pitäisi koskaan menettää.Eikä pilata elämäänsä siten, että epäilee kaikkea ja kaikkea, joidenkin ryökäleiden takia.Eri asia ehkä, rahaan ja omaisuuteen liittyvissä asioissa.Niiden kanssa on oltava tarkempi, ellei halua isoja menetyksiä.Mutta muuten, esim.näissä tunneasioissa, kannattaa luottaa, kunnes näkee, onko toinen sen arvoinen.Ei kannata kantaa läpi elämänsä,sellaista ennakkoasenetta.Kuten jo nimimerkki osoittaa, on typerää luottaa uudestaan ihmiseen, joka on jo aiemmit palkinnut "naiivin" luottamuksen kieroutuneen mielensä esittelemisellä.
Muihin voi luottaa, jokaiseen laatunsa mukaan.
- Tiramizu
Mulla tulee heti epäilevistä ihmisistä se kuva, että ne epäilee ja on varuillaan siksi, koska ovat itsekin epäluotettavia.Avoimuutta arvostan enemmän, kuin salailua ja salaisuuksia.
Vilpittömillä ei paljoa salaisuuksia ole.Ei ainakaan sellaisia salaisuuksia, jotka ei sietäisi päivänvaloa.- jokunainenjostakin
Olipa hyvä aloitus pitkästä aikaa. Jotenkin valaiseva, mutta kovin lyhyt näköinen. Miksi? Ensinnäkin, jos ihminen on kokenut pienestä asti luottamuksen pettämistä tai kuinka se petetään niin siinä on hyvin vaikea luottaa kehenkään. Varsinkin, kun samaa tulee kaikkein rakkaimman taholta. En siis ansaitse ystäviä ja kavereita lähelleni...
- ................
mistä tietäisit että toisella on joku salaisuus joka ei kestä päivän valoa? Normaalissa kanssakäymisessä sellaiset asiat eivät tule esiin jos eivät liity sinuun tai ole sinun asiasi. Jos kuulet toiseen liittyvän juorun synkästä salaisuudesta ja pidät tätä toista epärehellisenä koska ei ole sinulle kertonut mitään. Kumpi siinä on se epärehellinen? Mistä edes tiedät onko totta? Jos juoru ei edes ole totta, tuomitset toisen salailijaksi ilman todellista syytä.
- Uhrit kärsii
Huijaamis ja pettämistapauksissa monet petetyt asettuu itse nolatun asemaan.Vaikka nolona oikeasti pitäisi olla, vaan ne joihin ei voi luottaa.Pettureiden ja huijareiden pitää kärsiä, eikä heidän uhrit.Siten, että menettää lopullisesti luottamuksensa kaikkiin.
- provosoiduin
Et voi sanoa,että ihmiset jotka eivät anna itsestään ulospäin ovat epäluotettavia. Introvertit ovat ihmisiä,ja ansaitsevat ihan yhtä paljon luottamusta ja rakkautta kuin avoimet ekstrovertit.
- pläplä
Heippa aloittaja! Ymmärrän täysin mitä tarkoitat, mutta hyväuskoisuus on eri asia kuin uskoa hyvään. Kaikesta huolimatta valita uskoa hyvään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639720
- 1405508
- 1443774
- 753730
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403368
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243153- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak782558