Huolestuttavia juttuja aamun avisissa.
Luin tämän aamun 29.9. sanomalehdestä artikkelin: "Jaguarilla menee huonosti, tehdas lopetetaan jne.. "
Uskaltaako tässä todellakaan ajatella Jagen hankintaa?
Joku pelkää työpaikan menetystä Jaguarilla, se on todella iso juttu hänelle. Joku taas, ettei saakaan haaveilemaansa Jaggea. Tai vaikka vielä saisikin, ei sitä uskalla ostaa.
Mitä ovat aiheeseen liittyvät voimalliset puheet, niin täällä foorumilla, kuin julkisuudessa? Jos todella tiedät, on hyvä muistaa: "Puhu tänään, huomenna voi olla myöhä"
Mistä siis on kyse? Rahasta tietty. Varmasti muustakin. Ei savua ilman tulta. Luulen, että kukaan - täällä - ei tiedä, jos tietääkin, ei kerro, vain aika tietää.
Jaguarin tulevaisuus?
2
451
Vastaukset
- xk8
Fordin viestistä on vaikea sanoa kuinka paljon on totta ja kuinka paljon perustuu esimerkiksi politiikkaan (vanha punta, valtion tuet jotta tuotanto jatkuisi Englannissa, jne.) ja esimerkiksi veroetuihin (kansainvälisille yhtiöille normaalia toimintaa). Kannattaa muuten katsoa miten Jaguarin voitto on viime vuosina raportoitu -- mielenkiintoista ylä- ja alamäkeä.
Jaguarilla on kolme tehdasta ja vaikka myyntimäärät ovatkin kasvaneet, tuo tehdasmäärä on liian suuri Jaguarille. Poliittisista syistä hommaa ei vain ole ilmeisesti tehty aiemmin.
Ford on varmasti myös yhtä kädetön Euroopassa kuin keskimääräinen amerikkalaisyhtiö. Esimerkiksi Volvon on pelastanut nimenomaan ruotsalaisten vastustus Ford-vetoisuudelle.
Ja lisäksi kannattaa ottaa kartta käteen; Jaguarilla on kaksi tuotantopaikkaa aivan vierekkäin eli kyse on oikeastaan siitä että kaksi "naapurikortteleissa" olevaa toimistoa yhdistyy.. etäisyyttä taitaa olla alle 50 km?
PS. Toki olisi suotavaa että Jaguar pääsisi mustalle ihan virallisestikin, toisaalta tästä saavat syyttää enemmän itseään -- tuoreiden mallien kehityskulut painavat tulosta ja Eurooppaan sopivia malleja ei ole tehty aiemmin (dieselit, farkku). Jaguarin myyntihän on Euroopassa 35% tämän vuoden tammi-elokuussa, suurin kasvu kaikista automerkeistä.- XJR-98
Puhut asiaa XK8, autoyhtiöiden yhteinen intressi on kustannusten, tehokkuuden ja tuotannon optimointi. Esim vanhojen tehtaiden alasajo on usein kannattavampaa kuin modernisointi.
Tämä siis pätee kaikkiin merkkeihin.
Jaguarin näkymät on erittäin hyvät. Perusteena panostukset tuotekehitykseen ja markkinointiin.
Jos tässä joku merkki kaatuu, niin kyllä se on Fiat ja/tai Saab. Heheh, bye bye!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741