Hengitysoireet koira-allergiassa?

hau hau

Olen allerginen koirille, todettu ihan allergiatesteillä lääkärissä. Sairastan myös kroonista nuhaa ja muitakin allergioita mm. siitepöly. Kun olemme kylässä jossain paikassa missä on koiria, niin hengitykseni alkaa aina vinkumaan n. 1-2h kuluttua kun olemme saapuneet paikalle jossa on koiria ja tuntuu, että en saa kunnolla henkeä. Testasin jopa erään tuttavani PEF-mittarilla tilannetta tossa ja PEF-arvoni tippuivat koirien lähellä 375, kun ne normaalisti olivat 650 luokkaa. Kokeilin myös ottaa avaavaa ystäväni avaavaa lääkettä (ventoline) koiran seurassa, mutta siitä ei juurikaan apua ollut. Nyt mietinkin, että voiko tuo johtua ihan vain eläinallergiasta, vai onko minulla taustalla sitten jopa lievää astmaakin? Mitään astmalääkkeitä ei ole käytössä eikä keuhko-oireita tule siitepölystä vaan nimenomaan koirista.

0

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
        Kuhmo
        93
        2925
      2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
        Kemi
        47
        2417
      3. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
        Ikävä
        44
        1188
      4. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
        Ikävä
        37
        1017
      5. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
        Sinkut
        153
        869
      6. Mitä tuot pöytään parisuhteessa?

Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä
        Sinkut
        238
        762
      7. Paikallinen autokorjaamo

Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi
        Kuhmo
        9
        754
      8. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
        Ikävä
        58
        710
      9. 2 km on nykyään liian pitkä koulumatka

Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk
        Lieksa
        48
        648
      10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää??????
        Ikävä
        46
        613
      Aihe