mies ketuttaa!

vilmuska

Ollaan avoliitossa, oltu kohta kymmenen vuotta. Meillä on kolme lasta, 3-vuotias ja 2-vuotiaat kaksoset. Olen ollut kotiäitinä esikoisen syntymästä lähtien. Muutimme vuosi sitten kotipaikkakunnalleni, kun äitini on eläkkeellä ja pääsee auttamaan paljon. Parilla ystävällä on samanikäisiä lapsia ja meidän lasten hyviä kavereita. Entisellä paikkakunnalla ei ollut lapsilla yhtään ystävää eikä sukulaisia auttamassa. Nyt meillä käy kylässä mun veljet ja lasten serkutkin.

Ongelma on siinä, että mies ei nyt pidäkään uudesta työpaikastaan. Vaikka valitti siis jo edellistäkin työpaikkaansa, niin nyt se onkin paras mitä on koskaan ollut. Mies ei tykkää kaupungista missä asumme. Muutimme tänne kuitenkin hänen halustaan. Hän valittaa nykyään koko ajan. Ihan kaikesta! Palkka on pienempi, ei ole aikaa mihinkään, auto on huono, töissä on vaan kurjaa, pomo on kurja, kaupunki on kurja , asunto on kurja ja koko alue on slummi jne. Siis ihan kaikesta mistä vaan voi valittaa. Hän on myös lopettanut kotitöiden tekemisen ihan kokonaan. Ne loppui kyllä jo kaksosten syntymän jälkeen. Mä joudun tekemään kaiken. Mies ei saa edes pestyjä pyykkejään laitettua kaappiin eikä roskia roskikseen. Sängyn vieressä kirjahyllyssä on noin 25 purkkamälliä, kun pitää sängyssä syödä purkkaa eikä voi viedä niitä roskiin. Hän on koko ajan netissä kännykällään ja syö hirveät määrät karkkia.

Yritin kuunnella alkuun monta kuukautta miehen valitusta. Yritin esittää positiivisia puolia ja sanoa mitä voisi tehdä. Olen kehottanut menemään harrastuksiin ja vaihtamaan työpaikkaa, mutta ei hän mene mihinkään. Valittaa vaan. Nyt sain hänet vihdoin hakemaan työpaikkaa, niin piti laittaa kunnon palkkatoive, vaikka mun mielestä parasta ois löytää mieleinen työpaikka. Pärjätään siis ihan hyvin näillä tuloilla.

Mies ei myöskään oikein pärjää lasten kanssa. Ei ole koskaan vienyt heitä yksin ulos esimerkiksi. Hermot menettää koko ajan. Huutaa ja karjuu lapsille ja käsittelee rajuin ottein. Välillä on ihan vihamielinen mua kohtaan, siis henkisesti. Musta tuntuu, että mies sekoaa kohta. Ollaan eron partaalla, mutta hän vaatii viikko-viikko järjestelyä.

Mistä voisin saada apua? Raivostuin itsekin muutaman kerran pms-oireiden aikaan, niin että huusin hänelle lasten edessä. Lapsia kohtelen kuitenkin hyvin ja meillä on kivaa keskenämme. Jokin aika sitten päätin laittaa pisteen pelleilylle ja muutin lastenhuoneeseen nukkumaan enkä välitä enää miehen valituksista.

3

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...???...

Miehesi on sairastunut raskauden jälkeiseen masennukseen. Teillä on 3 alle 3 vuotiasta lasta. Naiset venyvät ja vanuvat, mutta mies ratkeaa. Toivottavasti saatte apua.

Pyydä apua ensin sukulaisilta, että saatte ne purkkamällit ja muut siivottomuudet pois. Olisiko teillä jotain teini-ikäistä sukulaistyttöä, joka pärjäisi lasten kanssa sen aikaa, että saisitte pyykit pestyä ja kodin kuntoon? Sinun kannattaa myös harkita töihin paluuta.
      Siisti koti - parempi mieli.

• vilmuska

Siis siitäkö tuo kaikki johtuu? Äitini käy mun kanssa yhdessä siivoamassa, mutta mua alkaa jo kyllästyttää, kun kaikki sotkut kerääntyy vaan uudelleen. Mies ei näe mitään ongelmaa siinä purkkamällissäkään. En käsitä. Eikä se mun äitini tehtävä olis mieheni kalsareita pestä. Oon puhunut miehelle, mutta se ei välitä. Tai sitten se sanoo, että alkaa tekemään, mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu. Töihin palaisinkin tänä vuonna, mutta työ on vuorotyötä enkä uskalla jättää lapsia miehen hoitoon.

• iso_roska_pois

Paikkakunnallasi on varmaan vuoropäiväkoti, tai voisiko äitisi tulla kotiinne vuorotyösi öiksi? Lähdätä mies mitä pikimmin, hänestä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Kukaan lastenvalvoja ei ole niin hullu että antaisi 2-3-v. kolmikkoa miehelle viikko-viikko-perustaisesti. Toimi niin kauan kuin kaksoset ovat alle kolmivuotiaita niin saat varmasti lähihuoltajuuden. Käy lastenvalvojalla puhumassa, myös miehen masennuksesta ja "outouksista". Sinulle ja lapsillesi onnea!
      Mies selvästi haluaa takaisin kaupunkiin josta muutitte, menköön ilman teitä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3691
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3264
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1758
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1559
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1489
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    Aihe