Chrysler Grand Voyager (Town & Country) vm 2006 3.3 150 kW

Mieli tekee

Auto on täysin varustettu, missä on myös automaattinen oven aukaisija ja pyörätuolisilta. Samoin se kallistuu jonkun verran siltaa köäytettäessä. 87 tkm mennyt automaatti bensiinikäyttöinen. Olisi ostoharkinnassa. Paljon tuommosesta kannattaisi maksaa nykyään? Onko niissä vielä vaihdelaatikko-ongelmia, kuten olen kuullut?

12

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gkdhkdhdghkgk

      On vaihevikainen, koska Mersun vaihteisto. Taitaa olla neljättä sukupolvea katsomasi auto?

      • DGC

        Minä en tiennytkään että Grand Voyageria olisi tehty Mersun vaihteistolla. 4-vaihteinen A604 eli 41TE on Chyrslerin tuote eikä ole sukua mersulle. Onko noin uudessa sitten jo jotain uudempia vaihteistoja? Ja vieläkö Chrysler oli Daimlerin kanssa kimpassa silloin?

        41TE on valitettavasti vähän huonossa maineessa. Itse en ole saanut sitä rikki, vielä. Usein ennenaikaisen hajoamisen taustalla on laiminlyöty huolto tai väärän öljyn käyttö. Mutta kuulemma niitä on hajonnut myös oikeanlaisella huollolla.

        Pyörätuolivarustus luultavasti nostaa hintaa, tarjontaa kun ei taida olla kovin paljoa. Joka sellaista tarvitsee, joutunee maksamaan vähän enemmän.

        Amerikanversio Town & Country 3.3l koneella saattaa olla flexifuel eli sille kelpaa E85 ihan virallisestikin. Tarkasta tarrasta tankin luukun sisäpuolelta tai VIN-numerosta. T&C:n vakuutusmaksut ovat luultavasti myös jotain muuta kuin GV:llä, omassa vastaavassa Dodgessa ne ovat selkeästi halvemmat. Vaikka auto on sama, ei vakuutusyhtiöiden tilastointi yleensä huomioi sitä. Muuttoautona tuodussa ei välttämättä E-tyyppihyväksyntää eikä näin ollen virallista kulutus- ja CO2-päästölukemaa, eli päästövero menee painon mukaan, käytännössä satasen halvemmalla.


      • gkdhkdhdghkgk
        DGC kirjoitti:

        Minä en tiennytkään että Grand Voyageria olisi tehty Mersun vaihteistolla. 4-vaihteinen A604 eli 41TE on Chyrslerin tuote eikä ole sukua mersulle. Onko noin uudessa sitten jo jotain uudempia vaihteistoja? Ja vieläkö Chrysler oli Daimlerin kanssa kimpassa silloin?

        41TE on valitettavasti vähän huonossa maineessa. Itse en ole saanut sitä rikki, vielä. Usein ennenaikaisen hajoamisen taustalla on laiminlyöty huolto tai väärän öljyn käyttö. Mutta kuulemma niitä on hajonnut myös oikeanlaisella huollolla.

        Pyörätuolivarustus luultavasti nostaa hintaa, tarjontaa kun ei taida olla kovin paljoa. Joka sellaista tarvitsee, joutunee maksamaan vähän enemmän.

        Amerikanversio Town & Country 3.3l koneella saattaa olla flexifuel eli sille kelpaa E85 ihan virallisestikin. Tarkasta tarrasta tankin luukun sisäpuolelta tai VIN-numerosta. T&C:n vakuutusmaksut ovat luultavasti myös jotain muuta kuin GV:llä, omassa vastaavassa Dodgessa ne ovat selkeästi halvemmat. Vaikka auto on sama, ei vakuutusyhtiöiden tilastointi yleensä huomioi sitä. Muuttoautona tuodussa ei välttämättä E-tyyppihyväksyntää eikä näin ollen virallista kulutus- ja CO2-päästölukemaa, eli päästövero menee painon mukaan, käytännössä satasen halvemmalla.

        Vuonna 1998 saksalainen Daimler-Benz osti Chrysler Corporationin ja 12. marraskuuta yhdistyneen konsernin nimeksi tuli DaimlerChrysler AG. Elokuussa 2007 toteutui kuitenkin yritysjärjestely, jossa Daimlerin ja Chryslerin tiet erosivat.


    • yrruyutuittu

      Jos on oikeat kilometrit autossa niin kyllä kestää kaikki muut automaatit paitsi DSG. Oli se sitten valmistettu Amerikassa, Euroopassa tai Japanissa niin kyllä noilla kilometreillä kestää hyvin.

    • maakaupunki

      Just ostin, oli muuten kolmas kymmenen vuoden sisällä Town&Country limited 2005 mallinen. Kilometrejä oli 78000km kaikki mahdollinen lisävaruste löytyy. Ruotsista ostin täydellä inva-varustuksella hinta 9250 euroa. Ammeriikassa pyytåvät 12-25000 dollaria vastaavasta. Kaskon kanssa vakuutus 920 euroa vuodessa bonus 70%.
      Sitten niihin vikoihin. Laatikossa ei ole ikinä ollut vikaa, öljyt täytyy, siis Täytyy vaihtaa 2 vuoden välein, muuten saattaa tulla vikaa laatikkoon. Suurin ongelma on ollut keskuslukot, eivät tahdo aina pelittää. Toinen ´´vika´´ etupään koiran luut, niitä saa uusia parin vuoden välein. Muuten olen joutunut korjaamaan normi osia, mitä muihinkin autoihin. Nykyinen on 3.8 litraisella koneella, bensaa menee seka ajossa tietokoneen mukaan 13.7L maantiellä 80km/h 8-8.5 litraa satasella. Veroa maksoin 4040 euroa. Mersumiehen sanoin, taivaallinen ajokokemus tuon kokoiselle autolle.

      • köffff

        kallista vuosi veroa taidat olla voittanut lotossa kun varaa ajaa autolla jossa vero 4040 eurooo vuodes............ hihihihihih


    • maakaupunki

      Äläs ny köffff sekoita asioita, katsos autosta maksetaan veroa, kun se tuodaan ulkomailta, joko painon tai päästöjen mukaan. Suomesta ostetuissa autoissa on myös vero osuus, yllätys kyllä, että suomiautoistakin veroa, mutta näin on.
      Elikkä kysymys on Autoverosta. Ajoneuvoveroa maksetaan taas vuosittain, joka on ihan eri vero, samasta kohteesta kylläkin. Itse en kylläkään maksa kumpaakaan veroa, kun rämpylät saavat suomessa näihin ns. vapautuksen. Autoverosta
      4990 euroa, joka kolmas vuosi. Vältä jatkossa kirjoittamasta asioista, joista
      et tiedä, tai luulet tietäväsi. Ja sitten todella hyvä neuvo. Älä missään tapauksessa avaa suutasi tutussa porukassa mistään asiasta, ne katsos pitää sinua tyhmänä.

    • NEROKKAAT ASENTAJAT

      Minun vojaan laittoivat laatikkoon väärät öljyt, eli asentaja laittoi mutu tuntumalla muka jokaiseen automaattiin käyvät öjjyt ja laatikko luisti aikalailla. Ilkesi vielä väittää että on oikeessa ja vasta vartin huudettuani naama punaisena myönsi virheensä ja vaihtoi käypäiset öljyt ja laatikko toimi taas moitteetta. En muuten maksanut siitä rempasta senttiäkään. Varmaan monellekkin on käynyt tälläinen moka ja vaihteisto saattanut vaurioitua asentajan nerouden takia. Eli oikeat öljyt ja suodattimet ajallan sekä automaatin oikea käyttö, ettei revittele sitä rikki, niin ainakin mulla noi on kestäneet moitteetta. Itse en edes harkitse muuta merkkiä, eli tyytyväinen olen ollut.

    • maakaupunki

      Niin ja oikea öljy on kuulemma mopar, siis laatikkoon sanovat ammattilaiset.
      Sitä olen itsekin käyttänyt. Sitäkin on vissiin 3 ja 4.sta. en edes tiedä mikä ero.

    • DGC

      Mopar ATF3 on poistunut markkinoilta ja korvaantuntu ATF4 :lla. Kolmonenkin käy jos sitä jostain löytää, mutta sitä ei pidä missään tapauksessa mennä sekoittamaan Dexron 3:een joka on eri tavaraa.

      Oikea öljy on siis Mopar ATF4 tai joku muu ATF4 -speksattu. Aitoa Moparia ostamalla voi saada mielenrauhaa vaikka tuskinpa siinä kovin isoa eroa muiden merkkien välillä on. Erään kotimaisen varaosakauppaketjun isosta markkinaosuudesta johtuen, monet käyttävät kyseisen kaupan myymä Mag ATF4 -öljyä.

      Minä olen vaihtanut öljyt kolmesti ja ostanut aina Moparia. Hintaero merkkiöljyllä ja muilla valmistajilla ei ole kovin merkittävä, varsinkin jos sen jakaa kahden vuoden ajalle. Mene ja tiedä, amerikkalaiset sanovat että Your mileage may vary.

      • Vaihtoon heti

        Oletko vaihtanut öljyt itse, vai pitääkö viedä merkkihuoltoon?


      • DGC
        Vaihtoon heti kirjoitti:

        Oletko vaihtanut öljyt itse, vai pitääkö viedä merkkihuoltoon?

        Itse olen vaihtanut. Kyllä kaikki korjaamot voivat tuon homman tehdä, teknisesti se ei ole vaikeaa mutta olen kuullut usein tarinoita joissa joku korjaamo on laittanut laatikkoon sitä öljyä mitä on sattunut varastossa olemaan, miettimättä sopivuutta sen tarkemmin. Tuossa ylempänä taisi olla yksi tällainen tapaus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      5038
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3313
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      425
      2357
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      243
      1456
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1261
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      75
      1204
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1168
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      124
      1073
    Aihe