Huolestuttavia juttuja aamun avisissa.
Luin tämän aamun 29.9. sanomalehdestä artikkelin: "Jaguarilla menee huonosti, tehdas lopetetaan jne.. "
Uskaltaako tässä todellakaan ajatella Jagen hankintaa?
Joku pelkää työpaikan menetystä Jaguarilla, se on todella iso juttu hänelle. Joku taas, ettei saakaan haaveilemaansa Jaggea. Tai vaikka vielä saisikin, ei sitä uskalla ostaa.
Mitä ovat aiheeseen liittyvät voimalliset puheet, niin täällä foorumilla, kuin julkisuudessa? Jos todella tiedät, on hyvä muistaa: "Puhu tänään, huomenna voi olla myöhä"
Mistä siis on kyse? Rahasta tietty. Varmasti muustakin. Ei savua ilman tulta. Luulen, että kukaan - täällä - ei tiedä, jos tietääkin, ei kerro, vain aika tietää.
Jaguarin tulevaisuus?
2
436
Vastaukset
- xk8
Fordin viestistä on vaikea sanoa kuinka paljon on totta ja kuinka paljon perustuu esimerkiksi politiikkaan (vanha punta, valtion tuet jotta tuotanto jatkuisi Englannissa, jne.) ja esimerkiksi veroetuihin (kansainvälisille yhtiöille normaalia toimintaa). Kannattaa muuten katsoa miten Jaguarin voitto on viime vuosina raportoitu -- mielenkiintoista ylä- ja alamäkeä.
Jaguarilla on kolme tehdasta ja vaikka myyntimäärät ovatkin kasvaneet, tuo tehdasmäärä on liian suuri Jaguarille. Poliittisista syistä hommaa ei vain ole ilmeisesti tehty aiemmin.
Ford on varmasti myös yhtä kädetön Euroopassa kuin keskimääräinen amerikkalaisyhtiö. Esimerkiksi Volvon on pelastanut nimenomaan ruotsalaisten vastustus Ford-vetoisuudelle.
Ja lisäksi kannattaa ottaa kartta käteen; Jaguarilla on kaksi tuotantopaikkaa aivan vierekkäin eli kyse on oikeastaan siitä että kaksi "naapurikortteleissa" olevaa toimistoa yhdistyy.. etäisyyttä taitaa olla alle 50 km?
PS. Toki olisi suotavaa että Jaguar pääsisi mustalle ihan virallisestikin, toisaalta tästä saavat syyttää enemmän itseään -- tuoreiden mallien kehityskulut painavat tulosta ja Eurooppaan sopivia malleja ei ole tehty aiemmin (dieselit, farkku). Jaguarin myyntihän on Euroopassa 35% tämän vuoden tammi-elokuussa, suurin kasvu kaikista automerkeistä.- XJR-98
Puhut asiaa XK8, autoyhtiöiden yhteinen intressi on kustannusten, tehokkuuden ja tuotannon optimointi. Esim vanhojen tehtaiden alasajo on usein kannattavampaa kuin modernisointi.
Tämä siis pätee kaikkiin merkkeihin.
Jaguarin näkymät on erittäin hyvät. Perusteena panostukset tuotekehitykseen ja markkinointiin.
Jos tässä joku merkki kaatuu, niin kyllä se on Fiat ja/tai Saab. Heheh, bye bye!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026638
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313980törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303425Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3831817- 331418
- 271360
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471113Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv111006Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11940- 42899