pelottaa?
Ehkä se, jos joku todella osaa katsoa ja näkee kaiken? Sen ihastumisen tunteenkin? Tuhmat ajatukset?
Epärehellisyyden? Heikon ihmisen? Vikoineen päivineen?
Miksi se on niin pelottavaa?
SILMIINKATSOMISESTA?
27
938
Vastaukset
- assikin voi olla
Tai sit on vaan Asperger, niin kuin minä. Ei mulle ole koskaan annettu virallista diagnoosia...oen muuten vaan vaikea ihminen, joka ei ymmärrä sanatonta viestintää eikä pysty katsomaan toisia normaalisti silmiin.
Ja sit vielä ne omituiset kiinnostuksenkohteet :D- assista
Mitä ne omituiset kiinnostuskohteet on muuta kuin tämä palsta?
Aspergerilaisilla ole erikoisen hyvä muist,i voivat almanakankin
muistaa ulkoa, tai monimutkaisia laskusuorituksia ,mihin ei tavallinen pulliainen välttämättä pysty. - kokemusta on
assista kirjoitti:
Mitä ne omituiset kiinnostuskohteet on muuta kuin tämä palsta?
Aspergerilaisilla ole erikoisen hyvä muist,i voivat almanakankin
muistaa ulkoa, tai monimutkaisia laskusuorituksia ,mihin ei tavallinen pulliainen välttämättä pysty.Autistisilla voi olla noita ominaisuuksia, mutta ne ovat silti äärimmäisen harvinaisia. Vain jotain prosentin luokkaa kaikista autistisista.
Asberger on autismin lievä muoto. Ilmenee esim. ylivilkkautena ja epäsosiaalisuutena. Asbergeriin ei liity noita erityistaitoja.
- on on on aloittaja
Oletteko vieraantuneet ihmisestä? Ettekö katso ihmistä silmiin? Kun ette vastaa tähänkään?
Kyllä pitäisi nostaa pää ylös ja oikeasti katsoa. Ihmiseen. Häneen. - vaalea karkulainen
Kai joillakin on se kyky nähdä pintaa syvemmälle ja se saattaa aluksi pelästyttää. Ei kaikkien kohdalla tietty käy niin.
Siitä vaan tuntee itsensä tosi avuttomaksi kun joku näkee syvemmälle kuin muut. Ehkä. - odottelemaan
En tiiä, odotan sähköpostia ties monettako vuotta. Voi olla etten pääse tästä enää ylös jos vielä monta vuotta joutuu
- .............
Ei ole tapana paljoa silmiin katsoa. Puhuessa kyllä,ja sitä teen melko vähän.
- tuijottaa
Mitä sitä tuijottamaan, eikö äiti opettanut jo pienenä ettei saa tuijottaa, niin
- tujottamaan
tuijottaa kirjoitti:
Mitä sitä tuijottamaan, eikö äiti opettanut jo pienenä ettei saa tuijottaa, niin
Vaikka se rampa örveltäjä hauskalta näyttäisi, Ei pidä liian kauan jäädä kuitenkaan
- Ag..
tuijottaa kirjoitti:
Nainen on peto. Tuijottaa saa, mutta taidolla.
- silmät on sielunpeil
Tai silmistä näkyy toisen kylmyys ja tunteettomuus, viha. Kukapa haluaa joutua vihaisen, kylmän katseen kohteeksi. Kerran näin toisen silmistä suunnatonta vihaa mua kohtaan, jos katse vois tappaa, olisin kuollut. Epärehellinen ihminen ei voi katsoa toista silmiin puhuessaan toisen kanssa.
- L.P
on yleisesti tehty tulkinta että epärehellinen ei katso silmiin. Jos joku haluaa vaikuttaa rehelliseltä, tuijottaa silmiin luonnottomasti ja laskelmoidusti, Tuli heti tuollaisen kohdatessani tunne että hän on jotenkin kummallinen tuijotellessaan. Nainen paljastui täysin epärehelliseksi ja häiriintyneeksi.
- L.p
L.P kirjoitti:
on yleisesti tehty tulkinta että epärehellinen ei katso silmiin. Jos joku haluaa vaikuttaa rehelliseltä, tuijottaa silmiin luonnottomasti ja laskelmoidusti, Tuli heti tuollaisen kohdatessani tunne että hän on jotenkin kummallinen tuijotellessaan. Nainen paljastui täysin epärehelliseksi ja häiriintyneeksi.
täytyy lisätä että imartelu ja matkiminen olivat myös keinoinaan pyrkimyksissään miellyttää ja äpärehellisien tarkoitusperiensä salaamiseen.
- ripset, heh.
Pelottaa se katseen yhteys, joka aiheuttaa ns. joka päivä, ja jokaikinen yö-syndrooman.
Hänen värikalvonsa on kuin kehys taulussa. Todella kaunis, mutta keskityn itse maalaukseen. Ja se maalaus on pupilli -musta läikkä keskellä silmää, joka päästää valoa verkkokalvolle. Inhoan sanontaa silmät ovat sielunpeili, mutta..
Jätän tämän nyt avoimeksi, ja menen selvittelemään ajatuksiani.- nevö hööd
Mikä se sellainen syndrooma oikein on?
- ripset, heh.
nevö hööd kirjoitti:
Mikä se sellainen syndrooma oikein on?
Martti Syrjä tainnut laulaa siitä joskus jossain bändissä..
- Silmät harhailee
Pelkään mitä sieltä pystyy lukemaan. Pelkään sitä mitä kerron silmilläni. Katson vain kun keskustelen.
- joku naine vaa
Hyvin sensitiivinen, kuten minä, näen...liki kaiken ihmisestä. Silmistä eniten. Jotkut sen vaistoaa, joillekin vihjaan, kerron.
- Joskus kuullut, ett
silmistä näkee sen, mitä oikeasti ajattelee. Hmm. Tai jos yritti joskus peitellä jotain, se näkyi varmasti silmistä. Ehkä silmiä on vaikea "suojata".
- Pitkulainen.
Siksi silmät on.
- hys älä kysy
Silmiin katsominen on kumma juttu. Itse katson helposti tiukasti silmiin ihmisiä, joista en niin piittaa tai vaikka asiakkaita. Ihanaa miestä taas on niiiin vaikea katsoa taukoamatta silmiin. Välillä täytyy katsoa muualle, kun ne silmät on vaan niin henkeäsalpaavan kauniit ja himokkaat :)
- en katso enää
Olen oppinut, että silmiin kyttääjät ovat niitä pahimpia valehtelijoita, jotka väittävät kuitenkin silmiinkatsomisen olevan rehellisyyden merkki.
- niinkin voi käydä
En kyllä usko ainuttakaan juttua jos kertoja katselee muualle koko ajan .Puhumattakaan jos kääntää kasvonsa kokonaan piiloon.
- hmm mm
jos koko ajan, niin se on jo outoa.
Moni katsoo silmiin kuitenkin aika-ajoin puhuessaan, mut kääntää katseensa enemmän jonnekin pois ja sisäänpäin hakiessaan sanoja ja samalla pohtien,miten asiaansa kerotoisi.
On helpompi keskittyä ja kuunnella, kun ei katso. Joskus näin.
Tai sitten kohteliaisuuttaan ei katso, kun omassa mielessä on tuhat muuta asiaa, ehkä kiireellistä ja painavampaa mietittävää ja ei halua paljastaa katseellaan toiselle, et anna jo olla ja mene muualle pliis.
Ei siis ole välttämättä epärehellisen merkki siinä perinteisessä mielessä, mut tavallaan on toisessa mielessä, kun ei heti suorilta sano toiselle, et suksi kuuseen just nyt.
- vaikoiva silmä
mä katselen vain kauniita ja miellyttävän näköisiä...vastenmielistä, rumaa, lihavaa naamaa ja silmiä en pysty katsomaan.
- Miten niin ?
Ei pelota yhtään mikään ja katson aina suoraan silmiin - kaikkia.
- sielunsilmät
Minä en viitsi tai välillä halua katsoa toista silmiin, koska silloin pystyn lukemaan toista ihmistä, enkä halua tehdä sitä. Jotkut luulee sitä epärehellisyydeksi, jos ei katso toista silmiin, mutta eise niin ole. Toki joskus ujostuttaakin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511447- 639900
- 1495597
- 1443794
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 652815
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603