4-tie vahvistin ja subbari ongelma

Subbariproblems

Elikkäs ostin autoon uuden soittimen, vahvistimen ja subbarin. Sain toimimaan pienen asentamisen jälkeen, mutta subbari on todella vaimea. Siltasin subbarin kanaville 1 ja 2, kanavissa 3 ja 4 olisi ollut "bass boost" säätö vahvistimen etupuolella, mutta kun siltasin subbarin noihin kanaviin, niin koko subbarista ei kuulunut yhtään mitään. Tässä vaiheessa alan tajuta että 1-tie vahvistin olisi ollut parempi vaihtoehto, koska autossa edelleen vakiokaiuttimet paikoillaan.
Miten siis saisin sillattua subbarin kanaville 3 ja 4 sitten, että kanavat 1 ja 2 jäisivät "tyhjiksi"? Tarviiko ostaa jotain liittimiä? Toivon pikaisia vastauksia, koska hermot alkavat olla jo hieman kireällä asian suhteen.

12

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kassakas

laitat ne subbarin johdot kanavan 3 miinukseen ja kanavan 4 plussaan. ja ei ole mitään 1, 2, 3 tai 4 tie vahvaria vaan ne on 1-, 2-, 3-, 4-,5- tai 6-kanavaisia. Pitäis siinä vahvarin kaiutinliitoksissa olla merkintä miten kanavat sillataan. helpottais paljon jos kertoisit tarkemmin mikä vahvari ja subbari on kyseessä.

• Subbariproblems

Joo, oon aivan amatööri näitten kanssa nii termit vähän hukassa. :D
      Vahvistin on tosiaan Ground Zero GZTA 4125X ja subbari Rainbow Hurricane v12.
      http://www.fanaticaudio.com/wp-content/uploads/2013/08/Ground_Zero_GZTA_4125X_d.jpg
      Siinä linkki kuvaan vahvistimen takaosasta, johdot on nyt kanavan 1 plussassa ja 2 miinuksessa. Sain subbarin soimaan hieman paremmin soittimen säädöillä, en ole vielä kokeillut laittaa kanaviin 3 ja 4 uudestaan. Onko väliä sillä että laittaako juuri 3 miinukseen ja 4 plussaan? Kun koitin aiemmin niin minulla oli juuri 3 plussassa ja 4 miinuksessa, niin silloin ei soinut yhtään mitään. Myös semmosta tässä tuli mieleen että miten noita vahvistimen Level, HPF ja LPF kannattaisi säädellä? LPF säätömahdollisuus on 40-4000Hz ja HPF 5-500Hz, level taitaa olla jotain 5V-0.25V.
      Tiedän, tyhmiä kysymyksiä, mutta tässähän tätä oppii samalla.

• Ettäs tiedätte.

Voi teitä pikku amislaisia ja teidän poppi koneitanne. Juuri teidän kaltaisten apinoiden vuoksi minulla on työn alla taas auto, josta on palanut kaikki kojetaulun johdotukset sulakepesineen, mittarit sulanu, ja paljon muutakin muoviosaa on mennyt piloille kojetaulu mukaan lukien. Näin hienoa jälkeä saa amislaiset autoon poppi koneiden asennusten yhteydessä.

• kassakas

TÄH???????????? Ikinä en oo kuullut/nähny, että kojis olis sulanu. Taitaa olla taas joku oma tee-se-itse-mies kirjoittelees omasta autosta

• Ettäs tiedätte
        kassakas kirjoitti:

TÄH???????????? Ikinä en oo kuullut/nähny, että kojis olis sulanu. Taitaa olla taas joku oma tee-se-itse-mies kirjoittelees omasta autosta

Sitä katos kun sähköpuolen kytkentöjä ei amis pojat osaa, niin siinä palaa kaikki johtosetit aina kojetaulua myöden.

• tulimieleen

Tuli tuosta edellisestä postauksesta mieleen omia kokemuksia. Itse olen aika useasti törmännyt puukotettuihin johtosarjoihin. Hifilaitteissa on kiinni satasia ja joillakin tuhansia. Sitten ei raaskita ostaa 10 euron adapteria millä saa soittimen liittimet sovitettua auton omiin johtosarjoihin. Välillä löytyy johtoa suoraan akulta asti vedettynä, joskus jopa sulake laitettu väliin. Virtalukolta, tupakansytyttimeltä tai sulakerasialta hyppylankaa ja maadoitusjohtoa vaihdekepin välistä. Liitokset maalarinteipillä, jotkut sokeri palalla tai abikoilla. Sitten siellä on vapaita johdon päitä joista kukaan ota selvää mihin alunperin on mennyt. Jotkut räpsii sitten kipinää kun maihin ottaa. Itse kajarin johdotkin arpomalla laitettu että kajarit soi väärässä vaiheessa toisiinsa nähden. Tarvii ihmetellä kun ne vähätkin bassot on hävineet vakiokajarereista. Soittimet on mallia plug and play niin miksi tehdään niin vaikeeksi nuo asiat itselleen.

• Ettäs tiedätte
        tulimieleen kirjoitti:

Tuli tuosta edellisestä postauksesta mieleen omia kokemuksia. Itse olen aika useasti törmännyt puukotettuihin johtosarjoihin. Hifilaitteissa on kiinni satasia ja joillakin tuhansia. Sitten ei raaskita ostaa 10 euron adapteria millä saa soittimen liittimet sovitettua auton omiin johtosarjoihin. Välillä löytyy johtoa suoraan akulta asti vedettynä, joskus jopa sulake laitettu väliin. Virtalukolta, tupakansytyttimeltä tai sulakerasialta hyppylankaa ja maadoitusjohtoa vaihdekepin välistä. Liitokset maalarinteipillä, jotkut sokeri palalla tai abikoilla. Sitten siellä on vapaita johdon päitä joista kukaan ota selvää mihin alunperin on mennyt. Jotkut räpsii sitten kipinää kun maihin ottaa. Itse kajarin johdotkin arpomalla laitettu että kajarit soi väärässä vaiheessa toisiinsa nähden. Tarvii ihmetellä kun ne vähätkin bassot on hävineet vakiokajarereista. Soittimet on mallia plug and play niin miksi tehdään niin vaikeeksi nuo asiat itselleen.

Se menee juurikin noin yleensä. Ryöstetään milloin mistäkin virrat kyseenalasin keinoin, tai tuodaan ranteen paksuinen kaapeli suoraan akulta vailla mitään suojausta, ja asetellaan vielä siten, että varmasti hinkkaa johonkin pellin reunaan eristeet pois, ja sähköpalo on valmis. Kyllä itsekkin katson erittäin tarkkaan nykyisin käytettyä autoa ostaessani, ettei ole minkään amis jampan poppi masiina kyseessä, kun voi palaa koska hyvänsä, ja suosittelen muitakin välttämään näitä kiesejä, se nimittäin palaa nopeasti. Yleensä tämän amis jampan poppi masiinan pystyy jo erottamaan katsomalla auton soitinpaikan johdot läpi, jos siellä on ahkerasti sivuleikkuri käynyt, ja orginaalit soittimen syöttöjohdot on katkaistu, suosittelen juoksemaan pois, tai jättämään virtojen laiton kyseiseen keksintöön.

• Katsastus asia.
        Ettäs tiedätte kirjoitti:

Se menee juurikin noin yleensä. Ryöstetään milloin mistäkin virrat kyseenalasin keinoin, tai tuodaan ranteen paksuinen kaapeli suoraan akulta vailla mitään suojausta, ja asetellaan vielä siten, että varmasti hinkkaa johonkin pellin reunaan eristeet pois, ja sähköpalo on valmis. Kyllä itsekkin katson erittäin tarkkaan nykyisin käytettyä autoa ostaessani, ettei ole minkään amis jampan poppi masiina kyseessä, kun voi palaa koska hyvänsä, ja suosittelen muitakin välttämään näitä kiesejä, se nimittäin palaa nopeasti. Yleensä tämän amis jampan poppi masiinan pystyy jo erottamaan katsomalla auton soitinpaikan johdot läpi, jos siellä on ahkerasti sivuleikkuri käynyt, ja orginaalit soittimen syöttöjohdot on katkaistu, suosittelen juoksemaan pois, tai jättämään virtojen laiton kyseiseen keksintöön.

Mielestäni jo autokatsastus voisi katsastaa näiden jamppojen soitin asennuksetkin katsastuksien yhteydessä, kyse on kuitenkin auton turvallisuus asioista, ja virheellisesti asennettujen soittimien asennus on kaikkea muuta kuin turvallinen, jopa sille teinille itselleen. On tullut myös nähtyä näitä asennuksia, joissa löytyy irtonaisia johtoja sieltä täältä. Osassa on jopa jännite, ja osassa ei, eikä kukaan enää tiedä, mistä kyseinen johto on tullut, ja minne mennyt. Sivuleikkureilla näitä on raakasti katkittu sieltä täältä tietämättä mitä tekee. Seuraavaksi löytyykin näitä ranteenpaksuisia syöttöjä, juurikin vailla mitään suojauksia, auton rakenteita on rikottu, että tämä suurjännite kaapeli mahtuu kiemurtelemaan terävien pellien vierestä.

• Näin siinä käy.
        tulimieleen kirjoitti:

Siinä ne soittimen asennus manuaalit tuppaa unohtumaan, kun mielessä on vaan se tytön hameenalunen soittimia asennellessa, että kuinkas tämäkin subbari saa tytön mehut valumaan, tai pojan nesteet, mistä näitä tietää, mitä fantasioita kelläkin on. Lopputulos on kuitenkin palanut auto ja taistelu vakuutusyhtiön kanssa, sekä isän kanssa, jonka ostaman auton teini poltti asennuksillaan.

• Subbariproblems

Hohhoi. :D
      Ehkäpä kyselenkin täällä juuri siksi, että saisi asennettua oikein jne. ettei kaltaisesi tyä_miähen tyä_auton johdot & sulakepesät sula jatkossa, ainakaan omasta puolesta.
      Nimimerkille kassakas kiitos asiallisista vastauksista!

• Ettäs tiedätte

Fiksuahan se on kysyä, kysyvä ei tieltä eksy. Muistat vaan ettei mitään maalarinteippi liitoksia, ja laitat vaadittavat suojaukset ja sulakkeet, sekä asianmukaiset liittime, sekä adapterit. Virheellisistä asennuksista johtuen auto voi palaa myös kesken ajon, ja se on syytä pitää mielessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe